شرکت آلودا آیروناتیکس از جدیدترین محصول خود با نام ایر اسپیدر MK4 که حداکثر سرعت ۳۶۲ کیلومتر در ساعت دارد به عنوان سریعترین هواپیمای عمودپرواز و برقی دنیا رونمایی کرد.
محصول جدید کمپانی یاد شده را میتوان یک جادوی مهندسی نامید که توانایی رسیدن به حداکثر سرعت باورنکردنی ۳۶۲ کیلومتر در ساعت را دارد. آلودا آیروناتیکس قبلاً خودروی پرنده MK3 را نیز معرفی کرده بود که وسیلهای بدون سرنشین به شمار میرفت اما هدف از تولید MK4 ارائه محصولی مسابقهای است و شرکت مذکور میخواهد در سال ۲۰۲۴ در اولین مسابقه شرکت کند. تولید و ارائه MK4 را میتوان یک دستاورد مسابقهای مهم قلمداد کرد، چیزی که شبیه اولین مسابقه خودرویی فرمول یک در ۷۵ ساله گذشته خواهد بود.
ایر اسپیدر در آدلاید استرالیا طراحی و ساخته میشود و این کار با استفاده از پیشرفتهترین تکنولوژی در دسترس صورت میپذیرد. از آنجایی که با یک محصول مسابقهای پرنده روبرو هستیم بنابراین MK4 برای پرواز در ارتفاع پایین و سرعت بالا طراحی شده است و به همین خاطر از قوای محرکه منحصربهفرد و سیستمهای مانوری جدیدی در آن استفاده میشود. با وجود ۱۳۴۰ اسب بخار قدرت، توربو ژنراتور هیدروژنی ایر اسپیدر MK4 با استفاده از سوخت هیدروژن باعث تغذیه باتریها و پیشرانهها میشود. آلودا آیروناتیکس میگوید چنین ترکیبی به ایجاد یک انقلاب در صنعت تولید هواپیماهای عمودپرواز برقی کمک خواهد کرد و استفاده از هیدروژن باعث خواهد شد قوای محرکهای قابلاعتماد و پایدار با تأثیرات زیستمحیطی ناچیز در مقایسه با محصولات عادی تولید شود.
با توجه به قدرت و مشخصات ایر اسپیدر MK4 نیازی به گفتن نیست که شتاب گیری دیوانهواری وجود خواهد داشت. در واقع برای رسیدن از سکون به سرعت ۳۶۲ کیلومتر در ساعت فقط به ۳۰ ثانیه زمان نیاز است که اگرچه در حد و اندازهی خودرویی همچون بوگاتی شیرون پور اسپرت نیست اما هنوز هم عملکرد دیوانه کنندهای برای یک هواپیمای سرنشین دار محسوب میشود. MK4 همچنین از کنترلر پرواز هوش مصنوعی در کاکپیت استفاده میکند. چنین کنترلری بهصورت انفرادی روتورهای نصب شده را تنظیم خواهد کرد و ایر اسپیدر چابکی بسیار زیادی خواهد داشت و از این نظر مشابه یک خودروی فرمول یک خواهد بود.
قرار است تستهای پروازی سریعترین هواپیمای عمودپرواز و برقی دنیا از بهار آینده شروع شود و بعد از آن نیز اولین تست پروازی به همراه سرنشین واقعی صورت خواهد پذیرفت. همانطور که گفته شد هدف از تولید MK4 حضور در مسابقات سال ۲۰۲۴ است اما تا آن زمان میتوان انتظار تغییرات زیادی را داشت. البته هدف از برگزاری مسابقات ایر اسپیدر جذب سرمایه و سوددهی است. این کمپانی نه تنها میخواهد توجه عموم را به تکنولوژی خود جلب کند بلکه به دنبال دسترسپذیر کردن آن است. در آینده نسخههای تاکسی عمومی ایر اسپیدر MK4 نیز تولید خواهد شد. مت پیرسون مدیرعامل آلودا آیروناتیکس میگوید:
شما این تکنولوژیها را در پیست مسابقه خواهید دید. البته هواپیماهای عمودپرواز و برقی قبلاً یک صنعت چندین میلیارد دلاری را شکل دادهاند و ما بازار بسیار پایداری را برای خودروهای پرنده شخصی در آینده نزدیک پیشبینی میکنیم. زمانی که بتوانیم یک خودروی پرنده با قیمتی مشابه تسلا را عرضه کنیم سریعاً شاهد انتخاب چنین محصولاتی بجای جتهای شخصی خواهید بود. ظرفیتهای زیادی برای خریداری و مالکیت خودروهای پرنده وجود دارد.
R
۹ اسفند ۱۴۰۱صفر تا سیصد شیرون سوپراسپرت ۱۲.۱ ثانیه
TESLA
۹ اسفند ۱۴۰۱صفر تا سیصد ریمک نورا ۹/۳ ثانیه 😎⚡️⚡️⚡️💪💪
R
۹ اسفند ۱۴۰۱آخرین سرعتش چنده؟😏
TESLA
۹ اسفند ۱۴۰۱حداکثر سرعت نورا : ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت هست یعنی حدود ۳۰ تا از شیرون سوپر اسپرت ( نسخه جاده ای نه 300+ ) کمتر که البته اصلا مهم نیست چون هیچ درگی چه از حالت ایستاده و چه رولینگ تا حالا تا ۴۰۰ نرسیده ، حداکثر تا ۳۵۰ ادامه داشته باشه که در این صورت نورا باز هم شیرون رو تحقیر میکنه 😏😏
Ali
۹ اسفند ۱۴۰۱درگسترا ۰ تا ۶۴۲ تا رو توی ۳.۲۲ میرن😒
همین حدود ۳.۵ و ۳.۵۸ اینارو سال ۱۹۸۵ میزدن که احتمالا برقی فنا بذر موز بودن اون زمان🤣🤣🤣
TESLA
۹ اسفند ۱۴۰۱خودت داری میگی درگستر ، یعنی اجازه تردد توی خیابان و جاده رو نداره ، حرف ما سر خودرو های استاندارد جاده ای هست ولی نگران نباش در آینده نه چندان دور به لطف پتانسیل فوق العاده موتور های الکتریکی در شتابگیری ، درگسترای برقی هم تولید میشن اون موقع نسخه های بنزینی باید از ترس برن خودشون رو یه جا قایم کنن ، حالا برو موزت بخور 😏😎😎⚡️⚡️💪💪
Ali
۹ اسفند ۱۴۰۱الان این که بحث سر خودروهای جادیه ایه و تردد و … رو از کجات در آوردی؟
نه اتفاقا بحث سر شتابه که وای برقیا چه شتابی دارن که ۳.۲۲ با ۶۴۲ تا رو رکاب بزن
MAJking2
۹ اسفند ۱۴۰۱دهه هاست که خودرو تولید میشه و این صنعت به بلوغ مهندسی رسیده ولی این نوع از پهپاد نمونه های اولیه تولید هست و در آینده بسیار جای پیشرفت داره
علی جردن
۹ اسفند ۱۴۰۱سلام بنظرم در آینده بعد از تولید نسخههای تاکسی عمومی ایر اسپیدر MK4 نسخه های دوزیست هم که قابلیت شیرجه زدن به زیر آب اقیانوس ها دارد نیز تولید خواهد شد.. اینا نسل اول هستن مثل نسل اول S کلاس کجا آخرین نسل S کلاس میباخ & Brabus
کجا ؟؟؟؟؟
ماهم سقف ۲۰۶ رو شیشه ای کردیم ۲۰۷ و کوئیک رو دو رنگ کردیم حس پیشرفته بودن بهمون دست داده
R
۹ اسفند ۱۴۰۱بنزین تموم شه بایه ظرف نوشابه درجا کارت حله برق تموم شه باید زنگ بزنی یدک کش بنزینی بیاد حملت کنه
علی جردن
۹ اسفند ۱۴۰۱با دود اگزوز ماشین روشن بنزینی تو فضای بسته درجا مسموم خفه می شی اما با ماشین برقی روشن تو فضای بسته نیم گرم هم کربن دی اکسید سمی تولید نمی شه.
🇩🇪 توی کشور آلمان اگه بنزینت تو جاده تمام شه به علت سهل انگاری جریمه سنگین می شی..
چرا ریه های انسان ها تاوان سهل انگاری شماهارو بده
مجتبی .
۱۰ اسفند ۱۴۰۱با اینکه دوستدار برقیها نیستم ولی شارژر پرتابل هم ساخته شده وجای نگرانی نیست.