ظاهرا سه مدل فیات بهزودی وارد ایران میشوند. فیات ۵۰۰، تیپو و دوکاتو، خودروهای اقتصادی بازار اروپا هستند اما هزینهی خرید آنها در کشورمان، فراتر از توان مالی عموم مردم خواهد بود.
اندک خودروهای وارداتی فیات در ایران، به دههی ۵۰ خورشیدی مربوط هستند. در آن زمان، علاوهبر مینیبوسهای فیات، سه مدل ۱۲۸ و ۱۳۱ و ۱۳۲ به خریداران ایرانی فروخته شد. این خودروها، با عمکرد فنی بسیار خوب و استهلاک پایین، مورد توجه علاقهمندان قرار گرفتند؛ اما حضور فیات در ایران، بعد از سال ۱۳۵۷ ادامه نیافت. حدود ۴۰ سال بعد، تعداد بسیار محدودی فیات 4C در کلاس اسپرت کوچک وارد ایران شد که البته اهمیت چندانی برای بازار نداشت.
براساس اخبار غیررسمی، واردات فیات ۵۰۰ و فیات تیپو توسط شرکت پارسیان موتور انجام خواهد شد. همچنین، باتوجه به سابقهی حضور دوکاتو در ایران، احتمال بالایی برای عرضه این ون وجود دارد.
مشخصات فیات ۵۰۰ وارداتی
یکی از پرفروشترین خودروهای فیات در سطح جهانی، مدل ۵۰۰ است. این هاچبک ۲در، سابقهای طولانی در تاریخ دارد و اولین نسل خود را، سال ۱۹۵۷ عرضه کرد. مدلهای جدید با طراحی مدرن، از سال ۲۰۰۷ معرفی شده و تاکنون به تولید انبوه ادامه داده است.
مدلهای مختلف فیات ۵۰۰ در بازار جهانی، پیشرانههای متنوع دارند. پرفروشترین نمونه با موتور ۹۰۰ سیسی توربوشارژ، ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این مدل، وزن خالص ۹۵۰ کیلوگرم دارد و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت از حالت سکون، ۱۰ ثانیه زمان میبرد. میانگین مصرف سوخت فیات ۵۰۰ با مشخصات فوق، ۴ لیتر در صد کیلومتر است.
نسخهی پایه از انواع فیات ۵۰۰، مجهز به جعبهدندهی دستی تولید میشود. این خودرو با موتور ۹۰۰ سیسی، گیربکس اتوماتیک و امکانات معمول در مدلهای امروزی، ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار قیمت دارد.
مشخصات فیات تیپو وارداتی
یکی از پرفروشترین و محبوبترین خودروهای بازار ترکیه، فیات تیپو است. این مدل، هماهنگ با استاندارد اروپا تولید میشود و البته قیمت رقابتی در کشور ترکیه دارد. بههمین دلیل مورد توجه رانندگان تاکسی این کشور است.
تیپو با بدنههای چهاردر سدان، هاچبک و استیشن واگن تولید میشود؛ اما نسخهی سدان فروش بیشتری دارد. این خودرو با پیشرانهی یک لیتر ۳ سیلندر توربوشارژ، ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. میانگین مصرف سوخت فیات تیپو، ۶ تا ۶/۵ لیتر در صد کیلومتر است و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه دارد.
مدلهای مرسوم فیات تیپو در ترکیه، دنده دستی هستند اما در نقاط مختلف اروپا، تیپو هیبریدی ۱۳۰ اسب بخار با گیربکس اتوماتیک نیز فروخته میشود. تیپو مجهز به موتور یک لیتری، آستانه قیمت ۱۶ هزار دلار دارد.
مشخصات فیات دوکاتو وارداتی
فیات دوکاتو، یکی از موفقترین محصولات خودروسازی ایتالیا، در کلاس مدلهای تجاری سبکوزن (Light Commercial Vehicle) است. هرچند که این گروه خودروها، اهمیت بسیار زیادی در جابهجایی افراد و حمل بار دارند، شامل تنوع ناچیزی در ایران هستند. طراحی شاسی و بدنهی فیات دوکاتو، به گونهای است که میتواند تیپهای متفاوتی با عملکردهای مختلفی داشته باشد. از کامیونت سرپوشیده و یخچالدار مخصوص حمل بار گرفته تا وسیلهی تردد ۷ یا ۹ نفره، روی پلتفرم دوکاتو قابل تولید است، صمن اینکه تغییر در آرایش و تعداد صندلیها، میتواند کارایی محصول را، ارتقا دهد. این خودرو، به سفارش شرکتهای تجاری یا خدمات عمومی، به عنوان آمبولانس یا مینیبوس نیز تولید میشود؛ به همین دلیل قیمت دوکاتو باتوجه به نوع امکانات نصب شده، از ۳۵ هزار دلار به بالا متغییر است.
دوکاتو، در بیش از ۱۸ کشور دنیا عرضه میشود و قوای محرک متنوع دارد؛ اما ۳ نوع پیشرانه در حال حاضر، بیشترین تولید را به خود اختصاص دادهاند که شامل ۲ نمونهی دیزلی و یک مدل دوگانه سوز بنزینی/CNG است. نسخههای دیزل فیات دوکاتو با نامهای ۱۳۰ Multijet و ۱۵۰ Ecojet شناخته میشوند. هر دو مدل، دارای پیشرانهی ۲.۳ لیتری هستند اما به دلیل استفاده از توربوشارژر در ۱۵۰ Ecojet ، قدرت بیشتری تولید میشود. فیات دوکاتو ۱۳۰ Multijet، قدرت ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتنمتر فراهم میکند، درحالیکه مدل ۱۵۰ Ecojet، قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتنمتر دارد. میانگین مصرف گازوئیل مدلهای مذکور، با توجه به نوع بدنه و دیگر تجهیزات خودرو، ۵.۷ لیتر تا ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.
آنچه باعث جذابیت فیات دوکاتو برای بازار ایران خواهد شد، استفاده از پیشرانهی دوگانهسوز در مدل ۱۴۰ است که با نام کامل ۱۴۰ NATURAL POWER شناخته میشود. این نمونه، از پیشرانهی ۳ لیتری ۴ سیلندر بهره میبرد که به صورت پایه گازسوز، طراحی شده و مجهز به توربوشارژر، همراه اینترکولر است. نهایت قدرت دوکاتو ۱۴۰، در دور موتور ۳۵۰۰ دور بر دقیقه، ۱۳۶ اسب بخار برآورد میشود، درحالیکه از دور موتور ۱۵۰۰ تا ۲۷۰۰ دور بر دقیقه، نهایت گشتاور ۳۵۰ نیوتنمتر دارد. میانگین مصرف سوخت این خودرو، درحالت تمام بنزینی؛ ۸.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. مدل ۱۴۰، بر خلاف نسخههای دیزلی دوکاتو، به جای تسمه تایم از زنجیز تایم استفاده میکند.
RENAULT5
۲۰ دی ۱۴۰۱فیات تیپو خوبه
زیزیگولو
۲۰ دی ۱۴۰۱فیات ۵۰۰ هم عالیه👍👍👍
NAVID۰۰۹۸
۲۰ دی ۱۴۰۱لطفاً فقط به فکر خوب بودن فیات و … نباشید !
در جریان باشید که فیات یکی از اقتصادیترین تولیدکنندگان هست ولی نیاز به خدمات داره و خدمات هم با ریال حساب نمیشه و نیاز به یورو داره و این میشه که مطمئناً نیومده شکست را در آغوش میگیره !
از کسانی که فیات سیینا دارند بپرسید کابوسشان چیست ؟!
در جواب اول میگویند خدا نکنه تصادف بکنیم چون باید بروند ترکیه همهچیزش را بخرند و حتی در تهران هم به نُدرت لوازمش پیدا میشه !
بهترین گزینه فقط کرهایها و ژاپنیهای هستند ، تازه اون هم ارزانترینشان با حجمهای کم موتور و تازه تنفسطبیعی و نه هیبرید یا برقی یا توربو !!!!!
kato
۲۱ دی ۱۴۰۱آقا نوید 100 درصد درست میگید
تو ماشین ها فقط ژاپنی بنزینی مثل پاجیرو یا اوتلندر و…
Muty
۲۱ دی ۱۴۰۱بنده ی خدا
کل زندگی ما هزینه هاش داره به دلار و یورو محاسبه میشه و دریافت میشه !!!
تو میگی هزینه ای فیات به یوروعه
همین سمند و پژو هزینه هاش داره به دلار یا چیزی فراتر دریافت میشه…
حسن
۲۱ دی ۱۴۰۱صددرصد در اشتباه کامل هستی و به این اشتباه اصرار دارید!!!!
RENAULT5
۲۱ دی ۱۴۰۱چه ربطی داره
نمایندگی که عرضه میکنه قطعاتشم میده
فیات سینا هم قدیمی شده
زیزیگولو
۲۱ دی ۱۴۰۱همون موقعیم که تحریم نبودیم و واردات خودرو و قطعات آزاد بود مردم مشکل تامین قطعات یدکی داشتن، چه برسه به حالا که کشور تا خِرخِره تحریمه
علی جردن
۲۰ دی ۱۴۰۱چندبرابر دنا پلاس پول تیپو بدی بعدش تو سربالایی بالاشهر پات رو نیم کلاچ باشه تا مبادا سُر بخوره بزنه ماشینه عقبیش… ایناس که بده
Amard
۲۰ دی ۱۴۰۱به نظرتون با واردات به این شکل که الان هست آیا برای خرید خودرو کارکرده باید صبر کرد تا بعد عید یا فرقی تو ماشین های در حد یه زیر پایی ایجاد نمیشه
حسن
۲۱ دی ۱۴۰۱شما به شب عید فکر نکن که بیاد پایین- سال عوض میشه یه افزایش قیمت می خوره
ADAK
۲۱ دی ۱۴۰۱نمیدونم چند سالتونه
ولی تا جایی که میتونی گذشته رو مرور کن!
کی شده سال جدید کاهش قیمتی نسبت به سال قبل ( در هر محصولی) داشته باشیم ؟!
خدا رحمتش کنه
40-30 سال پیش فهمید و خوند ؛
” … هر سال میگیم دریغ از پارسال”
Amard
۲۱ دی ۱۴۰۱اون که کاملا درست ولی وقتی اسپورتیج 2022 بیاد روی دو میلیارد به فرض مثال اسپورتیج ده سال پیش همون قیمت سابق میمونه این منظورم بود که خودرو صفر 2022 واردات بشه دیگه خودروهای قدیمی نمیتونن بالاتر قیمت بخورن چون تقاضا برای مدل جدید بیشتر قطعا
امیر پاشا
۲۳ دی ۱۴۰۱خوب به همین دلیل هم همون اسپورتیجی کن میگی با توجه به واردات خیلی محدود و البته نبود رقیب مستقیم اول توی بورس یه قیمت فضایی میخوره و تازه اگر در این شرایط اختلافش با مدل مثلا ۲۰۱۷ کمتر از حد معقول باشه توی بازار هم یه افزایش قیمت رو تجربه میکنه تا هم اون دلالی که مدل ۲۰۱۷ داره ضرر نکنه و هم اونی که تونسته ۲۰۲۳ بخره بیشتر سود کنه.
علی
۲۰ دی ۱۴۰۱درود بر شرکت قدیمی و با اصالت فیات ، خودروهای باکیفیت و اقتصادی با طول عمر بالا ، خودم هم عاشق فیات ۵۰۰ هستم
Ghost rider
۲۰ دی ۱۴۰۱مگه برادرا میزارن قیمت زیر یه میلیارد بخوره؟
جرئتشو ندارید
با قیمت واقعیش وارد کنید پرونده تولیدات زباله و مونتاژ اسباب بازیاتون بسته میشه.
DoctoR
۲۰ دی ۱۴۰۱نه دیگه فیات ۵۰۰ الان نزدیک دو تومن ۸ سال کارکردشه ۲.۵ -۳ بیاد تو بازار منطقی قیمت خورده ولی فکر نکنم وقتی دیگنیتی پرستیژ ساخت صحرا های چین ۲ به بالا قیمت میخوره فیات ایتالیا ۲.۵ قیمت بخوره
حسن
۲۱ دی ۱۴۰۱پرستیژ رو 2700 میدن!!!!!!!!!!!!!
گلاب
۲۰ دی ۱۴۰۱به امید اون روزی که کلا واردات خودرو بدون تعرفه (دزدی)آزاد بشه و ماشین های روز جهان رو با اقساط بخریم و درآمد دلاری بشه البته یه همچون روز هایی رو داشتیم ولی مردم آب و برق مجانی میخواستن
DoctoR
۲۰ دی ۱۴۰۱اون روز کرگدن ها گیتار میزنن و پنگوئن ها پرواز میکنن همچنین نوید فن سرسخت کره میشه و علی نوا هر روز در وصف شاهکار های بی ام و کامنت میذاره
AHMADREZA
۲۱ دی ۱۴۰۱و یانکی از سرمایه گذاری توی آلفارومئو و مازراتی بسیار خوشنوده😂
NAVID۰۰۹۸
۲۱ دی ۱۴۰۱چه فشاری به شما تحمیل میکنم ، دیگه خودمم داره دلم میسوزه به حالتون 😂👋🏻!
امیررضا
۲۱ دی ۱۴۰۱مطمئن هستید اون زمان خودرو باکیفیت قسطی داشتیم؟تا جایی که من یادمه یه دوچرخه داشتیم که باهاش این ور و اون ور می رفتیم.تو آرزوی یه ماشین پیکان بودیم.بهداشت و درمان هم که صفر
aliHOZA
۲۱ دی ۱۴۰۱آدم باید روندها رو ببینه وگرنه تو دامی میفته که مردم ایران در سال ۱۳۵۷ افتادن.
شما که سال ۵۷ دوچرخه داشتید باید ببینی ۲۰ سال قبلش چی داشتید و الان که احتمالا ماشین دارید باید ببینی اگر انقلاب نمیشد آیا نمیتونستی اینا رو بدست بیاری؟
پیشنهاد میکنم یه سرچ بزنید و وضعیت اقتصادی ایران در دهه ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۲ را بررسی کنی. سالهایی که علینقی عالیخانی وزیر اقتصاد بود و اقتصاد ایران برای یک دوره مستمر ۱۰ ساله رشد اقتصادی دو رقمی و تورم زیر ۵ درصد داشت.
هر چیزی هم که از صنعت الان در کشور داریم اکثرا صدقه سر همان دوره است.
خلاصه، مطمئن باش اگر ملاها نبودن ایران الان از امثال دوبی و کویت و… بالاتر بود.
گلاب
۲۱ دی ۱۴۰۱بله پدر بزرگم یه بیوک داشت پرستار هم بود هنوز هم به یادش بیوک رو داریم مثل شما بی اساس حرف نمیزنیم
امیر
۳۰ دی ۱۴۰۱روزنامه های همون زمان
نوشتن تورم ۳۰۰ درصدی، نبود پزشک ایرانی و بی سوادی گسترده در کشور…
برای خراب کردن یکی،
یکی دیگه رو سفید نکنیم
SinaSVJ
۲۰ دی ۱۴۰۱تنها نکته مثبتش اینه قراره کمتر چینی بی ریشه ببینیم
محمدهادی
۲۰ دی ۱۴۰۱پدال جالبه تو سابقه ی حضور فیات در کشور به فیات «سی نا»در همین سالهای اخیر اشاره یی نکردی،چرا!؟
ماشینی که از لحاظ اتاق بسیار مشابه همین تیپو جدید بود که یک دهه قبل تعدادی ش وارد شد که بسیار هم سدان خرکار و جذابی بود
من هنوز تو کف داشتن یک دستگاه ازون ماشین نازنین و سگگ جونم
Reza-a
۲۱ دی ۱۴۰۱درسته «سی نا» یکی از مونتاژی های خاص دهه هشتاد بود و الان خیلی کم تو خیابونا دیده میشه فقط یه مشکلی داشت که موتور هزار و چهارصدشو انتخاب کرده بودن و قیمتش نزدیک پژو پارس بود اما طراحی دوست داشتنی داشت
ولی تو کلاس بی بود، تیپو فک کنم تو کلاس سی هست
حسن
۲۱ دی ۱۴۰۱تیپو کلاس B هست. از فاصله محور هاش مشخصه. مثل همون سی نا- به نظرم تارا از این بهتره – حداقل موتور با حجم بیشتر داره و خدمات نمی گم عالی ولی یکمی بهتر از فیات
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۲۰ دی ۱۴۰۱فیات از کره ای ها نابود تره
اشکودا باز یه چیزی
Amir mahdi @-1387
۲۰ دی ۱۴۰۱ون خیلی خوشگله
امیدوارم به ایران هم تیپو و ۵۰۰ جدید
Reza-a
۲۱ دی ۱۴۰۱۵۰۰ قبلاً هم وارد شده بود و فروش زیادی نداشت با قیمتهای کشور ما فانتزی حساب میشه دوکاتو هم قبلاً تعدادی تو بازار اومده بود و بین همکلاساش طراحی قشنگی داره
در مورد تیپو (که تو ترکیه اسمش اژه هست) هم یادمه نیمه دهه نود قرار بود ایرانخودرو مونتاژش کنه حتی عکسش تو محوطه ایرانخودرو هم پخش شده بود.
تیپو با موتور سه سیلندر جالب نیست بهتره چهار سیلندرشو وارد کنن
fordglx2008
۲۱ دی ۱۴۰۱خدمات پس از فروش ضعیفی داشته باشه باز شاهد عدم حضور برند های اروپایی مث فیات غیره تو بازار میشیم
سامان اذری
۲۱ دی ۱۴۰۱تو ترکیه تیپو رو به اسم اِ.گِ. آ میشناسن (EGEA)
اصلا ماشین خوبی نیست و استهلاک زیاد داره
زود زود هم خراب میشه
دوستم یه ون فیات داشت که موتورش ۱.۳ لیتری مولتی جت دیزلی بود
بدبخت هرچی در میاورد خرج ماشین میکرد
علی جردن
۲۱ دی ۱۴۰۱استاد واسه همینه که تیپو تو ناوگان تاکسی استفاده می شه ؟
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۲۱ دی ۱۴۰۱چون کارخونه داره
فیات کلا ب استهلاک بالا معروفه
RENAULT5
۲۵ دی ۱۴۰۱از پژو ۴۰۵که پر استهلاک تر نیست
AHMADREZA
۲۱ دی ۱۴۰۱اونوقت بخاطر همونه که فیات سی ینا رو بخاطر خرج کم به اسم تندر90 ایتالیایی میشناسن؟
سامان اذری
۲۱ دی ۱۴۰۱خود راننده تاکسی ها هم به شدت ناراضی هستن
فقط بخاطر ارزون بودن و قطعات ارزون و تعمیر کار زیاد مجبوری میخرن
وگرنه همشون از خداشون هست که تاکسیشون کرولا باشه
یه مورد جالب هم بهتون بگم که از سال ۱۹۹۰ تو استانبول هیچ تاکسی جدیدی پلاک نشده
و الان قیمت پلاک تاکسی ها از ۶ الی ۱۰ میلیون لیر داره به فروش میرسه
یعنی ۱۳ الی ۲۲ میلیارد تومن
صاحب پلاک میاد یه فیات تیپو میخره پلاک رو میچسبونه روش و به دو تا راننده تاکسی ۱۲-۱۲ ساعت اجاره میده هرکدوم حدود ۱۵ هزار لیر
بخاطر همونه که راننده تاکسی های استانبول به شدت دزد هستن
خرید پلاک تاکسی یه نوع سرمایه گذاری هست تو استانبول چون هم ماهی اجاره شو میگیری هم سال به سال نسبت به تورم قیمت پلاک تاکسی گرون میشه و برا صاحب پلاک مهم نیست کرولا باشه یا تیپو
هرچی ارزونتر بهتر چون خودش نمیرونه
زمستانم
۲۱ دی ۱۴۰۱ترکیه هم یکی مثل ایران یه ضرب و المثل هست که میگه تف و ای لعنت و او
فقط اونایی که تو ترکیه زندگی میکنن و فاز اروپا میگیرن خخخخخخ
علی جردن
۲۱ دی ۱۴۰۱🤝🏻واقعا ممنون به اطلاعاتمون اضافه شد
RENAULT5
۲۵ دی ۱۴۰۱از تاکسی سمند که پر استهلاک تر نیست؟
بعدشم اینها قیمت قطعاتشون پایینه
فیات بهترین ماشین های اقتصادی رو میسازه
دایی بنده یه فیات سینا داره هنوز که هنوز داره استفاده میکنه کمترین خرابی رو داشته
مهرانیان
۵ بهمن ۱۴۰۱چه جوک مضحکی گفتی که فیات رو به اسم تندر نود ایتالیایی میشناسن. آخه خود رنو چی هست که فیات بخواد شبیهش باشه. دایره زندگیتون رو بزرگ کنید. در کشوری که مردمش پشت فرمون یک ماشین بی نام و نشان به نام فیدلیتی میشینند، کشوری که سورن سلطان است و سانتافه هم خداست، مردم برای فیات صف میکشند. وای
آرش وان
۲۱ دی ۱۴۰۱فیات ایگیا حداقل در 2022 پرفروش ترین خودروی ترکیه بوده ، اونم در بازار رقابتی و پر از رقیب ترکیه و تونسته عنوان پرفروش ترین ماشین رو از مگان و کلیو بعد از چند سال متوالی بگیره ، پس لااقل نمیتونه ماشین بدی باشه
در ضمن هوندا سیویک هم در خود ترکیه مونتاژ میشه ولی فروشش به اندازه ی ایگیا و مگان و کلیو نبوده
سامان اذری
۲۱ دی ۱۴۰۱قیمت هاشون رو با هم مقایسه کن
و همینطور هزینه سرویسشون رو
دقیقا مثل پراید برا ایرانیاست
فرشید
۲۱ دی ۱۴۰۱چی میگی حاجی فیات سینا هرکی داشته راضیه
نه خرابی داره از اونور یه ماشین نرم و عالیه
سامان اذری
۲۱ دی ۱۴۰۱سینا رو هر کی داشته راضی بوده دلیل بر این نیست که تیپو رو هم هر کی داشته باشه راضی باشه
من تو این ۶-۷ سالی که استانبول بودم یک میلیون بار سوار تیپو شدم دیگه.
من که دشمنی با فیات ندارم که
ماشینی که خوب باشه میگم خوب بد باشه میگم بد
genius
۲۱ دی ۱۴۰۱تیپو تو ترکیه تاکسیه اما تو این نکبت کده میخواد بشه مال ریچ کیدزها!
SS
۲۱ دی ۱۴۰۱از همین حالا شکست خورده هست
آزموده را آزمودن خطاست
شاید فیات 500 فروش داشته باشه چون قشر خاصی کیوت بودنش رو دوست داشتن و به عنوان ماشین شهری میخریدن و حالا مدل سالش رو میخرن
اما فیات تیپو که رقیب رنو سیمبل هست رو کی قراره به قیمت های میلیاردی بخره؟
دوکاتو هم که بحثش جداست
—-
مثلا هدف واردات ارزان قیمت و در دسترس برای مردم بود
ولی ظاهرا قراره چیپ ترین ماشین ها به قیمت میلیاردی فروخته بشه
فرزاد
۲۱ دی ۱۴۰۱وقتیکه خودروسازان مثلاً داخلی مردم رو حتی بعنوان مشتریِ خودروهای دست دوم خودشون هم به حساب نمیارن دیگه دلیل واردات خودروهای بیست هزار دلاری چیه؟
این دیگه نمک پاشیدن رو زخم ملت نیست بلکه کوبیدن سنگ نمک یک تنی روی سروصورت مردمه
منوچهر
۲۲ دی ۱۴۰۱متاسفانه انقدر گشنگی کشیدن ملت که هر چیزه شبیه غذا رو میبلعن. حال و روزه ماشین و ایرانی هم همینه. خودروهایه ایتالیایی حتی اگه تو خوده ایتالیا هم خراب بشن قطعه براشون خراب نمیشه. موتورهایه بسیار با استحلاک که نهایتا ۸۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر کار کنن سر سیلند و شاتون و رینگ میزنن و از لحاظه جا داری یه نفره معمولی تو کله ماشین جا نمیشه و من نمیدونم ملت رو چه حسابی یه همچین اشغالابه ایتالیایی رو میخرن. بهرحال بحثه اینه که شما باید به استحلاک فکر هم کنید چون تو کشوره انسان زندگی نمیکنید که قطعه فراوان باشه پول داشته باشید و …
مثلا یه فیاتی به اسمه پاپندا رفیقمون خرید و مکانیک هم هست ماژوله ارتباطه عصبیش که وسیله ارتباطیه کله ماژول ها با مامپوتره اصلیه از کار افتاده بود و با بدبختی پیداش کرد و تعویضش کرد و با پروگرام کردنش با بدبختی روشنش کرد و وقتی روشن شد فهمید سبلندره دوومش رینگاش کمپرس نمیکنن و با گفتن *** تو فیات و ایتالیا ماشین رو فرستاد اسقاطی
HOSSEINK3
۲۲ دی ۱۴۰۱احتمالا با قیمتی بالای 700ملیون ثبت نام شروع بشه باز هم دلال های زحمت کش ب کمک مادر های عزیزشون قیمتو ب 1400میرسونن البته تو کشوری ک تیگو 8پرو مکس 2500هست عادی این اتفاق
محمدهادی
۲۲ دی ۱۴۰۱احسسسننت
نوید A.J
۲۳ دی ۱۴۰۱یه نگاه به آمار امریکای شمالی بندازین متوجه جایگاه فیات میشین. به کیفیت بد و فروش دسته دو بدتر معروفن. به جز خانما، هم کسی نمیخره.
آراد نصرالهی
۲۶ دی ۱۴۰۱یه چیزی کم دارن. ماشین های خوبی هستند ولی یه چیزی کمه .
فیات برند معرکه ی هست ولی اون اصلی ها نیستند .
جای بنز و بی ام و خالیست
ای کاش به جای این برند ها برند های اصلی رو بیارن مثل بنز بی ام و تویوتا لکسوس پورشه و…