به تازگی آمار فروش خودروهای الکتریکی در بازارهای اروپایی منتشر شده و استلانتیس توانسته در ششماهه ابتدایی ۲۰۲۲ به راحتی تسلا را شکست دهد. این خودروساز از نظر فروش خودروهای بدون آلایندگی پشت سر فولکسواگن قرار دارد. به گزارش carscoops، کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس میگوید:
ما در بحث فروش خودروهای الکتریکی در بازارهای اروپایی یک جنگ تمامعیار داریم
این شرکت در بازه زمانی یاد شده ۱۰۵۴۱۳ دستگاه خودرو به فروش رسانده درحالیکه آمار فروش خودروهای الکتریکی گروه فولکسواگن ۱۱۶۳۰۷ دستگاه بوده است. تسلا نیز ۷۸۲۷۷ دستگاه خودرو به فروش رسانده که یکی از دلایل آن قرنطینه ناشی از کرونا در چین بوده و تولید این خودروساز را تحت تأثیر قرار میدهد. یکی از دلایل اصلی عملکرد خوب گروه استلانتیس به فیات ۵۰۰ مربوط میشود که پرفروشترین خودروی الکتریکی ایتالیا و آلمان در سهماهه دوم امسال به شمار میرود. در ششماهه ابتدایی امسال استلانتیس ۳۲۳۱۵ دستگاه فیات ۵۰۰ را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۲ درصدی را نشان میدهد. دیگر محصول مهم این شرکت پژو ۲۰۸ الکتریکی بوده که فروش ۲۱۹۱۸ دستگاهی آن به معنی رشد ۱۱ درصدی نسبت به ششماهه ابتدایی سال پیش است. این هاچبک فرانسوی پرفروشترین خودروی الکتریکی کشور خود بوده و پسرعموی آن یعنی اوپل کورسا الکتریکی هم فروش ۱۳۳۸۰ دستگاهی را بر جای گذاشته است.
آمار فروش خودروهای الکتریکی تسلا در بازه سهماهه به کمترین میزان در دو سال اخیر رسیده اما دلیل اصلی آن تعطیلی کارخانهها بوده نه عدم علاقه به محصولات این شرکت. علیرغم چالشهای موجود، تسلا مدل Y پرفروشترین خودروی الکتریکی اروپا محسوب میشود و در ششماهه ابتدایی سال جاری فروش ۳۹۹۶۹ دستگاهی داشته است. تسلا مدل ۳ نیز با فروش ۳۸۲۸۰ دستگاهی پشت سر برادر خود قرار دارد. فروش این خودرو نسبت به مدت مشابه سال پیش افت ۲۵ درصدی را نشان میدهد.
حالا که محدودیتهای ناشی از شیوع کرونا در چین کمتر شده انتظار میرود تسلا بازگشتی قدرتمند در نیمه دوم سال داشته باشد. البته استلانتیس هم قدرت خود را حفظ کرده و به دنبال شکست دادن تسلا در این رقابت خواهد بود. با عرضه خودروهای الکتریکی پژو ۳۰۸ و ۳۰۰۸ و همچنین اوپل آسترا، استلانتیس تلاشهای زیادی برای پیشتازی خود انجام میدهد.
ارین صاحب جمعی
۱۴ مرداد ۱۴۰۱فولکس واگن و استلانتیس دو غول بزرگ هستن که بشدت دوست دارم همکاریشون رو ببینم
ehsan.fa
۱۵ مرداد ۱۴۰۱حاجی بی تجربه ترین کاربر پدال هم این حرف رو نمیزنه مگه اینکه حاجی باشه 😂😂😂
این دوتا بیش از ۳۰ تا برند هستند خودشون با خودشون همکاری داخلی رو نمیتونند اداره بکنند
Yasin
۱۴ مرداد ۱۴۰۱استلانتیس اینقدر شرکت های زیرمجموعه داره که باید هم اول باشه
احمدرضا
۱۴ مرداد ۱۴۰۱دوس دارم قیافه اونایی که میگن فیات یه برند حقیر و مفلوکه رو ببینم 😂
بعضیا واقعا اعتماد به سقف دارن
کاری به حرفاشون ندارم
اون همه دیسلایک
من باشم اکانتم رو عوض میکنم😂
AMIR / ARMI
۱۴ مرداد ۱۴۰۱دلیل اینکه اکانتمون رو عوض نمیکنیم اینه که فیک نیستیم
فیات و سه زیر مجموعه ایتالیایی خودش صرفا در دنیایی که امثال کلارکسون طنز پرداز منبع و منشاء هستن اعتبار دارن اونم برای نوجوانان فقط
در دنیای واقعی فیات و زیر مجموعه هاش صرفا برند های ضرر ده بدون هیجان که خارج از گود افتاده هستن که کسی علاقه ای به خرید خودرو هایی با برند این کمپانی ها نداره
علی
۱۶ مرداد ۱۴۰۱شما با فیات مشکل نداری ، مشکلت با ایتالیاییها ست!!! فقط بهت میگم تعصب بیجا عقلتو ذایل میکنه!!!
meysam
۱۴ مرداد ۱۴۰۱تو برقیها فیات 500 و هوندا E واقعا عشقن
کرگدن باواریا
۱۵ مرداد ۱۴۰۱اون 208 جاش بشدت تو بازار خراب شده ایران خالیه !
علی صالحی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱یکی از دلایلی که فکر میکنم برگرده به این امار فروش بحث اقتصادی یا لوکس بودن مطرحه
کاری به این ندارم که خودرو های تسلا لوکس قلمداد میشوند یا خیر منظورم بیشتر به قیمتشون هست که مثلا خودرو برقی ۲۰۸ پژو با قیمت حدود ۲۰ هزار پوند به فروش میرسه ولی همون تسلا مدل y که پرفورش ترین توی اروپا هست اگر اشتباه نکنم قیمتش از ۶۰ هزار دلار شروع میشه که خب تقریبا ۳ برابر پژو هست
این فکر میکنم دلیل منطقی باشه که (خب یکسری افراد توی اروپا خودرو مثلا داستر یا همچین چیزی برای تردد بین شهری یا سفر های اخر هفته انتخاب کنند) برای تردد های درون شهری ی خودرو برقی بگیرند که ارزون باشه و راندمان نسبتا خوبی هم داشته باشه
علی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ای کاش که فیات ۵۰۰ هایبرید با تعرفه پایین وارد کشور بشه ، برای شهری مثل تهران یک گزینه عالی هست
سهیل
۱۵ مرداد ۱۴۰۱تعداد فروش مهم نیست. سود و کیفیت مهمه.
سامسونگ و پراید هم پرفروشن. ولی آشغال