از آنجایی که فیات-کرایسلر مشتریان پر و پا قرصی از چین دارد در حال بررسی تعدادی از گزینهها برای کمک به افزایش ارزش کلی خود است. یکی از این گزینهها میتواند فروش برندهای مزراتی و آلفارومئو باشد.
بنا به گفتههای اتوموتیونیوز و به گزارش پدال، این حرکت به فیات-کرایسلر اجازه میدهد تا بیش از پیش روی خودروهای تولید انبوه از جمله جیپ، داج و رم تمرکز کند. البته جیب توجه و علاقه زیاد گروه گریت وال چین را برانگیخته اما هنوز شک و تردیدهای بزرگی نسبت به انجام این معامله وجود دارد.
ارزش برندهای مزراتی و آلفارمئو باهم میتواند حدود ۷ میلیارد یورو باشد درحالیکه ارزش دیگر مجموعهها نظیر Magneti Marelli نیز حدود ۵ میلیارد یورو تخمین زده میشود. موسسه گلدمن ساکس تخمین میزند ارزش کنونی مجموعههای فیات-کرایسلر به ۵۰ میلیارد یورو میرسد.
اگر مدیرعامل فیات-کرایسلر یعنی سرجیو مارکیونه تصمیم بگیرد تا این برندها را بفروشد، مزراتی و آلفارومئو چهارمین برندهایی خواهند بود که از این مجموعه جدا میشوند. صنایع CNH در سال ۲۰۱۱ و فراری در سال ۲۰۱۶ از کمپانی مادر جدا شدند. ارزش مجموع CNH و فراری در سال ۲۰۰۴ حدوداً ۶ میلیارد دلار بود درحالیکه امروزه به ۵۷ میلیارد دلار رسیده است.
هماکنون فیات-کرایسلر به بررسی گزینههای مختلف ادامه میدهد. این کمپانی قبلاً در توسعه خودروهایی چون فیات ویاجو، جیپ چروکی و… با شرکای چینی نظیر گک همکاری داشته بنابراین به نظر میرسد انجام معامله با چینیها از محتملترین گزینهها باشد. یک تحلیلگر صنعت خودرو میگوید:
تنها افرادی که پول و دلیل کافی برای خرید فیات-کرایسلر را دارند چینیها هستند.
منبع: autonews
علی
۵ شهریور ۱۳۹۶فکر نمیکنم فیات کرایسلر مال کمپانی ثروتمند اکسور که خانواده ی انیلی و جان الکان مدیریت اونا دارن و مشکل مالی نداره
Vahid 956
۵ شهریور ۱۳۹۶ینی با پولی که فولکس باید جریمه بده میشد نصف فیات کرایسلروخرید! و فک نکنم کسی با پیوستن آلفا و مزارتی به فولکس مخالف باشه
فرشاد
۵ شهریور ۱۳۹۶اگر قرار باشه همینقدر کم کاری از جانب فیات کرایسلر شاهد باشیم، با فروششون موافقم، چون چینیها ثابت کردن که میتونن شرایط رو بهبود بدن. فقط امیدوارم صرفا صاحبشون چینی شه، نه که خط تولید و دفتر و اینچیزا هم به چین منتقل شه.
Hemichan
۵ شهریور ۱۳۹۶عالیییه
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۵ شهریور ۱۳۹۶اگه یک قرارداد مثل مال ولو امضا بشه خوبه یعنی فقط چینی ها پول تزریق کنن بعد سود خودشون بگیرن دومین مورد افزایش موفقیت و سود و قیمت دو مجموعه فروخته شده گروه فیات کرایسلر در 12 سال فوق العاده هستش که نشون میده این مارکیونه فوق العاده ادم بی خاصیتی بوده …. هستش ووو خواهد بود ……….. این بی عرضه را از کمپانی بندازن بیرون کارا درست میشه
(ali(chevy nova
۵ شهریور ۱۳۹۶بهتر
بذار الفا و مازراتى برن تا وضعىت شرکت بهتر بشه
از اونور به نفع الفا مازراتى هم هست
ونوم اف ۵
۵ شهریور ۱۳۹۶من فکر کنم مارکیونه از اشرار و گانگستر ها و مافیای ایتالیا هست چون تو اروپا و امریکا افراد بی لیاقت رو زود اخراج میکنن ولی این عزیز با همه ی خرابکاریها جاش محکمه و کسی جرات برکناریشو نداره
LAST VIPER
۵ شهریور ۱۳۹۶اگه همین سهامداران فراری ،مزراتی رو بخرن خیلی خوبه
نهایت عاقبت به خیر شن هر دوشون
AMIR SCHUMACHER
۵ شهریور ۱۳۹۶.
زیاد خبر خوبی نیست
اصالت ایتالیایی این ۲ شرکت نباید از بین بره ،
کاش خود فیات میتونست یه فکری به حال خودش بکنه ،
LAST VIPER
۵ شهریور ۱۳۹۶کاشو کاشتن سبز نشد
یه چیز بیشتر از کاش میخواد برادر
Amir_R18
۵ شهریور ۱۳۹۶.
خرید شرکتی با بدهی های سنگین مثل کرایسلر از همون اول اشتباه محض بود.
هر چی بشه بهتر از فروش آلفا – مزراتی به مشتری هایی هست که قدر این 2 برند پرافتخار رو ندونن.
نباید بفروشه.
به دست آوردن جیپ و داج در مقابل از دست دادن آلفا مزراتی هیچ ارزشی نداشت.
ونوم اف ۵
۵ شهریور ۱۳۹۶اقا مجید ده برابر پولی رو که فیات برای خرید کرایسلر داد تا الان با سودی که از جیپ به دست اورده جبران شده همین متن رو هم بخونی میبینی که میخوان شرایط رو برای رم و جیپ و داج اماده کنن
(ali(chevy nova
۵ شهریور ۱۳۹۶اتفاقا بى ارزش الفا و مازراتى بود تا جىپ و دوج
ونوم اف ۵
۵ شهریور ۱۳۹۶این فیات واقعا کمپانی بنجل سازی هست دوستان اگه فیات ۱۲۸ یادشون باشه چه بنجلی بود تا مدلهای جدیدش