تاکنون با انواع آزمونهای تصادف خودرویی آشنایی داشتیم ولی شاید از تست برخورد و سقوط هواپیما و بالگرد چیزی نشنیده بودیم.
اخیراً محققان ناسا تست تصادفی در مقیاس کامل در مرکز تحقیقات لانگلی ناسا ترتیب دادند. هدف این تستها تحقیق در مورد فرود اضطراری و مقدار ضربه در شرایط بحرانی بود، تا به کمک آن ایمنی پروازها بالاتر رود. اینکه هواپیماها به چه صورتی در آینده ممکن است در یک سناریوی سقوط عمل کنند از نکات کلیدی این تحقیقات بود.
جاستین لیتل این آزمایش را موفقیتی بزرگ برای تیم بررسی لنگلی مینامد و اذعان میکند که به اهداف موردنظر رسیدهاند. لیتل افزود: دو موضوع اصلی در این تست مورد بررسی قرار گرفته است. اول اینکه ضربه برخورد و کشیده شدن روی سطح زمین که توسط صندلی به مسافران منتقل میشود چقدر است و چگونه میتواند کاهش پیدا کند و دوم اینکه، خورد شدن سازه بالای سر مسافران چه میزان است که در حال تحقیقات بیشتر در این مورد هستیم.
به ویدئوی جالب این تست نگاه کنید:
Reza Waffen SS
۴ دی ۱۴۰۱به راستی اگر ورنر فون براون نبود ناسا به چنین جایگاهی میرسید ؟؟؟
phonix
۴ دی ۱۴۰۱قبل از اینکه ناسا تشکیل بشه سازمانی شبیه به اون وجود داشت
با اغاز رقابت فضایی بین دو ابر قدرت اون زمان یعنی شوروی و امریکا امریکا اون سازمان رو مجدا سازماندهی کرد و اسمش رو هم عوض کرد ناسا مسئول مقررات هوا و فضای امریکاس و در بخش مختلفی کار میکنی ضمن ایجاد استاندارد های هوایی خودش هم درگیر توسعه هست اما دست به توسعه هواپیما تا به امروز نزده مگر به کمک بخش های دیگر دولت امریکا
به عنوان مثال طرح روتور متحرک اولین بار به شکل مدرن توسط ناسا و با پشتیبانی نیروی هوایی امریکا پیش نمونه هاش ساخته شد و ثابت کرد کار با همچین چیزی ام کان پذیر هست .
در زمینه پرواز های فرا صوت هم این سازمان با همکاری شرکت لاکهید مارتین و با استفاده از خلبانان حرفه ای نیروی دریایی امریکا دست به ازمایش سیستم های فراصوت زد .
به تازگی هواپیمای X-59 برای ازمایشات نیاز برای تست تکنولوژی هایپرسونیک خودش توسط لاکهید به ناسا تح.یل داده شده
لینک :https://www.nasa.gov/aero/x-59-research-aircraft-overview/
حتی شرکت های مختلفی مثل بوئینگ گرومن ( زیر مجموعه بوئینگ ) و لاکهید مارتین در عملیات های عملی فضایی هم در کنار ناسا هستند و پروژه پیمانکاری دارند .
ناسا خودش به تنهایی شاید در فضا یکه تاز باشه ( به واسطه بودجه دولتی بسیار زیادش) اما در زمینه پرواز در اتمسفر به کمک بقیه نیاز داره مطمعنا این سازمان با همکاری صد ها هزار نفر به اینجا رسیده به خصوص نیکسون که برای ناسا مثل ساردوگل برای ایرباس بود
ناشناس
۴ دی ۱۴۰۱دوست عزیز بنظرم سیستم تضمین کننده رسیدن به جایگاه بلنده ، حتی با وجود هوش متوسط.چین رو نگاه کنین.توانسته فضاپیماش رو بر روی مریخ هم فرود بیاره.
به طراحی های وسایل پرنده شوروی سابق نگاه کنین.بسیار نبوغ امیزه ،حتی بنظرم از مهندسی المان ها بالاتره.ولی به علت عدم فراهم کردن وسایل برای رشد استعدادها و بنیه ضعیف اقتصادی چندان موفق نشدن
datsun
۴ دی ۱۴۰۱میتونه موثر باشه ولی معمولا هواپیماها انقدر ناز سقوط نمیکنن و این ارتفاع ۱۵ متر هم نیست تو بالگردهای سبک شاید استحکام بدنه موثر باشه ولی هواپیمای مسافر بری با اون وزن اگه سقوط کنه از ارتفاع پایین هم باشه و بدنه هر چقدر هم محکم باشه نابود میشه یه فکر دیگه باید بکنن
پوریا چالش
۷ بهمن ۱۴۰۱واقعا مسخر هست این با سرعت 20دا برخورد کر ولی در واقعیت حداقل سرعت بالایی 180هست امکان نداره زنده بمونه کسی