سیتروئنفیاتمینی

کوچولوهای دوست‌داشتنی! رقابت مینی کوپر کانورتیبل با فیات 500C و DS 3 کابریو

سوپرمینی های سقف باز بالانسی زیبا بین لذت هوای آزاد و راندمان بالا را ایجاد می‌کنند. آیا مینی کانورتیبل جدید می‌تواند با DS و فیات رقابت کند؟
اگر دنبال هیجان در این تابستان هستید، چه چیزی بهتر از یک کانورتیبل جمع‌وجور است؟ علیرغم آب‌وهوای نه چندان دوست‌داشتنی انگلستان، ما خودروهای کابریو را دوست داریم و خودروسازان هم با ساخت سوپرمینی های سقف باز به این خواسته‌های ما پاسخ می‌دهند.

MINI Cooper Convertible vs Fiat 500C vs DS 3 Cabrio
MINI Cooper Convertible vs Fiat 500C vs DS 3 Cabrio
مینی کانورتیبل جدیدترین رقیب در این بخش از بازار است. این خودرو همان نمای جذاب و شخصیت رانندگی هیجان‌انگیز برادر هاچبک خود را پیشنهاد می‌کند اما به لطف سقف زیبای خود، شیک‌پوش‌تر است.
MINI Cooper Convertible
MINI Cooper Convertible
در طرف دیگر DS به تازگی از کمپانی مادر خود یعنی سیتروئن جدا شده و اخیراً DS 3 نونوار شده را در فرم کابریو روانه‌ی بازار کرده است. نسخه‌ی سقف ثابت این خودرو قافیه را به مینی هاچبک باخته اما آیا پسرعموی کانورتیبل می‌تواند ورق را برگرداند؟
DS 3 Cabrio
DS 3 Cabrio
هر دو خودروی ذکر شده در برابر فیات 500C فیس لیفت شده قرار می‌گیرند. درحالی‌که این خودروی کانورتیبل شهری در مقایسه با دو رقیب دیگر کاملاً ارزان‌تر است اما طراحی شیک و به‌روزی را ارائه می‌کند.
Fiat 500
Fiat 500
در مقایسه با رقبا، مینی آستین‌ها را بیشتر بالا زده و تنها خودروی کاملاً سقف باز حاضر در رقابت است. خب کدام خودرو بیش از همه در تابستان لذت ایجاد می‌کند؟ با ما باشید تا از نتیجه آگاه شوید.

MINI Cooper Convertible vs Fiat 500C vs DS 3 Cabrio
باید این حقیقت را پذیرفت که هیچ‌یک از دو خودروی DS 3 کابریو و فیات 500C به اندازه‌ی مینی خاص نیستند. دو خودروی ذکر شده فرم هاچبک خود را با یک سانروف بزرگ ترکیب کرده‌اند درحالی‌که مینی یک تجربه‌ی رانندگی سقف باز واقعی را با قیمتی پذیرفتنی و هزینه‌های رانندگی مناسب ترکیب کرده است.

MINI Cooper Convertible vs Fiat 500C vs DS 3 Cabrio
هیچ‌کدام از این سه خودرو جوایز ویژه‌ای را برنده نشده‌اند و حتی با اینکه DS 3 بزرگ‌ترین صندوق بار را دارد، اما دهانه‌ی کوچک صندوق‌عقب باعث می‌شود تا اشیای بزرگ را نتوانید در آن جای دهید. فضای بار در مینی قابل‌دسترس‌تر است.
این سه خودرو ثابت می‌کنند که پیشرانه‌های کوچک هنوز هم می‌توانند جذاب باشند. فیات حس منحصربه‌فردی دارد درحالی‌که DS 3 و مینی به لطف پیشرانه‌های ۳ سیلندر توربویی که دارند، از سواری مشابهی برخوردارند؛ اما به نظر می‌رسد که نیروی محرکه‌ی مینی سفت‌تر بوده و گیربکس نیز تندوتیز عمل می‌کند.

MINI Cooper Convertible vs Fiat 500C vs DS 3 Cabrio
مقام اول: مینی کوپر کانورتیبل
تقریباً از همه‌ی جهات مینی هم‌اندازه‌ی DS 3 است. این خودرو ارزان بوده و راندمان بالاتری دارد و برای سواری بهتر است اما مهم آنکه، سقف تمام بازشوی آن حسی را ایجاد می‌کند که دو رقیب دیگر از ایجاد آن ناتوان‌اند. کمی کاربردی بودن را به مینی اضافه کنید و می‌بینید که این خودرو در صدر قرار می‌گیرد. در هنگام انتخاب خودروها فقط به قیمت مینی نگاهی بیندازید.

MINI Cooper Convertible

مقام دوم: فیات 500C
آلایندگی کم و قیمت ارزان این خودرو را به رقیبی جذاب در این کلاس بدل کرده است. 500C سریع‌ترین گزینه نیست اما از آن طرف سرعت هم همه‌چیز نیست. تمرکز اصلی روی مد بوده که فیات در آن امتیاز بالایی می‌گیرد. در پشت فرمان هم حس خوبی ایجاد می‌کند اما باید هزینه‌های کمتری داشته باشد. هرچند، صندوق و صندلی‌های عقب کوچک نشان می‌دهند که رقبای دیگر کاربردی‌تر از 500C هستند.

Fiat 500C

مقام سوم: DS 3 کابریو
بی‌شک این خودرو هیجان رانندگی دو رقیب دیگر را ندارد. این مورد را با ارزش باقی‌مانده‌ی ناچیز خودرو در سال‌های آینده، هزینه‌های رانندگی بیشتر و قیمت بالا ترکیب کنید تا به رتبه‌ی پایین آن پی ببرید. موارد خوبی نیز وجود دارند از جمله استایل به‌روز شده و آپشن های انتخابی زیاد اما در مقایسه با مینی با کیفیت، به نظر می‌رسد که DS دوباره قافیه را باخته است.

DS 3 Cabrio

دیگر گزینه‌ها با قیمتی مشابه

جدید: مزدا MX-5 SE 1.5 قیمت: ۱۸۴۹۵ پوند پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۲۹ اسب بخاری
درحالی‌که این خودرو تنها دو صندلی دارد اما مزدا بیشتر روی پرفورمنس تمرکز کرده است. این خودرو تنها ۲۰ پوند گران‌تر از مینی است. پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری خودرو هیجان بالایی دارد هرچند که مدل پایه‌ی SE تجهیزات زیادی ندارد.

2016-Mazda-MX-5-Miata-Club-MT-homepage
کارکرده: فولکس‌واگن گلف کابریولت TSI قیمت: ۱۸۵۰۰ دلار پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری ۱۲۰ اسب بخاری
این خودرو بر پایه‌ی نسل قبلی گلف ساخته شده اما این کانورتیبل ۴ سرنشینه فضای بیشتری را نسبت به مینی ارائه می‌دهد، به علاوه تصوری ممتازتر درباره‌ی آن وجود دارد. با این قیمت شما می‌توانید دنبال نمونه‌های کم کارکرد باشید که بلوتوث و رادیوی دیجیتال DAB هم دارند.

VW Golf Cabriolet Karmann
VW Golf Cabriolet Karmann

مینی کوپر کانورتیبل فیات 500C توئین ایر لانگ

DS 3 کابریو الگانس پیورتک ۱۳۰

قیمت خودرو/قیمت نسخه‌ی تست‌شده (پوند)

۱۸۴۷۵/۲۵۵۴۰ ۱۷۲۳۰/۱۹۰۸۰

۱۹۱۹۵/۲۰۴۴۰

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۳۸۲۱/۱۴۱۵/۱۷۲۷ ۳۵۷۱/۱۴۸۸/۱۶۲۷

۳۹۴۸/۱۴۸۳/۱۷۱۵

پیشرانه

۳ سیلندر خطی، ۱۴۹۹ سی‌سی ۲ سیلندر خطی، ۸۷۵ سی‌سی ۳ سیلندر خطی، ۱۱۹۹ سی‌سی
حداکثر قدرت (اسب بخار) ۱۳۴ ۱۰۴

۱۲۹

حداکثر گشتاور (نیوتون متر)

۲۲۰ ۱۴۵

۲۳۰

گیربکس

۶ سرعته دستی/دیفرانسیل جلو ۶ سرعته دستی/دیفرانسیل جلو

۶ سرعته دستی/دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۸.۹ ۱۰.۷

۹.۶

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۲۰۷ ۱۸۸

۲۰۲

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. خسته شده

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    یعنی واقعا با اینا میخوان دویست تا برن؟!! مینی و فیات و نگاه کن راحت یه آدم اگه زورش زیاد باشه میتونه بلندشون کنه

    1. مجید. بهترین یا هیچ.

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      با مینی میشه به 200 رسید. قدرتش بالایه. تا 180 راحت پر میکنه

      1. خسته شده

        ۲۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (623 ديدگاه)

        منظورم رفتنشون نیست منظورم اینکه اینا تویه دویست تا رویه هوان

  2. علي

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (955 ديدگاه)

    اگه مجله اتو اکسپرس انگلیسی زبان راست میگه بجای اینکه دست خودشونو به عنوان قهرمان بالا ببره ی دعوت از فولکس بیتل کروک هم به عمل میاورد شاید احتیاج نبود حول حولکی خودشونو قهرمان کنه. (((( پدال عزیز و مترجمهای گرامی لطفا به صورت ناخداگاه به سایتهایی که عادت کردین بهشون هی سر نزنید و تو این دنیای عظیم اینترنت که از شیر مرغ تا جون آدمی زاد هم پیدا میشه از منابع معتبر دیگر کشورها هم استفاده کنید ممنون))))

  3. كوروش

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    چقدر صندوق هاشون کوچیکه ولی خودرو های جالبین
    من دوست داشتم ظاهر ds روی پلت مینی باشه اونوقت عالی میشد خودرو کوچک خیلی عالیه من خودم واقعا توی شهر راحت هستم توی هر جاپارکی ماشین رو می چپونم خیالتون هم از مصرف راحته یک باک ۴۰ تایی می زنی دو هفته (البته توی شهر) راه میری

  4. Joker

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (88 ديدگاه)

    آقا شاهین دم شما گرم، یه تنه دارین سایت رو به روز میکنین !

    دلم نیومد بدون تشکر برم.

    1. شاهین

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4713 ديدگاه)

      ممنونم از شما
      زحمت اصلی رو جناب سردبیر و باقی دوستان میکشن.من عضو خیلی کوچیکی از این مجموعه ام.
      امیدوارم تلاش های دوستان مورد توجهتون قرار بگیره.
      ارادتمندم

  5. علیرضا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    فیات 500 رو اگر تو ایران با قیمت مناسب مونتاژ کنن برای شهرهای شلوغ گزینه خوبی هست ولی طمع و آزمندی مدیران باعث میشه که آنقدر قیمت رو بالا ببرن که دیگه تمام دلایل منطقی برای خرید رو بی اثر کنه

  6. یو اس اس اینترپرایز

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4421 ديدگاه)

    توقیمت های مشابه از مزدا خوشم اومد

  7. حمیدرضا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    مقاله جالبی بود ولی چقدر قیمتشون به ریال بالا میشه اینجا به این نتیجه میرسیم که ایراد از گرونی نیست پول ما خیلی بی ارزشه

  8. مجید. بهترین یا هیچ.

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    مینی بهترینه.

  9. منصور

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    طفلی DS رو با هرچی مقایسه میکنن آخر میشه اونوقت میخوان خدا تومن تو پاچه ما کنن

  10. Behzad power active

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    با پراید 160 تا میریم با اینا 200 تا یعنی نمیتونیم بریم ؟!

    1. خسته شده

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درسته ولی پراید تویه اون سرعتی که شما میگی دیگه ماشین نیست یه قطعه ایی که در هر لحظه باید منتظر نابودی خودش و کسی که توشه باشی
      منظور من از اینکه واقعا اینا دویست تا میرن این نیست که نمیرن اینکه اینا در دویست تا آیا تعادل دارن؟!!

    2. یو اس اس اینترپرایز

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      با پراید میشه 175 کیلومتر هم رفت.البته به کیلومتر خود پراید
      کیلومترشمار دیجیتالی چیز دیگه نشان میده

  11. امیر

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    ببخشید کامنت بی ربط میگذارم ولی یه سوال دارم و کسی نیست بپرسم ازش . میخوام بدونم درون کمپرسور پیستونی فلایویل میگذارند یا نه. اگه میگذارند چه فایده ای داره.

  12. احمد باقری

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    طراحی DS، خیلی خیلی خیلی بهتره.

  13. mohsen

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در بین این سه معلومه که کسی که رنگ و بوی آلمانی بهش خورده برندس ولی کاش بیتل هم بود و رقابت سنگین تر میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا