تیم شرکت اسکیپ داینامیکز (Escape Dynamics)، اولین ایستگاه سفینههای فضایی پرتاب مستقیم برای قرارگیری در مدار (single-stage-to-orbit) را با سرعت بالا و با قابلیت استفاده مجدد توسعه داده است. تفاوت اصلی بین برنامه شاتل فضایی ناسا و اسکیپ داینامیکز در تکنولوژی به کار رفته برای پیشرانه خارجی سفینه فضایی است. در این حالت، برای تأمین انرژی موردنیاز برای شروع حرکت سفینه از یک زنجیره مرحلهای آنتنهای میکرو ویو که به صورت ایمن و بهینه طراحی شدهاند، استفاده میشود. این آنتنهای میکرو ویو نیروی پشتیبانی برای اوجگیری و شتابگیری برای ایجاد سرعت مداری سفینه را تأمین میکنند.
این نوع پیشرانه خارجی، میتواند انقلابی در زمینه بهینهسازی حرکت سفینههای فضایی نسبت به راکتهای شیمیایی کنونی باشد. آزمایشهای اخیر کارآیی کامل این سیستم را نشان داده است. انرژی دریافت شده از خطوط برق، با استفاده یک سیستم آینهای برای تنظیم پرتوها به میکرو ویو تبدیل میشود و از طریق یک آنتن به پیشراننده (thruster) منتقل میشوند. ریچارد اف. شادن (richard f. schaden)، مؤسس و عضو هیئت مدیره اسکیپ داینامیکز میگوید:
تبدیل انرژی میکرو ویو به پیشرانه با استفاده از یک «پیشراننده حرارتی» به همراه یک مبدَل گرمایی با راندمان جذب بالا انجام میگیرد. مبدّل گرمایی به گونهای طراحی شده تا بیش از ۹۰ درصد انرژی ورودی را بگیرد و موجب گرمشدن «خرج پرتاب» و جریانیافتن آن به سمت نازل شود. دیمیتری سلیوانکویچ (dmitriy tseliakhovich) مدیر عامل و سرپرست تکنولوژی در این رابطه توضیح میدهد:تستهای اخیر ما، گام بزرگی در پیشرفت پیوسته «پیشراننده» isp سطح بالای ما با پیشرانه خارجی محسوب میشوند و اینکه با تکیه بر آنها میتوانیم نحوه ارسال سفینهها برای قرار گرفتن در مدار را تغییر دهیم.
ما برای اولین بار، با قطعیت کامل، یک تکنولوژی پیشرانه جدید را به تصویر کشیدهایم که چیزی فراتر از راکتهای شیمیایی است و میتواند برای ارسال سفینهها در مقیاس آزمایشگاهی مورد استفاده قرار گیرد. ما اطمینان داریم که میتوانیم آن را در مقیاسهای بزرگ و مولتیمگاوات گسترش دهیم و حتی آن را برای سفینههای فضایی که مستقیماً از ایستگاه به مدار ارسال میشوند، معرفی کنیم؛ چیزی که میتواند نحوه دسترسی ما به مدارها را کاملاً تغییر دهد.
منبع: designboom
Hitler
۴ مرداد ۱۳۹۴ولی یه مشکلی هس که اگر خطایی رخ بده امواج مایکرویو مخرب هس.محدوده امواج به گونه ای هس که تقریبا هر چیزی که مقدار اندکی ماده ی مایع داشته باشه رو بخار کنه.البته که فکر اینجاهاشو کردن ولی خب خطا گریز ناپذیر هس.حتی ممکنه با اینکه فرستنده ها رو به آسمون نشونه رفتن یه گزارش هواشناسی اشتباه یا امواج متخلل هارپ که بعضی ها قصد های دیگه ای داشته باشن،کل ساکنای یه منطقه بزرگو تهدید کنه.در کل جالب هس.
خدا دستان من است ،هنگامی که اشک های گونه ی یتیمی را پاک کنم نه وقتی برای قرض هایم اشک بریزم(کامیاب کبیر)
رهگذر
۵ مرداد ۱۳۹۴جدیدا مد شده در جهان سوم همه میخوان بگن خدا خودشونند یا دست و پاشون و به حرف یه بیمار استناد میکنند به هر حال روزی میرسه که بفهمین خدا کیه و دست شما چیه
Hitler
۵ مرداد ۱۳۹۴اینجا بحث خدا نیس اون جمله کنایه بود.شک و شبهه ای هم داری اد کن کامل مناظره کنیم ببینیم واقعا اینایی که میگی چن درصد قابل اثباتن،شاید بدیهیات برای تو برای من خرافات هس.
http://WWW.FB.Com/Casino.day
اریک
۶ مرداد ۱۳۹۴اولا هارپ هیچ ربطی به ماکرو ویو نداره( موج بلند) دوما در صورتی که Microwave موج کوتاه در یک جهت با زاویه کم انتشار پیدا کند خیلی خطر ناک است. Microwave در فارسی به معنی “موج میلیمتری” است چون امواج آن خیلی کوتاه و فاصله میلیمتری دارند برای نقشه برداری لایه های زمین ، کشف منابع زمینی، فلز یاب باید دستگاهی باشد که امواج آن از لایه های زمین عبور کند برای همین از امواج بلند استفاده می شود پس هیچ ربطی به هارپ ندارد.
AHMADREZA
۴ مرداد ۱۳۹۴باحال بود
ALL CARS
۴ مرداد ۱۳۹۴سپاس از مسعود انیس حسینی
Breezy
۵ مرداد ۱۳۹۴واسه ی همچین مطلب مفیدی کلا سه تا نظر داده شده حالا اگه در مورد چهار تا ماشین یا مقایسه شون بود تا الان هزار تا کامنت و نظرای فلسفی میومد بیرون….
ALL CARS
۵ مرداد ۱۳۹۴مبارک باشه اولین نظرتون در مورد مطالب پدال :) :) :)
اما از اونجایی که سایت مختص خودروست معمولا کسی تو همچین سایتی دنبال مطالب غیر خودرویی نیست ودیگرانهم که دنبال همچین مطالبی باشن به پدال سر نمیزنن
اما هستند دوستانی مثل شما وخودم وتعدادی اندک که دیدم برای همچین مطالبی ارزش قائل میشن وحداقل یک تشکر خوشکو خالی ای میکنن ، از ارائه کنندهء مطالب به پدال