فیات

شایعه فروش آلفارومئو و مزراتی توسط فیات-کرایسلر

داستان فیات-کرایسلر یکی از جالب‌ترین و پرحاشیه ترین داستان‌های صنعت خودرو است؛ و آخرین شایعه درباره‌ی این شرکت حاکی از آن است که این غول ایتالیایی آمریکایی احتمالاً دو یا بیشتر از دو زیربرند خود را خواهد فروخت.

ben_1436_141013
طبق گفته‌های فوربس فیات-کرایسلر می‌تواند برندهای آلفارومئو و مزراتی را بفروشد و البته Magneti Marnelli نیز احتمالاً به سرنوشتی مشابه دچار می‌شود. این شایعات در پی اخبار منتشره مبنی بر کاهش بدهی‌های شرکت به گوش رسیده‌اند.

closing_bell_fca
فیات-کرایسلر پرونده مالی سه‌ماهه سوم مالی خود را با حدود ۷ میلیارد دلار بدهی بسته است. عملکرد کمپانی به خاطر تعداد زیاد فراخوان‌ها و برخی از جرائم وضع شده از سوی رگلاتورهای دولتی و البته هزینه‌های زیاد جالب نبوده است.

alf-3
به منظور بهبود وضعیت، فیات-کرایسلر با رهبری سرجیو مارکیونه اخیراً تمرکز خود را تغییر داده است. اولویت این کمپانی بر ساخت شاسی بلندها و تراک های بیشتر و فروش آن‌ها توسط برندهای جیپ و رم متمرکز شده و البته این شرکت تولید سدان های کوچک و میدسایزی چون دوج دارت و کرایسلر ۲۰۰ را متوقف کرده است. البته این تغییرات برای بیرون آمدن شرکت از چاله کافی نیستند و تحلیل گران پیش‌بینی می‌کنند که شاید بدهی‌های بیشتری به بار بیاید.

fca-no-new-cars-detroit-show-1
اتحاد فیات-کرایسلر در سال ۲۰۱۴ و از ادغام گروه فیات با کرایسلر و پس از رهایی فیات از ورشکستگی تشکیل شد. در چند ماه گذشته نیز برند فراری به یک کمپانی مجزا بدل شد.

maserati-levante-15
هم‌اکنون دو برند آلفارومئو و مزراتی با عرضه‌ی کراس اوورهای استلویو و لوانته می‌توانند طیف جدیدی از مشتریان را به سوی خود جلب کنند. گروه فولکس‌واگن علاقه‌ی طولانی‌مدتی به خرید آلفارومئو داشته، هرچند این موضوع به قبل از رسوایی دیزل گیت بازمی‌گردد.

برند Magneti Marelli که بیشتر در پشت‌صحنه‌ی صنعت خودرو حضور دارد یک تأمین‌کننده‌ی قطعات الکترونیکی برای فیات-کرایسلر و رقبا است. گردش مالی این شرکت به چندین میلیارد دلار در سال می‌رسد و فروش آن می‌تواند برای به سود رساندن کمپانی مادر کافی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. built tough

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    وایییی خدایا فکرشو بکن!! شاید نسل بعد آلفارومئو 4c. روی پلتفرم پورشه 911 ساخته شه
    خداکنه آلفا رو بفروشه و خداکنه vw بخرش

    1. فرشاد سجادیان

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      با توجه به مشکلات اخیر VW، احتمالش کمه که همچین هزینه‌ای‌ کنه. اگر فروش برن، احتمالا یا میشن زیر‌مجموعه یه شرکت چینی یا تاتا موتورز هند؛ فکر نمیکم مشتری اروپایی پیدا کنن.

  2. pooriya

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    خداوندا این دو شرکت محبوب را نجات بده از فقر و بلا و شر جن و انس خدا اگه این دو برند دست چینی ها یا هندی یا بیوفته من خودم میکشم کاش دست شرکت های اروپایی بیوفتن مثل گروه فولکس واگن یا گروه ب ام و یا حداقل فرانسوی ها

    1. ASTON

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (213 ديدگاه)

      خداوند از شر چینی ها و هندی ها نجاتشون بده

      1. Parker

        ۱۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        درستی.
        باز هندی ها بهترن
        چینی ها که اصلا و ابدا …

        اگر مالکیت چینی ها به درد میخورد، ولوو برای عرضه ی سهامش به بورس و تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عام اینقدر تلاش نمیکرد.

  3. Amir amini

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    الان این کمپانیا فقط به دردشون میخوره این دوتا
    بنز: استفاده از آلفا برای قیمت کمتر
    بی ام و: استفاده از آلفا مثل بنز و استفاده از مازراتی برای رقابت با شرکتی مثل استون مارتین یعنی میگم قیمت ماشیناشو زیاد کنه برای رقابت تو نسل بعد
    تویوتا : با وجود لکسوس تقریبا به دردش نمیخوره
    نیسان: با وجود اینکه اینفینیتی به اندازه لکسوس محبوب نیست میتونه از مازراتی استفاده کنه
    و یا شاید یه شگفتی بشه و مثلا مالکان استون مارتین از مازراتی استفاده کنن برای ماشین های با قیمت پایینتر و استفاده از موتور 8 سیلندر استون مارتین

    1. AK_007

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      بین تمام شرکت هایی ک گفتید فکر میکنم Bmw نمیتونه بخره چون در اون حد سرمایه نداره
      هر چند ک منومیخوام bmw آلفا رو بگیره

  4. MPH

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (431 ديدگاه)

    فقط خدا کنه یه کمپانی درست و حسابی بخردشون که به نفع هر دو باشه
    حیف این جور شرکتای رگ وریشه داری اگه زیر مجموعه ی خودروسازای چینی بشن،واقعا حیف
    ….
    هر دوشون عالین،اگه یه خودروساز بزرگ هر دو رو بخره و روشون سرمایه گذاریه خوبی کنه جفتشون قابلیتهای بسیار زیادی دارن
    ….
    ???اگه دایملر بخره خیلی عالیه،باشه یه تماس با زتچه بگیرم???

    1. Parker

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      آره زنگ بزن ببین نظرش چیه…

      منم به سرجیو یک زنگ میزنم ببینم باز چه دسته گلی به آب داده !! این شایعات حقیقت داره یا نه!

  5. یوسف

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (746 ديدگاه)

    همون طور که دوستان گفتن در حال حاضر هیچ خریدار دست به نقد اروپایی و آمریکایی برای این دو برند نیست و فقط چینی ها از پس خرید، تسویه بدهی ها و سرمایه گذاری برای مدل ها و پلتفرم های جدید بر میان،

    این دو برند از اصیل ترین و دوست داشتنی ترین برندهای جهان هستن و امیدوارم از چاله نیوفتن تو چاه.

  6. علي

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    حدس میزدم آلفارامو و مازراتی به مشکل بخورن با توجه به فروش کمشون و هزینه ساخت بالاشون. ضمنا یادمه شرکت فولکس امد آلفارامورو بخره که متاسفانه (((ناز )))کرد حالا باید دید فولکس بعد از دیزل گیت که آمریکا پوستشو کند، میتونه این خریدو انجام بده که به نظرم پیوند خوبی خواهد بود یا برای کم کردن هزینه ها حوالش میکنه به چینی ها .
    با تچکر

  7. امير علي

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    خدایی مازراتی داره ضعیف کار میکنه ولی الفا بهتره مازراتی باید یه نغییر اساسی تو طراحی خودروهاش بکنه چون از لحاظ دینامیکی عالیه و از لحاظ کلاس برند هم که از همه ی المانیا بالاتره با یه طراحی خوب راحت میتونه با پورشه رقابت کنه

    1. Amir amini

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      توانایی رقابت با پورشرو داره مازراتی ولی خب متاسفانه یه مالک خوب پشتش نیست آگه یه شرکتی مثل بی ام و بخرش میتونه یه کاری کنه که از پورشه ام موفق تر باشه تو زمینه فروش ولی هر جور حساب میکنم بنز مازراتی به دردش نمیخوره ولی آلفا به دردش میخوره

      1. امير علي

        ۱۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (399 ديدگاه)

        کاملاً موافقم

    2. rrr

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (80 ديدگاه)

      مازراتی از نظر عملکرد و مهندسی در حد پورشه نیست، ولی از نظر پرستیژ و برند بودن چرا

      1. Parker

        ۱۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        مزراتی رو فیات به این روز انداخت ???

        وگرنه روزی روزگاری ، اسم مزراتی از لیست قهرمانان فرمول و رالی و … حذف نمیشد. همیشه حضور داشت.

    3. علیرضا

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (757 ديدگاه)

      شوخی میکنی !!!؟ مازراتی بجز کواتروپورت داره زیبا ترین خودرو ها رو تولید میکنه

  8. فیصل

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    حیف کرایسلر که اینجوری شد. کرایسلر 300 هرگز نمیمیرد. البته تو سایتش هنوز داره 200 رو میفروشه همینطور دوج دارت ولی اینجا نوشته تولیدشون متوقف شده. پس اون 85 میلیارد دلار وام اوباما برای کرایسلر و فورد رو چیکار کردن. امریکا هم مث ایران خودمونه که D:

  9. ونوم

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    ایشالله کرایسلر هم از شر فیات نجات پیدا کنه دوباره وایپر رو زنده کنه

    1. Parker

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      کرایسلر خودش هم هزار جور مصیبت داره !

  10. سیامک

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (149 ديدگاه)

    معلوم نیست این ایتالیائیهای بی عرضه دارند چکار میکنند ؟!
    مازراتی ، آلفارومئو و مگنتی مارللی علاوه براینکه از بهترینها هستند ، بعنوان نماد و شناسنامه ایتالیا مطرح هستند ، درست مثل فراری که نمادی از هویت ایتالیاست .
    ظاهرأ وطن فروشی در ایتالیا کاری تقبیح شده نیست ، چون چندی قبل هم آل ایتالیا ، ایرلاین مشهور این کشور رو به علت بدهی و ضرر تکه پاره کردند و قسمت زیادی از سهامش رو به KLM هلند فروختند . جای شکرش باقیه که برند و نشان آل ایتالیا هنوز باقیه .
    راه چاره دوری از زیان و ورشکستگی فروش این شرکتهای اصیل و دوست داشتنی نیست ، باید جلوی بخور بخورهای مافیائی کله گنده های ایتالیائی گرفته بشه .

  11. pooriya

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    خدا کنه مثل دو برند محبوب بریتانیایی مینی و رولزرویس که ب ام و احیا شون کرد و جان دوباره در کنار حفظ اصالت بهشون داد این دو شرکت و برند پر افتخار و بااصالت ایتالیایی هم ب ام و نجات بده یه لحضه فکرشو بکن مثلا زیبایی مازراتی با مهندسی بی نقص ب ام و ترکیب بشه مثلا نسل بعدی گیبلی رو پلتفرم CLAR ب ام و ساخته بشه یا نسل بعدی گرن توریزمو با سری شیش روی ی پلت فرم ساخته شه یا مثلا الفا رومئو با مینی

  12. pooriya

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    خدا کنه مثل دو برند محبوب بریتانیایی مینی و رولزرویس که ب ام و احیا شون کرد و جان دوباره در کنار حفظ اصالت بهشون داد این دو شرکت و برند پر افتخار و بااصالت ایتالیایی هم ب ام و نجات بده یه لحضه فکرشو بکن مثلا زیبایی مازراتی با مهندسی بی نقص ب ام و ترکیب بشه مثلا نسل بعدی گیبلی رو پلتفرم CLAR ب ام و ساخته بشه یا نسل بعدی گرن توریزمو با سری شیش روی ی پلت فرم ساخته شه یا مثلا الفا رومئو با مینی عجب چیزی بشه فکرشو بکن اعتبار ب ام و چند برابر میشه کلا چرا من نشدم مدیر عامل ب ام و??

    1. Parker

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      خیلی از ایده ای که دادی خوشم اومد.

  13. pooriya

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    اگه ب ام و این دو شرکت بخره اونوخت چه جنگ و رقابتی بشه بین ب ام و و فولکس واگن همون طور که فولکس‌واگن بنتلی داره ب ام و رولزرویس داره فولکس‌واگن پورشه داره ب ام و مازراتی داره فولکس آئودی داره ب ام و الفا رومئوداره فولکس‌واگن دوکاتی داره ب ام و موتور سنگین داره خدایا ی کاری کن ب ام و بخرتشون

  14. GOD BLESS AMERICA

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    اگه فراری مستقل شده لطفا در یک گزارش جدا به جزئیات آن بپردازید.
    و چرا فراری مازراتی و آلفارومئو رو نمیخره.
    لوتوس هم برای خرید توسط فراری گزینه ای بسیار عالیه.

  15. احمد باقری

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اگه شرکت خوبی اینا رو نخره، خیلی حیف میشن.

  16. Mehdi

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    نا امید شدم از فیات…آلفا و مازراتی دیگه چرا؟تازه دارن اوج میگرن؟! وقتی لامبورگینی فروخته شد باز قابل قبولی بود…ولی واقعا جای تاسف داره..خدایش محصولات فیات از نظر طراحی و کیفیت پایین هستن اما الفا و مازراتی دیگه؟ اونا که بهترینن،،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا