در حالی که محبوبیت استفاده از موتورهای الکتریکی در دنیای اتومبیل رو به گسترش است، صنعت هوانوردی نیز به دنبال راهی است از این انرژی پاک برای پیشرانه استفاده کند.
شرکت ایرباس فرانسه به خاطر جتهای بزرگ مسافریاش، از جمله ایرباس دوطبقه A380 شناخته شده است. امّا آخرین پروژه ایرباس، ابعادی بسیار کوچکتر دارد. مدل E-FAN یک هواپیمای کوچک آزمایشگاهی است که تماماً از انرژی الکتریسیته استفاده میکند. این پروژه در صورت موفق شدن میتواند هزینه پروازهای یکساعته را از ۵۵ دلار به ۱۶ دلار کاهش دهد. به این معنا که استفاده از پیشرانه الکتریکی در صنعت هوانوردی همان منافع اقتصادی را خواهد داشت که خودروهای الکتریکی بر روی جادهها دارند. این هواپیما از ۱۲۰ سلول باتری لیتیوم پلیمری استفاده میکند که در بالهای آن قرار میگیرند و در نتیجه فضای بیشتری در داخل کابین میتواند داشته باشد. پرواز این هواپیما توسط دو توربین الکتریکی در دو طرف عقب آن، کنترل میشود. هر کدام از این موتورها، توانی در حدود ۳۰ کیلووات دارند. بنابراین این هواپیما قدرتی در حدود ۸۰ اسببخار خواهد داشت که برای حداکثر سرعت ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت کفایت میکند. در حال حاضر، استقامت نسخه کنونی ۳۰ دقیقه است؛ ولی ایرباس امیدوار است تا این زمان را به یک ساعت افزایش دهد. این موضوع، استفاده از این هواپیما را به مسافتهای کوتاه محدود میکند؛ با این حال این هواپیمای سبک میتواند مسیر مستقیم را بدون مواجه شدن با ترافیک طی کند و بنابراین، با شرایط کنونی باز هم میتواند برای حملونقل بهصرفه باشد.ایرباس میخواهد تا پیشرفتهای E-FAN را برای هواپیماهای نسل ۲.۰ و ۴.۰ نیز پیاده کند که در مورد دوم از یک سیستم هیبریدی استفاده خواهد شد. هدف اصلی در این پروژه استفاده بیشتر از نیروی الکتریکی برای پروازهای تجاری است. این موضوع در نهایت باعث خواهد شد تا سهم آلودگی محیط زیست هواپیماها کاهش پیدا کند.
[jwplayer mediaid=”۷۳۵۴۵″] ساخت و توسعه چنین هواپیمایی در نوع خود بسیار جالب است. شاید تنها ایرادی که از این نوع هواپیما بتوان گرفت، سکوت بینظیر آن در هنگام پرواز باشد! [دانلود ویدئو]
ESI
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ایرباس . اه
e.scamp
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳جوری نوشتی (( ایرباس .اه)) فکر کردم ایرباس جزو این چینی آشغالی ها شده عزیز دل نوشته اولین پرواز الکتریکی میدونی یعنی چی؟ یعنی فاصله 120 130 ساله بین فن آوری اونا و ما جهان سومی ها چون ما هنوز نتونستیم از رو قطعه اصلی کپیش رو واسه مصرف خودمون تولید کنیم
محمد ر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳لابد توپولف خوبه؟؟!!
با مهر اریایی_سپاس
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
همش 30 دقیقه .
باهاش بری بهشت زهرا و برگردی تمام میشه .
[…]
محمد ر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳هر چیزی از ابتدا بزرگ نبوده است
با مهر اریایی_سپاس
حسین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳به ما چه!!
نتیجه این توافق موقت اقای ظریف این شد که بازم قطعه ندادند و در پرواز مشهد-زاهدان نتیجه رو دیدیم!!
پس ما باید خودمان فکری کنیم!!
یه پسل باهوش
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳خوب حسین اقا حالا چه فکری بکنیم ؟
رضا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳باید با استفاده از سیب زمینی قطعه بسازیم!
Ehsan
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳اگر میخواستیم فکری بکنیم تا حالا کرده بودیم !
Ehsan
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳خوب مثل اینکه رقابت در صنعت هوانوردی در مورد هواپیماهای الکتریکی بزودی قراره شروع بشه
کاش در هوانوردی هم تعداد شرکت های سازنده هواپیما بیشتر بود تا رقابت شدید تر بشه
رضا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳رقابت شدید هست ولی به حال ما فرقی نمیکنه داداش
همون فوکرها و توپولوف های 30سال پیشمون میمونه تا 30 سالگی بچه هامون
sadegh
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳باز خوبه یه بنده خدا 35 سال پیش یه 4 تا هواپیما آورد، وگرنه الان باید با قالیچه حضرت سلیمون میرفتیم اینور اونور!
حسین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳اره البته که از اون 4 تا الان دیگه کلی اش نمیپره!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
صادق جان بنده خدا ؟؟؟
بگو فرشته .
sadegh
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد جون ترسیدم سانسور بشه، وگرنه الان دیگه همه میدونن چه فرشته ای بود و قدرشو ندونستن!!
حسین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳توپولوف که از زمان اقای احمدی نژاد نیست!!!
این فوکر های هلندی و MD هایی که الان دارن میپرن هم با اینکه بعد از انقلاب امده اند ولی قدیمی اند و ایرلاین ها علاقه ای به استفاده از هواپیمای نو ندارند!!!
Ehsan
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ولی به نظرم اگر تعداد هواپیما ساز ها 5 یا 6 تا بود بهتر بود
پ.ن : منظور از هواپیما ساز یکی مثل بوینگ یا ایرباس
نه تابوت سازی مثل توپولوف
خاوری مزراتی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳متاسفانه در داخل دارن علیه توافق ژنو توسط گروههای اقتدارطلب سنگاندازی میکنن..دوستان جناب ظریف خیلی کارشون رو خوب بلدن..متاسفانه یه عده دارن علیه منافع مردم کار میکنن.خداازشون نگذره
حسین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ببخشید!!
الان شما برو تو سایت tinn.ir میبینی :
قطعات هواپیما با 5 برابر قیمت وارد میشه و
هنوز هم خودروساز های خارجی قرارداد نبستن و . . .
حتی پولمون که خارج بوده دسمون نرسیده و بانک های خارجی حاظر نیستن پول رو انتقال بدن به ایران!!!
میشه بگید کدوم بند این توافقنامه فوق حرفه ای اقای ظریف که به نفع ما بوده تا به حال درس اجرایی شده!! چندتاش رو نام ببر!!
Ehsan
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳روزی که اون مردی که رفته برای دنیا عربده میکشید باید فکر اینجاش رو هم میکرد ، این گره 8 ساله با یک سال باز نمیشه
حسین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ببخشید ولی قبلش هم چند برابر قیمت قطعات هواپیما خریداری میشد!!!
درضمن اونی که اربده میکشه و تحریم میکنه امریکاس که از روز اول قطعات هواپیمای مسافریری را تحریم کرده!!
خاوری مزراتی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳بزرگی میگه بحرانها تدریجی بوجود می آیند و تدریجی از بین می روند..
ویرانگری دولت قبلی با یه سال دوسال پاک نمیشه جاش..باید صبرکرد.. درضمن هنوز توافق نهایی نشده و هیچکس حاضر نیست تا نهایی شدن توافق وارد تجارت آزاد با ما بشه.. من خودم اینجور میگم که سیاستهای آقای روحانی در سال اول رشد 0 سال دو 1تا 2درصد سال سوم 3درصد و سال چهارم تا 6درصد میتونه دربر داشته باشه که البته در4سال دوم پایدار نمیمونه مگر ب مدد اصلاحات جدی داخلی
رضا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳خدا از دهنت بشنوه خاوری جان
اگه اوضاع بهتر نشه چکار کنیم؟ خدایا پس ما کی زندگی کنیم؟
خاوری مزراتی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳رضاجان باید یادبگیریم درسهای تاریخ رو..باید بدونیم هیچ چیزی ساده نیست..هیچ کاری یه شبه انجام نمیشه..باید بیاموزیم همه باری از دوش جامعه برداریم نه یارانه بگیریم و به ریش دولت بخندیم..باید به دولت بفهمانیم میفهمیم..باید به سیاستمداران بقبولانیم ما میدانیم…
اونوقته که تدریجا دوباره به سمت رشد حرکت میکنیم
حسین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳اون وقت اگر در دو سال اول اون 2درصدی که گفتی رخ نداد(قول ها بماند!) شما میری نقد کنی؟؟
ناشناس
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳مسلمون اونا ان ماایرانی ها مصرف کننده ایم
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳هنوز خیلی راه داره تا بخواد به مصرف در خوطوط هوایی در بیاد
این 80 اسب نیرو داره مال یه هواپیمای مسافربری معمولی فکر کنم 5_6هزار اسب باشه
(پرچم بالاست)
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳راستی یه سوال ایا موتور ها و قطعات اصلی ایرباس رو بوینگ می ده؟؟
(پرچم بالاست)
زیگما
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳سازندگان اصلی موتور های جت هواپیما در دنیا که 90 درصد بازار موتور های جت رو در دست دارن، سه شرکت هستند.
شرکت بریتانیایی Rolls-Royce Holdings
شرکت امریکاییه جنرال الکتریک
شرکت امریکایی Pratt & Whitney زیر مجموعه شرکت امریکایی یونایتد تکنولوژی
در واقع هیچ سازنده جت های مسافربری رو نمیشناسم که موتور هاش رو خودش بسازه. چه بویینگ و چه ایرباس از بقیه میخرن و فقط سر هم میکنن.
اکثر قطعات همین طوره. تایر هواپیما ها رو گود یر یا میشیلن یا بی اف گود ریچ میزنه معمولا
سیستم تعلیق هواپیما معمولا ساخت شرکت های دیگر هست
سیستم های نرم افزاری سخت افزاری هواپیما های بزرگ هم معمولا کار شرکت های سیلیکون ولی هست….
زیگما
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳سازندگان اصلی موتور های جت هواپیما در دنیا که 90 درصد بازار موتور های جت رو در دست دارن، سه شرکت هستند.
شرکت بریتانیایی Rolls-Royce Holdings
شرکت امریکاییه جنرال الکتریک
شرکت امریکایی Pratt & Whitney زیر مجموعه شرکت امریکایی یونایتد تکنولوژی
در واقع هیچ سازنده جت های مسافربری رو نمیشناسم که موتور هاش رو خودش بسازه. چه بویینگ و چه ایرباس از بقیه میخرن و فقط سر هم میکنن.
اکثر قطعات همین طوره. تایر هواپیما ها رو گود یر یا میشیلن یا بی اف گود ریچ میزنه معمولا
سیستم تعلیق هواپیما معمولا ساخت شرکت های دیگر هست
سیستم های ناو بری هواپیما های بزرگ هم معمولا کار شرکت های سیلیکون ولی هست….
زیگما
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳پدال چرا دیدگاه هام ثبت نمیشه؟ یک ساعت مینویسم بعد به همین راحتی ثبت نمیشه! تو مطلب آئودی آر8 هم دیدگاهم هنوز برنگشته. اه x(
یارو جان جوابتون رو همین جا دادم ولی ثبت نشد متاسفانه. یکی دو روز صبر کنید “شاید” پاسختون اومد.
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳زیگما جان ممون از اطلاعاتت
(پرچم بالاست)
Metalhead
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط بوئینگ ، یه مدتی با برنامه ی Flight Similator هواپیما میروندم بصورت شبیه سازی شده ، هیچ هواپیمایی به اندازه ی بوئینگ 737 برام راندنش راحت نبود ، بعدش 747 ، کلا بئینگ سگش به ایرباس می ارزه ، توی ایرباس ها فقط A-380 رو قبول دارم ، البته اونم مثل اینکه میگن از لحاظ ایمنی مشکل داره ، ولی هرچیه از آشغالای ساخت روسیه ( توپولوف ) بهتره ، البته فوکر هم خوبه ولی خب در حد رقابت با ایرباس و بوئینگ نیست
سیامک
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام شرکت ایرباس متعلق به چند کشور اروپایی است و آلمان بیشترین سهام آن دارا می باشد دفتر مرکزی ایرباس در فرانسه می باشد
امید
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی خوبه اونجا پیشرفت اینجا پس رفت
شلبى
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳اقا حسین همجین میکى خودمون دست بکار شیم انکار ادامس خرسیه، کشورهایى که از ایران تو تکنولوزى خیلى جلوترن ادعاى ساختن هوابیما نمیتونن بکنن جون سخت ترین تکنولوزى دنیاست، باید ببذیریم این صنعت مال امریکاست و از اونجا شروع شده، مثل فرش که مال اینجاست و از اینجا شروع شده، اینم مثل ماشین سازى نیست که یه اشغال از رده خارج بیدا کنن بدن دست مردم، هر سقوط هوابیما یک فاجعه است و در کل دنیا سر و صدا میکنه
PEUGEOT
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ایرباس و بویینگ در صنعت تو دنیا حرف اولو می زنن
ولی اگه این هواپیمای الکتریکی باتریش تموم بشه سقوط میکنه؟
حسین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳چون سبکه گلاید میکنه!
شلبى
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳بعد اقا حسین کى کفته مشکل اون برواز به دلیل نرسیدن قطعه بود، باز نشدن جرخ هیج ربطى به قطعه نداره مثلا جند ماه بیش بویینک ۷۶۷ عربستان هم به این مشکل برخورد اونا که مشکل قطعه ندارن، بس جه جورى اون اتفاق افتاد؟؟؟؟
حسین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳منظورم کلی بود!
شلبى
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳بعدم کى کفته ایرلاین ها علاقه اى به استفاده از هوابیماى نو ندارن، اینو قبول دارم که الان ایرلاین ها ورشکسته هستن و شاید بولشو نداشته باشن ولى علاقه دارن و بیشتر از همه جیز به دلیل تحریم نمیتونن بخرن، مثلا ایران ایر حدود ۳ سال بیش مى خواست ۳۰۰-۷۴۷ بخره یادتون که هست اقا حسین حتى یکیشم اومد و تو مهراباد نشست ، یه جند روزى تو مهراباد بود بعد امریکا ضرب العجل ۴۸ ساعته داد هوابیما رو برکردوندن تازه اون ۳۰۰-۷۴۷ بود حال جدید تراش رو کار ندارم، اون ۴ تایى هم که میکى نصفش خوابیدن براى ۳۶-۳۷ سال بیشن و تازه اکر باز قطعه هاشون تحریم نبود و درست به دستشون میرسید برواز میکردن جون هنوز ساعت برواز دارن، دیکه ببخشید بلد نبودن یه جیزى بسازن که تا عبد بدون هیج قطعه و تعمیرى برواز کنه
حسین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳شما ایران ایر رو ولش کن چرا ماهان همه هواپیماهاش مدل2006 به بالا نیس؟؟
چون بنزین ارزونه و قیمت بلیط ثابت!!(البته هر روز میگن قیمت ازاد شد ، ازاد میشه!)
دوما هواپیما (معمولا) 40 سال (با اورهال هاش) یا ساعت مشخصی میتونه پرواز کنه!!
درضمن شما هزینه هایی که ایران کرده در ان زمان با کشور های دیگه در همان زمان برای خرید هلیکوپتر یا هواپیما (نه تجهیزات و …) کرده رو متوجه بشی منظور منو میفهمی!
هلیکوپتری رو سراغ دارم که ایران پول طراحی و ساختشو داده و (دوباره)به ایران فروخته شده!! و به کشور های دیگه!!
یا F16 ها که داستان تولید و طراحی جالبی در عین مربوط بودن به پول های ایران دارند!! و…
شلبى
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳شما این ۴۰ سال از کجا اوردى؟ یه هوابیما تا زمانى که درست تعمیر و نکهدارى بشه و جک هاش انجام شه و ساعت برواز داشته باشه میتونه برواز کنه، بس اکه اینجورى باشه الان ۷۰۷ ها جطورى برواز میکنن؟
دوما شما جطورى میکى ایران ایر رو ولش کن، مکه ایرلاین اول این مملکت نیست؟
بعدشم برواز هاى داخلى یه ظرفیت مشخصى داره مخصوصا با این همه شرکت مزخرفى که الان هست، براى برواز هاى داخلى هم هوابیماهاى کوجک مثل فوکر و ایرباس ۳۲۰ و اینا لازمه که باز همینا خریدشون با مشکلات جدى روبرو هست،خرید این سایز از هوابیما فکر میکنم با محدودیت ۷ یا ۱۰ ساله داره.
براى بروازهاى خارجى و دوربرد هابیماهاى بزرکتر مثل بویینک ۷۴۷ و ایرباس۳۴۰ لازم هست که محدودیت این نوع از هوابیماها بیشتر هست، مثلا همون ماهانى که شما کفتى هوابیماهاى ۴۰۰-۷۴۷ خودش رو بر خلاف این محدودیت ها خرید و بعد که صداش دراومد جلوى رفتنش به خارج از کشور رو کرفتن و براى یک ایرلاین صرف نداره که اون هوابیما به اون بزرکى با۱۸ تا جرخ رو یک ساعت رو هوا نکه داره بعد بزندش زمین و باهاش بره مشهد و کیش بره و ناجار مجبور شد اونا رو بخوابونه، جون اون هوابیما طراحى شده مثلا ۸ ساعت رو هوا بمونه و مسافت هاى طولانى رو بره،
بعدشم بول ساخت یه جیزى رو دادن با اون جیز رو ساختن خیلى فرق، همه جیز رو نباید با هم قاطى کنیم.
حسین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳1) 40 سال را از جایی که شما ساعت پرواز رو آوردی آوردم!میتونی بری از اهل فن بپرسی!بالای 40 سال ، درس نیس بپرن!حالا تو فالکونی یا 707 اگه پرید ، ایرانه دیگه!!
2)چون ایران ایر تحریم ولی ماهان اونقدر که خاص از طریقی تونس هواپیما وارد کنه!!
3)کی گفته برای پرواز های داخلی مثل تهران مشهد که 500 کیلومتر راه است ایرباس 320 مناسب ه؟؟تو امریکا برای پرواز تا 550 کیلومتر از هواپیما های جت توربوپراپ استفاده میشه نه جت توربو فن!!!!
4)اینی که 747 چقدر پرواز کنه رو میدونم ولی چرا هواپیما های نو برای پرواز های داخلی وارد نکرد؟هواپیما های منطقه ای کم مصرف؟؟
چون نمیصرفید و علتش رو هم قبلا گفتم!!
5)در ضمن اون کسی که اخرش همه چی رو غاطی نوشته شمایی نه من !!
کدوم کشوری هم پول طراحی و هم پول ساخت یک وسیله ای رو به کارخانه ای میده و بعد دوباره همان وسایل رو بش میفروشن؟؟ واقعا کار های شاه جالب نبوده؟؟
شلبى
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳از شما که ادعاء اطلاعات میکنى این حرف ها واقعاً بعیده،
اولاً هوانوردى ایران مدیون شاهِ و اکر ارزشى که شاه براى هوانوردى ایران قایل بود وجود نداشت ،تو جنک باید متوسل میشدیم به جادو جمبل،مردم ما تو این ۳۵سال تحریم باید با کَارى مسافرت میرفتن و روساى جمهورمونم باید تا نیویورک شنا میکردن،جون براى مردم ایران ارزش قائل بود،بس خواهشاً حرف هاى اینا رو ندونسته تکرار نکن واینجا کٓفتى جاى دیکٓه نکٓو!
دوماً بیش از ۴۵۰۰ اف-۱۶ ساخته شده که تعداد کمیش براى ایران بوده و کشور هاى زیادى تو دنیا این هوابیما رو دارن،بس سفارش هوابیما توسط ایران به معنى دادن بول ساخت اون قطعاً نبوده و اولین سفارش دهنده این هوابیما امریکا بوده.
سوم،حرف شما در مورد توربوبراب کاملاً غلطه،توربوبراب ها نسبت به جت سرعت کمترى دارن و مسافر کمترى میکیرن و براى فرودکاه هایى که باند کوتاهى دارن و کم مسافر هستند به درد میخورن و همجنین براى مسافت هاى کوتاه،تو امریکا و اروبا هم معمولاً ایرتاکسى ها ازشون استفاده میکنن نه شرکت هاى بزرکَ،حتى تو ایران آسمان از ATRهاش براى همین منظور استفاده میکنه،
بعدش شما مثل اینکه خیلى وقته مشهد نرفتى،تهران تا مشهد ۹۰۰کیلومتره نه۵۰۰،بیشتر مسیرهاى هوایی کشور ما طولانى و بالایى ۷۰۰کیلومترن و تو ایام شلوغ مسافر زیادى دارن، تهران به أصفهان هم که کوتاهه مسافرش زیاده،در ایران ایرتاکسى هم نداریم بنابرین توربوبراب به درد ایران نمیخوره.
یعنى شما واقعاً نمیدونى جرا تو ایران نمیشه هوابیماى منطقه اى کم مصرف نو وارد کرد؟؟؟؟؟
در ضمن من اشتباه ننوشتم،با کیبورد عربى تایب میکنم،بعضى حروف نداره!
در کل شما یه سرى حرف هاى براکنده اکثراً اشتباه یاد کرفتى هى تکرار میکنى و ذره اى نمیخاى حقایق خلاف نظرتو قبول کنى!!!
حسین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳1) تمام صنعت هوایی ایران در بخش نظامی برای این بود که امریکا برنامه ی پرخرج برتری هوایی و رادار هوایی را برای نوکر بیچون و چراش برای مقابله با شوروی (نه برای ایران!!!)را برنامه ریزی کرده بود!!یعنی قرار بود ایران پادگان امریکا باشد!
2)اما در مورد f16 ! بله بنده میدونم چنتا در اون قرارداد لغو شده توسط اقای بازرگان قرار بود f16 تحویل ایران میشد اما منبعی گفته بود کل خط تولید f16 را ایران خریده بود و قرار بود بعد از مدتی خط تولیدش به اصفهان منتقل بشه!!این شایه مشابهش در مورد کبرا هم هس و اگر پول ایران نبود طرح f14 مثل خیلی از طرح های دیگه امریکا عملی نمیشد!!
3)اما هواپیما های مسافربری اگر از کاربر های اون وقت و وضع کلی مردم در زمان اون خرید ها بگزریم و همین طور از قیمت این خرید ها ، به این میرسیم که این برای پرکرده دهن مردم و تلقین باز شدن دروازه های تمدن(!!)با این خرید ها بود!!
4) راستی اگر برای مردم اون موقع شاه احترام قائل بود فک کنم خیلی چیز ها مقدم تر بود!!
5)اون مشهد اشتباهی به جای اصفهان چاپ شده!
6)در تمام کشور های جهان اولی در مسیر های کوتاه استفاده از هواپیمای توربو جت نمیارزه!!شما ایران رو نگاه نکن!!با این قیمت بنزین!!!
7)مسیر های هوایی زیادی میشه برای راحتی مردم با برد 550 کیلومتر راه انداخت که استقبال هم شده!!
8) شما میشه بگی چرا تو ایران توربوپراپ نمیخرن!؟چون بنزین هواپیما ارزونه و قیمت بلیط ثابت!!
شلبى
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳شما طورى صحبت میکنى انکٓار مردم الان تو ناز و نعمتن و هیج مشکلى ندارن،
در رابطه بامطالبى که راجب آمریکا کٓفتید الان جاى آمریکا رو روسیه و جین کٓرفتن با این تفاوت که آمریکا در اضاى استفاده هایى که از ایران میکرد خدماتى هم به ایران ارایه کرد اما روسیه و جین فقط خون ملتمونو مکیدن و در اضاش هیج جیز بهمون ندادن،نمونش هم سامانهS-300و جنکٓنده هایى که بولش رو ازمون کرفتن اما هیج کَاه تحویل ندادن یا جین که همین الان بیش از ۲۰میلیارد دلار بول نفتمون رو با کَردن کلفتى بهمون نمیده و تو تمام این موارد آزاردهنده ترین جیز سکوت مسىولانمونه،یادآورى میکنم این برادر روسیه همون کشوریه که نصف خاک کشورمون رو کند برد!!!
در رابطه با توربوبراب هم توضیحات کامل دادم،ارجاعتون میدم به کامنت قبلى!
شلبى
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳راستى یادم رفت،در رابطه با ۴۰سال عمرهوابیما کاملاً حرفت غلطه،همین الان تو خود آمریکا هوابیماهایى با عمر ۵۰سال یا حتى بیشتر دارن برواز میکنن از جمله هوابیماهاىB-52,B707,B737,C130,DCو خیلى هوابیماهاى دیکٓه. هر جند تعدادشون کمه ولى هستن،
بعد عمر بروازى هوابیماى کارخانه هاى مختلف هم یکسان نیست،مثلاً هوابیماهاى ایرباس عمر مفیدشون ۸۰۰۰۰ساعته،هوابیماهاى توبولف بین۳۰۰۰۰تا۴۰۰۰۰ساعته و هوابیماهاى بویینک تقریباً ۱۲۰۰۰۰ساعته یا در بعضى موارد هوابیماهاى بویینکno life time limitationهستن یعنى تا زمانى که تعمیرات و جک هاشون درست انجام بشه میتونن برواز کنن،نمونش هم۴۰۰-۷۴۷هاى لوفت هانزا هستن که بیش از ۱۳۰۰۰۰ساعت بریدن اما این شرکت دوباره از بویینک براشون مجوزextension یا همون ادامه برواز کٓرفته،میتونى برى ببینى؛)))
حسین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳اکثر هواپیما های مسافربری را وقتی به سن 40 سال برسن در هر ساعتی باشن ، برای امنیت مسافرین بازنشست میکنن!!
حسین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳پاسخ رو نوشتم امیدوارم نشان داده شود!
شلبى
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳کلاً براى دلایل بنده جواب قانع کننده اى ندادید،
با شما بحث دیکٓه اى ندارم،موفق باشید؛)))
حسین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳s300 رو که روسیه به خاطر فشار امریکا نداد و اون امکاناتی که گفتی امریکا میداد به نفع مستشاران خودش بود تا عموم ملت ایران!!
هواپیما ها را هم که گفتی ، ایران پولش رو نداش!!نمونش تعداد کم میگ29 خریداری شده!!
پول های ما تو چین هم به خاطر تحریم(ارائه شده توسط) امریکا بلوکه شده!!
شما که میگی نصف کشور رو روسیه گرفت مطمئنی توهم نداری؟؟اون زمان کشور ها به هم حمله میکردن هرکی زورش میرسید کشورش بزرگتر بود!پس نصف دنیا باید الان از ایران بدشون بیاد!!تقصیر شاه اون زمان و کشور هایی که قرار بود کمک کنند و نکردند بود!!
شلبى
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳طورى از روسیه دفاع میکنى آدم فک میکنه شما شهروند روسیه هستى!!!
بس از نظر تو بول هایى که روسیه ازمون خورده و قسمت هاى کشورمونو که اشغال کرده حق طبیعیش بوده؟؟؟!!!!
واقعععععاً برات متاسفم،همون طورى که کَفتم دیکَه باهات بحثى ندارم(هرجند جوابتو مفصل دارم ولى بحث کردن باهات بى فایده است!) وشما رو با افکار غلطت تنها میذارم؛)))
”آدمى که خواب باشه رو میشه بیدار کرد ولى آدمى که خودشو به خواب زده هیج وقت نمیشه بیدار کرد”
شلبى
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳حرفاى تو مثل اخبار صدا و سیما میمونه!!!!
حسین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳باشه ، فقط کاش اخرش منبع حرف های زیرت رو مینوشتی:
حرف هات در مورد هواپیما های توربوپراپ
درباره قرارداد ایران و روسیه برای خرید هواپیما
درباره علت عدم خرید هواپیما ی نو در ایرلاین ها!