نسل سوم خودروهای پرنده، توسط شرکت اسلوواکی آئروموبیل در حال آزمایش در شرایط واقعی هستند. این به مفهوم گامی عملی در توسعه خودروهای با قابلیت پرواز یا برعکس، هواپیماهای با قابلیت تردد خیابانی میباشد.
AeroMobil 3 ایده یک خودروی پرنده همیشه جذاب بوده است. با این حال هنوز هم با آن چیزی که مکن است در فیلمهای علمی تخیلی دیدهاید، فاصله بسیار زیادی داشته باشد. AeroMobil 3.0 آئروموبیل ۳.۰ را میتوان در چند ثانیه به یک هواپیما یا برعکس به یک خودرو تبدیل کرد. به عنوان یک خودرو، این وسیله ۶ متر طول دارد و عرض آن به ۲.۲۴ متر میرسد. اما وقتی بالهای تاشوی آن باز شوند، عرض آن به ۸.۳۲ متر خواهد رسید. AeroMobil 3.0 سازنده آئروموبیل میگوید که در نسخه نهایی از کامپوزیت برای بدنه، تجهیزات هوایی و سیستم چتر نجات و خلبان خودکار استفاده خواهد شد. زاویه حمله متغیر بالها باعث میگردد تا باند پرواز به چند صد متر کاهش یابد. سیستم تعلیق مقاوم نیز اجازه میدهد تا در زمینهای ناهموار نیز بتوان فرود آمد یا برخواست. AeroMobil 3.0AeroMobil 3.0AeroMobil 3.0AeroMobil 3.0AeroMobil 3.0 قدرت این وسیله دو زیست زمینی هوایی از یک موتور چهار سیلندر روتاکس ۹۱۲ تأمین میگردد که میتواند روی استفاده از بنزین معمولی نیز سوئیچ کند تا در یک جاده به سرعت نهایی ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت برسد. به عنوان یک هواپیما، نهایت سرعت به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز میرسد. مصرف سوخت در حالت خودرو ۸ لیتر در صد کیلومتر و در حالت هواپیما، ۱۵ لیتر در ساعت میباشد. [jwplayer mediaid=”۹۲۸۰۴″] هنوز هم مشخص نیست که زمان دسترسی و تولید تجاری این وسیله کی خواهد بود و قیمت نهایی آن نیز تعیین نشده است. [دانلود ویدئو]
همیشه برام جاى سوال بوده و هست. که چرا سازندگان این نو اتومبیل ها از ایده جت harrier استفاده نمى کنن تا هم در فضا و مکان صرفه جویى بشه. منظورم بلند شدن به صورت عمودى است.
یک گام رو به جلوی دیگه برای صنعت خودروسازی که حتی ممکنه رنسانسی در عرصه صنعت خودروسازی جهان باشه در حالی که صنعت خودروسازی ما با 40 سال سابقه، هنوز مشغول مونتاژ ماشینهای رده چندم اروپایی (مخصوصا فرانسوی) هست که اون کار رو هم ناشیانه انجام میدهند و بعد محصولات بی کیفیت و بی ارزش خودشون رو به بالاترین قیمت ممکن به مصرفکننده قالب میکنند. امیدوارم روزی برسه که ما هم بتونیم نه به رویای ماشین پرنده که با این وضعیت فقط تخیلی بچهگانه است، بلکه به رویای ساخت خودروی کاملا ایرانی که از طراحی تا ساخت اون در داخل خاک ایران انجام بشه برسیم. به امید اون روز.
از جلو بهش نگاه کنی ماشینه از بقل و عقب هواپیما داخل کابین خیلی باحاله هم قطعات ماشین توش هست و هم قطات هواپیما ولی من ماشین هایی که به قایق تبدیل می شن بیشتر دوست دارم
البته این اولین وسیله از این دست نیست و من خودم تو یه مستند دیدم که از خیلى سال قبل چندتا از طراح هاى خانگى تو خونه خودشون تو ماشیناى معمولیشون مثل هوندا یا شورولت و … تغییرات داده بودن و ظرف سى دیقه میتونستن ماشینشونو تبدیل به هواپیما کنن و خیلى هم راحت با مجوز باهاشون پرواز میکردن! ولى به نظر من مشکلى که فراگیر شدن این نوع وسایل میتونه ایجاد کنه اینه که مالک ها و کاربران این نوع وسایل معمولاً اطلاعات هوانوردى زیادى ندارن و این میتونه باعث بروز مشکلات و سوانح زیاد براى این نوع وسایل و همچنین ایجاد خطر براى تجهیزات و سیستم هواپیمایى به خصوص هواپیماهاى مسافربرى بشه!شبیه این مشکل الان به صورت حاد در کشور ما براى مالکان هواپیماهاى فوق سبک(ultra light)وجود داره و چون این افراد آموزش هاى خیلى قوى نمیبینن براى سیستم مراقبت پرواز و هواپیماهاى دیگه و براى خودشون مشکلات زیادى درست میکنن و سوانح زیادى میدن چون به قوانین هوایى واقف نیستن و اگر هم باشن رعایت نمیکنن! شما تصور کنید مثلاً یه هواپیماى مسافربرى در حال تقرب براى فرود تو مهرآباد باشه،همزمان یه بنده خدا هم که داره مثلاً با آیروموبیلش از کارخونشون تو اسلامشهر میره سمت باغشون تو فشم یه دفه فاینال مهرآبادو قطع کنه!تصورش هم وحشتناکه!تازه اگه بدون مشکل فاینال مهرآبادو رد کنه حتماً روى لشگرک ضدهوایى هاى سپاه به درجه ى رفیع شهادت میرسوننش!:)))))
باباجون خسته شدیم دیگه هرکی ، هر مطلبی گذاشت بعضی دوستان با پراید (البته به مذاق خوده بانمک شون) مقایسه اش کردن… حرفه قیمت بود گفتن پراید فلان حرفه سرعت بود گفتن… حرفه اسب بخار بود… حرفه پیشرفت بود… باباجون ول کنین تو را بخدا. آقا اصلان همه کسایی که میان تو این سایت حداقل !! 1 بار با پراید رانندگی کردن و همه محسناتش را میدونن دیگه نمک پراکنی بعضی دوستان داره شور میکنه قضیه را…
BEHNAM
۱۲ آبان ۱۳۹۳خیلی جالب هست
ولی فکر نکنم مثل پراید بتونه پرواز کنه .
"Amir"
۱۲ آبان ۱۳۹۳عمرا ب پای پراید برسه
امیر
۱۲ آبان ۱۳۹۳چرا پراید خیلی هم قشنگ پرواز می کنه 120 رو که باهاش رد می کنی خودتو رو ابر ها میبینی!!
M Power///
۱۲ آبان ۱۳۹۳همیشه برام جاى سوال بوده و هست. که چرا سازندگان این نو اتومبیل ها از ایده جت harrier استفاده نمى کنن تا هم در فضا و مکان صرفه جویى بشه. منظورم بلند شدن به صورت عمودى است.
e36
۱۴ آبان ۱۳۹۳اونوقت هزینه ساختش چند برابر میشه
z28
۱۴ آبان ۱۳۹۳اولا چون قیمتش 50 میلیون دلار بیشتر می شه دومن اون که کل اتوبانو میگیره
حسین
۱۲ آبان ۱۳۹۳این خودرو یا هواپیما بسیار زیباست ولی خدایی بال اگه نداشت خوب میشود
Masoud
۱۲ آبان ۱۳۹۳یک گام رو به جلوی دیگه برای صنعت خودروسازی که حتی ممکنه رنسانسی در عرصه صنعت خودروسازی جهان باشه در حالی که صنعت خودروسازی ما با 40 سال سابقه، هنوز مشغول مونتاژ ماشینهای رده چندم اروپایی (مخصوصا فرانسوی) هست که اون کار رو هم ناشیانه انجام میدهند و بعد محصولات بی کیفیت و بی ارزش خودشون رو به بالاترین قیمت ممکن به مصرفکننده قالب میکنند. امیدوارم روزی برسه که ما هم بتونیم نه به رویای ماشین پرنده که با این وضعیت فقط تخیلی بچهگانه است، بلکه به رویای ساخت خودروی کاملا ایرانی که از طراحی تا ساخت اون در داخل خاک ایران انجام بشه برسیم. به امید اون روز.
REZA . JUST TOYOTA
۱۲ آبان ۱۳۹۳از جلو بهش نگاه کنی ماشینه
از بقل و عقب هواپیما
داخل کابین خیلی باحاله هم قطعات ماشین توش هست و هم قطات هواپیما
ولی من ماشین هایی که به قایق تبدیل می شن بیشتر دوست دارم
P.G
۱۲ آبان ۱۳۹۳البته این اولین وسیله از این دست نیست و من خودم تو یه مستند دیدم که از خیلى سال قبل چندتا از طراح هاى خانگى تو خونه خودشون تو ماشیناى معمولیشون مثل هوندا یا شورولت و … تغییرات داده بودن و ظرف سى دیقه میتونستن ماشینشونو تبدیل به هواپیما کنن و خیلى هم راحت با مجوز باهاشون پرواز میکردن!
ولى به نظر من مشکلى که فراگیر شدن این نوع وسایل میتونه ایجاد کنه اینه که مالک ها و کاربران این نوع وسایل معمولاً اطلاعات هوانوردى زیادى ندارن و این میتونه باعث بروز مشکلات و سوانح زیاد براى این نوع وسایل و همچنین ایجاد خطر براى تجهیزات و سیستم هواپیمایى به خصوص هواپیماهاى مسافربرى بشه!شبیه این مشکل الان به صورت حاد در کشور ما براى مالکان هواپیماهاى فوق سبک(ultra light)وجود داره و چون این افراد آموزش هاى خیلى قوى نمیبینن براى سیستم مراقبت پرواز و هواپیماهاى دیگه و براى خودشون مشکلات زیادى درست میکنن و سوانح زیادى میدن چون به قوانین هوایى واقف نیستن و اگر هم باشن رعایت نمیکنن!
شما تصور کنید مثلاً یه هواپیماى مسافربرى در حال تقرب براى فرود تو مهرآباد باشه،همزمان یه بنده خدا هم که داره مثلاً با آیروموبیلش از کارخونشون تو اسلامشهر میره سمت باغشون تو فشم یه دفه فاینال مهرآبادو قطع کنه!تصورش هم وحشتناکه!تازه اگه بدون مشکل فاینال مهرآبادو رد کنه حتماً روى لشگرک ضدهوایى هاى سپاه به درجه ى رفیع شهادت میرسوننش!:)))))
یه پسر
۱۲ آبان ۱۳۹۳آدم رو یاد سونیک می ندازه
Archi KHAN
۱۲ آبان ۱۳۹۳باباجون خسته شدیم دیگه
هرکی ، هر مطلبی گذاشت بعضی دوستان با پراید (البته به مذاق خوده بانمک شون) مقایسه اش کردن…
حرفه قیمت بود گفتن پراید فلان
حرفه سرعت بود گفتن…
حرفه اسب بخار بود…
حرفه پیشرفت بود…
باباجون ول کنین تو را بخدا.
آقا اصلان همه کسایی که میان تو این سایت حداقل !! 1 بار با پراید رانندگی کردن و همه محسناتش را میدونن
دیگه نمک پراکنی بعضی دوستان داره شور میکنه قضیه را…
امیر
۱۳ آبان ۱۳۹۳من خودم از این قضیه ی پراید پراید می کنن متنفرم و اینم که میبینین نوشتم تو یه جایی خوانده بودم اگه ناراحتتون کرد ببخشید
Archi KHAN
۱۲ آبان ۱۳۹۳بابا نظر نذارین اعدامتون نمیکنن که !
حتما باید یه نمکی بریزین و زمین و زمان را با پراید و سایپا و ایران خودرو مقایسه کنین.
والا بخدا…
EMPEROR OF THE WORLD
۱۳ آبان ۱۳۹۳هیچ وقت ایران نمیاد.
شهریار
۱۳ آبان ۱۳۹۳موافقم
دیگه سوژه ازاین مسخره تر من ندیدم..پراید
امید
۱۳ آبان ۱۳۹۳خیلی خوبه ولی میتونه تو طراحی های بعدیش بهتر هم بشه مثلا دم این دو زیست رو هم کاری کنن مثل بال جمع بشه و به داخل بیاد که طولش کمتر بشه
ASADI
۱۳ آبان ۱۳۹۳چقدر زشته
مثلا تو آزمایش خوب از آب در اومد
می خوان بیارنش تو خیابون؟
خدا وکیلی کدوممتون سوار میشین
kiarash
۱۴ آبان ۱۳۹۳اگه بیاد من سوار میشم(ASADI)