هوندا جت ۲۶۰۰ کانسپت معرفی شده در لاسوگاس نسخهای با شعاع حرکتی بیشتر از هواپیمای تجاری این شرکت بود که میتواند بدون توقف در سراسر آمریکا پرواز کند. اگرچه قبلاً جتهایی بودند که میتوانستند این فواصل را طی کنند اما جت هوندا ابعاد کوچکتر و راندمان بالاتری داشته و البته قیمت آن احتمالاً پایینتر است که میتواند طیف جدیدی از مشتریان را به خود جذب کند.
۲۶۰۰ اشتراکات زیادی با هوندا جت استاندارد دارد که از جمله آنها میتوان به محل نصب پیشرانه اشاره کرد. این کانسپت البته بزرگتر و سریعتر از نمونه استاندارد است. در جدول زیر مقایسهای بین مدلهای کنونی انجام دادهایم که تماشای آن خالی از لطف نیست:
هوندا جت ۲۶۰۰ کانسپت | هوندا جت الیت S | هوندا جت | |
حداکثر سرعت | ۴۵۰ نات | ۴۲۲ نات | ۴۲۲ نات |
حداکثر ارتفاع پروازی | ۴۷ هزار پا | ۴۳ هزار پا | ۴۳ هزار پا |
شعاع حرکتی | ۲۶۲۵ مایل دریایی | ۱۴۳۷ مایل دریایی | ۱۲۲۳ مایل دریایی |
طول بیرونی | ۱۷.۶ متر | ۱۲.۹۹ متر | ۱۲.۹۹ متر |
این کمپانی مشخصات پیشرانههای ۲۶۰۰ کانسپت را اعلام نکرده است. هوندا مدعی است این جت علاوه بر سرعت و ارتفاع پروازی بهتر ۲۰ درصد مصرف سوخت کمتر نسبت به دیگر جتهای سبک و ۴۰ درصد نسبت به جتهای میان سایز دارد.
هوندا در حال نمایش ۲۶۰۰ کانسپت با سه طراحی کابین است. نسخه دوال کلاب از چهار صندلی مسافر سود برده که یک جفت آنها به سمت جلو و یک جفت به سمت عقب طراحی شدهاند. در مدل اجرایی دو صندلی حذف شده تا فضای بزرگتری ایجاد شود. نهایتاً نیز طراحی دیوان وجود دارد که از صندلیهای استاندارد و عادی استفاده میکند.
بسته به طراحی انتخابی مشتری میتواند سفارش نسخهای به همراه خلبان و ۱۰ مسافر یا دو خدمه و ۹ مسافر را بدهد.
هوندا میگوید ۲۶۰۰ کانسپت توانایی کارکرد با یک خلبان را داراست که تکنولوژی آن شامل اتوماسیون پیشرفته بوده و این امر از بار کاری خلبان میکاهد.
MC20
۲۴ مهر ۱۴۰۰سلام دوستان عزیز ، یک خبر هواپیمایی و ایضا ایتالیایی تلخ شنیدم (البته که به این خبر بی ربطه و می بخشید) ولی خوندنش ، شاید بد نباشه ، بخصوص که هفته پیش از تشابهات و اشتراکات فرهنگی و اقتصادی و سی اس ی دو ملت ایران و ایتالیا ، کامنت گذاشتم ، نوشتم مدیریت ایتالیایی ( دقیقا و عینا مثل مدیریت م ا ) صفر هست ، ولی توهین شنیدم و مسخره شدم و متهم شدم به توهم و ساده لوحی و اراجیف گویی . . . حال شاید . . . . بماند .
به عشق ایتالیا ، برای آلیتالیا :
شرکت هواپیمایی آلیتالیا که حامل پرچم ایتالیا است، بهعنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا به کار خود پایان داد و جای این شرکت را یک شرکت بسیار کوچکتر با نام ایتا گرفت.
آخرین پرواز شرکت هواپیمایی آلیتالیا بین کالیاری-رم انجام شد و این شرکت با بیش از ۷۴ سال سابقه فعالیت، به کار خود پایان داد.
پایان کار این شرکت هوایی با شکایت اتحادیههای کارگری همراه بوده است چرا که بسیاری از کارکنان آلیتالیا بیکار شدهاند و شرکت جدید با نام ایتا تنها با بخشی از کارکنان این شرکت شکل گرفته و کار خود را آغاز میکند.
در آخرین پرواز این شرکت سرمهماندار پرواز گفت: «خانم ها و آقایان، ابتدا میخواهم از شما تشکر کنم که در این ۷۴ سال ما را همراهی کردید، امروز آخرین پرواز ما در آلیتالیاست و از شما بسیار سپاسگزارم که همیشه با ما پرواز می کردید و به ما اعتماد کردید.»
بر اساس گزارش خبرگزاریها احتمالاً از بیش از ۱۱ هزار کارمند آلیتالیا کمتر از 3 هزار نفر جذب شرکت جدید ایتا خواهند شد. از این روز انحلال آلیتالیا، هزاران نفر از کادر این شرکت را از کار بیکار کرده است. یکی از دلایل پایان کار آلیتالیا بحران شدید در خطوط هوایی بهدلیل کرونا بوده است. این شرکت پیش از بحران کرونا هم وضع نابسامانی داشت و کرونا وضعیت این شرکت را وخیمتر کرد تا جایی که در نهایت ادامه کار این شرکت غیر ممکن شده بود.
قطب اصلی این شرکت هواپیمایی در فرودگاه لئوناردو داوینچی شهر رم قرار داشت، و مرکز عملیاتی دوم این هواپیمایی در فرودگاه میلانو مالپنسا شهر میلان بود. فرودگاه تورین، کاسله، و فرودگاه ونیز، مارکو پولو، از دیگر مراکز حساس این خط هوایی بودند.
این شرکت هوایی در خطوط خود بیش از ۷۸ فروند هواپیمای فعال داشت که از بسیاری از خطوط هوایی در اروپا کمتر است. بدنه اصلی این خط هوایی را خانواده ایرباس ۳۲۰ با تعداد بیش از ۶۰ فروند شامل می شد.
این خط هوایی ۱۰ فروند ایرباس ۳۳۰ و شش فروند بوئینگ ۷۷۷ داشت. این دو تیپ هواپیما مسیرهای دوربرد و خانواده ایرباس ۳۲۰ مسیرهای داخل اروپای این شرکت را پوشش می دادند. شرکت جایگزین آلیتالیا شرکت ایتا است که حالا حامل پرچم ایتالیا خواهد شد. این شرکت متعلق به دولت ایتالیا است و توسط وزارت اقتصاد این کشور مدیریت میشود. این شرکت هوایی با کد یاتای ITY ثبت شده است. برای شروع، این خط هوایی با بخشی از هواپیماهای شرکت آلیتالیا کار خود را آغاز میکند، ولی برای این شرکت ۱۵ فروند ایرباس ۳۳۰ نئو، ۲۲ فروند ایرباس ۳۲۰ ،۱۳ فروند ایرباس نئو ۳۲۰ و ۹ فروند ایرباس ۳۲۱ نئو سفارش داده شده است.
هزینه اصلی خرید هواپیماهای جدید را که بیش از پنج میلیارد دلار است، دولت ایتالیا تأمین خواهد کرد.
توقف پرواز شرکت آلیتالیا باعث جنجالهای سیاسی مختلفی در داخل ایتالیا شده و برخی دولت را محکوم میکنند که یکی از شرکتهای مهم ایتالیا را از دست داده است.
آلیتالیا در زبان ایتالیایی به معنی بالهای ایتالیا است و برخی حالا میگویند ایتالیا بالهای خود را از دست داده است و یک شرکت بزرگ تبدیل به یک شرکت کوچک هوایی شده است.وزارت اقتصاد ایتالیا که سهام دار اصلی شرکت هواپیمایی آلیتالیاست، ۳۹.۳ در صد از سهام آن را در اجرای طرح خصوصی سازی از هفته ها پیش به معرض فروش گذارده است، ولی تاکنون هیچ کدام از یازده کاندیدای خرید این سهام طرحی جدی برای خرید آن ارائه نکرده اند.
آلیتالیا با وجود آنکه یکی از مهم ترین شرکت های هواپیمایی جهان به حساب می آید از سال ها پیش در پیامد برنامه ریزی های اشتباه خود با کسری بودجه مواجه است و ۳۱ دسامبر سال ۲۰۰۶ میلادی بیلان سالیانه اش را با ۳۸۰ میلیون یورو ضرر بست.
در حال حاضر بدهی های آلیتالیا به بانک ها افزون بر یک میلیارد یورو ارزیابی می شود و این در حالی است که دو سال پیش دولت رم بدهی های قبلی این شرکت را که برابر با یک میلیارد یورو بود به بانک ها پرداخت کرد.
تاکنون یازده گروه بانکی، شرکت هواپیمایی و سرمایه گذار برای خرید ۳۹.۳ در صد آلیتالیا که به آنها اجازه کنترل و اداره این شرکت هواپیمایی را می دهد آمادگی خود را برای خرید آن اعلام کرده اند.
هر چند که دو کاندیدای آمریکایی گروه تگزاس پاسیفیک و مارتین پترسن گلوبال ادوایزرز، گویا درصددند از این فهرست خارج شوند.
در حال حاضر بدهی های آلیتالیا به بانک ها افزون بر یک میلیارد یورو ارزیابی می شود و این در حالی است که دو سال پیش دولت رم بدهی های قبلی این شرکت را که برابر با یک میلیارد یورو بود به بانک ها پرداخت کرد.
کاندیداهای اصلی خرید آلیتالیا در حال حاضر شرکت هواپیمایی آئروفلوت روسیه و کارلو د بندتتی، سرمایه گذار ایتالیایی هستند که این دومی در صورت موفقیت پای شرکت فرانسوی ایر فرانس را نیز به میان خواهد کشید.
سهام تلکوم، مهم ترین شرکت مخابرات ایتالیا نیز که چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار شده بود، از سوی صاحب کنونی اش مارکو ترونکتی پراورا به معرض فروش گذارده شده است.
کاندیدای اصلی جانشین ترونکتی پراورا تا روز چهارشنبه، شرکت فراملیتی آمریکا ای تی اند تی (AT&T) بود که پس از بررسی دقیق این پرونده از سرمایه گذاری در ایتالیا صرف نظر کرد.
راندال استفنسن، مدیر ای تی اند تی گفت: شرایط کنونی برای این چنین سرمایه گذاری مهمی مساعد نیست.
رونالد اسپولی، سفیر آمریکا در ایتالیا دلایل صرف نظر ای تی اند تی را، «حضور پر رنگ دولت در زمینه های اقتصادی » دانست. دخالت دولت و به ویژه احزاب سیاسی در رشته های حیاتی اقتصادی به گفته بسیاری از صاحب نظران به سدی در مقابل سرمایه گذاری خارجی ایتالیا تبدیل شده است.
لوکا دی مونته زمولو، دبیر کل اتحادیه صاحبان صنایع ایتالیا، در این رابطه می گوید که «قوانین غیر منطقی، دخالت احزاب سیاسی و کوتاه بینی دولت ها باعث شده اند که نام ایتالیا از فهرست کشورهای مناسب برای سرمایه گذاری های بین المللی حذف شود.»
شرکت مکزیکی «آمریکا موویل» که یکی دیگر از کاندیداهای خرید سهام تلکوم بود به دلیل فشارهای سیاسی از حضور در بازار ایتالیا صرف نظر کرد.
با صرف نظر کردن سرمایه گذاران خارجی از خرید تلکوم، سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا و صاحب مهم ترین امپراتوری تلویزیونی اروپا، تنها کاندیدایی است که هنوز در صحنه باقی مانده است، هرچند که بسیاری از شخصیت های چپ گرا به شدت مخالف فروش تلکوم به رهبر اپوزیسیون هستند.
سیلویو برلوسکونی که ثروتمندترین مرد ایتالیاست در صورتی که بتواند اداره شرکت مخابرات را نیز به عهده بگیرد، از قدرتی برخوردار خواهد شد که دیگر کسی در ایتالیا قادر به مقاومت در مقابل او چه در زمینه اقتصادی و چه سیاسی نخواهد بود.
Achtung
۲۵ مهر ۱۴۰۰باز خوبه اینها شرکتی رو که ورشکستست الکی نجات نمیدن تو ایران که ایرلاینها و کل صنعت با یارانه انرژی سرپاست. خود مردم هم با یارانه انرژی و نون هنوز زنده موندن.
MC20
۲۵ مهر ۱۴۰۰ای بابا . . .
Iman99
۲۶ فروردین ۱۴۰۱چند نکته درمورد جت هوندا بگم
این هواپیما نتیجه همکاری کامل با شرکت های اروپایی و امریکایی هست که تقریبا همه چیزایی که درش هست از شرکت های اروپایی و امریکایی فعال در این زمینه هست و این هواپیما که ساخته شده تک تک بخش ها و طراحی ها و تکنولوژی و مهندسی اون از شرکت های اروپایی و امریکایی هست که با همکاری بصورت جوینت ونچر هست
از سیستم اویونینک و گلس کاکپیت اون که از شرکت امریکایی گارمین و شرکتهای اروپایی هستند بگیرید تا موتورش که از شرکت جنرال الکتریک در آمریکا هست که پیشتاز در این زمینه هست
حتی خود جت هوندا در امریکا بطور کامل ساخته و طراحی میشه
هوندا برای افزایش اعتبار خودش در این زمینه فقط سرمایه گذاری کرد
میثم
۲۴ مهر ۱۴۰۰پرچم هوندا واقعا بالاست
F22RAPTOR
۲۴ مهر ۱۴۰۰طراحی جتهای هندا خیلی جذابه
واسه کسایی که دائم در حال درفت و آمد بین ایالتی هستن خیلی ایده آله
ehsan fa
۲۵ مهر ۱۴۰۰فقط توالتش 45 هزارتاس آپشنال هست برا توالت باید پول بدی یعنی
پرهام+و+رهام
۲۴ مهر ۱۴۰۰بدک نیست
Falah
۲۴ مهر ۱۴۰۰هوندا بهترینه بدک چیه فیک ها عقلشون نمی رسه دیگه
پرهام+و+رهام
۲۴ مهر ۱۴۰۰عقلشون نمیرسه یعنی چی سلیقه تو آینه سلیقه منم اینه دیگه چرا این جوری می گی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ مهر ۱۴۰۰شما خریدیش که میگی بهترینه؟
نوید محمد
۲۴ مهر ۱۴۰۰سلام
ببخشید، چرا سایت پدال او گوشی من آپدیت نمیشه؟!
تازه از روش دیگری هم صفحات جدید رو دیدم، باز نظرات کاربران برام نمایش داده نمیشه!
میشه بگید مشکل چیه؟
بیشتر از یک هفته است پدال ندارم 😞
( 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪 ( Amirreza
۲۴ مهر ۱۴۰۰کروم منم این شکلی شده با یه مرورگر دیگه بیاین
جواد عقیلی
۲۴ مهر ۱۴۰۰درود.
شما از مرورگر موبایل استفاده می کنین؟ کروم هست یا فایرفاکس؟
از فیلترشکن هم استفاده می کنین؟
ببخشید، این اطلاعات کمک می کنه که ما بتونیم مشکل رو پیدا و رفع کنیم.
ارادت
محمد
۲۴ مهر ۱۴۰۰سلام
با فیلترشکن که بالا نمیاد برای من. چند روز پیش هم کلا سایت بالا نمیومد. هم گوشی و هم لب تاپ. من از فایرفاکس استفاده میکنم.
الان اوکی شده.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ مهر ۱۴۰۰آقای عقیلی برای منم همینطور شده،من از روی گوگل میام پدال بدون فیلتر شکن اما وقتی میام داخل فقط تا مطلب تکنولوژی خودران هوندا که چند روز پیش منتشر شده میاره بالا دیگه نمیاره، البته این درحالتیه که اکانتم فعال نیست معمولا وقت ندارم بدون اکانت مطالب رو میخونم اما دیگه بالا نمیاد، ممنون میشم مشکل رو رفع کنید…
جواد عقیلی
۲۴ مهر ۱۴۰۰آبتین جان، کش های سرور رو خالی کردیم. امیدوارم مشکل رفع شده باشه. پوزش از دردسری که برای شما و کاربرای دیگه ایجاد شد.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ مهر ۱۴۰۰مرسی بابت رفع مشکل آقای عقیلی،تشکر از شما و دیگر همکاران پدال🙏🌹
Falah
۲۴ مهر ۱۴۰۰سایت چی شده چون چند روز کار نمیکنه
جواد عقیلی
۲۴ مهر ۱۴۰۰درود.
شما از مرورگر موبایل استفاده می کنین؟ کروم هست یا فایرفاکس؟
از فیلترشکن هم استفاده می کنین؟
ببخشید، این اطلاعات کمک می کنه که ما بتونیم مشکل رو پیدا و رفع کنیم.
ممنون
datsun
۲۴ مهر ۱۴۰۰سلام مشکلی نداشت فقط اگه از حساب کاربری خارج میشدی پستهای یک هفته پیش رو نمایش میداد و پست جدید رو نمایش نمیداد که ظاهرا الان درست شده
پویا
۲۴ مهر ۱۴۰۰سلام سایت تازه الان برای من درست شده من از مرورگر brave و کروم استفاده میکنم با فیلن شکن هم سایت های ایرانی نمیام
MC20
۲۴ مهر ۱۴۰۰من هم دقیقا همین مشکل رو دارم و این سوال من هم هست .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ مهر ۱۴۰۰بله متاسفانه این چند روز یه مقدار سایت مشکل پیدا کرده…