شرکت هیل میخواهد با معرفی یک محصول ۶۰۰ هزاردلاری به نام HX50 طیف جدیدی از علاقهندان هوانوردی را جذب کند.
شرکت هیل اگرچه روی بخش تجاری تمرکز داشته اما هماکنون خریداران ثروتمند نیز حضور پررنگی در بازار دارند و هلیکوپترهای شخصی زیادی را خریداری میکنند. به همین خاطر است که هیل فرصت مناسبی برای تولید نسل آینده هلیکوپترهای لوکس پیدا کرده است. میخواهیم شما را با هیل HX50 آشنا کنیم. خریداران در این بازار نیازها و اولویتهای متفاوتی دارند، این را جیسون هیل مدیرعامل این کمپانی میگوید. مشتریان هلیکوپترهای لوکس تمام روز را در این وسیله سپری نمیکنند بلکه از آن در مواقع لزوم استفاده میکنند و بنابراین باید در فضای داخلی لوکس حضور پیدا کنند. همچنین ثروتمندان به دنبال استفاده از جدیدترین تکنولوژیها بجای ویژگیهایی هستند که خلبانهای هواپیماها و هلیکوپترهای تجاری میخواهند. افراد یاد شده هلیکوپتری راحت و هیجانانگیز برای پرواز میخواهند و درعینحال وسیله مدنظر باید زیبایی زیادی نیز داشته باشد تا بتواند نظرها را به خود جلب کند.
از طرف دیگر خریداران هلیکوپترهای شخصی خلبانهای تجاری نیستند و تمامی موارد مذکور باعث میشوند هلیکوپتر هیل HX50 گزینهای ایده آل به نظر برسد. هلیکوپتر جدید هیل برای استفاده شخصی تائید شده و مالکان دو هفته در کارخانه سازنده حضور پیدا میکنند تا ۵۱ درصد این هلیکوپتر را با استفاده از ابزارها، تجهیزات و… خود هیل بسازند. هیل یک برنامه خاص و غیرعادی در نظر گرفته اما میگوید حضور دوهفتهای خریداران در خط تولید و استفاده از ابزارهای شرکت برای تولید هلیکوپتر باعث خواهد شد آنها فهم عمیقی از هوانوردی پیدا کنند و مالکان وفادارتری به شرکت باشند. جیسون هیل میگوید:
هلیکوپتر HX50 اولین هلیکوپتر از نوع خود در طول چند دهه اخیر است. همهچیز درباره وسیله موردبحث بدیع و جدید است
یکی از ویژگیهای این هلیکوپتر پیشرانه توربوشفت GT50 است که راندمان بالا، مصرف سوخت پایین و طول عمر زیادی دارد. پیشرانه ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و در مواقع اضطراری میتواند ۵۰۰ اسب بخار را به مدت ۳۰ ثانیه ارائه کند. قدرت اشاره شده برای چنین هلیکوپتری بسیار زیاد بوده و برای مثال باید گفت هلیکوپتر رابینسون R66 فقط ۲۲۴ اسب بخار را از پیشرانه توربوشفت RR300 رولزرویس دریافت میکند. به همین خاطر پیشرانه RR30 باید پس از هر ۲ ساعت کارکرد اورهال شود درحالیکه این رقم برای پیشرانه GT50 هیل به ۵ هزار ساعت میرسد.
نکته مهم برای خریداران شخصی اینکه پیشرانه یاد شده کاملاً بهصورت الکترونیکی کنترل میشود و بنابراین کار استارت و خاموشی آن بهصورت خودکار انجام خواهد شد. فقط کافی است کلید را فشار داده و پرواز کنید! با ورود به کاکپیت شاهد دنیای عجایب با نمایشگری دیجیتالی خواهید بود که توسط خود هیل طراحی و ساخته شده است. در بخش داخلی که با الهام از صنعت خودرو طراحی شده دو نمایشگر بزرگ ۱۵ اینچی وجود دارد که میتواند حالتهای متفاوتی به خود بگیرد. بین آنها نیز یک آیپد بزرگ دیگر نصب شده و اطلاعات گوناگونی را به نمایش میگذارد.
از آنجایی که هلیکوپتر هیل HX50 برای استفاده روزمره طراحی نشده بنابراین تجربه کاربری آن سادهتر بوده است. برای مثال بجای استفاده از چراغهای سنتی شاهد هشدارهای پاپ آپ خاصی خواهیم بود که باعث ترس یا تعجب خلبان نمیشود و به او میگوید که دقیقاً چهکاری را باید انجام دهد. دوربینهای محیطی نیز وجود دارند که دید بهتری را ارائه میکنند. هلیکوپتر هیل دارای ۵ صندلی بوده و روتور بالایی سهتیغهای و یک روتور در دم دارد. به لطف وجود شیشههای پانورامیک بزرگ نیز میدان دید وسیعی وجود دارد. هلیکوپتر هیل HX50 بهصورت استاندارد با تخته فرود عرضه میشود اما میتوان چرخ های تاشوی سفارشی را نیز انتخاب کرد. این چرخ ها با تا شدن خود باعث کاهش درگ و مصرف سوخت میشوند. همچنین میتوان روتور بالایی را با قابلیت جمع شدن تیغهها سفارش داد تا قرار گرفتن هلیکوپتر در گاراژ یا فضاهای کوچک راحتتر شود.
هلیکوپتر موردبحث حداکثر سرعت کروز ۲۶۰ کیلومتر در ساعت داشته و میتواند تا ۱۲۹۶ کیلومتر را بپیماید. ظرفیت حمل آن نیز ۷۹۸ کیلوگرم اعلام شده است. از آنجایی که انتظار نمیرود خریداران شخصی چنین وسایلی در طول یک سال بیش از ۵۰ ساعت را پرواز کنند بنابراین سرویسهای اورهال ۵ هزارساعتی آن باعث خواهد شد HX50 در بازار دستدومها نیز ارزش خود را بسیار خوب حفظ کند. همین ویژگیها باعث شده خریداران از HX50 به خوبی استقبال کنند و این هلیکوپتر پرفروشترین نمونه در کلاس خود بوده و هفته پیش ۳۴۲ پیشفروش را ثبت کرده است که به معنی سهم بیش از ۵۰ درصدی از کلاس خود است. قیمت این هلیکوپتر از حدود ۶۶۵ هزار دلار شروع میشود و اولین نمونههای آن از سال جاری میلادی به دست مشتریان خواهند رسید. هیل به دنبال تولید نسخهای دیگر از آن با نام HC50 است که فعلاً مراحل تأییدیه را پشت سر میگذارد و قیمت حدود ۹۷۵ هزار دلاری خواهد داشت.
امیرحسین
۴ بهمن ۱۴۰۱ما هم در انتظار واردات یک خودروی با کیفیت ژاپنی یا اروپایی مثل تویوتا کمری و پژو های مدرن هستیم…
Mercede kaviani
۴ بهمن ۱۴۰۱فوق العاده است وقیمت بسیار مناسب برای هلیکوپترهای شخصی
ممد ژانگولر
۴ بهمن ۱۴۰۱این دیگه جواب کار منه
ماشین دیگه حال نمیده
مگر اون خوباشو بگیری که از این هلیکوپتره گرونتر
جون میده باهاش بری جزیره از اون بالا آب دهنتو بندازی جاهای خاص ببین عکس العمل ملت چیه
اگه با خارجیا اینکارو بکنی برات دست هم تکون میدن و میخندن ولی اگه با همشهری این کارو بکنی ی تف به سمت هلیکوپترت پرت میکنه نفهمی از کدوم جهت امدی سقوط میکنی 😂
NAVID۰۰۹۸
۵ بهمن ۱۴۰۱تو رو خدا جانگولر اینقدر نخندانمون 🤦♂️!
بگذار نمکدانهایت پُر باشند !
Afg
۴ بهمن ۱۴۰۱اصلا بهش نمیخوره زیر ۱ میلیون دلار قیمت داشته باشه مخصوصا تو اون عکس اولی با اون چرخاش. تجربه دوهفته یی در کارخونه و کمک به ساخت و اموزششم که فوق العاده است رابطه عمیقی بین دوطرف ایجاد میکنه البته اگه خریدار وقتشو داشته باشه
مرسی هیل شما عالی هستین
Amiro
۴ بهمن ۱۴۰۱الان هلیکوپتر بل کهنه اش که میشه سال ۲۰۱۷ حدود ۴ الی ۵ میلیونی هست اینو تو چین مونتاژ میکنن؟😂😂
ا.ج
۷ بهمن ۱۴۰۱با سلام
این قیمت برای بالگردهای متوسط BELL مثل 205 یا212یا412حدود ۲ تا نهایتا ۴ میلیون دلار برای بالگردهای با کارکرد بین ۲ تا 5 یا 6 هزار ساعته
البته با انجام بازدید ها و سرویسهای دوره ای و یا اورهال شدن مجموعه های اصلی بالگرد که برگ برنده برای عرضه است قیمت نهایی توسط فروشنده تعیین میشه و خریداران هم بابت همین مشخصات پول بیشتر خواهند داد. در آخر از آقای احمدزاده تشکر میکنم که مطلب با ارزش و جالب وقابل توجهی رو کار کردند .
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۴ بهمن ۱۴۰۱کاملا کاربردی و زیبا و ارزان قیمت
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ بهمن ۱۴۰۱یک مورد خیلی مهم برای هلیکوپتر که حتما شرکت سازنده حواسش هست، مربوط می شه به هزینه تعمیر و نگه داری
احتمالا این هلیکوپتر بعد از 3-4 سال استفاده، در مجموع هزینه سرویس و لوازم یدکی میلیون دلاری برای مالک داره
شاید من و شما با ماشینی که ایراد فنی داره توی شهر رانندگی کنیم، ولی هواپیما و خصوصا هلیکوپتر از این نظر اصلا شوخی بردار نیست و باید خیلی منظم و دقیق توسط فرد متخصص یا نماینده خود شرکت، سرویس بشه
ا.ج
۷ بهمن ۱۴۰۱با سلام به همه علاقمندان تکنولوژی
تا حدی جواب آقای اشتری درسته
ولی اصل قضیه هزینه ،مصرف سوخت،هزینه کارشناسی بازدیدها و تعمیرات دوره ای و .. است که تو بروشور محصولات تکنولوژیک(PRODUCTION DATA) حتما قید میشه به عنوان مثال هزینه سرشکن شده یک ساعت پرواز برای یک بالگرد مدل ۴۱۲ ساخت شرکت BELL فقط برای سوخت مصرفی حدود ۴۵۰ دلار ودر کل جدول هزینه(cost) بین ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار عنوان شده و اقبال شرکتهای بزرگی که بالگرد لازم دارند یا خدمات پروازی بالگردی به مشتریان پرمصرفشون(مثل شرکتهای نفتی) می دهند به بالگردهاییه که هزینه تعمیراتشون کمترو کمتر باشه یا به قول معروف EASY MAINTENANCEباشندکه BELL 205و نوه اش BELL 412 اینطوری معرفی شدند
واحتمالا این بالگرد شرکت هیل هزینه های سرویسهای دوره ای و یا اورهال مجموعه های اصلیش بالا خواهد بود تا هزینه های شرکت رو تامین کنه وگرنه ۶۰۰ هزار دلار توی حمل ونقل هوایی عدد پایینیه برای یه بالگرد به روز.
به همین دلیل نویسنده عنوان کرده انتظار نمیره خریداران بیش از ۵۰ ساعت در سال باهاش پرواز کنند در حالیکه انتظار پرواز متعادل برای یک بالگرد تو دنیای تجاری و بهره برداری درست از بالگرد بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ ساعت در ساله
امیرحسین
۴ بهمن ۱۴۰۱پست قشنگی بود مرسی اقای احمد زاده
مجتبی .
۵ بهمن ۱۴۰۱ایول ۳۴۲ تاهم پیش فروش کرده
سجاد
۵ بهمن ۱۴۰۱ما ک هنوز تو صف پژو پارس هستیم اینو کجای دلمون بزاریم فقط میتونم بگم هلی کوبتر دیدار ب قیامت
علی
۸ بهمن ۱۴۰۱حساب کردم با ۳۰۰ میلیون میشه بخری اگه اینطوریه پراید نمیخریم هلیکوپتر میخریم بهتر هست ولی می ترسم مردم خلبانی بلد نباشن تو هوا هم تصادف کنن😂😂
اندرو غلامحسن
۲۳ خرداد ۱۴۰۳چی میگی مردم رفتن سیگار میکشن تو یه راست رفتی سراغ تریاک😂زمان تو میشد 30 میلیارد نه 300 میلیون الآنم میشه 36 الا 40 میلیارد
محمد
۹ بهمن ۱۴۰۱سلام کجا میشه خرید خیلی قشنگه من ی دونه میخوام