استرادا پیکاپ دیفرانسیل جلوی سابکامپکت برای بازار آمریکای جنوبی است اما فیات تصمیم گرفته بهزودی آن را در خاورمیانه و آفریقا هم عرضه کند.
فیات قصد دارد وانت سابکامپکت استرادا را در خاورمیانه و آفریقا عرضه کند. این نقطهٔ عطف مهمی برای فیات خواهد بود که هماکنون پرفروشترین خودروساز در سه کشور برزیل، ترکیه و ایتالیا محسوب میشود. استرادا که ۲۵ سال پیش بهعنوان یک پیکاپ سابکامپکت در برزیل عرضه شد، نهتنها سگمنت خود را متحول کرد بلکه نقش مهمی در تکامل صنعت خودروسازی برزیل ایفا کرد. این ماشین همچنین از سال ۲۰۲۱ به پرفروشترین خودروی برزیل تبدیل شده است.
معرفی نسل دوم در سال ۲۰۲۰ اتفاق مهمی برای استرادا بود زیرا در عرض تنها سه سال به تولید بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه رسید. تا به امروز مجموعاً بیش از ۲ میلیون دستگاه از این پیکاپ ساخته شده که محبوبیت آن را در بازارهای آمریکای جنوبی نشان میدهد. نسل دوم استرادا که با الهام از پیکاپ کامپکت موفق تورو طراحی شده، طراحی جسورانه، مدرن و نوآورانهای دارد. این پیکاپ همچنین در طول تاریخ ربع قرنی خود پیشگام ارائهٔ ویژگیهای مختلفی در سگمنت سابکامپکت بوده است که ازجملهٔ آنها میتوان به طرح یکونیم کابین در سال ۱۹۹۹، طرح دو کابین در سال ۲۰۰۹ و درب پشتی خلاقانه در سال ۲۰۱۳ اشاره کرد.
نسل دوم استرادا بهطور کامل از نو طراحی شده و قابلیت اطمینان، تکنولوژی و زیبایی آن افزایش یافته است. حال این پیکاپ کوچک ایتالیایی پس از سالها موفقیت در آمریکای جنوبی، راهی بازارهای خاورمیانه و آفریقا خواهد شد. استرادا قرار است حضور پررنگی در بازارهایی مثل نیجریه، ساحلعاج، کامرون، ماداگاسکار و غنا داشته باشد. فعلاً مشخصات پیکاپ کوچک فیات برای بازارهای مذکور اعلام نشده است اما استرادا در برزیل با پیشرانههای ۱.۴ لیتری هشت سوپاپ ۸۵ اسب بخاری و ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ ۱۲۵ اسب بخاری عرضه میشود. نیروی موتور هم توسط گیربکسهای پنج سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک CVT به چرخهای جلو منتقل میشود.
ظرفیت بار استرادا در نسخهٔ تک کابین ۷۲۰ کیلوگرم و در نسخهٔ دو کابین ۶۵۰ کیلوگرم است. قیمت این وانت در برزیل از ۱۰۰,۹۹۰ رئال معادل ۲۰,۶۰۰ دلار آغاز میشود.
مهدی
۲۳ آبان ۱۴۰۲به جای اون جک و جونورهای چینی که معلوم نیست چی هستن اینا رو بزارن وار بشه
مثلان این از kmc یا futon بدتره نمیزارن اینجور چیزها وارد بشه!!¡!¡!!!¡!
Carl
۲۳ آبان ۱۴۰۲#مسئول : وارد کردن این اجنبی ها بجای اون جک و جونور ها برام من سود شخصی دارد آیا ؟
سامان اذری
۲۴ آبان ۱۴۰۲داداش فیات هم دست کمی از چینی ها نداره
باورکن از رو تعصب نمیگم
من حدود ۸ ماه ایتالیا زندگی کردم اکثر مکانیکی ها رو که نگاه میکردی یه فیات روداشتن حراحی میکردنیه فیات دیگه هم تو نوبت بود
حتی از خودشونم پرسیدم گفتن که ماشین اصلا جالبی نیست
قبلا هم که ترکیه بودم یه فیات دوبلو داشتیم
اونقدر خراب میشد که نگو
در کل تو افریقا و خاورمیانه وقتی هایلوکس هست کی به این نگاه میکنه ؟
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آبان ۱۴۰۲سامان جان
چقدر خوشحالم که بلاخره از اون ترکیه رفتی اروپا .
ترکیه هیچ ارزشی برای ایرانیها نداره .
ترکیه بیشتر به درد کسانی میخوره که میخواهند وارد ایران نشوند ولی بیان نزدیک ایران و خانوادهشونو ببینند و برگردند ، همین !
امیدوارم از تَهِ قلبم که روزی اینجا کامنت بگذاری اما وجودت در خاک آمریکا باشه .
من میدونم که چقدر سخته دوری از ایران غم غربت ، ولی تنها امید و هدفِ که میتونه به آرزوها نزدیکت کنه و شدنی بشه و میشه !
عشقی داداش 👍👏❤
موفقیتِتو ببینیم سلطان 👑
در پناه خدا باشی .
یتیتیت
۲۴ آبان ۱۴۰۲به جاش دعا کن ایران درست شه نه فرار کنه آمریکا عزیزوم.
سامان اذری
۲۴ آبان ۱۴۰۲داداش نوید الان چند ماهی هست که انگلیسم
دیگه اینجا مقصد اخر هست
خیلی نوکرم
ایشالله یه روزی دوباره تو ایران ازاد همو ببینیم
NAVID۰۰۹۸
۲۴ آبان ۱۴۰۲ای جانم
خداروشکر
👏❤
ایشالاه با ساختن یه زندگی باآرامش ، تمام سختیهای این چندساله از یادت بره و از شادی و موفقیت بمببارون بشی.
۲۴ آبان ۱۴۰۲از ایران فرار نکنید
اشکان
۲۵ آبان ۱۴۰۲دادش معلومه داخل مکانیکی های ایتالیا خیلی فیات وجود داره ، چون همه فیات میخرند!! اگر اینطور بود که شما میگی فیات پنجاه سال پیش و نباید میدیدی داخل ایتالیا ، درحالیکه وجود داره و با قیمت بالایی ام به توریست ها اجاره میدند!! ترکیه ام اگر همه اش استهلاک بود که تاکسی نمیشد!!!
چیزهایی که با چشم میبینی کاملاً خلاف گفته های شماست….
سامان اذری
۲۵ آبان ۱۴۰۲عزیزم من ۸ سال استانبول بودم چند ماه ایتالیا الانم انگلیسم
استانبول فیات تاکسی هست چون تولیدش بیشتر هست و همه جا قطعه اش بیشتره
دقیقا مثل پراید
الان یعنی پراید ماشین خوبیه که ایران شده تاکسی ؟؟؟
لابد میگی ایرانی ها مجبورن چون ارزونه
دقیقا هم ترکیه ای ها مجبورن چون ارزونه
یه زمانی فیات تیپو یا همون ا گ آ قیمتش ۶۰ هزار لیر بود
الان نزدیک ۸۰۰ هزار لیر هست
RIO
۲۳ آبان ۱۴۰۲ارزونه.
احسان
۲۳ آبان ۱۴۰۲فقط این قسمت متن کلی حرف در اون هست«استرادا قرار است حضور پررنگی در بازارهایی مثل نیجریه، ساحلعاج، کامرون، ماداگاسکار و غنا داشته باشد». به این کشور ها به دیده کم نگاه نمی کنم و ایشالله که رفاهشون بیشتر بشه و من که بد کشوری رو نمیخوام اما روزگار ببین چی شده حتی بازار ایران جوری شده حتی این ماشین بیاد ایران! فرضا! با قیمتش از توان خیلی از هم وطنان خارج هست.یک پیکاپ اقتصادی برای کشور های با اقتصاد متوسط و کم، برای ما یک محصول سوپرلوکس هست!!!
امین
۲۳ آبان ۱۴۰۲وانت CVT ندیده بودیم که به لطف فیات دیدم. از چینی ها توقع میرفت ولی از یک برند معروف نه
علی
۲۳ آبان ۱۴۰۲قوای فنی اریسان دقیقا ۸سوپاپ 😏تک دیفرانسیل هم هست چرا باید ۲۰ هزارتا ارزون باشه ارزش خرید نداره واسه کاربری توی شهر اینو بخری میخوای چی باهاش بارکنی آخه
همایون
۲۳ آبان ۱۴۰۲اولا که من عاشق خودروهای ایتالیایی هستم مخصوصا غیر سوپر اسپرت ها که خودروهای روزمره هستند رو خیلی دوست دارن خودروهای روزمره ایتالیایی حالا چه فیات باشه چه الفارومئو باشه چه لانچیا انگار روح دارند و قلب ادم رو هدف میگیرند و اینکه لوگو جدید فیات که نوشته هستش بجای اون گردی قرمز خیلی قشنگ تر شده
سامان اذری
۲۴ آبان ۱۴۰۲استهلاک و خرابی بسیار زیادی دارن
mercedes
۲۳ آبان ۱۴۰۲kmc t8 همه جوره بهتره ، نقطه ضعفش اینه مارک نیست.
حد اقل یه کپی از هایلوکسه.
nima
۲۴ آبان ۱۴۰۲ما مسخره سایپا و ایران خودرو میکردیم که داره هنوز از موتور ۸ سوپاپ قدیمی استفاده میکنه. نگو فیات هم تفکر مشابه لگن سازای مارو داره و یه موتور ۸ سوپاپ رو گذوشته رو یه وانت!!
بهرام
۲۴ آبان ۱۴۰۲بدنه اش فرم محصولات پژو رو داره. شاید استلانتیس از زیرساخت پژو استفاده کرده. این ماشینها بشدت پر خرابی و اسطهلاک هستن.
رضا دار
۲۵ آبان ۱۴۰۲fix it again tony.= Fiat