فیات ایتالیا در اقدامی جالبتوجه اعلام کرد مجدداً پیشرانه بنزینی را از سال ۲۰۲۶ روی خودروی ۵۰۰ نصب خواهد کرد.
شایعات منتشر شده در فضای مجازی درست از آب درآمدند و فیات تائید کرد جدیدترین نسخه ۵۰۰ به پیشرانه درونسوز مجهز خواهد شد. علیرغم اینکه فیات ۵۰۰ جدید فقط بهصورت برقی عرضه شده بود و خبری از نسخه بنزینی آن در دست نبود اما حالا میدانیم که هاچبک موردبحث با پیشرانه بنزینی هم در دسترس خریداران خواهد بود. استلانتیس میگوید فیات ۵۰۰ هیبریدی با آغاز سال ۲۰۲۶ در کارخانه میرافیوری ایتالیا تولید میشود.
البته از نظر فنی فیات ۵۰۰ هرگز فاقد پیشرانه درونسوز نبوده و این خودروساز نسل قبلی ۵۰۰ را در خارج از آمریکا بهصورت هیبریدی عرضه میکند. البته خودروی موردبحث در آمریکا فقط بهصورت برقی قابل خریداری است اما همانطور که گفته شد به زودی با پیشرانه بنزینی تولید میشود هرچند مشخص نیست که آیا این مدل نیز به آمریکا راه خواهد یافت یا خیر. قیمت فیات ۵۰۰ برقی مدل ۲۰۲۴ در آمریکا از حدود ۳۴ هزار دلار شروع میشود. واضح است که بازار خودروهای برقی از تبوتاب اولیه افتاده و خودروسازان را مجبور کرده برنامههای خود را تغییر دهند. بسیاری از افراد اظهار میدارند خودروهای بدون آلایندگی دیر یا زود جایگزین مدلهای درونسوز خواهند شد اما مشوقهای مربوط به این خودروها به تدریج کاهش یافته و حتی در برخی موارد حذف شده است و همین موضوع خریداران را در انتخاب محصولات برقی مردد ساخته است.
با نصب پیشرانه بنزینی روی فیات ۵۰۰ مشتاقیم ببینیم آبارث ۵۰۰ برقی نیز از قوای محرکه مشابه استفاده خواهد کرد یا خیر. نسل پیشین این خودرو که توسط آبارث تیون شده همچنان با پیشرانه بنزینی عرضه میشود. ایتالیاییها چند سال پیش اعلام کردند تا پایان دهه جاری میلادی به برندی تمام برقی تبدیل خواهند شد اما مشخص نیست که آیا این استراتژی همچنان معتبر است یا خیر. دیگر برندها نیز برنامههای برقی سازی محصولات خود را به تعویق انداختهاند و جدیدترین خودروساز مشهور در این زمینه فورد اروپاست.
در خبری مرتبط باید گفت استلانتیس همچنین به دنبال تولید نسخه هیبریدی جیپ کامپس در کارخانه ملفی ایتالیاست. هنوز جزئیات چندانی از این خودرو در دست نیست اما احتمالاً کامپس هیبریدی بر اساس نسل سوم این خودرو توسعه مییابد. باید دانست کراس اور کامپس از سال ۲۰۱۶ تاکنون در بازار حضور دارد و بنابراین به محصولی قدیمی تبدیل شده است. صحبت از خودروهای قدیمی شد و باید دانست فیات فروش پاندا را تا سال ۲۰۲۹ متوقف نخواهد کرد، خودرویی که در آن سال به مدلی ۱۸ سال بدل میشود. نسل بعدی پاندا تا چندی دیگر و همزمان با ۱۲۵ سالگی فیات معرفی خواهد شد.
JaMsHiD
۱۰ خرداد ۱۴۰۳بازگشت همه به سوی سوخت فسیلیه
زیزیگولو
۱۰ خرداد ۱۴۰۳گفته بودم که همه کمپانیای خودروسازی یکی، یکی دارن از سرمایه گذاری تو حوزه خودروهای برقی پا پس میکشن ………. جنرال موتورز و بنتلی و مرسدس بنز و حالا فیات
ممد ژانگولر
۱۰ خرداد ۱۴۰۳داداشایی که عاشق ماشین بنزینی هستن یبار شده وقتی فن ماشین داره کار میکنه نزدیک گلگیر ماشینشون بشن پاچه شلوارشونو بذارن جلوش و از گرمای موتور نهایت لذتو ببرن .
تا این شکوفه مغزها هست حالا حالاها باید دوید .
.
۱۱ خرداد ۱۴۰۳یک سوال.
آیا هنوز فکر می کنی ماشین برقی آلودگی نداره؟
ماشین برقی زمانی آلودگی نداره که برقش از ذغال سنگ یا سوخت فسیلی نباشه یا خود خودرو باعث افزایش گرمایش جهانی نشه.
Parham
۱۱ خرداد ۱۴۰۳اصلا اونا مهم نیست باتری خودرو یه عمری داره بعدش چی میشه؟
JaMsHiD-R1988
۱۱ خرداد ۱۴۰۳شماهم ده سال بعد برو قبرستان باطری ماشین های برقی قشنگ سرتو ببر نزدیک باطری ماشین برقی یه نفس عمیق بکش بعد پنج سال هم خدا برسه به دادت . شاید آلودگی ماشین درون سوز قابل دیدن باشه ، ولی دو برابرش کن میشه آلودگی ماشین برقی که باطری هاشون طبیعت رو نابود میکنن . قابل دیدن نیست ولی ویران کننده هست . برقی هم که به عنوان سوخت برای این ماشین ها استفاده میشه هم بیشتر از نصفش از سوزوندن سوخت فسیلیه که عملا آلودگی که تولید میکنه اندازه ماشین هیبریده
ممد ژانگولر
۱۱ خرداد ۱۴۰۳جمشید داداش تا ی حدودی باهات موافقم .ولی دست رو دست نمیشه گذاشت همش از منبع انرژی مثل زغال و سنگ و نفت استفاده کرد.یکی اینکه لایه اوزون سولاخ میشه یکی اینکه تمام سفره های زیر زمینی خالی میشه و باعث زلزله میشه .بعدشم تا ۱۰ سال دیگه خدا بزرگه .هم ی نفسی میکشیم هم مطمینا راهی برای دفن یا بازسازی تفاله های باطری .شماها مشکلتون اینه که شیپورو از دهنه گشادش فوت میکنید .بدجوری دمای هوا داره میره بالا همشم بخاطر حمایتهای کورکورانه حامیان ذغال سنگ و نفته .چشمهارو باید شست .
( سلام داداش چطوری سابق )
۱۰ خرداد ۱۴۰۳وقتی همه سمت یه تکنولوژی خیز بر میدارن ، یکم صبر کن ، اگه دیدی جواب داد که هیچ
ولی تو ۹۰ درصد مواقع همیشه عکس قضیه میشه و یهو همه پس میزنن
صنعت خودروسازی برقی هم مثل فشن شو یه دفعه اومد همه رفتن سمتش ، الان مردد شدن خودروسازی ها
بهترینش همون هیبرید و پلاگین هیبرید هست برا استفاده مفید
Mr. gt c
۱۰ خرداد ۱۴۰۳بدی ماجرا اینجاست دووَل اروپایی و آمریکایی برای فشن قانون ضربالاجل تایین نکرده بودن
KAIZEN
۱۰ خرداد ۱۴۰۳( سلام داداش چطوری سابق )
تویوتا دقیقا همین کارو کرد
.
۱۱ خرداد ۱۴۰۳یا با سوخت هیدروژنی البته که شاید این مورد هم برای همشون خوب در نیاد چون هزینش سنگین میشه.
جرمی کلارکسون
۱۰ خرداد ۱۴۰۳دمشم گرم 👏
Mr. gt c
۱۰ خرداد ۱۴۰۳امیدوارم این اتفاق برای دوج چلنجر و چارجر هم بیافتد و V8 سوپرشارژر همی برگردد
Kurosh33
۱۰ خرداد ۱۴۰۳واقعا ای کاش
! i M α η δ υ α R
۱۰ خرداد ۱۴۰۳اونایی که هی راه و بی راه تویوتا رو مسخره می کردند که توی سشوارسازی عقب مونده …
حواسشون هست اگه سر خر برگرده تویوتا از این ور میشه نفر اول …
هیچی دیگه …
اونوقت تسلا و همه سشوار فنا بدو دنبال تویوتا …
آی بدو دنبال تویوتا …
حالا ندو کی بدو …
اشکان
۱۰ خرداد ۱۴۰۳فکر کن تویوتا خودرو هیدروژن و بزاره وسط یه مدت دیگه….
! i M α η δ υ α R
۱۰ خرداد ۱۴۰۳همینم خواهد شد …
بالا برن …
پایین بیان ، هیدروژن سوخت آینده است …
راه حل قطعی کنارگذاشتن انجین درونسوز نیست …
راه حل استفاده از سوخت جایگزین برای انجین درونسوز هست …
Kurosh33
۱۰ خرداد ۱۴۰۳قبلا فیات ۵۰۰ یک هاچبک داغ بود اما الان بیشتر شده شبیه اسکوتر داغ من اینو یک جای دیگه هم گفتم ما هاچبک داغ برقی نداریم چون انقدر سنگین میشه که دیگه هاچبک داغ حساب نمیشه و نمیشه با هاش لایی کشید
مهدی
۱۰ خرداد ۱۴۰۳معلومه باید رو بیاره به درون سوز …شما فکر کن فیات 500 برقی با این اندازه و قدرت رو میخری 34 هزار دلار
بعد با این پول میشه 2 تا شاسی بلند برقی چینی با تمام امکانات خرید…
خب مشخصه که نمیتونه با این قیمت با برقی ها رقابت کنه
۱۰ خرداد ۱۴۰۳باهاش میتونی دنا رو بخوری
Joker
۱۰ خرداد ۱۴۰۳واااای خدا مردم از خنده🤣🤣🤣🤣
حالا فهمیدید آقا جوکر هیچ حرفی رو رو هوا نمیزنه،وقتی گفتم الکتریکی پَر یعنی پَر،حتی این کوچولو موچولوهای شهری هم تو نسخه های برقی مشتری ندارن دیگه بقیه بماند،تو این چند روز چندین هزار دستگاه خودرو الکتریکی توی چین باتریشون منفجر شده و چنان فاجعه ای به بار آوردن که خود مردم چین هم دیگه کمتر میرن سمت این اشغال ها و به زودی شاهد کنفه یکون شدن بی وای دی و تسلا خواهیم بود…
! i M α η δ υ α R
۱۰ خرداد ۱۴۰۳کُنْ فَیَکُونُ …
یعنی : بشو ، پس می شود …
موجود باش ، پس موجود می باشد …
اشاره به خلقت موجودات ( بی درنگ ) ، به اراده پروردگار …
Micro car
۱۰ خرداد ۱۴۰۳بنظر من استفاده از موتور بنزینی تا حجم ۴۰۰ سی سی تا۶۰۰سه سیلندر برای خودروهای مثل پراید یا غیره به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت کار خوبیه البته باید یک موتور جدید طراحی و ساخته بشه
Mohammad
۱۰ خرداد ۱۴۰۳کاهش اینقدری حجم موتور باعث میشه برای به حرکت درآوردن ماشین ، دورموتور بالاتر بره و مصرف سوخت حتی بیشتر از قبل بشه ، بهترین راه استفاده از یه موتور هایبرید شهری هست که یه گیربکس مناسب هم روش باشه ، مثل کرولا که هم شتاب خوبی میده و مصرف هرصدکیلومتر۶ لیتر داره ،البته دارم پیشنهاد خودرو های شهری رو میگم نه خودرو های اسپورت و پرفورمنس
علیزاده دوست داشتنی
۱۰ خرداد ۱۴۰۳اگر ماشین برقی درد بخور بود و خوب بود که که خود نیکولا تسلا و ادیسون میساختن ❤️⛽️⛽️⛽️