فیات نخستین خودروی کوچک خود را زنده کرده است و احتمالا از قوای محرکه سیتروئن آمی برای حرکت دادنش استفاده میکند.
توپولینو درحقیقت نام یکی از اصیلترین خودروهای فیات، نخستین مدل ۵۰۰، به شمار میرود. این برند ایتالیایی تصمیم گرفته تا با ورود صنعت خودرو به عصر الکتریکی، باری دیگر این نام را زنده کند.
توپولینو را پیش از آنکه بهعنوان یک خودروی کوچک به شمار آورد، باید یک چهارچرخ برقی بر پایه سیتروئن آمی دانست. این خودرو یک گام جدید برای بازسازی فیات بهعنوان یک خودروساز تمام برقی محسوب میشود. محصول تازه این برند که عاشقان شهرگردی و جوانان را هدف قرار داده است، درحقیقت چهارمین خودروی تماماً الکتریکی بعد از ۵۰۰-ای، ای-دوبلو و ای-اولیس محسوب میشود.
فیات در سالهای ۱۹۳۶ تا ۱۹۵۵ برای نخستینبار مدل ۵۰۰ یا همان توپولینوی اولیه را روانه خیابانهای اروپا کرد که با فضای تنگ شهرهای آن هماهنگی کامل داشت و خیلی زود توجه مشتریان زیادی را جلب کرد. سازنده مدعی است که توپولینو بهخوبی از همان روحیه شیرین ایتالیایی بهرهمند شده و با زبان طراحی این شرکت مطابقت دارد.
ایتالیاییها تنها دو تصویر نهایی از این خودروی کوچک منتشر کرده اما همین تصاویر دیدی کامل از ابعاد این چهارچرخ شهری و شباهت آن به سیتروئن آمی در اختیارمان قرار میدهند. توپولینو در مقایسه با رقبایی چون اوپل راکس الکتریک و سیتروئن آمی طراحی متفاوتی دارد که میتواند برگ برنده آن در جذب خریداران باشد.
سپر جلوی توپولینو بهصورت یکپارچه طراحی و میزبان چراغهای گرد و سنتی فیات، چراغ راهنمای گرد و لوگوی نوشتاری این برند شده است. در مقام مقایسه چراغ راهنمای آمی درست زیر شیشه جلو قرار گرفته و چهره خودرو کاملا متفاوت از برادر ایتالیاییاش طراحی شده است. محصول تازه فیات نهتنها دوستانهتر به نظر میرسد بلکه یادآور محصولات دیگر این شرکت همچون ۵۰۰ جدید است.
تصاویر منتشرشده از این خودروی کوچک فقدان درهای فلزی را نشان میدهند که به نسخه باگی ساحلی آن مربوط میشود؛ درست همانگونه که سیتروئن آمی باگی هم بدون در عرضه میشود. فیات سقف تاشونده را هم به چهارچرخ کوچکش اضافه کرده تا راننده و سرنیش بتوانند بیشترین استفاده را از فضای اطراف داشته باشند. بهخاطر کمبود تصاویر منتشرشده از این خودرو جزئیات بخشهای دیگر آن مشخص نیست اما بخش عقب آن شباهت زیادی به سایر مدلهای فیات خواهد داشت. کابین هم بیشازپیش از المانهای آمی استفاده خواهد کرد.
پیشرانه تمامی برقی توپولینو از آمی به عاریه گرفته میشود. یک باتری ۵.۵ کیلووات ساعتی نیز وظیفه نیرودهی به موتور را برعهده دارد. قدرت خروجی هاچبک ایتالیایی ۸ اسب بخار و مانند آمی میتواند براساس چرخه رانندگی WMTC تا ۷۵ کیلومتر سرنشینانش را همراهی کند. حداکثر سرعت توپولینو ۴۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و با توجه به قوانین اتحادیه اروپا، برای راندن آن نیازی به گواهینامه نیست؛ بنابراین تمام افراد بالای ۱۶ سال مجاز به سواری این چهارچرخ کوچک خواهند بود. نظر شما درباره فیات توپولینو ۲۰۲۴ چیست؟
Yasin
۱۴ خرداد ۱۴۰۲دوستداشتنی
NAVID۰۰۹۸
۱۴ خرداد ۱۴۰۲بسیار بسیار عالی و دوست داشتنی !
ALI A
۱۴ خرداد ۱۴۰۲اسمش هم به زبان ما بامزه اس
Elmiraj
۱۴ خرداد ۱۴۰۲7:25.231
….This is just the beginning
حسین کاظمی
۱۴ خرداد ۱۴۰۲خیلی خوبه ولی احتمال دزدیدنش زیاده
hooman2002
۱۴ خرداد ۱۴۰۲هرچی باشه دزدیدنش اسون تر از پراید و پژو نیسته که حتما یه فکری برا اونجاش کردن
بی نام
۱۵ خرداد ۱۴۰۲آره بابا، یه وقت میان میزارن زیر بغلشون میبرن.🤣
کارشناس
۱۴ خرداد ۱۴۰۲تپلی چی
مرتضی علی وحیدی
۱۴ خرداد ۱۴۰۲این کوچیکتره یا آمی
آمی دیسلای این لایک
اشکان
۱۴ خرداد ۱۴۰۲به نظرم این برا توریست هاست که ماشین و اجاره کنند ، آخه فیات کرایسلر یه شرکت اجاره ماشین ام داره
R/T
۱۴ خرداد ۱۴۰۲باحاله
مخصوصا ظاهرش
Alireza
۲۴ خرداد ۱۴۰۲بابا من کلا دوتا از نظر هات رو خوندم احترام به نظراتت واجبه ولی می خوام واقعا بحت بگم خراب کردی
گلاب
۱۴ خرداد ۱۴۰۲واییی چه کیوته
mahdi-es17
۱۴ خرداد ۱۴۰۲این ماشین مردان نیست
بنانج
۱۴ خرداد ۱۴۰۲فقط اونجا که جای در طناب گذاشتن
شبیه در اسطبل اسب هستش
MK
۱۴ خرداد ۱۴۰۲اسمش یه قیافش میخوری چفت همن توپولینو
❤BMW❤
۱۴ خرداد ۱۴۰۲گوگولیه
یه مجبور
۱۶ خرداد ۱۴۰۲در نداشتنش یه جوریه….احساس امنیت نمیکنه آدم … تو تابستون گرم میشه چون هرچی کولر بزنی بازم گرمه تو زمستونم که ….بیشتر برای سواحل و زمینهای گلف خوبه