یک هواپیمای تجاری لوکس با سه موتور جت را تصور کنید که علاوه بر طراحی زیبا، ویژگیهای منحصربهفرد و چندمنظوره بودن، قادر باشد فاصله نیویورک تا مسکو، یا پاریس به پکن یا بمبئی تا لندن را بدون توقف و سوختگیری طی نماید.
فالکون 900LX محصول شرکت فرانسوی داسو (Dassault)، با گواهی کروز در ارتفاع ۵۱ هزار پایی، میتواند مسافت ۵۴۰۰ مایل را بدون سوختگیری مجدد طی کند و درعینحال در یک باند فرود کوتاه ۲۵۰۰ فوتی (۷۶۲ متری) فرود آید. این هواپیما، کوچکترین پرنده با سه موتور جت است که برای سفرهای تجاری لوکس ساخته شده است. سری ۹۰۰ بر اساس مدلهای توسعهیافته فالکون ۵۰ است که برای اولین بار در اواسط دهه ۷۰ به پرواز درآمدند. اندازه این هواپیما مابین دو هواپیمای عظیم فالکون 8X و برادر کوچکتر 7X میباشد. در واقع این هواپیما یک نسخه بروز شده و ارتقا یافته از مدل موفق 900S میباشد. طراحی جدید بالها و بالچهها و آئرودینامیک بهتر باعث شده تا مصرف سوخت آن بین ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به رقبا کمتر باشد. بعلاوه سرعت فرود ۱۲۵ مایل بر ساعت باعث میشود تا نیاز به مسافت بسیار کمتری برای فرود باشد و بتوان در فرودگاههای بسیار کوچکتر نیز فرود آمد. اگر به خرید چنین هواپیمایی علاقهمند شدهاید، باید صاحب یک چاه نفت هم باشید. زیرا قیمت آن ۴۰ میلیون دلار است که البته هنوز ارزانتر از رقبایی چون Gulfstream است. [jwplayer mediaid=”۱۰۲۱۵۰″] [دانلود ویدئو]۲۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
سعید
۱۹ بهمن ۱۳۹۳لازم شد بریم گواهینامه رانندگی با هواپیما بگیریم تا اگه یه روزی چاه نفت پیدا کردیم بلد باشیم باهاش پرواز کنیم!!! :D
E 36
۱۹ بهمن ۱۳۹۳چه حالی میکنن این مایه دارا ! فک کن اینو داشته باشی هر موقع اراده کنی هرجای دنیا بخوای بعد مدت کوتاهی اونجایی !!
محمد
۱۹ بهمن ۱۳۹۳40 میلیون دلار که چیزی نیست. از اونجایی که هر تومن پول ما میشه 3500 دلار پس با 11500 تومن می تونیم یکی از این هواپیما ها بگیریم،الکی مثلا پول ما خیلی با ارزشه!
علی آهنگر
۱۹ بهمن ۱۳۹۳40 میلیون دلار میشه 11500 تومن ؟ :O
یعنی از دیروز تا حالا انقد ارزش ریال ایران کم شده؟
.
.
.
.
.
الکی مثلا ارزش پول ما از اینم بیشتر بوده :D
aref
۱۹ بهمن ۱۳۹۳آنقدرم زیاد نیست پول یه ساختمون 7 طبقه کامل تو یه جای خوب تهران
فرهاد تبریزی
۱۹ بهمن ۱۳۹۳همین یه ماشینو 4چرخه رو که داریم از دستمون نگیرن اینو نخواستیم داداش….
momo
۱۹ بهمن ۱۳۹۳این ترم پروژه مون طراحی یکی از همین بیزینس جت هاست! واقعا سخته اونم با امکانات کم و نبود تونل باد مناسب! ولی واقعا لذت بخشه! اونم بخش مکانیک پرواز و پایداری کنترلش که وظیفه گروه ماست D:
فورد
۱۹ بهمن ۱۳۹۳من می خوام بگیرم ما یه چاه تو حیاطمون داریم البته الان یه مقدار بو می ده گذاشتیم ده میلیون ساله دیگه از توش نفت بکشیم
خودروي ملي ,انحصار ملي
۱۹ بهمن ۱۳۹۳فکرشو کنید با ماىباختون بیاید تا فرودگاه ازونجا با جت لوکستون برید سفر تو هواپیما هم مدام با آیفون6 تون اینور اونور تماس بگیرید
علی آهنگر
۱۹ بهمن ۱۳۹۳دوس ندارم :(
من میخوام با Mercedes S500 بیام فرودگاه
سجاد
۲۱ تیر ۱۴۰۰والا ما که باید اینو تو رویا ببینیم
حامد MASERATI GT
۱۹ بهمن ۱۳۹۳ایران ایر بیاد ببینه فقط به فکر جیبش نباشه با این هواپیماهای داغونش.
P.G
۱۹ بهمن ۱۳۹۳آقا به خدا وقتى در مورد موضوعى اطلاعات ندارید نظر نذارید کسى بهتون نمیگه چرا!
آخه یه بیزینس جت گران قیمت که ظرفیت مسافرش ماکسیمم با بیشترین ظرفیت صندلى به بیست نفر هم نمیرسه به چه درد ایران ایر میخوره؟؟؟!!!اون هم در حالى که برد این هواپیماها بسیار زیاده،اون موقع ایران ایر یا هر شرکت دیگه بخواد با این هواپیما مسافر حمل کنه باید هزینه بلیطش براى یه مسافت کوتاه یکى ۱۰میلیون تومان باشه،به نظرت اون موقع چند نفر میتونن با این هواپیما پرواز کنن؟
با این توصیه ى شما شرکت هاى هواپیمایى ما که خودشون به اندازه ى کافى داغون هستن دیگه کاملاً منهدم و نیست و نابود میشن!!!
حتى اگه میخاى از ایران ایر انتقاد هم کنى قبلش یکم تحقیقى چیزى کن که حرف نامربوط نزنى!
TerraByte
۱۹ بهمن ۱۳۹۳کابین خلبان چقدر شبیه ماشینای بنزه! :D
علی آهنگر
۱۹ بهمن ۱۳۹۳واقاعا یکی نیس بگه کافرای بی دین اسکی باز کلاه بردار آخه چرا انقد از هم کپی میزنن
علی آهنگر
۱۹ بهمن ۱۳۹۳البته تو کشورای خارجی باید صاحب چاه نفت باشی چون اینجا انحصار چاه نفت در اختیار دولت هست و اگه من و شما بخوایم چاه داشته باشیم جرم محصوب میشه.
40 میلیون دلار میشه به عبارتی 120 میلیارد تومن پس باید اختلاص کنی .
احسان
۱۹ بهمن ۱۳۹۳اونوقت ما پول نداریم شارژ ایرانسل بگیریم…
مهدی
۱۹ بهمن ۱۳۹۳اگه40 میلیون دلار داشتم کلا دیگه تو اسمونا سیر میکردم هواپیما میخواستم چیکار.انصافا پول داری حال میده.البته اینجا نمیشه هواپیما خصوصی داشته باشی یا خودت خلبانی کنی بری اینور و اونور.
P.G
۱۹ بهمن ۱۳۹۳در کشور ما هم در نیروهاى هوایى و دریایى و سازمان هواپیمایى کشورى تعدادى فالکون ۲۰ و ۵۰ از سالهاى قبل از انقلاب وجود دارن که نمیدونم چندتاشون فعالن
هرچند که فالکون هواپیماى بسیار خوبیه اما یه مشکلى که این هواپیما داره اینه که سه موتوره است و این موضوع باعث افزایش قیمت و هزینه هاى عملیاتى و تعمیر و نگهدارى این هواپیما میشه،در حالى که خیلى از هواپیماهاى دو موتوره همکلاس فالکون عملکرد بهترى از نظر سرعت و سقف پروازى و برد مسافتى نسبت به فالکون دارن
الان در این کلاس هواپیماى cessna citation X با حداکثر ۹۳۵/. ماخ سریعترین هواپیماى غیر نظامى کلاس بیزینس جت ها به شمار میاد،همچنین هواپیماى gulfstream G650ER با برد۸۶۰۰ مایل که خیلى بیشتر از این هواپیماست بیشترین برد پروازى رو در این کلاس داره که هر دوى این هواپیماها فروش بیشترى نسبت به فالکون دارن
به طور کلى میشه گفت که در حال حاضر محصولات گلف استریم در این کلاس جلوتر از سایر رقبا هستند
زیگما
۱۹ بهمن ۱۳۹۳سلام بر دوست گل و عزیییزم
یادمه برای اولین بار که به سایت gulfstream مراجعه کردم، از برد زیاد محصولاتش شگفت زده شدم!
نسبت به رقبای هم کلاسش کلا بردش زیاده
gulfstream نماینده بر حق جنرال داینامیکس در بخش بیزینس جت هست :D
البته گرومن تاسیسش کرد و یه مدت هم دست کرایسلر بود و الان صاحبش جنرال داینامیکسه
P.G
۱۹ بهمن ۱۳۹۳ارادتمندیم زیگما جان،آقا مثل اینکه ما جدیداً خیلى کم سعادت شدیم که دیگه کامنتاى خوب شما رو تو سایت خصوصاً صفحات ماشین هاى آمریکایى نمى بینیم:)
زیگما جان همونطور که خودت بهتر از من میدونى و بهش اشاره کردى این گلف استریم واقعاً اعجوبه ایه براى خودش!خیلى برام جالبه که مگه یه هواپیما با این ابعاد کوچک چقدر میتونه سوخت حمل کنه یا مثلاً چقدر میتونه کم مصرف باشه که هم سرعتش،هم بردش،هم سقف پروازیش با هواپیماهایى مثل بویینگ هاى ۷۴۷ و ۷۸۷ و۷۷۷ یا بعضى محصولات خانواده ایرباس مثل۳۸۰ رقابت میکنه و حتى در بعضى موارد مثل سقف پروازى از اونها بهتر عمل کنه!!!
زیگما جان در مورد شرکت هاى مالک این شرکت هم که به نیکى بهشون اشاره کردى فقط همینو بگم که اینقدر این صنعت هوافضاى آمریکا و شرکت هاى فعال در اون و سابقه ى این شرکت ها و محصولاتشون گسترده و متنوعه که آدم سرگیجه میگره و باور کن اینقدر در موردشون تو اینترنت و منابع مکتوب مطالعه کردم که فکر کنم چشمام ضعیف شده باشه:) اما باز هر دفعه که میرم دنبال این مطالب کلى چیز جدید پیدا میکنم که اصلاً ازشون خبر نداشتم و حتى بعضیاشون شوکه ام میکنه و اطلاعات قبلیمو کاملاً رد میکنه!
مثلاً تا همین چند روز پیش فکر میکردم سریعترین و بلند پروازترین هواپیمایى که بشر ساخته Lockheed SR-71 با ۳/۳ ماخ و حدود۸۰،۰۰۰ پا بوده اما بعد خیلى اتفاقى چشمم خورد به جانورى عجیب به اسم X-15 ساخته شده در سال ۱۹۵۹ توسط شرکت North American(که بعدها به چند شرکت تجزیه شد و بخش اعظم اون رو بویینگ خریدارى کرد) که یک هواپیما با موتور راکت بود و به منظور تحقیقات براى نیروى هوایى آمریکا و ناسا ساخته شده بود و تا همین امروز با ۶/۷۲ ماخ(دو برابر SR-71) و ۳۵۰،۰۰۰ پا(حدود ۴/۵ برابر SR-71!!!)رکورد دار سرعت و ارتفاع در جهان هست!یک نکته ى جالب دیگه که در مورد این هواپیماى افسانه اى دیدم اینه که کلاً ۱۳خلبان دستچین شده توانستند با این هواپیما پرواز کنن که یکى از اون ۱۳ خلبان نیلز آرمسترانگ معروف بود و بعد پرواز با این هواپیما به تمام خلبانان اون درجه و نشان فضانورد اعطا شد!
به هر حال خواستم بگم که اینقدر این شرکت هاى هوافضاى آمریکایى تعدادشون زیاده و بدتر از اون اینقدر با هم ادغام شدن یا از هم جدا شدن که دونستن تاریخچه شون خودش کار بسیار مشکل و وقت گیریه؛)
زیگما
۱۹ بهمن ۱۳۹۳قربان شما خیلی ممنون
بله داستان شرکت های امریکایی نه فقط در صنعت هوایی، بلکه در تمامی صنایع عجیب، جالب، پیچیده و شگفت آوره!
مطالعه تاریخ هوانوردی امریکا یاآور تلاش ملتی بزرگ هست که که با پشتکار مثال زدنی چهره ی دنیا رو عوض کردند و چه حماسه ها آفریند که بعد از 50 سال خیلی هاشون دیگه تکرار نشدن.
جالبه بدونی خیلی از شرکت های تکنولوژی امروز، به خاطر رقابت های فضایی و هوایی تونستن تا این حد بزرگ بشن
شرکت هایی مثل اچ پی که به عنوان پیمانکار پروژه های نظامی انتخاب میشدن
متن زیر رو از کتاب زندگی نامه استیو جابز براتون می نویسم
“جابز میگوید:وقتی ما به آن محله رفتیم، همه جا پر از باغ های آلو و زردآلو بود، اما به دلیل سرمایه گذاری های نظامی در آنجا، تازه آن محله داشت رونق میگرفت.
یکی از دوستان پدر استیو که از مهندسان ارشد ناسا بود به وی گفته بود که رئیس جمهور آیزن هاور از او خواسته تا در ساختن دوربین های یک هواپیمای جاسوسی جهت بررسی تهدید های جماهیر شوروی به او کمک کند.
جابز در ادامه میگوید:”اولین ترمینال کامپیوتری که من دیدم زمانی بود که پدرم مرا به مرکز آمزِ ناسا برد. من عاشق آن کامپیوتر شدم.”
در طی دهه 50 پیمانکاران دفاعی دیگری هم قدرت گرفتند. مثلا لاکهید میسیل و اسپیس دیویژن که موشک های بالستیک زیردریایی میساختند، در سال 1956 در کنار مرکز ناسا راه اندازی شدند. چهار سال بعد جابز و خانواده اش به آن منطقه نقل مکان کردند.آن شرکت ها در مجموع 20 هزار کارمند محلی داشتند. چند کیلومتر آن طرف هم وستینگ هوس تشکیلاتی بنا کرد که لوله و ترانسفورمر الکتریکی برای سیستم های موشکی میساخت.
جابز میگوید:”تمام این شرکت های نظامی در لس آلتوس و سانتا کلارا(سیلیکون ولی) مستفر شده بودند. به دلیل آن همه تاسیسات تکنولوژی، زندگی درآنجا برای من و امثال من پر از هیجان بود.””
نوید
۲۰ بهمن ۱۳۹۳ممنون بابت اطلاعات خوبت
P.G
۲۰ بهمن ۱۳۹۳عالى بود زیگما جان،قطعاً من هم خیلى دوست دارم یه همچین جایى زندگى کنم و هیجانش رو تجربه کنم،یعنى هر کسى دوست داره اما حیف که گرین کارت گرفتن کار حضرت فیله!:)
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۱۹ بهمن ۱۳۹۳ولی اون Gulf stream رو من قبلا دیدم البته عکسشو تو اینترنت از لحاظ طراحی داخلی از این بزرگتر ولوکس تره.ولی از لحاظ فنی نمیدونم در ضمن قیمتشم 65 میلیون دلاره
hamed
۲۰ بهمن ۱۳۹۳چه چه چهل ملیون اودلار مگه از طلا ساختنش قربون رفیقات که از توهم گرون ترن
Reza
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳40 میلیون دلار پولی نیست برای یکی که ثروت میلیارد دلاری دارهه هههه