پس از حدود دو سال همزیستی مسالمتآمیز، شاید فیات-کرایسلر در نهایت خریداری داشته باشد! اخیراً گزارش شده بود که یک خودروساز چینی مجهولالهویه علاقه جدی خود برای خرید این کمپانی را ابزار داشته است. شایعات متعددی بیان میداشتند که این کمپانی همان گروه اتومبیل گوانگ ژو یا GAC است.
به گزارش اتوموتیونیوز، مقامات این خودروساز چینی پیشنهادی جدی را اوایل ماه جاری ارائه کرده بودند که بیشتر از ارزش بازاری فیات-کرایسلر بوده است. نهایتاً این پیشنهاد رد شده اما بیش از دو غول خودروسازی چینی دیگر نیز برای خرید فیات-کرایسلر دندان تیز کردهاند.
در خبری جداگانه نیز گفته شده که برخی از مقامات کمپانی گریت وال به مقر فیات-کرایسلر در میشیگان سفر کردهاند تا درباره احتمال خرید این کمپانی به بحث و بررسی بنشینند. علاوه بر گریت وال، شرکت دانگ فنگ، جیلی و GAC مذکور نیز در زمره خریداران علاقهمند به این شرکت هستند.
کمپانی GAC قبلاً با فیات-کرایسلر برای تولید خودروهایی چون فیات ویاجیو، جیپ چروکی و کانسپت جیپ یوتنو در چین همکاری داشته است.
دیوید سالیوان یکی از تحلیل گران صنعت خودرو میگوید:
تنها کشوری که پول و دلیل کافی برای خرید کمپانی فیات-کرایسلر را دارد چین است. به نظر میرسد چینیها بیش از هر کمپانی شیفته فیات-کرایسلر شدهاند.
فیات-کرایسلر سال پیش درآمد ۱۱۱.۰۱۸ میلیارد یورویی و سود ۱.۸۱۴ میلیارد یورویی داشته است. این گروه خودروسازی دارای ۲۲۵ هزار کارمند در سراسر دنیا بوده و در ۴ منطقه متفاوت به ساخت خودرو مشغول است. فیات-کرایسلر هفتمین خودروساز بزرگ دنیا به شمار میرود.
ACR VIPER
۲۶ مرداد ۱۳۹۶خدا رو شکر
اگه این اتفاق میوفتاد خط تولید
تمام مدلهای جیپ کم کم منتقل میشد به چین
بعدش نوبت فیات میرسید بعد اونم آلفا
ولی خب احتمال تولید رم ،دوج،مازراتی به دلیل بازار فروش خاص رم و دوج و اصالت مازراتی در چین غیر ممکنه
(ali(chevy nova
۲۶ مرداد ۱۳۹۶صحبتت درسته acr viper
یه نکته اما من بگم
همون قدر که بىزارم فىات- کرایسلر به چىن فروخته بشه همون قدر هم بىزارم که دوج و جىپ از کرایسلر جدا بشه
دوج و کرایسلر 92 سال هست باهم هستن و جدا از هم بودنشون قابل تصور نىست برام و مثل جدایى شورولت از جنرال موتورز هستش
جىپ هم از سال 1987 به کرایسلر پىوست اما از دهه ى 70 با کرایسلر همکارى داشته
ACR VIPER
۲۶ مرداد ۱۳۹۶عزیزان منظورم اینه که فیات آلفا شاید تکرار میکنم شاید بشه مثه سرانجام لوتوس تو چین تولید بشن ولی رم دوج و مزراتی تولیدشون تو چین مساوی با مرگ اصالتشون هس چون دوج و رم اصلا ماشین واسه چین نمیسازن به صورت اختصاصی
ونوم اف ۵
۲۶ مرداد ۱۳۹۶خطر از بیخ گوشمون رد شد ایشالله یه شرکت امریکایی کرایسلر رو از دست فیات نجات بده
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۲۶ مرداد ۱۳۹۶فیات که کلا خود برند کرایسلر به گند کشید اوضاع داج که خوب نیست فقط جیپ که داره خوب کار میکنه ولی اگه چینی ها بخرن پول خوبی تزریق میکنن حداقل میتونن کرایسلر و داج نجات بدن از دست فیات تو تجربه ولو که چینی ها عالی کار کردن
(ali(chevy nova
۲۶ مرداد ۱۳۹۶دوستان اخرین خبر از فىات- کرایسلر :
همکارى فىات- کراىسلر با بى ام و و اىنتل براى ماشىنهاى خودران هستش که 21 ساعت پىش اعلام شده
انگارى واقعا به خىر گذشت فروش این شرکت به چىن و خبرى دیگه از این موضوع نىست
خدا رو شکر
ونوم اف ۵
۲۶ مرداد ۱۳۹۶شما درست میگی ولوو با مالکیت چینی خوب پیشرفت کرد ولی ولوو از نظر تعداد تولید خودروساز کوچکی هست ولی فیات کرایسلر تو دنیا هفتمه
AMIR SCHUMACHER
۲۶ مرداد ۱۳۹۶.
امیدوارم این اتفاق رخ نده.
asa
۲۶ مرداد ۱۳۹۶منم دعا میکنم که هیچ وقت دست چینی ها نیوفتن.
تصور اینکه چلنجر خوشگل و با عظمت من ، اون رم های هیولا، جیپ ها ، همون سلاطین افرود و اسطوره های کرایسلر دست چینی ها بیوفته وحشتناک و زجر آورهست .
یک بار دست ایتالیایی ها (منظورم سرجیو مارکیونه کثافت هست به کسی بر نخوره باز ) افتاد نتیجش این شد که وایپر که به کل چین می ارزید رفت ، محصول شرکت اصیلی مثل جیپ توی ایتالیا تولید میشه یعنی رنگید،خبر مرگش هم قراره دوتا دیگه از اسطوره های هیولای آمریکایی رو هم روی شاسی های آلفا رومئو بسازه و دیگه بماند که چه گندی زده توی کیفیت تمام اینا. زیر مجموعه های ایتالیا ایش هم که دیگه جونی براشون نمونده.
اینم همه نتایج طرز فکر های احمقانه اون مارکیونه هست .
ولی با همه این ها بازم من راضی ام . حداقلش اینکه یک وضعیت ثابتی دارند و تقریبا دارند رشد میکنن اونم به لطف خود آمریکایی ها . ضمن اینکه الان مارکیونه داره مثل چی از جیپ و ….. سود گیرش میاد باز دوباره فازش چیه میخواد گند بزنه به همه چی. ..
خلاصش اینکه اگر بخواد کرایسلر و زیر مجموعه هاش دست چین بیوفته من دیگه روانی میشم. هنوزم توی شوک رفتن وایپر و رفتن چلنجر و چارجر در آینده هستم دیگه چی برسه به این…..
ونوم اف ۵
۲۶ مرداد ۱۳۹۶خدایی تصور اینکه چارجر و چلنجر بخواد با چراغ های گنده چینی و لاستیک های ۱۳ اینچی تولید بشه اعصاب ادمو خورد میکنه هر چند مارکیونه نکبت احتمالا تا چند وقت دیگه همه این اسطوره ها رو نابود میکنه
ASTON
۲۷ مرداد ۱۳۹۶یه سکته زدم من تا تیتر خبر رو تا انتها خوندم
Ferrari
۲۶ مرداد ۱۳۹۶دوست من زمانی که اوباما ریس جمهور شد کرایسلر ورشکست شده بود و تعطیل شده بود وضعیت جیپ هم اصلا خوب نبود کیفیتش هم افتضاح بود اما الان دوباره جون گرفته چلنجر دیمن سریعترین ماشبن تو مسیر مستقیمه یا رم3500 که بیشترین بار رو میکشه یا رم با موتور اکودیزل مص،فش زیر 10 لیتره
کرایسلر خیلی داغون تر از این حرف هاست دایملر هم نتونست کاری برای کرایسلر کنه اما الان فیات کرایسلر سود ده شده یادتون باشه اگه به لطف کرایسلر باشه که فیات کرایسلر سود میده الان کرایسلر باید مالک فیات میشد
حالا یه مدل صررده مثل وایپر حذف شده چی شده مگه!؟ دوستانی که ناراحت شدن اگه میرفتن وایپر میخریدن شایدالان تولیدش متوقف نمیشد
این درست نیست تا یه خبر بد از فیات کرایسلر میشنویم بگیم همش بخاطر فیاته و تا یه خبر خوب میاد به به گفتنا فقط برای کرایسلر باشه
(ali(chevy nova
۲۶ مرداد ۱۳۹۶Asa
خوشحالم که کامنتت رو دیدم دادا
داداش مطمئن باش این اتفاغ نخواهد افتاد
وضعىت کرایسلر الان ثابت هستش
من نمىدونم چه مرضى هست هى تکرار مىکنن که دوج فروشش کمه. کراىسلر مشکل داره. جىپ فلانه
الان جىپ شرایطش عالى هست از لحاظ فروش
دوج اگه فروشش زیاد نشده باشه کم هم نشده
کراىسلر فقط یه مقدار کار داره که اونم قابل حله
بازم مىگم اتفاقى نمىوفته
فىات باىد از جنرال موتورز الگو بگىره
جنرال موتورز دید به اوپل و واکسهال امىدى نىست برا همین فروختشون و پول حاصل از اون رو خرج کارهاى مهم تر کرد
الان فىات – کراىسلر باىد لانچىا و الفا رو بفروشه تا نقدینگى بىاد دستش و از اون طرف هم الفا و لانچىا عاقبت بخىر بشن با فروششون به کمپانى دیگه اى مثل فولکس
این تنها راه هستش و بس
(ali(chevy nova
۲۶ مرداد ۱۳۹۶یه نکته دیگه هم بگم
از رفتن دوج viper ناراحت هستم اما نه خىلى
خىىىلىىى محصولات عالى بودن که رفتن بدون جاىگزىن
دوج کورونت. دوج پولارا. دوج موناکو و……………
اگه بخواىیم برا همه ى اىنا که دیگه تولىد نمىشن ناراحت باشم که نمىشه زندگى کرد
حمیدرضا
۲۶ مرداد ۱۳۹۶به نظر من چینی ها میتونن خون تازه ای در رگهای فیات و کرایسلر بزنن تزریق پول خیلی به رشد این کمپانی کمک میکنه الانم اگر کیفیت خودروهاشون پایین هست چون از قطعات ارزون تر مجبورن استفاده کنن به نظر من خیلی فروشش اشتباه نیست
(ali(chevy nova
۲۶ مرداد ۱۳۹۶حمىدرضا جان
موضوع فقط پول نىستش دوست من
موضوع اصالت یه برند هست و اعتبارش
بارها گفتم تو اوووووج بحران پولى جى ام تو 2009 ىکى اومد به جى ام گفت کل پونتىاک رو مىخره ازش اما جنرال موتورز حاضر به فروشش نشد چون مىترسىد به اعتبار پونتىاک لطمه وارد شه برا همین تعطىلش کرد اما نفروختش
این موضوع براى برندهاى الدزموبىل. پلىموت. مرکورى هم صادق بود
امید
۲۶ مرداد ۱۳۹۶تقریبا کسی نیست که دوست داشته باشه اسم چین بیاد جزء سازندگان اتومبیلهای خفن اما دنیای امروز ،دنیای اقتصاد و متاسفانه تعصب و غیرت خیلی جایی نداره تووش .مثلا مگه نمیدونید که پنجاه و یک درصد سهام پورشه توسط قطری ها خریداری شده.
آرش
۲۶ مرداد ۱۳۹۶اگه فیات کرایسلر رو چین میخیرد امکانش وجود داشت که محصولاتشوت وارد ایران هم میشد …
Hemichan
۲۶ مرداد ۱۳۹۶بعد داج دیمن به علت ناسازگاری با یه سری ارزشها *** تغییر نام میده
Hemichan
۲۶ مرداد ۱۳۹۶البته همین اتفاق تو خود آمریکا هم افتاده بعضی خرید دیمن رو برابر با پرستش شیطان میدونن به همین دلیل کرایسلر یه اسم جدید به اسم انجل* ثبت کرده حالا باید منتظر موند تا معلوم شه رو چه محصولی قراره همچین اسمی بزارن
* Angel
Hemichan
۲۶ مرداد ۱۳۹۶تا مارکیونه هست چینی و غیر چینی نداره
دولت جدید هم نمیخواد وامی چیزی به اینا بده ؟
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۲۶ مرداد ۱۳۹۶شایدم خوب کار کردند
رضا
۱۰ شهریور ۱۳۹۶با سلام به همه ی دوستان
با توجه به برآوردی که من از مدیریت مارچیونه بر فیات دارم
بهتون قول میدم که یا کل گروه یا بخشی اش می افته دست چینی ها. البته احتمال کلش که ضعیفه ولی چند شرکت حتما فروش میرن.
یادمون باشه وقتی مارچیونه اکی داد فراری رفت شاسی بلند تولید کرد.
منظورم اینه که مدیریت مارچیونه همینه. الکی امیدوار نباشین