فیات-کرایسلر در حال تلاش برای یافتن جایگزین مدیر اجرایی ارشد خود آقای سرجیو مارکیونه است. این مدیر ایتالیایی که سکاندار فراری و صنایع CNH (سازنده ماشینآلات کشاورزی) میباشد سال آینده بازنشسته خواهد شد.
مارکیونه از زمان انتخاب به عنوان مدیر شرکت فیات-کرایسلر تغییرات زیادی در این کمپانی به وجود آورده است. در سال ۲۰۱۴ شاهد ادغام فیات با کرایسلر بودیم که این امر باعث پیشگیری از ورشکستگی شریک آمریکایی شد. در کمتر از دو سال شاهد بازگشت این شرکت به سوددهی بودیم. کرایسلر همچنین در این زمان تمامی وامهای گرفته شده از دولتهای آمریکا و کانادا را نیز تسویه کرد.
در زمان زمامداری مارکیونه کمپانیهای فراری و CNH از زیر چتر حمایتی گروه فیات-کرایسلر خارج شده و به ترتیب در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ به بخشهای مجزایی تبدیل شدند. آلفارومئو نیز برای اولین بار از سال ۱۹۹۵ تاکنون به بازار آمریکا وارد شد. از زمان ورود این برند به آمریکا شاهد رشد فروش پایدار آلفارومئو بودهایم به گونهای که سال پیش شاهد رکوردشکنی این ایتالیایی محبوب بودیم.
البته دوران مدیریت مارکیونه خالی از فراز و نشیب نیز نبوده است. تفکرات این مدیر باتجربه درباره صنعت خودرو چندان به مذاق کارشناسان و عموم مردم خوش نیامده و مارکیونه به عنوان مردی که دوست داشتنش سخت است شناخته شده است! اگرچه از بیرون مارکیونه به عنوان مدیری سختگیر شناخته میشود اما او روش مستقیم را در پیش گرفته و خود اوضاع را به دست گرفته است.
موفقیت مارکیونه در فیات-کرایسلر بدون پاداش نبوده و او سال پیش حدود ۱۲ میلیون دلار حقوق و مزایا دریافت کرده است. همچنین در طی سه سال پیش سهام مارکیونه ارزش حدود ۳۵ میلیون دلاری داشته است. علیرغم بازنشسته شدن از فیات-کرایسلر، مارکیونه هماکنون مالک سهامی به ارزش ۳۷۱ میلیون دلار است.
انتظار نمیرود نام مدیر جدید فیات-کرایسلر تا سال آینده اعلام شود اما برنامههای ۵ سال آینده این شرکت در ماه می اعلام خواهد شد. جایگزین مارکیونه طبق انتظارات از داخل شرکت خواهد بود.
F۲۲RAPTOR
۳۰ فروردین ۱۳۹۷خدا کنه یکی بیاد،جون بده به مجموعه
Alirezaasg5
۳۰ فروردین ۱۳۹۷هیچوقت ازش خوشم نیومد
حسین دهمرد
۳۰ فروردین ۱۳۹۷یه خبر خوب ، احتمالا
maximus_450SEL 6.9
۳۰ فروردین ۱۳۹۷فیات تا الان خوب تونسته کرایسلر رو سرپا نگه داره و حتی تا حدودی به روزای خوب برش گردونه … ان شا الله که این روند خوب ادامه داشته باشه مخصوصا الفا رومئو و مزراتی بتونن به روز های اوجشون برگردن و رقبای قدرتمندی برای ژرمن ها بشن
حسن
۳۰ فروردین ۱۳۹۷مارکیونه اسطوره ی فیات کرایسلره.
مساله اینه که قدرت دست خانواده ی انیلیه،مارکیونه به تنهایی تصمیم ساز نبود با این همه خیلی خوب کار کرد.
هر مدیر دیگه ای هم بیاد مجبوره تابع خانواده ی انیلی باشه.
ابولفضل نصیری
۳۰ فروردین ۱۳۹۷آنیلی ها اگه نبودن الان نه کرایسلری وجود داشت و جیپ و آلفایی فیات رو هم باید میفروختن به آلمان احتمالا
maximus_450SEL 6.9
۳۰ فروردین ۱۳۹۷مارچیونه تو فیات نیمچه اسطوره هم نیست!
یه مدیر ساده ست … نه بیشتر از این
.
فیات رو اصلا آنیلی ها تاسیس کردند
اتفاقاً این خانواده از نظر هوش اقتصادی بی نظیرند
شما خودت فوتبالی هستی میدونی بعد از قضیه ی کالچوپولی که یوونتوس با مُخ به زمین خورد همین آنیلی ها چجوری باشگاه رو ظرف چند سال دوباره به قله ی موفقیت برگردوندن
ابولفضل نصیری
۳۰ فروردین ۱۳۹۷آنیلی ها پادشاهان بدون تاج وتخت ایتالیا هستن و اگه نبودن کل اقتصاد ایتالیا بعد جنگ جهانی دوم و رکود اقتصادی شدید اواخر قرن 20 اروپا نابود میشد اینو نه از روی هواداریم از یوونتوس بلکه منطقی میگم که اگه همین آنیلی ها اگه نبودن اصلا لیگ کالچو و اینتری هم نبود که بخواد سر ما رو در ماجرای کالچوپولی 2006 ببره
حسن
۳۰ فروردین ۱۳۹۷همه میدونن فیات را انیلی تاسیس کرد
شما فقط یه انیلی شنیدی اما از روابط و ضوابط خبر نداری.یکی از قدرتمندترین مافیای ایتالیایی یهودی خانواده ی انیلیه.
مگه کی کالچو پولی را درست کرد خود خانواده ی انیلی .
ماکسیموس جان نمیشه که همه چیز را ساده وروان برات توضیح بدم.
مساله اینه بدون اجازه ی اونا کسی جرات نفس کشیدن نداره.
اتفاقات خوب زیادی در زمان مارکیونه برا فیات کرایسلر پیش اومد و اگر ازادی عمل داشت بهتر هم میشد.
شم اقتصادی قطعا دارن ولی قدرتشون تعیین کننده تره.
حسن
۳۰ فروردین ۱۳۹۷آنیلی ها با کمک سیاستهای بسیار درست و محتاطانه ی مارکیونه به این موفقیت دست پیدا کردند . وگرنه خانواده ی انیلی بعد از مرگ جیانی غیر از پول و قدرت ارعاب چیزی نداشت.
با مرگ جیانی رهبری مافیا از دستشون رفت دادگاهها برعلیه شون دادخواست دادند.باهمکاری المان و فرانسه مرکزیت تصمیم سازی و ثروت مافیا از پالرمو به مارسی منتقل شد و شد انچه نباید بشود و الان میشه دید مرگ یک انسان پرنفوذ و قدرتمندو با فکر نه تنها برای یک خانواده و یک مجموعه بلکه برای یک کشور چقد میتونه فاجعه بار باشه.
ابولفضل نصیری
۳۰ فروردین ۱۳۹۷اتفاقا بنده بسیار با سیاست های مارکیونه موافقم و اثبات اونم افزایش فروش و رونمایی مدل های جدیدی از الفا و جیپ و سایر محصولات این مجموعه بودیم