هیوندای النترا، فیات ۵۰۰، فیات تیپو و چانگان CS35 جدید، اولین خودروهای وارداتی به ایران خواهند بود. پیشفروش قبل از پایان سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.
واردات خودرو که قرار بود تابستان امسال آغاز شود، در اسفندماه ۱۴۰۱ به مرحلهی کسب مجوز و آگهی پیشفروش رسیده است. هنوز نمیتوان با قطعیت نسبت به زمان تحویل خودروهای وارداتی، نظر داد. از سویی دیگر، کاهش ارزش پول ملی ایران و گرانی روزبهروز دلار، قیمت نهایی برای مصرف کننده را نامعلوم کرده است.
طی هفتههای اخیر، پیرامون نوع و مدل خودروهای وارداتی، مقالات متعددی در پدال منتشر شد. ظاهرا، ۴ خودرو شامل النترا، فیات ۵۰۰، فیات تیپو و چانگان CS35 پلاس اولین مدلهای مونتاژ خارج برای بازار ایران خواهند بود. همچنین برای چانگان CS55 پلاس هم احتمال ورود وجود دارد.
امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت از تحویل ۳ هزار خودروهای وارداتی طی سه ماه خبر داده است:
عمده تحویل خودروهای وارداتی سه ماهه است یعنی شاید ۹۰ درصد آن سه ماهه باشد، ۵ درصد خودروهای تحویل فوری باشد و ۵ درصد آن هم شش ماهه باشد، البته این ترکیب ممکن است تغییر کند، ولی احتمالا خودروها در همین حدود تحویل مشتریان خواهد شد. دلیل تحویل سه ماهه و شش ماهه خودروها به خاطر انجام سفارش گذاری و تولید و همچین ترخیص و کارهای دیگری است که باید انجام شود و بعد تحویل داده میشوند. شما خودروی داخلی تحویل فوری هم خریداری میکنید ۹۰ روزه تحویل میدهند!
علت تاخیرها این که قرار بود در بورس عرضه شود در همان موقع هم امکان آمادگی این کار وجود داشت اما در ادامه در عرضه بورس کالا با مشکل مواجه شدیم. بورس کالا عنوان کرد که این ماشینها چون از خارج میخواهد وارد شود، از نظر بورس کالا ریسک به همراه داشت، و زیر بار این ریسک نمیرفتند و میگفتند حالا آمدیم و نیامد، من جواب کسی که از طریق بورس کالا خرید کرده را چه باید بدهم و این ریسک گردن کیست؟
نکته جالب این است به هرحال باید بورس این آمادگی و پذیرش ریسک را داشته باشد، از نظر عزیزان خودروی داخلی میتواند سه ماهه عرضه شود یا به هر شکل، چون داریم میبینیم که این کار دارد میشود، حالا خودروی وارداتی قدری ریسکش ظاهرا بالاتر است.
بلوکه کردن پول (۵۰۰ میلیون تومان) در حساب بانکی شخص اتفاق خواهد افتاد و برای تشخیص تقاضای واقعی و تمکن مالی خریداران است و پول از حساب خارج نخواهد شد. در حال حاضر ۲ بانک تجارت و ملت این امکان را برای متقاضیان فراهم نمودند اما امکان دارد که به این لیست اضافه شود. حساب باید به اسم خود شخص متقاضی باشد و پول هم در حساب خودش بلوکه میشود تا زمانی که خودش بخواهد و در هر مرحله ادامه بدهد. متقاضی میتواند مراحل را تا تحویل گرفتن خودرو ادامه دهد یا از خرید انصراف دهد. تصمیم با مشتری است که پول در حالت مسدود شده باقی بماند یا میتواند از بلوکه خارج شود.
مشخصات فیات ۵۰۰ وارداتی
یکی از پرفروشترین خودروهای فیات در سطح جهانی، مدل ۵۰۰ است. این هاچبک ۲در، سابقهای طولانی در تاریخ دارد و اولین نسل خود را، سال ۱۹۵۷ عرضه کرد. مدلهای جدید با طراحی مدرن، از سال ۲۰۰۷ معرفی شده و تاکنون به تولید انبوه ادامه داده است.
مدلهای مختلف فیات ۵۰۰ در بازار جهانی، پیشرانههای متنوع دارند. پرفروشترین نمونه با موتور ۹۰۰ سیسی توربوشارژ، ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این مدل، وزن خالص ۹۵۰ کیلوگرم دارد و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت از حالت سکون، ۱۰ ثانیه زمان میبرد. میانگین مصرف سوخت فیات ۵۰۰ با مشخصات فوق، ۴ لیتر در صد کیلومتر است.
نسخهی پایه از انواع فیات ۵۰۰، مجهز به جعبهدندهی دستی تولید میشود. این خودرو با موتور ۹۰۰ سیسی، گیربکس اتوماتیک و امکانات معمول در مدلهای امروزی، ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار قیمت دارد.
مشخصات فیات تیپو وارداتی
یکی از پرفروشترین و محبوبترین خودروهای بازار ترکیه، فیات تیپو است. این مدل، هماهنگ با استاندارد اروپا تولید میشود و البته قیمت رقابتی در کشور ترکیه دارد. بههمین دلیل مورد توجه رانندگان تاکسی این کشور است.
تیپو با بدنههای چهاردر سدان، هاچبک و استیشن واگن تولید میشود؛ اما نسخهی سدان فروش بیشتری دارد. این خودرو با پیشرانهی یک لیتر ۳ سیلندر توربوشارژ، ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. میانگین مصرف سوخت فیات تیپو، ۶ تا ۶/۵ لیتر در صد کیلومتر است و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه دارد.
مدلهای مرسوم فیات تیپو در ترکیه، دنده دستی هستند اما در نقاط مختلف اروپا، تیپو هیبریدی ۱۳۰ اسب بخار با گیربکس اتوماتیک نیز فروخته میشود. تیپو مجهز به موتور یک لیتری، آستانه قیمت ۱۶ هزار دلار دارد.
مشخصات هیوندای النترا وارداتی
النترا در کلاس سدان کامپکت، یکی از پرفروشترین خودروهای کرهای دنیا است. این مدل در گذشته به تعداد بالا در ایران فروخته شد و سابقهی مثبت برجای گذاشت.
هیوندای النترا از سال ۲۰۲۰ با تغییر نسل و چهرهی جدید تولید میشود. این خودرو هم در مدل پایه، موتور ۲ لیتر با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتنمتر ارائه میکند. گیربکس النترا CVT و میانگین مصرف سوخت، ۷/۵ لیتر در صد کیلومتر است. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل، ۹ ثانیه زمان نیاز دارد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت دارد.
آستانه قیمت النترا در بازار جهانی، ۲۰ هزار دلار است. مدلهای قویتر با قدرت ۲۰۰ و ۲۷۶ اسب بخار نیز در کشورهای مختلف وجود دارند.
مشخصات چانگان CS35 پلاس وارداتی
با گذشت چند سال از مونتاژ اولین مدلهای چانگان CS35 توسط سایپا، حالا نسخهی جدید به نام CS35 پلاس برای ورود به ایران انتخاب شده است. این مدل، کمی بزرگتر از خودروی قبلی محسوب میشود اما همچنان پیشرانهی ضعیف نسبت به رقبا دارد.
به احتمال بالا، موتور ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی روی CS35 پلاس وارداتی ارائه میشود تا ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۱ نیوتنمتر گشتاور برای کراساور ۱۴۰۰ کیلوگرمی داشته باشد. شرکت سازنده ادعا میکند سرعتگیری صفر تا صد CS35 پلاس ۱۲۸ اسب بخار با گیربکس دستی یا اتوماتیک دبل کلاچ ۶ سرعته، حدود ۱۱ تا ۱۲ است. این خودرو مجهز به موتور ۱/۴ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتنمتر نیز تولید میشود؛ اما ظاهرا وارد ایران نخواهد شد.
قیمت CS35 پلاس دنده اتوماتیک با موتور ۱/۶ لیتر در چین، ۱۱ هزار دلار است. مدل توربوشارژ ۱/۴ لیتری با امکانات بیشتر، ۱۶ هزار دلار هزینه خرید دارد.
مشخصات چانگان CS55 پلاس وارداتی
وارداتی CS55 پلاس قطعی نیست اما در کلاس کراساورهای اندازه متوسط چینی، دارای اهمیت است. این خودرو طی سالهای اخیر، بارها در نمایشگاههای داخل کشور دیده شد؛ اما هرگز به مصرفکننده ایرانی نرسید.
چانگان CS55 پلاس با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ، ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. این خودرو مجهز به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ، در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند.
قیمت چانگان CS55 پلاس دنده اتوماتیک با امکانات معمول در خودروهای چینی، حدود ۲۰ هزار دلار است. این مدل در کلاس کراساورهای ساخت چین، محصولی مدرن و نزدیک به استاندارد جهانی محسوب میشود. نسخههای مجهز به امکانات کامل، ۲۴ تا ۲۵ هزار دلار قیمت دارند.
زیزیگولو
۷ اسفند ۱۴۰۱بین اینا النترا و فیات۵۰۰ ارزش دارن
علی
۷ اسفند ۱۴۰۱البته که هیچ کدوم حتی از نزدیک هم ندیدی ولی با قطعیت نظر میدی!!
زیزیگولو
۷ اسفند ۱۴۰۱گاهی اوقات نیازی به دیدن نیستش و فقط از یه اسم برند میشه از بقیه متمایزش کرد
imperial
۷ اسفند ۱۴۰۱یه زمانی اینترنت نبود گوشی نبود تکنولوژی نبود اخبار به گوش همه نمیرسید اما امروزه شما حتی کلمه پ هم بگی به راحتی راستی آزمایی میشه کرد
علاقه ندارم بحث کنم پیرامون یه سری ماجرا ها ولی به برکت همین چانگان هنر میخواهد ماشین هایت گرانتر از شورلت GMC فولکس واگن فورد مزدا و… باشد و در بازارهای عربی قطر کویت عربستان عمان و…از اونا بیشتر بفروشی! گفتم اگه امروزه “پ”بگه هرکسی،راحت میشه زد گوگل. اگر دستان مبارک خسته نمیشود بزن بیاد البته به زبان انگلیسی در ادامه به برکت همین چانگان و تست هایی که انجام میدهد اگر تست های قبل از عرضه به بازار و تست دوام آن را یکی از مدعیان بازار جهانی انجام دهد بی شوخی وا خواهد رفت! و مجدد گوگل هست و امروزه تکنولوژی پیشرفت کرد و هم متون هست هم عکس هم فیلم!
من ماشین را از اسم برندش قضاوت میکنم و میگم چی خوبه چی بده!🤣🤦
مانی
۷ اسفند ۱۴۰۱چانگان اگه خوب میفروشه مهمترین دلیلش اینه که با ۳۰ هزار دلار
کراس اور ۵ متری(۷ نفره هم ساخته میشه) با موتور ۲لیتری ۲۳۰ اسبی و ۳۶۰ نیوتون متر گشتاور میده بهت
که کلی آپشن هم داره،مزدا با همین مشخصات در میاد ۵۰ هزارتا هرچند کیفیت بالاتری داره
زیزیگولو
۸ اسفند ۱۴۰۱imperial وقتی میای چانگان رو با شورلت و GMC و مزدا و …… مقایسه میکنی و میگی تو کشورای عربی حوزه خلیج فارس از بقیه ماشینا گرونتره و فروش بیشتری هم داره و مردم بیشتر از ماشینای دیگه چانگان میخرن نشون دهنده این هستش که بحث کردن ارزشی نداره!!! 🤦♂️
morteza
۷ اسفند ۱۴۰۱دمش گرم.همه رو با شاید و احتمالا و انشالا پاسخ داده.چه قاطعیت واقعا دمش گرم
زیزیگولو
۷ اسفند ۱۴۰۱یه باره و دوباره نیستش که!!!! همه کاراشون همینجوریه
morteza
۷ اسفند ۱۴۰۱جناب زیزیگولو باور بفرمایید اینی که دیسلایک میکنه یکیش خود وزیر صمت هه.
morteza
۷ اسفند ۱۴۰۱وزیر صمت هستا 👆
زیزیگولو
۸ اسفند ۱۴۰۱morteza شک نکن😂😂
اینجا کجاست
۷ اسفند ۱۴۰۱فیات 500 قیمتش بالاست و برای خانواده ها مناسب نیست.
ولی فیات تیپو و چانگان واقعا قیمتهای مناسبی دارند.
حسین
۷ اسفند ۱۴۰۱فیات۵۰۰ به دلیل ابعاد کمش به درد پارک کردن در خیابان های شلوغ تهران میخوره، خودرو های جمع و جور محبوبیت خاصی در میان خانم ها دارند.
علی
۷ اسفند ۱۴۰۱اول فیات ۵۰۰ و بعد هم فیات تیپو را انتخاب میکنم . بخاطر خوشنامی سازنده در تولید خودروهای اقتصادی با استهلاک کم و طول عمر بالا .
مهرانیان
۷ اسفند ۱۴۰۱بزودی شاهد ژست گرفتن و پزدادن مردم دانشمند ایران با فیات تیپو خواهیم بود. چقدر بخندیم
مجتبی .
۸ اسفند ۱۴۰۱فیات ۵۰۰ بخاطر دودر بودن وباتوجه به قیمت بالای یک میلیارد استقبال زیادی ازش نخواهد شد.
علی
۱۶ اسفند ۱۴۰۱فیات ۵۰۰ از کوییک هم زشت تره
آرین
۷ اسفند ۱۴۰۱سخنگوی صمت گفته بود تو مرحله اول به احتمال زیاد همه زیر 10 هزار یورو هستن.
با فرض اینکه درست باشه از این لیست فقط چانگان معمولی تو مرحله اول پیش فروش میشه.
AMANTE
۷ اسفند ۱۴۰۱۵۰۰ میلیون تومان معادل تقریبی ۹ هزار دلار رو توی حساب بلوکه میکنی و تا اونجایی که من فهمیدم اگه بهش دست بزنی یا بخوای کل اش رو برداشت کنی شامل جریمه میشی.
بعد تازه باید صبر کنی ببینی چه ماشینی به اسم ات در میاد و بعد دنبال کاغذ بازی هاش بری.
و در آخر ماشین ۲۰ هزار دلاری که الان بدون حساب هیچی تقریبا ۱.۲ میلیارد تومان هست رو در خوشبینانه ترین حالت باید ۲ میلیارد تومان بخری.
ولی اگه تا اون موقع مثلا دلار بشه ۷۰ هزار تومن باید ۳ میلیارد تومان یا بیشتر برای اون ماشین پول بدی.
برام سوال پیش میاد مثلا فیات ۵۰۰ ارزش ۲ میلیارد یا ۳ میلیارد رو داره؟ یا اصلا بگیم النترا یا تیپو چی ارزش این مبلغ رو دارن؟ اونم مدل های کم آپشن شون.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ اسفند ۱۴۰۱بحث ارزش و ارزیدن با پول ایران، اصلا درست نیست
چون پول ایران، ارزش ثابتی نداره
چهار ماه پیش می گفتیم تیگو8 به قیمت 2 میلیارد نمی ارزه، اما الان 3 میلیارد مشتری داره
وقتی 3 میلیارد مشتری داره، یعنی می ارزه
هرچقدر من و شما بگیم نمی ارزه، چرت گفتیم، چون از نظر اقتصادی وقتی مشتری برای جنس هست و حاضره براش پول پرداخت کنه، به معنی ارزشمند بودن کالا هست
من و شما به جیب خودمون نگاه می کنیم و درآمدی که داریم؛ اما حواسمون نیست که ارزش پول ملی داره ساعت به ساعت پایین میاد
چند سال پیش گفتیم فلان ماشین چینی 200 میلیون نمی ارزه، حالا که شاسی بلند کره ای دست دوم شده 4-5 میلیارد
به نظرمون ماشین چینی 1-2 میلیاردی می ارزه
به همین شکل می ریم جلو و خیلی زود، فیات 500 با قیمت سه میلیارد هم مشتری پیدا می کنه و می ارزه
امیدوارم تونسته باشم درست توضیح بدم که ارزش پول ما سقوط می کنه، ارزیدن اون ماشین ثابته
AMANTE
۷ اسفند ۱۴۰۱دقیقا متوجه شدم.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ اسفند ۱۴۰۱عجیبه بنده خدا گفت “دقیقا متوجه شدم” منفی خورد
کدوم کلمه اش مشکل داره :)
زیزیگولو
۷ اسفند ۱۴۰۱آقای اشتری کجای کاری!!؟؟ بعضی از کاربرا اینجا روز اول فروردین به کامنتای تبریک سال نو هم منفی میدن!!!
علی
۷ اسفند ۱۴۰۱با درود و سپاس، بنظر من بحث ارزیدن یک ماشین یعنی مثلا پولی که بابت یک النترا میدیم بحدی نباشه که باهاش مثل یک رولزرویس رفتار کنیم ، در حدی باشه که بدون هیچ حس عجیب و غریبی ( مثل غرور یا تعصب یا استرس و اضطراب و ….) سوارش بشیم و ازش با خیال راحت استفاده کنیم و به چشم سرمایه هم نبینیمش
اینجا کجاست
۷ اسفند ۱۴۰۱آقای اشتری، اگه ماشین های وارداتی رو به همون قیمت جهانی بفروشند اون موقع می ارزه
مثلا چانگان CS35 که 11000 دلار است اگه اینجا هم همون 11000 دلار یا نهایتا 13000 دلار فروخته بشه می ارزه (تقریبا 700 میلیون تومان) ولی مشکل اینجاست که وقتی تو ایران عرضه میشه قیمتش بالای 2 میلیارد تومن میشه (حدود 33000 دلار) یعنی سه برابر قیمت جهانی و حتی بیشتر که8 منطقی نیست.
مجتبی .
۸ اسفند ۱۴۰۱اگه به قیمت جهانی بدن درصورتی درسته که حقوق هم متناسب با قیمت جهانی باشه وگرنه بازهم جبره وزور
مجتبی .
۸ اسفند ۱۴۰۱نه جناب اشتری نه اون موقع میارزیده نه حالا اما جبر باعث میشه کسی که نیاز داره وتوانش میرسه بخره ولی همون هم راضی نیست. درصورت آزاد بودن میتونستیم بگیم چون مشتری داره میارزه نه در …. آباد.
ایکس
۱۱ اسفند ۱۴۰۱صنعت و بازار خودروی ایران که چه آرزوهایی میشد براش کرد و دید،شده این.من واقعا ناامید شدم.هیچوقت فکرشو نمیکردم.هیچوقت.من در این سن،بصورت کاملا منظم به خودکشی فکر میکنم.خسته شدم بخدا.از کوروت و موستانگ رسیدم به اینکه ۵۰۰ میلیون بزارم تو حسابی که هر آن ممکنه خورده شه که بمنه عشقه ماشین،شاید چانچان زپرتی رو بدن.خسته شدم.شاید این آخرین پستم باشه
پارسا
۷ اسفند ۱۴۰۱۳ میلیارد اسمش گندست اما بی ارزشه
مجتبی .
۸ اسفند ۱۴۰۱همین سه میلیارد بی ارزش حقوق چند ماهه یه کارگر یاکارمند ساده هست؟؟؟
کشک
۷ اسفند ۱۴۰۱این بود خودروهای اقتصادی.این همه وعده چه شد
با دلاری که خودتون تعیین کننده نرخش هستین
محمد
۷ اسفند ۱۴۰۱نخرید آقا نخرید ، همیشه وضعیت اینطوری نمیمونه ، وقتی به زودی شرایط عوض شد و ماشین با قیمت جهانی وارد شد میفمید که چه کلاهی سرتون رفته ، با دادن پول هاتون به دولت به هموطن هاتون خیانت نکنید
مهران
۷ اسفند ۱۴۰۱عزیز، بخاطر دیسلایک های کامنتت باید گریه کرد باید زار زد…
😔
محمد
۷ اسفند ۱۴۰۱من برای خودم متاسفم که با عده آدمی هموطن شدم که از این شرایط خوشحال و راضی هستن یا براشون اهمیتی ندارد یعنی پرایدی که شده ۴۰۰ تومن ، دلاری که تو کانال ۶۰ تومن رفته و قصد توقف نداره، سکه ای ۳۵ شده و داره میره بالا اینا براتون عادیه ؟ شرایط اجتماعی و اینا که جای خود ، با عرض معذرت شما دیگه قشر خاکستری نیستید قشر قهوه ای هستید
مجتبی .
۸ اسفند ۱۴۰۱بله پس حقمونه هرچی سرمون اومده ومیاد. چون خودمون رو لایق بهترازاین نمیدونیم.
مهدی م
۲۲ اسفند ۱۴۰۱یه توقفی کرد بالاخره داداش. الان حدود 45 تومنه. البته هنوز خیلی زیاده
حسن
۷ اسفند ۱۴۰۱اصل داستان اینه
پول ندارن که ثبت سفارش کنن و از اینجا مسائل شروع میشه
مساله ی اول اینه ثبت نام همراه قرعه کشی است پس چند برابر ظرفیت ثبت نام میشه یعنی همه ی کسانی که 500 ملیون بلوکه کنن میتونن ثبت نام کنن و یه پول کلان تا وارد شدن خودرو و قرعه کشی تو دستشون هست یعنی پولی چند برابر نیازشون برای ثبت سفارش.
با پول خود مردم ثبت سفارش میکنن قرعه کشی میکنن با پول مردم خودرو را سه برابر قیمتش تحویل مشتری میدن بعد هم پول کسانی که خودرو دریافت نمیکنن و در قرعه کشی عادلانه برنده نشدن را پس میدن.
مهرآن
۷ اسفند ۱۴۰۱خیلی جالب هرچی ماشین بدردنخور بوده وارد میشه اما با مصرف سوخت کم و بصرفه برای دولت ک سوخت رو لازم داره 😕
حالا با همین پول ۲۰تا۲۵ هزار دلار میشه حداقل برندهای بهتری وارد کرد اما خب ماشینامونم مث سفره هامون داره کوچیک و کوچک تر میشه یعنی ب ما نیومده و نمیزارن بیاد ک خودمون رو بزرگ ببینیم.ی مرد حداقل ۹۰کیلویی توی فیات عدسی
سجادی
۷ اسفند ۱۴۰۱از متن که اینجوری بدمیاد بیچاره رییس بورس انگار بدک نیست میگه : بورس کالا ریسک به همراه داشت، و زیر بار این ریسک نمیرفتند و میگفتند حالا آمدیم و نیامد، من جواب کسی که از طریق بورس کالا خرید کرده را چه باید بدهم و این ریسک گردن کیست؟
جواب اونان جالبه میگن هرچی بشه تو باید آمادگیشو داشته باشی!
جلیل جلالی مجلل
۷ اسفند ۱۴۰۱آره . سازمان بورس گفته چیزی که وجود خارجی نداره رو من نمیتونم بفروشم 😐😆
قشنگ معلومه که چه خبره .
Kato
۷ اسفند ۱۴۰۱قشنگ با درآمد حاصل از اینا دولت حقوق ۳ سال کارمنداش می بنده باهاش….
دولت زررررررررررنگ….
حاجی حال یه ایران بده!
۸ اسفند ۱۴۰۱20000 دلار = بدون هیچ سودی، 1 ملیارد تومن!!! فیات 500 ماشین مستضعفان آمریکا هم نیست…🙂🙂🙂
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ اسفند ۱۴۰۱نه دیگه تا اون حد
نیسان ورسا، کیا ریو، هیوندای اکسنت حدود 15-16 هزار دلار هستند در امریکا
۸ اسفند ۱۴۰۱سلام ای کاش فیات تیپو قیمتش ۳۵۰ ملیون باشه وای عالی میشه نه ۳۵۰ ملیون خوب نیست مثلا ۱۰ هزار تومن واقعا عالی میشه من یکی میخرم 😱
جواد
۸ اسفند ۱۴۰۱وعده واردات خودرو 300 میلیون تومانی برای قشر ضعیف این بود حدود 1 میلیارد تومان درآمد نداشته تمام میشود
ناشناس
۱۳ اسفند ۱۴۰۱سلام دوستان خدایش من هم پولشو دارم هم وقتشو ولی چرا باید بخرم واقعا اگر میخوانی به التماس نیفتین وازاین بدتر سرمون نیاید ماهم یکپارچه بشیم نخریم نه دلار نه ماشین درحد یه بخورنمیرزندگی خرید کنیم ببینید همچی ارزون میشه یانه .نه تا میگن مرغ ۲۰۰تومن ارزونتر میدن بریم صف وایسیم بخدا یک سال نخرید منم پولم بی ارزش شد ولی هیچی نخریدم هربلای سرمون امد ملت اوردن یعنی خودمون بخدااستقبال نکنید
Lamborghini
۱۰ اسفند ۱۴۰۱الکترا و و cs35 چن در میاد؟
Mohammad
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲من تو سایت های مختلف درباره فیات تیپو دیدم، ی جا زده ۱۲۰ اسب بخار، ۲۱۵ نیوتون متر قدرت گشتاور، اینجا زده ۱۰۰ اسب بخار!
در این صورت این ماشین از ی پارس خودمونم ضعیفتره! فک کنم اشتباهه، کسی میدونه راهنمایی کنه.