خودروی 500X تنها محصول فیات در بازار آمریکاست. این خودرو با چهار تریم پاپ، ترکینگ، اسپورت و ترکینگ پلاس عرضه میشود و تنها با یک پیشرانه در دسترس است. قلب تپنده 500X 2022 پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوی بنزینی است که بهصورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک همکاری میکند. البته در بازار اروپا نسخه دیفرانسیل جلوی این خودرو نیز عرضه میشود. فیات 500X بازار اروپا در نسخه دیفرانسیل جلو قدرت ۱۴۹ اسب بخاری و گشتاور ۲۷۰ نیوتون متری دارد. قطعاً این قدرت و گشتاور ما را تحت تأثیر قرار نمیدهد اما وزن حدود ۱۳۹۵ کیلوگرمی باعث میشود این کراس اوور ایتالیایی خودروی کندی نباشد.
به تازگی ویدئویی توسط مجله سوپرشارژ در یوتیوب منتشر شده و میتوانیم تست شتاب و سرعت 500X را تماشا کنیم. این یکی از معدود مکانهای دنیاست که میتوان آزادانه و با هر سرعتی رانندگی کرد. تیم مجری این برنامه از دستگاه جیپیاس برای اندازهگیری دادههای خود استفاده میکند اما اختلاف کوچکی بین آن و سرعت شمار خودرو دیده میشود.
این خودرو از گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه سود برده و در روی کاغذ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۷ ثانیهای دارد. البته ما به تست حداکثر سرعت 500X بیشتر علاقه داریم و شاهد سرعت ۲۰۸ کیلومتر در ساعت ثبت شده توسط دستگاه جیپیاس و سرعت ۲۱۲ کیلومتر در ساعت روی پشت آمپرها هستیم. واضح است که این سرعتی احساسبرانگیز نیست و حتی فولکسواگن گلف با پیشرانه ۲ لیتری دیزلی عملکرد بهتری دارد اما خب هنوز هم میتوان سرعت یاد شده را عملکردی احساسبرانگیز برای چنین خودروی کوچک با پیشرانهای ۴ سیلندر و کمحجم دانست.
احمدرضا
۱۴ دی ۱۴۰۰یکی از ماشین های مورد علاقه منه
کوچولو و خوشگل
چقدر طراحیش رو دوست دارم 🙂
محمد مختاری آذر
۱۴ دی ۱۴۰۰ببینید فیات چی می ساخت الان چی می سازه یک خودروی کاملا معمولی
طراحی این خودرو عالی هستش فنی کمی ضعیف هستش منظورم در شان فیات نیست
امیرعباس
۱۴ دی ۱۴۰۰کلا طراحی فیات هارو دوست دارم خیلی بامزه هستند (البته به جز یکی دوتاشون)
کیانوش
۱۵ دی ۱۴۰۰فیات مگه چند تل ماشین رو خط تولید داره که تو غیر دوتا بقیه شون رو دوست داری
میثم
۱۴ دی ۱۴۰۰موتور تحت فشار قرار میگیره چقدر مصرف بالا میره