فیات برای دومین بار طی پانزده سال گذشته، دوکاتو را بروز کرده است زیرا این ون از زمان معرفی در سال ۲۰۰۶ تاکنون تغییر نسل نداده است؛ اما حتی بااینوجود هم دوکاتو سال گذشته با فروش ۱۵۰ هزار دستگاه که نسبت به سال ۲۰۱۹ رشدی ۸ درصدی داشت، پرفروشترین خودروی تجاری اروپا بوده است. این نشان میدهد که خریداران هنوز هم نسل کنونی دوکاتو را علیرغم سن بالا دوست دارند و به همین دلیل حالا فیات آنرا برای ورود به دنیای مدرن بروز کرده است.
تغییرات ظاهری اصلی دوکاتو مدل ۲۰۲۱ در جلوی آن با چراغهای LED جدید انجام گرفته که از دیلایت هم برخوردار شدهاند. علاوه بر این، جلوپنجره هم تغییر کرده و حالا بجای لوگوی فیات، نوشتهٔ بزرگ FIAT در میانهٔ آن نقش بسته است. فیات همچنین برای این ون بزرگ رنگ جدیدی بنام خاکستری لانزاروت را هم ارائه کرده است.
در کابین دوکاتو اما بهروزرسانیهای بزرگتری صورت گرفته است و خودرو به سیستم ورود بدون کلید، ترمز پارک الکتریکی، پورتهای USB-A و USB-C، سوکت برق ۲۳۰ ولت و گرمکن شیشهٔ جلو مجهز شده است. صندلیها نیز بهبود یافته و حالا راحتی بیشتری دارند. علاوه بر این، در مقابل راننده یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی قرار گرفته که در کنار نمایشگرهای ۷ یا ۱۰ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو کار میکند.
علاوه بر این بهروزرسانیها، تغییرات فنی هم در دوکاتو صورت گرفته است تا با مقررات آلایندگی یورو 6D مطابقت پیدا کند. در این بخش، یک پیشرانهٔ دیزلی جدید با چهار سطح قدرت مختلف ۱۲۰ اسب بخار، ۱۴۰ اسب بخار، ۱۶۰ اسب بخار و ۱۸۰ اسب بخار ارائه شده که با گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب خواهند بود. البته نسخهٔ ۱۲۰ اسب بخاری این موتور فقط با گیربکس دستی ارائه میشود.
فیات همچنین سیستم فرمان هیدرولیک سنتی این ون را هم با سیستم برقی با قابلیت تنظیم خودکار جایگزین کرده که پارک کردن را آسانتر میکند؛ و درنهایت تکنولوژیهای ایمنی جدیدی هم برای دوکاتو ارائه شده که رانندگی خودکار سطح دو را برای آن فراهم میکنند. ازجملهٔ این سیستمها میتوان به کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار ترافیک، دستیار باد جانبی، سیستم کنترل پایداری تریلر و دستیار فعال پارک اشاره کرد.
شاهرخ
۱۳ تیر ۱۴۰۰ون فقط فورد ترانزیت
گنگ ترین ون دنیا
تو 95 درصد دزدی هایی که از بانک های اروپا شده حداقل یه ون فورد بوده
خوراک دزدی و آدم ربایی
taha malek
۱۳ تیر ۱۴۰۰ون گنگ فقط شورلت اکسپرس
li'l meiti
۱۳ تیر ۱۴۰۰درواقع ۹۵ درصد فیلمایی ک دیدی دیگ
شاهرخ
۱۳ تیر ۱۴۰۰خود پلیس بریتانیا گفته تازه فک کنم سال 2017 بود
البته لازم نبود بهت جواب بدم چون یه فیکی که معلوم نیست از کجا اومده
ولی خوش باش
Nima
۱۳ تیر ۱۴۰۰بسیار کاربردى و خوب شده
منتظر بروزرسانى رقبا .
اون پورت ۲۳۰ ولتش عالیه
Amir Machine
۱۳ تیر ۱۴۰۰پرفروشترین ماشین کاری-تجاری اروپا: فیات دوکاتو
پرفروشترین ماشین کاری-تجاری آمریکا: فورد سری F
تفاوت رویکرد، سلیقه و استفاده چقدر بین این دو قاره زیاده
احمدرضا
۱۳ تیر ۱۴۰۰یه پیکاپ برای آمریکایی ها بسیار کاربردی تر از یه ونه
در حالی که توی اروپا برعکسه
آمریکایی ها عاشق ماشینای فول سایز و مخصوصن پیکاپن
من خودمم سلیقم شبیه اوناس
یه نظرم یه پیکاپ به مراتب کابردی تر از یه ون میتونه باشه
Audi e_tron gt
۱۳ تیر ۱۴۰۰من در بین ون ها مرسدس v کلاس و لکسوس lm را دوست داشتم اما اطلاعات چندانی از ون ها ندارم
میثم
۱۳ تیر ۱۴۰۰از سال 2006 تغییر نسل نداده
بنظر من اصلا نیازی به این کار هم نبوده
چون ماشین تجاریه و نیازی به تغییرات زود به زود نیست
فقط باید از نظر آلایندگی موتور روش کار کنن
تو ایرانم اخیرا داره وارد میشه و اولین محصول وارداتی بعد از تحریمها بحساب میاد
( Only she reminds me of love )
۱۳ تیر ۱۴۰۰من عاشق کمپر ون ها هستم..
حسین دهمرد
۱۴ تیر ۱۴۰۰یه جوری بد فرمه.ونهای مرسدس گزینه های بهتری هستن.ولی احتمالا قیمت بالاتری هم دارن.