آلفا رومئوفیاتمازراتی

فیات-کرایسلر در اندیشه فروش مزراتی و آلفارومئو؟

از آنجایی که فیات-کرایسلر مشتریان پر و پا قرصی از چین دارد در حال بررسی تعدادی از گزینه‌ها برای کمک به افزایش ارزش کلی خود است. یکی از این گزینه‌ها می‌تواند فروش برندهای مزراتی و آلفارومئو باشد.

2014-maserati-ghibli-s-q4-grille-and-badge
بنا به گفته‌های اتوموتیونیوز و به گزارش پدال، این حرکت به فیات-کرایسلر اجازه می‌دهد تا بیش از پیش روی خودروهای تولید انبوه از جمله جیپ، داج و رم تمرکز کند. البته جیب توجه و علاقه زیاد گروه گریت وال چین را برانگیخته اما هنوز شک و تردیدهای بزرگی نسبت به انجام این معامله وجود دارد.

2016 Alfa Romeo 4C Spider
ارزش برندهای مزراتی و آلفارمئو باهم می‌تواند حدود ۷ میلیارد یورو باشد درحالی‌که ارزش دیگر مجموعه‌ها نظیر Magneti Marelli نیز حدود ۵ میلیارد یورو تخمین زده می‌شود. موسسه گلدمن ساکس تخمین می‌زند ارزش کنونی مجموعه‌های فیات-کرایسلر به ۵۰ میلیارد یورو می‌رسد.


اگر مدیرعامل فیات-کرایسلر یعنی سرجیو مارکیونه تصمیم بگیرد تا این برندها را بفروشد، مزراتی و آلفارومئو چهارمین برندهایی خواهند بود که از این مجموعه جدا می‌شوند. صنایع CNH در سال ۲۰۱۱ و فراری در سال ۲۰۱۶ از کمپانی مادر جدا شدند. ارزش مجموع CNH و فراری در سال ۲۰۰۴ حدوداً ۶ میلیارد دلار بود درحالی‌که امروزه به ۵۷ میلیارد دلار رسیده است.


هم‌اکنون فیات-کرایسلر به بررسی گزینه‌های مختلف ادامه می‌دهد. این کمپانی قبلاً در توسعه خودروهایی چون فیات ویاجو، جیپ چروکی و… با شرکای چینی نظیر گک همکاری داشته بنابراین به نظر می‌رسد انجام معامله با چینی‌ها از محتمل‌ترین گزینه‌ها باشد. یک تحلیلگر صنعت خودرو می‌گوید:

تنها افرادی که پول و دلیل کافی برای خرید فیات-کرایسلر را دارند چینی‌ها هستند.

منبع: autonews

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    فکر نمیکنم فیات کرایسلر مال کمپانی ثروتمند اکسور که خانواده ی انیلی و جان الکان مدیریت اونا دارن و مشکل مالی نداره

    1. Vahid 956

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (474 ديدگاه)

      ینی با پولی که فولکس باید جریمه بده میشد نصف فیات کرایسلروخرید! و فک نکنم کسی با پیوستن آلفا و مزارتی به فولکس مخالف باشه

  2. فرشاد

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اگر قرار باشه همین‌قدر کم کاری از جانب فیات کرایسلر شاهد باشیم، با فروششون موافقم، چون چینی‌ها ثابت کردن که می‌تونن شرایط رو بهبود بدن. فقط امیدوارم صرفا صاحبشون چینی شه، نه که خط تولید و دفتر و این‌چیزا هم به چین منتقل شه.

  3. Hemichan

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    عالیییه

  4. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اگه یک قرارداد مثل مال ولو امضا بشه خوبه یعنی فقط چینی ها پول تزریق کنن بعد سود خودشون بگیرن دومین مورد افزایش موفقیت و سود و قیمت دو مجموعه فروخته شده گروه فیات کرایسلر در 12 سال فوق العاده هستش که نشون میده این مارکیونه فوق العاده ادم بی خاصیتی بوده …. هستش ووو خواهد بود ……….. این بی عرضه را از کمپانی بندازن بیرون کارا درست میشه

    1. (ali(chevy nova

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      بهتر
      بذار الفا و مازراتى برن تا وضعىت شرکت بهتر بشه
      از اونور به نفع الفا مازراتى هم هست

    2. ونوم اف ۵

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      من فکر کنم مارکیونه از اشرار و گانگستر ها و مافیای ایتالیا هست چون تو اروپا و امریکا افراد بی لیاقت رو زود اخراج میکنن ولی این عزیز با همه ی خرابکاریها جاش محکمه و کسی جرات برکناریشو نداره

  5. LAST VIPER

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    اگه همین سهامداران فراری ،مزراتی رو بخرن خیلی خوبه
    نهایت عاقبت به خیر شن هر دوشون

  6. AMIR SCHUMACHER

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    زیاد خبر خوبی نیست
    اصالت ایتالیایی این ۲ شرکت نباید از بین بره ،
    کاش خود فیات می‌تونست یه فکری به حال خودش بکنه ،

    1. LAST VIPER

      ۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      کاشو کاشتن سبز نشد
      یه چیز بیشتر از کاش میخواد برادر

      1. Amir_R18

        ۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        خرید شرکتی با بدهی های سنگین مثل کرایسلر از همون اول اشتباه محض بود.

        هر چی بشه بهتر از فروش آلفا – مزراتی به مشتری هایی هست که قدر این 2 برند پرافتخار رو ندونن.

        نباید بفروشه.

        به دست آوردن جیپ و داج در مقابل از دست دادن آلفا مزراتی هیچ ارزشی نداشت.

        1. ونوم اف ۵

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          اقا مجید ده برابر پولی رو که فیات برای خرید کرایسلر داد تا الان با سودی که از جیپ به دست اورده جبران شده همین متن رو هم بخونی میبینی که میخوان شرایط رو برای رم و جیپ و داج اماده کنن

        2. (ali(chevy nova

          ۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (7385 ديدگاه)

          اتفاقا بى ارزش الفا و مازراتى بود تا جىپ و دوج

  7. ونوم اف ۵

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    این فیات واقعا کمپانی بنجل سازی هست دوستان اگه فیات ۱۲۸ یادشون باشه چه بنجلی بود تا مدلهای جدیدش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا