تا چند دهه پیش همه فکر میکردند آینده به خودروهای پرنده تعلق دارد. البته علیرغم تلاشهای زیادی که از گذشته تاکنون صورت گرفته است، هیچ شرکتی فعلاً تولید انبوه چنین خودروهایی را شروع نکرده است. این روزها برندهای متنوعی از جمله خودروسازان مطرح در حال کار روی خودروهای پرنده هستند تا آنها را روانه بازار کنند. هیچیک از این خودروها نه شبیه این ایرکار کلین ویژن هستند و نه میتوانند مثل آن پرواز کنند. این خودروی منحصربهفرد در لبه رسیدن به موفقیت قرار دارد.
همهچیز به اواخر سال ۲۰۲۰ بازمیگردد که در آن زمان ایرکار به پرواز درآمد و از آن زمان تاکنون کمپانی موردبحث پیشرفتهای مداومی را داشته است. امروز میتوانیم تائید کنید آنها تأییدیه پرواز را از اداره حملونقل اسلواکی دریافت کرده است. تست این خودروی پرنده بیش از ۷۰ سال طول کشیده است تا به این ترتیب ایرکار بتواند تأییدیهها را دریافت نماید.
نیروبخش این خودروی پرنده پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۴۰ اسب بخاری ساخت بی ام و است. ایرکار میتواند مانورهای هوایی جدیای را انجام دهد. این خودروی پرنده برخلاف سایر خودروهای سنتی است و همه میدانیم دیدن کف یک خودرو حاکی از اتفاق بسیار بدی خواهد بود اما درباره ایرکار این به معنی یک خبر خوب است!
استفان کلین مدیر تیم توسعه و راننده تست این خودرو گفته است:
تأییدیه ایرکار فصل جدیدی را برای تولید انبوه خودروهای پرنده کارا گشوده است. این تأییدیه رسمی و نهایی برای تغییر همیشگی سفر است. ۵۰ سال پیش خودرو مظهر آزادی بود. ایرکار این مرزها را گسترش داده است و ما به بعد جدیدی رسیدهایم، جایی که جاده به آسمان میرسد
کلین ویژن شاید تنها شرکتی باشد که تا این حد به تولید انبوه خودروی پرنده نزدیک شده است. این شرکت به دنبال تولید مدل نهایی با شعاع حرکتی ۱۰۰۰ کیلومتری است. آیا سرانجام رویای تولید خودروی پرنده واقعی محقق خواهد شد؟ باید منتظر ماند و دید…
Philipp
۵ بهمن ۱۴۰۰۷۰ سال!
کل تیم اولیه الان در قید حیات نیستند!
🔥A.H MOTORS🔥
۵ بهمن ۱۴۰۰من نمی دونم چرا باید یه ماشین پرواز کنه😐
اگه ماشین باید پرواز کنه
پس هواپیما برای چیه؟
محمد امین
۵ بهمن ۱۴۰۰امکان ایجاد سوانح به شدت بالا میره ،تصور کنید همین آدم هایی که نمیتونن ماشین رو در خیابان کنترل کنن ، توی آسمان دیگه چه وضعیتی دارن
خیلی پرسش و پاسخ های بی جواب وجود داره و فعلآ ها اصلا این طرح در مقیاس جهانی عملی نیست ، شاید تا ۵۰ سال دیگه هم نباشه ، تازمانی که سیستم های خودران و ناوبری و زیرساختار و همینطور سطح آشنایی و مهارت عمومی توانایی پزیرش این محصول رو داشته باشه
Philipp
۵ بهمن ۱۴۰۰اولا که بحث مرز و ناحیه های هوایی غیرقابل پرواز میشه
دوما بحث گواهینامه
سوما محل فرود و پرواز
چهارما بحثای فنی چون برای مثال خلا پشت که برای ماشین ها مفیده برای اینجور وسایل بشدت مضره
کلا خیلی کار داره هرچند که خیلی مناسبه کلی زمین که به عنوان خیابان و اتوبان هستند آزاد میشن
Swedish Arrogant Tiger
۶ بهمن ۱۴۰۰البته خلا و جریان آشفته پشت تاثیر منفی تو آیرودینامیک و پایداری خودرو داره.
مانی
۶ بهمن ۱۴۰۰۷۰ تا بسازی هرکدوم رو ۱ سال تست کنی میشه ۷۰ سال!
ممد ژانگولر
۵ بهمن ۱۴۰۰هیچی دیگه اصطلاح داداشمون رو ابراست یا داداشمون رفن تو هوا داره به حقیقت می پیونده
مهدی موتور
۵ بهمن ۱۴۰۰خب چرا از شکل کواد کوپتر استفاده نمیکنن؟
Taha Malek
۵ بهمن ۱۴۰۰چرا ماشین باید پرواز کنه نکته مثبتش چیه؟؟؟؟؟؟
Sina10
۵ بهمن ۱۴۰۰به نظرم خیلی جالبه اما ابهامات زیادی وجود داره
اول اینکه نمیشه هر کسی یکی از اینا بخره و پرواز کنه
هنوز در این زمینه قانون گذاری خاصی نشده
تصادفات هوایی خیلی خطرناکن
اگه ترافیک هوایی صورت بگیره چه فاجعه ای رخ میده؟
اینده این طرح اگه در حدی که محدود و همینطوری خاص بمونه خیلی خوبه ولی اگه همگانی بشه خطرات زیادی میتونه داشته باشه چون هنوز در این زمینه چیزی نگفتن
زیزیگولو
۵ بهمن ۱۴۰۰مطمئناً غیر ممکن در برابر یه اراده ی قوی چاره ای جز تسلیم نداره
مهدی
۵ بهمن ۱۴۰۰قیمتش به نظرتون چقدره ؟
اصغر
۲۷ بهمن ۱۴۰۰سلام. سعدی شیرین سخن این چنین صحنه ها یی را دید که این بیت را سرود:
گربه مسکین اگر پر داشتی / تخم گنجشک از زمین برداشتی
آرزو می کنم این خودروهای پرنده وارد بعضی کشورها نشوند.