گروه خودروسازی فیات-کرایسلر از فرصتهای اتحاد و ادغام با دیگر شرکتها استقبال میکند. این را مایک مانلی مدیر اجرایی این شرکت در نمایشگاه ژنو گفته است.
ما آیندهی مستقل قویای خواهیم داشت اما اگر فرصت همکاری، ادغام و اتحاد وجود داشته باشد آن را بررسی خواهیم کرد.
اگرچه احتمال ادغام فیات-کرایسلر با شرکتی دیگر در آیندهای نزدیک خیلی کم است اما از گروه پژو-سیتروئن به عنوان یکی از نامزدهای این قضیه نام برده شده است. این گروه فرانسوی که عمده تمرکز خود را روی بازار اروپا گذاشته با همکاری فیات-کرایسلر میتواند به بازار آمریکا و همچنین برند بسیار محبوب جیپ دست یابد.
سرجیو مارکیونه ی فقید در طول سالهای گذشته از احتمال ادغام با برخی شرکتها سخن گفته بود اما هیچکدام از آنها به نتیجه نرسید.
مانلی همچنین گفته برنامهای برای فروش برند لوکس مزراتی وجود ندارد. این برخلاف خبرهایی هست که اخیراً منتشر شده و در آن آمده بود هلدینگ جیلی علاقهی خود به خرید این برند ایتالیایی را ابراز کرده است. فعلاً گروه فیات-کرایسلر روی هماهنگی با قوانین آلایندگی جدید اروپایی تمرکز دارد.
سه گزینه وجود دارد. شما میتوانید خودروهای الکتریکی شدهی کافی برای ایجاد توازن در سبد محصولات خودتان را بفروشید. یا اینکه میتوانید بخشی از طرح همکاری و ائتلاف باشید. سومین گزینه نیز پرداخت جریمه است
برنامهی کنونی فیات-کرایسلر نشان میدهد که در سه تا پنج سال آینده سرمایهگذاری ۱۰.۱۹ میلیارد دلاری روی خودروهای هیبریدی و الکتریکی جدید انجام خواهد شد.
Amirferrari
۲۲ اسفند ۱۳۹۷مازراتی داره از دست میره،اینقدر تنبل شده و فروشش افت کرده که حاضر نیست بعد بیش از ده سال یه فکری برا نسل جدید گرندتوریسمو بکنه تا از این منجلاب در بیاد…
Reza.M
۲۲ اسفند ۱۳۹۷مازراتی و فراری و الفا رومیو باید با هم ادغام بشن و تحت نظر فیات ب صورت کاملا جدا از کرایسلر کار کنند…مثل ایودی و پورش تحت نظر فولکس واگن
Solid Viper
۲۲ اسفند ۱۳۹۷رفیق هیچ بایدی درکار نیست که فراری با آلفا و مزراتی ادغام شه،
همین چند سال پیش بود که فراری مستقل شد،الان هم آلفا و مزراتی باهمن،
بعدشم یکی از دلایل کمرنگ شدن مزراتی همپوشانی با آلفا هست،
جولیا باید با برند مازراتی ساخته میشد
و مزراتی ماشینهایی مثه 4c,8cو هاچبکهای داغ و اسپرت لوکس میساخت
یانکی
۲۲ اسفند ۱۳۹۷خدا کنه هم مازراتی هم آلفا رو بدن بره.جز ضرر هیچی ندارن.و مثل انگل حق شاخهای آمریکایی رو میبلعن.یعنی انقدر فهمش سخته که متوجه بشن داج با 4 تا ماشین که سالها پیش معرفی شدن صاحب بهترین رکوردهای فروشه اونوقت یه تک دلاری خرجش نمیکنن.جیپ هم همینطور فهمش سخته که معرفی گرند چروکی جدید گرند واگنیر جدید و یا کرایسلر 300 جدید و چند محصول جدید دیگه برا کرایسلر میتکنه فروش کمپانی رو وحشتناک ببره بالا.شرط میبندم اخر هم این دو ایتالیاییه بدونه مشتری رو با کلی تخفیف میندازن به چینیا
مانی
۲۳ اسفند ۱۳۹۷آلفا که داره به روزهای اوجش برمیگرده
مزراتی هم برند فوقالعاده خوبی داره
اما متاسفانه اونجوری که باید مدیریت نشده
وگرنه میتونه رقیب خوبی واسه مرسدس و بیام و باشه
تنها برند فیات کرایسلر هست که این قابلیت رو داره
احمدرضا
۲۲ اسفند ۱۳۹۷دارن گند میزنن به فیات – کرایسلر
کجایی مارکیونه ؟
محمد
۲۲ اسفند ۱۳۹۷واقعا!!!
حیف و ۱۰۰ حیف
مخصوصا حیف مازراتی عزیز و دوست داشتنی
.
بعد یه سوال :
تو شرایطی که خیلی از خودروسازهای تراز اول دارن دست و پا میزنن،
گروه هولدینگ جیلی ایننننننن همه پول و درامد رو از کجا میاره؟؟؟
ولوو رو خریده
قسمتی از سهام بنز رو خریده
واسه خرید مازراتی تمایل داره
این درامدها از کجاست؟؟؟
Ahmadreza 2002
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸فکر کنم خرید ۱۰ درصد کمپانی مالک بنز توسط شرکت جیلی نبوده بلکه توسط شخص مدیر عاملش بوده(اینو تو کامنتای همین سایت خوندم)
در خصوص درامد هم جیلی پرفروش ترین برند چینی تو خود چین هست و درامدش بالاست
Solid Viper
۲۲ اسفند ۱۳۹۷به نظرم فیات کرایسلر باید یه پلتفرم منعطف بسازه که نسل بعدی گیبلی،چارجر،چلنجرو۳۰۰بر اساسش ساخته بشن و در قدم بعدی هم کوآترو پورته با پلتفرم جدید بیاد بیرون
ونوم اف ۵
۲۲ اسفند ۱۳۹۷تصورش هم سخته گروه بدنام و انگل پژو سیتروئن بخواد با فیات کرایسلر ادغام بشه . خود فیات بقدر کافی بدنام هست حالا پژو سیتروئن هم اضافه بشه دیگه رسما ابروریزی میشه
مازراتی
۲۲ اسفند ۱۳۹۷یکی از راه هایی که برند مازراتی دوباره احیا بشه اینه که تحت مالکیت بی ام و باشه با این کار بی ام و میتونه ازش رقیب جدی برا پورشه بسازه
امیر
۲۲ اسفند ۱۳۹۷وای خدا
اخه پژو سیتروئن؟؟؟!!!!!
Ahmadreza 2002
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸مازراتی از نظر بعضی ایرانیا یه چیزی در حد خدای ماشیناس