در گردهمایی سالیانه تولیدکنندگان تجهیزات خودرو (SEMA) در لاس وگاس، فیات آخرین محصول خود یعنی کراس اوور 500X را برای ورود به آمریکا را در قامت یک نسخه کانسپت به نمایش گذاشت و اینک این خودرو در لس آنجلس به روی صحنه آمده است.
مدل مفهومی شیکین، تغییراتی را به خود دیده است که مدیون کمپانی موپار است. از جملهٔ این تغییرات میتوان به جلوبندی جدید و تغییر در ظاهر چراغها و اضافه شدن چرخهای ۲۰ اینچی به آن اشاره کرد. برای جذابیت بیشتر در این مدل از رنگ آبی برای بدنه و رنگ مشکی براق برای سقف استفاده شده است. علاوه بر آن در قسمت پایین در از برچسب مشکی استفاده شده است. در داخل کابین هم تقریباً هر چیزی که در دسترس قرار دارد از موپار است از کیت پدال شفاف گرفته تا داشبورد و کفههای مات همه و همه به کمک این زیرمجموعهٔ آمریکایی فراهم شده است. این مدل از یک موتور ۲.۴ لیتری مالتی ایر و گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته بهره میبرد که به نظر بهسازی در آن صورت نگرفته است. شاید مدل آبارث 500X با تقویت پیشرانه بتواند در این زمنه بهتر عمل کند. در مجموع میتوان گفته که فیات با کراس اوور تخممرغی خود در نمایشگاه لسآنجلس توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. اما در زمینه فروش و با وجود رقبای قدری چون جیپ رنگید، نیسان جوک، مینی کانتریمن و یک دوجین مینی کراس اوور دیگر، کار برای آن سخت خواهد بود.۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
masoud v12
۳ آذر ۱۳۹۴بزرگترین رقیب این مدل از فیات فولکس بیتل آلمانی هستش که فکر نکنم حریف بیتل محبوب بشه هم از لحاظ محبوبیت و گذشته پر افتخار و کیفیت سواری و غیره بیتل سرتره.
alireza-r
۳ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز این یک کراس اوره نه یک سوپر مینی. رقباش هم همونایی هستن که توی متن ازشون اسم برده شده.
پوری پوریا
۳ آذر ۱۳۹۴ینی اگه این 500 نبود فیات چیکار میکرد :|
نه ولی خدایی ماشین دوست داشتنی و مقرون بصرفه ای هست مخصوصا از لحاظ مصرف سوخت و کاربردی بودن
ادم دوس داره داشته باشه :)
امیر007wy
۳ آذر ۱۳۹۴با نمکه ولی ماشین خانومیه فک کنم خانوما تو غرفش رفتن آقایون تو کف ماشینای افرود. می رن تو این سما
Mehran
۳ آذر ۱۳۹۴این ماشین با مدل ۵۰۰ فرق داره، این سایزش خیلی بزرگتر و چهارچرخ متحرک هستش
احمد باقری
۳ آذر ۱۳۹۴واقعا که طراحیهای بیخود دارن همنیجور ادامه پیدا می کنن و قرار نیست تا صد سال دیگه تغییر پیدا کنن. این مدل فیات هم دقیقا همینجوریه. جمع کنین این مسخره بازیها رو. درسته که ماشینهای دیگه اصلا قابل مقایسه با پراید نیستند و پراید، هیچ ارزشی نداره، ولی وقتی میگیم پراید 111، پراید 131، پراید 132، پراید وانت، پراید هواپیما، پراید موتور، دیگه باید در مورد بعضی ماشینها هم همینجوری بگیم، پورشه 911، 912، 913، 914، 915، 916، 917، 918، همش که همون طرح هست، فقط اسمش عوض میشه.(شده شماره موبایل)هزار سال است که با شماست. البته قابل توجه دوستان، اصلا نگران از بین رفتن اصالت پورشه نباشید، قرار شده زنگ بزنم بگم بعد از هزار سال هم همون طرح رو تغییر ندن، مبادا اصالتش زیر سوال بره. واقعا این اصالت چه مفهوم بیخودی در خودروسازی پیدا کرده. مفهوم اصالت در خودروسازی: “تولید یک طرح برای بیش از 100 سال)” ولی خب حداقل جالب و خنده دار هست.
واقعا از ماست که بر ماست.