در این پست میخواهیم مرور کوچکی بر زندگی شغلی سرجیو مارکیونه داشته باشیم، کسی که شناختنش برای طرفداران فراری بیش از هر موقع دیگری مهم میباشد.
شاید شنیده باشید که میگویند “فلانی برای این کار ساخته شده” میتوان گفت، آقای مارکیونه هم برای مدیر بودن ساخته شده، کسی که عناوین مدیریتی زیادی داشته و دارد.
از ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۰ او در Algroup یا Alusuisse Lonza Group Limited مشغول به کار شد، جایی که او در سال ۱۹۹۷ مدیر اجرایی ارشد شد. سپس او در رأس گروه Lonza قرار گرفت. در بازل پس از آن ابتدا به عنوان مدیر اجرایی و مدیرعامل (۲۰۰۰-۲۰۰۱) و سپس به عنوان رئیسکل فعالیت کرد (۲۰۰۲).
در فوریه سال ۲۰۰۲، او مدیر اجرایی و مدیرعامل شرکت SGS S.A از جنوا شد. جایی که در مارس ۲۰۰۶ به عنوان رئیسکل منصوب شد!
مارکیونه در می سال ۲۰۰۳ به عنوان یک عضو مستقل از هیئتمدیره فیات S.P.A انتخاب شد و در سال ۲۰۰۴ به عنوان مدیرعامل منصوب گردید!
او شرکت فیات را نهتنها از ورشکستگی نجات داد، بلکه این شرکت را به مرحلهٔ سودرسانی نیز رساند، این اتفاق تنها بعد از ۲ سال رهبری شرکت فیات افتاد که در سال ۲۰۰۶ او را به یکی از مشهورترین مدیران در صنعت خودروسازی تبدیل نمود.
همچنین او در سال ۲۰۰۹ خودروساز آمریکایی الاصل یعنی کرایسلر که در آستانهٔ ورشکستگی بود را نیز تحویل گرفت و بازهم کمتر از ۲ سال(!) این شرکت را از بند ورشکستگی رهانید و تا اواخر ماه می سال ۲۰۱۱ تمامی وامهای گرفته شده که به خاطر خارج کردن کرایسلر از ورشکستگی از ایالاتمتحده و کانادا اخذ شده بود را تسویه کرد. این مدیر ۶۲ ساله علاوه بر ریاست و مدیرعاملی شرکت فیات، در شرکت سوئیسی SGS در سمت مدیرعاملی و ریاست هیئتمدیره، عضو هیئتمدیرهٔ شرکت Philip Morris International، معاون رییس هیئتمدیره گروه بانکداری سوئیسی UBS، رئیس هیئتمدیرهٔ صنایع فیات و همچنین مدیرعامل و رئیس هیئتمدیرهٔ کرایسلر میباشد. اکنون نیز در نیمهٔ دوم سال ۲۰۱۴ به دلیل کنارهگیری مرد همیشه در صحنه حاضر فراری، یعنی لوکادی مونتزمولو، منصب مدیرعاملی شرکت فراری را ترک و به سرجیو مارکیونه باتجربه سپرده است.باید دید که آیا مارکیونه رویای مونتزمولو که خاص نگه داشتن فراری بود را با افزایش تولیدات فراری به بیش از ۱۰ هزار دستگاه در سال، از بین میبرد یا اینکه راه مونتزمولو را ادامه میدهد تا بار دیگر فراری را به اوج خودش بازگرداند!
گردآوری و ترجمه: صادق رحمانی
رضا ... فقط مرسدس بنز
۲۷ شهریور ۱۳۹۳:D — پارازیت! — :D
این حرفا رو بی خیال…فردا دور تعیین خط فرمول 1 سنگاپوره…طرفدارای فراری بشینید ببینین مدیر جدید قدمش خیره یا نه !!!
رضا ... فقط مرسدس بنز
۲۷ شهریور ۱۳۹۳این چه وضعیه آخه؟نه بحثی…نه کل کلی…نه کری خونی…
خدا کنه بچه ها تا روز مسابقه برگردن یه بحث و جنجال حسابی راه بندازیم
حوصلمون سر رفت به خدا!!!!!!!!!!!!!
farzad
۲۷ شهریور ۱۳۹۳نزنه فراری داقون کنه
احسان آرسنالی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳داغون یا داقون؟ داغان یا داقان؟ کسی میدونه؟ راست بگین بدونه گوگل سرچ از روی سواد خودتون نه کمک اینترنتی
M Power///
۲۷ شهریور ۱۳۹۳احسان، بچه گی کرد. داغون رو داقون گفت. فرزاد درستش داغون هست.
احسان آرسنالی
۲۸ شهریور ۱۳۹۳داداش M Power قربونت شوخی بود درباره دعای f12 هم همگی هم من آمین
Ehsan
۲۷ شهریور ۱۳۹۳جدا از شوخی داغون
Ahmad..F12
۲۷ شهریور ۱۳۹۳من به عنوان نماینده فراری در ایران :) به همه عرض میکنم این مرد موفق میشه
هرچند که هیچکس لوکادیمونتزمولو نمیشه(اصن قیافش داد میزنه یه ربطی به فراری داره)
ولی مارچیونه هم مدیر موفقی بوده و ایشالا که در آینده هم باشه
همه بگید: “آمیــــن”
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۲۸ شهریور ۱۳۹۳در این که مارچیونه مدیر موفقیه هیچ شکی نیست ولی با این همه پست و مقامی که الان داره مطمئن نیستم بتونه مثل دیمونتزمولو واسه فراری مفید باشه
آخه یه نفر مگه چقدر وقت داره
Ahmad..F12
۲۸ شهریور ۱۳۹۳این پست و مقام هارو الان همه رو نداره، اینار گذرونده..
و مطمئن باش میتونه
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۲۸ شهریور ۱۳۹۳این قسمتو بخون
این مدیر 62 ساله علاوه بر ریاست و مدیرعاملی شرکت فیات، در شرکت سوئیسی SGS در سمت مدیرعاملی و ریاست هیئتمدیره، عضو هیئتمدیرهٔ شرکت Philip Morris International، معاون رییس هیئتمدیره گروه بانکداری سوئیسی UBS، رئیس هیئتمدیرهٔ صنایع فیات و همچنین مدیرعامل و رئیس هیئتمدیرهٔ کرایسلر میباشد
ali lambor
۲۸ شهریور ۱۳۹۳آقاجون رزومه این آقا داره همه چیزو میگه.100 درصد این آقا به عنوان یه کهنه مدیر موفق ferrari رو به جایگاه اصلیش میرسونه……
احسان آرسنالی
۲۷ شهریور ۱۳۹۳یه جمله تکراری و قدیمی اما قابل تعمل(( ایشون اول مدیر بودن بعد دست و پا درآوردن)) این همه سمت رو چطوری ذهنش میکشیده
هنزا
۲۷ شهریور ۱۳۹۳فقط مرسدس،فقط همیلتون
رضا ... فقط مرسدس بنز
۲۷ شهریور ۱۳۹۳چه ربطی داشت ؟؟؟!!!
Ahmad..F12
۲۷ شهریور ۱۳۹۳بابا تو پرش نزن :)
دوستمون حتماً مطلبو نخونده نظر داده
هنزا جان مطلب درباره مسابقات نبود
رضا ... فقط مرسدس بنز
۲۷ شهریور ۱۳۹۳هنزا جان شما نگران نباش
4 روز دیگه که مطلب مسابقه اومد و کری خونی شروع شد من خورم پیش قراول اردوگاه آلمان ها میشم :D
M Power///
۲۷ شهریور ۱۳۹۳الان یه چیزی می گم دیسلایک بارون میشم مطمئنم می گی نه نگاه.
فراری بعد از انزو فراری از نظر من رفت تو کما و هنوز که هنوز کاملا از کما بیرون نیومده. و در دوران نقاهت طولانی مدت به سر می بره.
احمد فقط سوپر اسپرت اونم ایتالیایی
۲۸ شهریور ۱۳۹۳میشه بگی کدوم شرکت از فراری تو این چند سال اخیر موفق تر بوده
فراری بهترین موتور هارو تولید میکنه وبهترین طراحی رو داره
من که یکی از بزرگترین آرزوهام اینه که تو استودیو طراحی پنین فارینا کار کنم واقعا بهشت زندگیمه
Elring-aventador
۲۷ شهریور ۱۳۹۳بعله …………..
خیلی هم خوب اینجاش منو تحت تاثیر قرار داد (((مدیر عامل فیات)))
Hermidas
۲۷ شهریور ۱۳۹۳من از مونتزمولو بیشتر به عنوان ریاست فراری علاقه دارم تا این مرد.
رضا ... فقط مرسدس بنز
۲۷ شهریور ۱۳۹۳من هم دستور زبان تو را در تعجبم نیز……….!!!!!!!!!! :D
…ولی باهات موافقم…مونتزمولو یه چیز دیگست…
این دو استراتژی کاملا متفاوتی دارن…
datsun
۲۷ شهریور ۱۳۹۳کرایسلر، فراری، مازاراتی، آلفارومو ،لانچیا ،دوج، چیپ، اویکو، اف پی تی، موپار، اس آر تی، زاستاوا، آبارت،رم تراکس، آتوبیانکی، توفاش،
احسان(احسان سابق)
۲۷ شهریور ۱۳۹۳شاید بزرگترین کارش توی فیات خرید کامل کرایسلر بود که سوداوری زیلدی برای فیات داشت و داره و تونست بدون ریسک و سرمایه گذاری سنگین توی بازار امریکا برای سهامدارای شرکت فیات سالای خوبی رو برقرار کنه
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۷ شهریور ۱۳۹۳به به.آقا صادق دست گلت درد نکنه داداش!!!
:)
امیدوارم و انتظار دارم مارکیونه واقعا” بتونه فراری رو به دوران اوجش برگردونه.
صادق
۲۸ شهریور ۱۳۹۳نوکرم آقا باربد
منم امیدوارم که هر کار میکنه، فقط در راستای بهبود بخشیدن به فراری باشه، از همه نظر
Ehsan
۲۷ شهریور ۱۳۹۳ممنون صادق جان به خاطر این معرفی خیلی دوست داشتم این سرجیو مارچیونه رو بشناسم
صادق
۲۷ شهریور ۱۳۹۳خیلی ممنون احسان جون
خوشحالم که استفاده کردی
aventador twin yurbo
۲۸ شهریور ۱۳۹۳آقا صادق دستت درد نکنه!
AHMADREZA
۴ تیر ۱۳۹۴بهبه آقا احسان گل خیلی دلم تنگ شده بود شاید من رو نشناسید آخه اکانتم حذف شده بود
من احمدرضا ب ام و هستم خیلی خوشحال شدم نظرت رو دیدم
موفق باشی خداحافظ
Ahmad..F12
۲۷ شهریور ۱۳۹۳آقای رحمانی ممنون از اطلاع رسانی عالی بود
پیترپن
۲۷ شهریور ۱۳۹۳احمد جان این همون تنها بازمانده سایته صادق خودمون. صادق جان از مطلبت ممنوم. منم برای اینده فراری دعا می کنم بعدش آلفا و مازراتی
صادق
۲۷ شهریور ۱۳۹۳داش احمد و پیترپن جون، از هر دوی شما ممنونم، خیلی لطف دارید
داش پیترپن، این روزا خیلی خیلی نگرانم برای فراری
درسته که قدرت مدیریتی مارکیونه رو کمتر کسی داره ولی امیدوارم سیاست های فراری رو عوض نکنه و فقط شرایط موجود رو بهبود ببخشه.
پیترپن
۲۷ شهریور ۱۳۹۳سلام داش صادق گل.فراری همیشه نشون داد سردمداره نوین خودروسازی هست. من مطمئم مارکیونه می دونه فراری یه برند خاصه و همیشه خاص می مونه و سوای بقیه زیرشاخه ها هست. خداکنه به خاطر سود دهی بیشتر فراری رو سپر بلا نکنه. چون که ما فراری رو به خاطر اصالتش دوست داریم.;-) ;)
“وقتی عصبانی هستی جواب نده
وقتی خوشحالی قول نده
وقتی ناراحتی تصمیم نگیر”
Ahmad..F12
۲۸ شهریور ۱۳۹۳صادق جان عالی بود داداش شرمنده من هنوز فامیلت رو نمیدونستم با اینکه تو وایبرم هستی :D
صادق
۲۸ شهریور ۱۳۹۳قربونت داش احمد، چاکرم
غمت نباشه ;)
لاکی استریک
۲۸ شهریور ۱۳۹۳فیلیپ موریس که اخرش نوشته بود مارکه یه سیگاره فوق العاده خوب و کمیاب البته تو ابران که خیلی دوسش دارم همین طوری که فراری رو دوست دارم
مجتبی(ساروی)
۲۸ شهریور ۱۳۹۳بابا اینم که مثله مدیران ما چند شغلست البته با این فرق که تو کشور ما مدیران فقط حقوقشو میگیرن
نوید
۲۹ شهریور ۱۳۹۳بهش میخوره خیلی باهوش باشه