کابین، بالها و موتورهای جدید ایرباس A330 NEO این جت محبوب را برای مسافرتهای طولانی، گزینه بهتری خواهند ساخت. بهبود آئرودینامیک و ارتقای موتورها باعث صرفهجویی زیادی در مصرف سوخت خواهند شد. در این صورت این هواپیما یکی از مقرون به صرفهترین هواپیماهای با بدنه عریض در مسافتهای متوسط خواهد بود. بعلاوه هزینه پرواز برای هر صندلی به طور متوسط لااقل ۱۴ درصد کاهش خواهد یافت.
همچنین برد این هواپیماها با وجود بار مفید بیشتری که حمل میکنند، حدود ۴۰۰ ناتیکال مایل (۷۴۱ کیلومتر) افزایش می یبابد. موتورهای مورد استفاده از آخرین نسل از پیشرانههای رولز رویس ترنت ۷۰۰۰ میباشند که قطر پرههای فن آنها به ۲.۸۴ متر با نرخ بای پس ۱۰:۱ میرسد. دهانه بال هواپیما از ۶۰ متر به ۶۴ متر افزایش یافته است و طراحی آن همانند بال پرندگان باعث افزایش نیروی لیفت و کاهش درگ میشود. درون کابین با فضای بهینهتر و امکان استفاده از صندلیهای بیشتر، میتواند شرکتهای حملونقل را بیشتر به خود جذب کند. نورپردازی داخلی کاملاً تغییر کرده و تمامی چراغها با انواع LED تعویض شدهاند. ایرباس A330 NEO هواپیمایی قابلاعتماد و کارآمد است که میتواند تا سالیان دراز ویژگیها و تواناییهای خود را حفظ کند. [jwplayer mediaid=”۸۰۳۶۰″] [دانلود ویدئو]۲۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
حسین
۲۵ تیر ۱۳۹۳ایشا… تحریم امریکا که در این باره از روز اول انقلاب بوده برداشته شه و بنزین هواپیما هم یارانش برداشته شه تا این هواپیما ها را در ایران شاهد باشیم!
saeid
۲۶ تیر ۱۳۹۳چه تحریم لغو شه یا نشه فکر نکنم زیا تغییری بکنه چون پول نفت و گازو فیلان فقط جیب یه عده میره حالا شاید اونم شاید تو خواب شاهد تحول بشیم 30 سال درجا زدیم 30 دیگه هم وضعیت از این بدتر خواهد شد :(
حسین
۲۷ تیر ۱۳۹۳اون فردی که دشمن قسم خورده ایران هست میگه ایران امروز خیلی پیشرفته تر از 30 سال پیش هست(مثل مراکز امار یا اطلاعاتی خارجی)!!
اما شما میگی 30 سال درجازدیم!! چه بده آدم از اونا هم بدتر باشه!!شاید حیف کلمه “آدم”…
Ehsan
۲۵ تیر ۱۳۹۳یک دور میدن بزنیم ! :-D
غمگین
۲۵ تیر ۱۳۹۳انشالا که با لغو تحریم های هوایی ناوگان هواپیمایی ایران هم
به هواپیما های روز دنیا مجهز بشه.
hoseyn
۲۵ تیر ۱۳۹۳من مشابه کامنت شما را در اولین جایگذه گذاشتم ولی پدال حذفش کرد با این تفاوت که من ارزو کرده بودم دلیل نبود این هواپیماها برداشته شه!!ولی حذف شد!
sky
۲۵ تیر ۱۳۹۳من هر وقت میخوام سوار هواپیما های ایران بشم ختم قران میگیرم از بس که قدیمی اند.
hoseyn
۲۵ تیر ۱۳۹۳یکی از دلایلش ارزون بودن بنزین هواپیماست که باعث میشه هواپیما های جدید که کم مصرفترند را نخرند!
علت دیگر که قراره برداشته شه البته ، ثابت بودن قیمت بلیط هواپیماس!!که باعث میشه با هر هواپیمایی چه ساخت سال2006 چه 1996 یه پولی به دست شرکت برسد!!؟!!
احسان(احسان سابق)
۲۵ تیر ۱۳۹۳14 درصد کاهش هزینه پرواز برای هر صندلی…مدیریت که درست باشه هم خریدار سود میبره هم فروشنده.کشور ما نیاز شدید به مدیریت مناسب داره.باید مدیرای اروپایی رو بیارن ایران و مدیرای ما رو اموزش بدن
hero
۲۵ تیر ۱۳۹۳به جرات میگم ایرباس خیلی بهتر از بوئینگه
شلبى
۲۵ تیر ۱۳۹۳به جرات به شما میگم که کاملا برعکس
hero
۲۶ تیر ۱۳۹۳آتش سوزی مکرر بوئینگ 787 دقیقا گویای این موضوعه
زیگما
۲۶ تیر ۱۳۹۳حالا اون باتری هاش اتیش میگرفت!
ایرباس ا380 که موتورش اتیش میگرفت!
تو استرالیا در حین بلندشدن از زمین یکی از موتورای ا380 شعله ور شد
اگه این اتفاق 30 ثانیه بعد میوفتاد همه کارشون تمام بود….
شلبى
۲۶ تیر ۱۳۹۳تازه اون اوایل ترک های ریزى هم در بال هاى ۳۸۰ دیده شده بود
در مورد ۷۸۷ هم وقتى یه محصول که تکنولوژى هاى بسیارى براى اولین بار در ان بکار گرفته شده براى اولین بار ساخته میشه بروز اشکالات کوچک در ان کاملا عادیه که اون مشکل باترى ها رو هم مهندس هاى بویینگ حل کردن و الان این هواپیما هیچ مشکلى نداره
P.G
۲۶ تیر ۱۳۹۳به جرأت به شما میگم که در اشتباه محضى،لطفاً در مورد موضوعى که اطلاعات ندارى به جرأت نظر نده!
تغییرات آیرودینامیکى که میخوان تو این هواپیما اعمال کنن به خصوص در بال ها،کپى آشکارى از بوئینگ ۷۸۷ هست که پنج سال پیش اولین پروازش رو انجام داد،
بوئینگ به گردن هوانوردى جهان خیلى حق داره!:)
hero
۲۵ تیر ۱۳۹۳اگه میخواین سوار همچین هواپیماهایی بشین باید از شرکتای هواپیمایی عربی مثل قطر یا امارات بلیط بخرید
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ تیر ۱۳۹۳درود .
باید سوار جفتشون شد بعد قضاوت کرد . اما خب کو شرایط که سوار بشیم .
شرایط هم باشه ، هواپیماش نیست .
امید
۲۶ تیر ۱۳۹۳خوشبحالشون اینجا هم بلیط گرونه هم اینکه اگه بد شانس باشی خلبان هواپیما بلد نباشه بدون چرخ فرود بیاد کارت تمومه اینم از خطوط هواپیمایی درپیت ما گران و اشغال
P.G
۲۶ تیر ۱۳۹۳تفاوت ایرباس با بوئینگ اینه که براى معرفى تکنولوژى جدید خیلى محتاطانه عمل میکنه و سعى میکنه از تکنولوژى هاى استفاده شده حتى توسط رقبا که جواب خودشونو پس دادن استفاده کنه،بیشتر تمرکزش روى بهبود اکونومى و کاهش هزینه ها با استفاده از روش هایى مثل طراحى یکسان یا بسیار شبیه به هم کاکپیت هواپیماهاى مختلف تولیدیش براى کاهش هزینه آموزش کروى پروازى و یا بهبود موتور براى کاهش مصرف سوخت و شبیه این هاست،
اما بوئینگ بیشتر سعى داره از طریق ارائه ى تکنولوژى هاى جدید و ارتقاى طراحى هواپیما و نوآورى به کاهش هزینه ها دست پیدا کنه که خب البته ریسک بیشترى هم داره و ایرباس این ریسک رو نمیکنه،به همین دلیل من بوئینگ رو بیشتر دوست دارم،
نمونش بوئینگ ۷۸۷ بود که یه انقلاب تو طراحى و ساخت هواپیماهاى مسافربرى بود و تکنولوژى هاى جدید بسیارى رو معرفى کرد،از قبیل :
براى اولین بار بیش از ۵۰٪ سازه هواپیما از جمله بال ها از کامپوزیت ساخته شد،
در قسمت موتور براى کاهش صدا و بهبود چشمگیر مصرف سوخت کارهاى زیادى انجام شد که حاصلش شد موتور جنرال الکتریک مدل GEnx,
طراحى خارق العاده بال انحنا دار که براى اولین بار صورت گرفت و باعث بهبود چشمگیر آیرودینامیک،کاهش مصرف سوخت و جذب تکان هاى هواپیما در اغتشاشات هوا توسط بال میشه.جالبه ایرباس چند سال بعد اعلام کرد در مدل A350 از این نوع بال استفاده میکنه که این کار رو نکرد و بال این هواپیما انحناى بسیار کمى داره،
استفاده از HUD در هواپیماهاى مسافربرى براى اولین بار و ارتقاى چشمگیر تجهیزات اویونیکى و الکترونیکى هواپیما،
ارتقاى چشمگیر کیفیت و امکانات سفر مسافران از طریق سیستم هاى متعدد که از جمله بزرگتر کردن شیشه هاى کابین به میزان ۵۰٪،استفاده از سیستمdimmable windows براى اولین بار که در این سیستم مسافر میتونه در پنج حالت شیشه رو تار و دودى کنه و رنگ شیشه با استفاده از کریستال مایع تغییر میکنه،سیستم سرگرمى جدید و …
استفاده از باطرى هاى جدید لیتیوم یون براى اولین بار که علاوه بر سبک تر بودن کارایى بیشترى داره،
و ده ها مورد دیگه که از حوصله خارجه!
این تغییرات باعث شد این هواپیما نسبت به بوئینگ۷۶۷،٪۲۰٪ مصرف سوخت کمتر و رنج بیش از ۱۵۰۰۰کیلومتر داشته باشه،
خب ارائه این همه نوآورى با هم ریسک بزرگى بود و باعث بروز مشکلاتى براى این هواپیما شد که عمده اونها برمى گشت به باطرى هاى جدید که اصلاح شدن و الان این هواپیما دیگه با مشکلى مواجه نشده.جالبه ایرباس اعلام کرده بود در مدل A350 از این باطرى هاى جدید استفاده میکنه،اما به محض بروز مشکل اعلام کرد که از باطرى هاى قدیمى تر نیکل کادمیوم استفاده میکنه که این نشون دهنده ریسک پذیر نبودن ایرباسه!
در مورد این A330 جدید هم ایرباس چیز جدیدى ارائه نکرده و از تکنولوژى A350 براى این هواپیما استفاده کرده!
راستى تا یادم نرفته اینو بگم که هواپیمایى امارات دو هفته قبل سفارش خودش رو براى خرید ۷۰ فروندA350 لغو کرد و به جاش دیروز سفارش بزرگى رو براى خرید ۱۵۰فروند بووئینگ B777x که قراره به زودى تولید بشه ارائه کرد تا همچنان بزرگ ترین بهره بردار این هواپیما در جهان باشه(مایه شرمندگى ما با اون همه ادعا)!
باعث زیاده گوییم معذرت:)
شلبى
۲۶ تیر ۱۳۹۳هواپیماى خوبیه ولى فکر نمیکنم بتونه با مدلهاى جدید بویینگ ۷۸۷ و ۷۷۷ که قرار به زودى به خطوط هوایى دنیا اضافه بشن رقابت کنه