فیات از کراساوور کوپهای بنام فستبک رونمایی کرده که برای بازارهای آمریکای جنوبی مثل برزیل و آرژانتین در نظر گرفته شده است. پس از موفقیت کراساوورهای کوپه در بخش لوکس بازار، این خودروها در بین برندهای اقتصادی هم رایج شدهاند و فستبک اولین حضور فیات در این بخش محبوب محسوب میشود. این خودرو به دنبال کانسپتی ساخته شده که در سال ۲۰۱۸ با همین نام معرفی شد اما همانطور که انتظار میرفت، طراحی فستبک نسبت به نسخهٔ کانسپت تعدیل شده و حالا بیشتر شبیه نسخهٔ کوپه از کراساوور فیات پالس محسوب میشود. هردوی این خودروها بر اساس پلتفرم MLA ساخته شدهاند که برای آمریکای جنوبی توسعه پیدا کرده است.
فستبک قطعات زیادی شامل چراغهای جلو، جلوپنجره، کاپوت، گلگیرهای جلو و درهای جلو را از پالس قرض گرفته است درحالیکه سپر جلو هم از نسخهٔ آبارث پالس گرفته شده است. بااینحال، از درهای جلو به بعد همهچیز از نو طراحی شده و فرم آئرودینامیکتری به خودرو داده است. در عقب چراغهای باریک افقی بسیار به بامو X6 شباهت دارند درحالیکه شیب زیاد شیشهٔ عقب و اسپویلر یکپارچه با درب صندوق هم مطابق مد این روزهای کراساوورهای کوپه طراحی شدهاند. اوورهنگ عقب فستبک بسیار کشیدهتر از پالس است و روی سپر عقب هم یک دیفیوزر و سر اگزوزهای تزئینی کار شده است. نمونهای که در تصاویر میبینید به رنگ سفید با سقف مشکی بوده و از روکشهای پلاستیکی رنگ نشده روی بدنه بهره میبرد.
فیات هنوز تصویری از داخل فستبک منتشر نکرده ولی بهاحتمالزیاد در اینجا با پالس یکسان خواهد بود. این یعنی در داخل خودرو شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی خواهیم بود. سازندهٔ ایتالیایی همچنین حرفی از مشخصات فنی کراساوور کوپهٔ خود هم نزده است ولی به گزارش رسانههای محلی، فستبک با یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور دارد به همراه یک واحد ۱ لیتری توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه خواهد شد. هردوی این موتورها هماکنون در پالس ارائه میشود و نیروی خود را از طریق گیربکسهای دستی یا CVT به چرخهای جلو انتقال میدهند.
در ماههای آینده یعنی زمانی که فستبک در بازار آمریکای جنوبی عرضه شود اطلاعات بیشتری در مورد آن خواهیم فهمید. فعلاً نمیدانیم که فیات قصد دارد این کراساوور کوپه را به بازارهای دیگری هم صادر کند یا نه اما با توجه به پلتفرم و طراحی اختصاصی آن برای آمریکای جنوبی، بعید است فستبک را در خارج از این منطقه ببینیم.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۴ مرداد ۱۴۰۱این فیات یه برند حقیر و مفلوکه.آرم رو نگاه تو رو خدا تو بهترین حالت رو جدول بزنی جواب بده.فقط موندم این همه پول رو از کجا آوردن.
نیما
۱۴ مرداد ۱۴۰۱موتور به این کوچکی با این همه قدرت؟؟؟؟
موتورش خوبه البته ولی نه دیگه روی این سایز! مگر اینکه فقط عاشق سایز بزرگی باشیم که نفس نداره!
aMiRsHaYaN
۱۴ مرداد ۱۴۰۱یه حسی بهم میگه که این ماشین محکوم به فناست
مهردادکمال
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ظاهرش عالیه و فیات یه برند با اعتباره و بارها مدل هایی ازش ماشین سال اروپا شده
سالهای دور ما فیات ۱۳۱داشتیم ماشین خیلی بی دردسر و خوبی بود
یوسف
۱۴ مرداد ۱۴۰۱جالبه که فیات مدل تازه ای برای اروپا معرفی نمیکنه، تو این چند سال گذشته تنها مدلی که معرفی کرد نسل تازه 500 بود در حالی که فیات پتانسیل بالایی برای بازار اروپا داره.
قاطر فروش
۱۴ مرداد ۱۴۰۱فبات ابروی هرچی خودروی ایتالیه رو برده
بنانج
۱۵ مرداد ۱۴۰۱همه چیز این ماشین قیافه طراحی داخل موتور و شاسی و شبیه ماشین های گروه بهمن هست که
و همینتور شبیه ماشینای سال ۲۰۱۶ اروپا
علی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱نمیدونم چرا پدال نوشته یانکی را میذاری و جواب منو بهش حذف میکنی؟ بهش میگم مگه ایتالیاییها باهات چکار کردن که اینقدر کینه گرفتی ازشون!!! مثلاً این کجاش توهینه؟