صنایع هواییهوندا

معرفی هوندا اشلان جت شخصی لوکس و 12 میلیون دلاری!

هوندا اِشلان ۱۱ سرنشین را تا مسافت ۴۸۳۲ کیلومتر و ارتفاع ۱۴,۳۰۰ متری همراهی می‌کند.

شرکت هواپیماسازی هوندا جت، از یک مدل تجاری تازه برای پروازهای دوربرد رونمایی کرده است. این محصول تازه که با نام  هونداجت اِشلان (Echelon) معرفی شده، درحقیقت نمونه تولید انبوه نسخه مفهومی «۲۶۰۰ کانسپت» است که سه سال قبل رونمایی شده بود. اشلان جدید که موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفته، محصولی با سطح بالای راحتی پرواز، عملکرد و راندمان عالی محسوب می‌شود و برای اولین‌بار به ارتفاع ۱۴ هزار متری می‌رسد که هیچ جت پرنده سبک‌وزنی به آن نرسیده است.

اشلان می‌تواند با یک‌بار سوختگیری مسافتی ۴,۸۳۲ کیلومتری را بپیماید؛ بنابراین تجار آمریکایی می‌توانند بدون نگرانی و بدون توقف سراسر قاره آمریکا را سفر کنند. حداکثر سرعت این هواپیما برابر ۴۵۰ گره (معادل ۸۸۳ کیلومتر برساعت) اعلام شده و می‌تواند در ارتفاع ۱۴,۳۰۰ متری هم به آن دست پیدا کند. اشلان نسبت‌به نسل گذشته جت‌های تجاری هوندا تا ۲۰ درصد بهینه‌تر عمل می‌کند و در مقایسه با یک جت سبک متداول، کربن کمتری هم منتشر می‌کند.

کابین این جت لوکس با سه آرایه معرفی شده است که هر یک از چیدمان مشخصی از صندلی‌ها برای یازده سرنشین و فضای مناسب و زیاد برای پا، سر و بار آن‌ها سود می‌برد. خریدار می‌تواند در صورت تمایل این جت را با پنج صندلی هم سفارش دهد که بیشترین فضای ممکن را در اختیار سرنشینان قرار خواهد داد.

بخش هدایت جت هوندا به‌لطف پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز هوانوردی و انواع ویژگی‌های خودکار قدرتمند شده است. سیستم‌هایی چون پیش‌رانش و ترمز خودکار، عملیات کنترل و هدایت هواپیما را آسان‌تر از قبل می‌کند. اشلان هواپیمایی با یک صندلی خلبان است پس استفاده از این سیستم‌ها برای او بسیاری مفید خواهد بود. مدیرعامل شرکت هواپیمایی هوندا، «هیدتو یاماساکی»، می‌گوید:

هونداجت اشلان به‌عنوان یک هواپیمای مدرن از یک کلاس جدید معرفی شده است که تجربه سفرهای هوایی با جت‌های سبک و متداول را تعالی می‌بخشد. توسعه حمل‌ونقل هوایی یکی از رویاهای دیرینه هوندا به شمار می‌رود که به‌لطف هونداجت اشلان وارد فاز تازه‌ای شده است؛ درحالی‌که یک داستان کلاسیک از هوندا را برای مشتریان بازگو می‌کند که مانند تمام محصولاتمان ارزش‌های تازه‌ای را برای مردم تعریف کرده است.

تولید این هواپیمای جدید در کارخانه خود شرکت هواپیمایی هوندا واقع‌در «گرینسبورو»، آمریکا، و از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. برنامه‌ریزی سازنده بر آن است که نخستین فروند از اشلان تا سه سال آینده وارد آسمان‌ها شود و تا پنج سال بعد هم گواهینامه تولید تمام قطعات را کسب کند. دوست‌داران این هواپیما می‌توانند پیش از تولید رسمی آن، ماکت ۱:۱ آن را در نمایشگاه ملی هوانوردی تجاری آمریکا مشاهده کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۳ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (462 ديدگاه)

    ۴۵۰ گره ، چند کیلومتر میشه؟

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2957 ديدگاه)

      گره دریایی (knot) تقریبا برابر 2 کیلومتر برساعت هست
      یک نات دقیقا میشه ۱۸۵۲ متر برساعت
      در متن تصحیح کردم : 450 گره (معادل 883 کیلومتر برساعت)

      موافقم 40
      مخالفم 1
      1. امین

        ۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (462 ديدگاه)

        ممنون آقای اشتری

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2957 ديدگاه)

          سلامت باشید، این نکته رو هم من اضافه کنم که
          در کلاس هواپیماهای جت شخصی و خصوصی، امکان پرواز بدون توقف تا مسافت نزدیک به 5 هزار کیلومتر، نکته مهمی هست و از این نظر، هوندا اشلان 12 میلیون دلاری، کارایی خوبی داره
          اما برای جت های شخصی، امکان پرواز تا 14 هزار کیلومتر هم داریم، ولی قیمت خیلی بالا می‌ره. مثلا گلف استریم G650 با نهایت سرعت 980 کیلومتر برساعت و قیمت 40 میلیون دلار، چنین قابلیتی داره
          فاصله لندن تا توکیو پایتخت ژاپن (غرب اروپا تا شرق آسیا) که 2 تا قاره هست برابره با 9500 کیلومتر

          موافقم 48
          مخالفم 2
    2. علیرضازنگی

      ۲۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ۸۸۳کیلومتر در ساعت

  2. Enzo Ferrari 2008

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    12 میلیونی می ارزه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  3. F

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    آیا جت های شخصی در فرودگاه های عمومی هم اجازه فرود دارن یا مکان خاصی دارن؟

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2957 ديدگاه)

      هم آره و هم نه
      فرودگاه های بزرگ در شهرهای مهم دنیا، محل مخصوص جت های شخص دارند
      چون خیلی شلوع هستند و هوایپماهای مسافربری بزرگ و پرتعداد باید سریع بیان و برن،
      باند بزرگ مناسب هواپیماهای بزرگ هست و مدل های شخصی می تونن در فرودگاه های کوچک تر فرود بیان
      طبیعتا فرودگاه از تمام هواپیماها، شخصی یا شرکتی هزینه می گیره و سرویس می ده اما برای هواپیماهای کوچک و خصوصی به صرفه تر هست که از فرودگاه های کوچک تر استفاده کنن
      اطراف شهرهای بزرگ ایران هم، فرودگاه کوچک وجود داره. تا جایی که می دونم، مثلا فرودگاه امام، پذیرش نمی کنه و هواپیمای شخصی، مهرآباد یا کرج باید استفاده کنن

      موافقم 24
      1. مصطفی نجفی شبانکاره

        ۳۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (7 ديدگاه)

        هوندا یک نام تجاری است که معمولا انسان به فکر ژاپن میافتد پس چرا این هواپیما سلخت امریکاست

        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۳۰ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (2957 ديدگاه)

          خط تولید در آمریکا هست و مالکیت برای هوندا ژاپن
          حتی ممکنه مهندسان سازنده هم امریکایی و ژاپنی و چند ملیتی باشند
          بسیاری از خودروهای هوندا و تویوتا الان با قطعات امریکایی در آمریکا ساخته می شن

  4. sina

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2655 ديدگاه)

    باح باح
    عجب چیزیه
    فک کن یه شرکت هم چمن زن بزنه هم جت :)

    موافقم 20
    مخالفم 16
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2957 ديدگاه)

      شاهکار هوندا که در جهان شهرت داره، موتور قایق در انواع و اندازه‌های مختلف هست

      موافقم 37
      مخالفم 6
      1. sina

        ۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2655 ديدگاه)

        دقیقا محمدرضا جان
        از چمن زن و قایق و موتور سیکلت گرفته تا ماشین و جت
        حیف بخش رباتش رو بست فقط :(

        موافقم 22
        مخالفم 13
  5. ali.mfard

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    حتی از قیافه طرف تو عکس هم IQ داره لبریز میشه درود بهشون 😂

    موافقم 13
    مخالفم 18
  6. دانیال

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 11
    مخالفم 2
  7. new reventon

    ۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (449 ديدگاه)

    چون سایز اینگونه هواپیما ها خیلی کوچیکه امکان نصب موتور زیر بال وجود نداره، اینکه بیان موتور رو در عقب به بدنه بچسبونن هم ایمنی نداره و در صورت اتش سوزی ممکنه کل هواپیما آتیش بگیره. در نتیجه اینا همچین طرحی زدن.

    موافقم 3
    مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا