این پرنده میتواند با هر بار شارژ کامل مسافتی نزدیک به هزار کیلومتر را بپیماید.
شرکت هواپیماسازی سیکورسکی، از زیرمجموعههای لاکهیدمارتین، درحال توسعه یک عمودپرواز هیبیرید-الکتریکی با بال چرخان است. این محصول تازه شروعکننده خانوادهای خواهد بود که همگی از پرواز خودران با امکان همراهی انختابی خلبان سود میبرند. هماکنون شرکتهای زیادی روی عمودپروازها کار میکنند و بسیاری از آنها هم بهدنبال ارائه محصولی نامتداول هستند پس احتمالا ورود یک شرکت جدید به این رقابت پرهیاهو چندان توجه خاصی را به خود جلب نمیکند؛ البته سیکورسکی بهعنوان یک بازیکن قوی در زمینه ساخت هواپیما مانند سایر استارتاپهای نوپا نیست و حتما برای تغییر بازی به نفع خود، ورقهای دیگری را هم در دست دارد.
در اعلامیه هفته گذشته، این برند آمریکایی جزئیات چندانی را درباره محصول تازهاش ارائه نکرد اما اهداف ورود خود به این حوزه را روشنتر کرد؛ این حرکت میتواند نقش یک تولیدکننده مهم در بازار هواگردها را معین کند.
برنامه سیکورسکی با نام «HEX» شامل سه وسیلهنقلیه هیبریدی و خودران تازه میشود. یکی از آنها یک فروند هلیکوپتر معمولی است که در کنار یک فروند کوادکوپتر با بال چرخان، سبد خرید آیندهنگرانه این شرکت را معرفی میکند. البته نسخه دو ملخی آن هم با همان ویژگیهای در حال توسعه است. سیستم چرخان بالها به ملخهای اجازه میدهد آرایش عمودی یا افقی بگیرند؛ پس درصورت لزوم به یک عمودپرواز تبدیل میشوند یا به شکل یک هواپیمای ملخی ساده در میآیند تا بتوانند با سرعت بیشتری مسیر خود را طی کنند.
هدف سازنده ترکیب سرعت بالا با گستره مسافت قابلپیمایش ۹۲۶ کیلومتر است. نسخه نهایی ۴ تن وزن خواهد داشت و به یک توربوژنراتور ۱.۲ مگاواتی مجهز خواهد شد. تا زمانی که این پرنده نوآورانه آماده شود، سیکرو اسکای بههمراه واحد هوافضای جنرالالکتریک درحال آمادهسازی یک سیستم هیبریدی-برقی هستند که به یک موتور ۶۰۰ کیلوواتی مجهز شده و پس از تکمیل، وارد تستهای عملکردی میشود.
خانواده جدید HEX در بخشهای گوناگون از سیستمهای الکترونیکی و برقی استفاده میکند. همین ویژگی به طراحان آن اجازه میدهد تا از قطعات مکانیکی کمتری استفاده کنند و از این نظر محصولی سادهتریی را بسازند. از آنجا که ساخت هواپیماهای عمودپرواز به خودیخود دشوار و پیچیده محسوب میشود، انتخاب مسیری برای سادهسازی هرچه بیشتر آنها به فرایند تولید، استفاده و حتی تعمیر آنها کمک شایانی میکند. از طرف دیگر بهلطف بهرهوری از فناوری بالا، محصولات HEX خودران میشوند و سوارشدن خلبان در آنها انتخابی خواهد بود. «ایگور چرپینسکی»، مدیر اختراعات در سیکورسکی، میگوید:
ما در واحد برقی سیکورسکی، درحال طراحی موتورها برقی و سختافزار و فعالساز سیستمهای الکترونیکی خود هستیم. خانواده HEX از این قطعات استفاده خواهد کرد و کاربری سیستم خودران «ماتریس» را درکنار پتانسیل سیستم بدون نیاز به تعمیر به نمایش خواهد گذاشت. مشاهده نتایج به ما کمک میکند طراحی کلی را بهبود ببخشیم.
AMANTE
۱۶ اسفند ۱۴۰۲به شخصه از ماشین خودران میترسم و بهش اعتمادی ندارم, اینکه هواپیما است و بین زمین و آسمان اگه مشکلی پیش بیاد و خلبانی نباشه فاتحه آدم خونده است.
NAVID۰۰۹۸
۱۶ اسفند ۱۴۰۲چه خوشگله🤩
۱۶ اسفند ۱۴۰۲این چیه آدم میتونه سوارش بشه؟
🟥⬜️🟩
۱۸ اسفند ۱۴۰۲اوفففففف ، ایول بابا ایول خیلی عالیه