فیات

خاتمه تولید فیات 500 و آبارث 595 پس از 17 سال!

تولید و عرضه خودروهای خاطره‌انگیز فیات ۵۰۰ و آبارث ۵۹۵ پس از ۱۷ سال خاتمه یافت.
فیات 500 وارداتی

از آنجایی که فیات ایتالیا آماده عرضه ۵۰۰ ایبریدا جدید می‌شود، به همین خاطر تولید ۵۰۰ بنزینی پس از ۱۷ سال متوقف شده است. سخنگوی فیات بریتانیا با تائید این خبر افزوده پیش‌فروش ۵۰۰ هیبریدی نیز متوقف شده و نمایندگی‌ها از موجودی کافی برای پاسخگویی به تعهدات تا آغاز آینده میلادی برخوردار هستند.

همین موضوع درباره نسخه‌های اسپرت فیات ۵۰۰ یعنی آبارث ۵۹۵ و ۶۹۵ نیز صدق می‌کند. البته باید گفت خودروی برقی فیات ۵۰۰e که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد همچنان در دسترس خواهد بود. فیات ۵۰۰ ایبریدا که اساس نسخه بازنگری شده از ۵۰۰e محسوب می‌شود به پیشرانه ۱ لیتری هیبریدی مجهز است و اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. برخلاف ۵۰۰ هیبریدی، ۵۰۰ ایبریدا در لهستان تولید نخواهد شد بلکه کارخانه میرافیوری در تورین ایتالیا مسئولیت تولید آن را بر عهده خواهد داشت. در همین کارخانه ۵۰۰e نیز تولید می‌شود. اولیویر فرانسوا مدیرعامل فیات به تعهد شرکت تحت هدایتش به تولید در خاک ایتالیا اشاره کرده و گفته که ایتالیا نیرومحرکه فیات و آینده آن است. فرانسوا خاطرنشان ساخته فروش پایین ۵۰۰e با تولید ۵۰۰ ایبریدا بهبود خواهد یافت. او می‌گوید:

برآورده ساختن تمامی انتظارات در هرجایی برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد

فرانسوا ادامه می‌دهد:

واضح است که ما هم همانند تمامی برندهای دیگر فکر می‌کردیم دنیا سریعاً خودروهای برقی را انتخاب خواهد کرد اما تصور نمی‌کردیم کرونا همه‌گیر شود، کمبود مواد خام رخ دهد و جامعه اروپایی دوباره به روش‌های سنتی حمل‌ونقل بازگردد؛ اما واقعیت همین است و ما باید با این واقعیت‌ها روبرو شویم

خاتمه تولید فیات ۵۰۰ در حالی رخ می‌دهد که این برند پاندا را هم از سبد محصولات خود حذف کرده است. با عدم تولید پاندا فضا برای ارائه گرند پاندا جدید که کراس اوری بزرگ‌تر با قوای محرکه هیبریدی و برقی است فراهم می‌شود. باید دانست فیات ۵۰۰ و پاندا جزو قدیمی‌ترین خودروهای صفرکیلومتر بازار بریتانیا و برخی بازارهای دیگر محسوب می‌شوند هرچند این افتخار هم‌اکنون به برخی خودروهای دیگر اختصاص دارد. تا زمان عرضه ۵۰۰ ایبریدا و گرند پاندا، تنها محصولات در دسترس فیات شامل ۵۰۰e و ۶۰۰ خواهند بود. فیات ۶۰۰ به‌طور موقت تنها خودروی صفرکیلومتر این برند با پیشرانه بنزینی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3391 ديدگاه)

    از ماشین های خیلی کوچولویی مثل کیا پیکانتو چری۱۱۰ فیات ۵۰۰ خوشم نمیاد

    موافقم 6
    مخالفم 18
    1. ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      توک

      موافقم 1
      مخالفم 2
    2. مزدا

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2078 ديدگاه)

      ای بابا تازه داشت وارد ایران میشد

      موافقم 2
      مخالفم 2
  2. hosen

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (265 ديدگاه)

    چقد کوچیکه این فیات 500!
    اروپایی ها واقعا سوسولن

    موافقم 4
    مخالفم 15
  3. SLS

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (492 ديدگاه)

    کوچولوی دوست داشتنی:))
    صد حیف که قرار نیست تولید بشه…

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. froG-driVer

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (910 ديدگاه)

    یه حس عجیبیه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. Kiarash

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (153 ديدگاه)

    با اینکه کلا با هیچ کدوم از محصولات فیات هیچ وقت حال نکردم ولی خدایی استلانتیس دیگه داره شورش رو در میاره !
    مرد حسابی هرچی مصحول معروف و با اصالت رو داری از خط تولید در میاری بعد فکر برقی بودن خودرو هاست واقعا اصالت همه ی
    شرکت هایی که دستش هست رو زیر سوال برد .

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. Arshia m3csl

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      پژو سیتروئن شرکتیه که فکر کرده مثل فولکس واگن میتونه کلی زیر مجموعه داشته باشه اما پژو سیتروئن تو فروش ds های خودش مونده بعد اومده مالک مازراتی ای شده که لاکچری رده بالاست و با پلتفرم ۳۰۰۸ براش کراس اوور ساخته و مالک داج شده که اسپرت و پرفورمنسه برندش از سال ۲۰۰۶ با چارجر دوباره به مسیر خودش برگشته بعد پژو سیتروئن داج رو کرد برند برقی با طراحی عجیب خود پژو سیتروئن محصول نمادین و با قدمت نداره فیات ۵۰۰ های بنزینی رو از خط تولید داره خارج میکنه چند وقت دیگه هم لابد جیپ با پلتفرم ۲۰۰۸ میسازن اسمشو میزارن تایگر

      موافقم 5
      مخالفم 9
      1. Kiarash

        ۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (153 ديدگاه)

        دوست عزیز اصلا ربطی به پژو و سیتروئن نداره چون استلانتیس یک ابر شرکتی هست که جایگزین فیات کرایسلر و پی اس آی هستش که دوتا شرکت پس از ادغام با نام جدید استلانتیس هستن که پژو سیتروئن و دی اس زیر مجموعه این شرکت هستن
        مشکل از شرکتا نیست مشکل از مدیریت هست

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. Kiarash

          ۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (153 ديدگاه)

          مدیریت استلانتیس مخصوصا رئیس شرکت ضعیفه

          موافقم 6
          مخالفم 2
        2. Arshia m3csl

          ۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          مالک استلانتیس پژو سیتروئن هست و پلتفرم پژو سیتروئن تو ماشین های فیات کرایسلر به کار رفته

      2. علیرضا

        ۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (233 ديدگاه)

        دوست عزیر سری ۲۰۰x خانواده پژو حدود ۱۲۰ سال قدمت داره از پژو ۲۰۱ تا ۲۰۸ همگی پرفروش ترین محبوب ترین خودرو های تاریخ اروپان از مدل ۲۰۵ دنیای مسابقات هم تحت شعاع محصولات پژو قرار گرفت ، سال ۲۰۱۵ که شرکت دی اس مستقل شد مدیر عامل اعلام کرد کلا تیراژ این کمپانی سالی ۶۰ هزار دستگاه و یک بازار محدود در کشور های محدود داره

        موافقم 3
        مخالفم 2
    2. 𝐀𝐥𝐢

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1397 ديدگاه)

      واقعا از استلانتیس متنفرم

      موافقم 3
      مخالفم 3
  6. Arshia m3csl

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    پژو سیتروئن لعنت بهت
    اون از مازراتی گریکاله با پلتفرم پژو ۳۰۰۸ که نشون داد هیچی از لوکس سازی حالیتون نیست
    اون از برقی کردن داج که نشون داد از اسپرت و ماشین عضلانی هیچی حالیتون نیست
    اینم از خاتمه تولید فیات ۵۰۰ که نمادین ترین ماشین فیاته و یکی از زیبا ترین ماشین های ۲۲ هزار دلاریه
    شما فرانسوی ها مثل المانی ها سلیقه و مدیریت بلد نیستید اگه بنتلی دست پژو سیتروئن بود هاچبک داشت میساخت رو پلتفرم ۲۰۸

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. Kiarash

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (153 ديدگاه)

      آلمانی ها بد سلیقه نیستن ولی شما حداقل برو در مورد شرکت های فرانسوی یکم تحقیق کنید بعد بگین خوب یا بده

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Arshia m3csl

        ۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        پژو سیتروئن مفهوم اسپرت و لوکس رو خوب درک نمیکنن ۲۵ ساله
        خود پژو سیتروئن قبل خرید فیات کرایسلر برند لوکس ds رو داشته و زیاد فروش خوبی تجربه نکرد ds و پژو ۲۰۸ جی تی ای اسپرت بودنش زیاد خوب نبود نصبت به رقبایی مثل golf gti و سیویک si با اینکه ماشین خوبی بود ولی اسپرت بودنش کم بود بعد با این تجربه های فاجعه بار تو ماشین لوکس و اسپرت
        اومدن فیات کرایسلر خریدن که یک لوکس ساز رده بالا و دوتا اسپرت ساز داره یعنی مازراتی و داج و آلفارومئو چه جوری این برند هارو میخوان خوشبخت کنن پژو _ سیتروئن؟

        موافقم 3
        مخالفم 7
  7. Kiarash

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (153 ديدگاه)

    خود پژو وسیتروئن مثل سابقشون نیستن متاسفانه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  8. ایران دوست

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اونهایی که رفتند این آشغال ایتالیایی رو خریدند تا حداقل اینجوری اروپایی سوار قلمداد بشن الان قیافه هاشون دیدنیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا