درست دو ماه پس از پرواز آزمایشی، هواپیمای “روح خلاقیت” رولزرویس به حداکثر سرعت ۶۲۳.۴ کیلومتر در ساعت دست یافته و رکورد سرعت هواپیماهای الکتریکی را شکسته است. این هواپیما همچنین در مسیری به طول حدود ۳ کیلومتر، با ارتفاع ۳ هزار متر و زمان ۲۰۲ ثانیه به حداکثر سرعت ۵۵۵.۸ کیلومتر در ساعت دست یافته است. این رکورد هنوز تائید نشده اما اگر تائید نهایی شود رکورد قبلی ۳۴۲.۷ کیلومتر در ساعت را خواهد شکست، رکوردی که توسط Extra 330LE زیمنس ثبت شده بود.
رولزرویس تستهای مربوط به پرواز این هواپیما را شانزدهم نوامبر و به عنوان بخشی از پروژه ACCEL (تسریع الکتریکی سازی پرواز) انجام داده است. این شرکت به منظور تائید رکورد خود در حال هماهنگی با فدراسیون بینالمللی هوانوردی است. رکورد سرعت رولزرویس فوقالعاده احساسبرانگیز است زیرا این هواپیما در مدتزمانی کوتاه از فاز پرواز آزمایشی به این مرحله رسیده و بنابراین در صورت گذر زمان میتواند سرعت بیشتری را نیز ثبت کند.
روح خلاقیت یک هواپیمای سنتی است که فرمان هدایتو کاکپیت آن در بخش عقب قرار داشته و ظاهر تهاجمی را به نمایش میگذارد. نیروبخش این هواپیما پیشرانه ۷۵۰ ولتی با قدرت ۵۳۵ اسب بخار است. رولزرویس میگوید این هواپیما از باتری با بیشترین تراکم قدرت در بین هواپیماها استفاده میکند. این باتری از ۶۴۸۰ سلول تشکیل شده است.
آنگونه که گفته شده هواپیماهای الکتریکی خیلی کاربردی نیستند زیرا باتریهای کنونی ۵۰ برابر تراکم انرژی کمتری نسبت به سوخت جت دارند. البته میتوان از هواپیماهای الکتریکی برای سفرهای بسیار کوتاه استفاده کرد و برخلاف پیشرانههای درونسوز تنفس طبیعی، پیشرانههای الکتریکی قدرت کامل خود را با افزایش ارتفاع حفظ کرده و گزینهای ایدهآل برای شکستن رکوردهای نسبت زمان به ارتفاع هستند و این موضوع را روح خلاقیت رولزرویس بهخوبی نشان داده است.
مازیار
۳ آذر ۱۴۰۰جالبه که اعتبار و شهرت و درآمد رولزرویس در صنعت هوایی چندین برابر صنعت خودرو هست
Abolfazl.RAHMANI
۳ آذر ۱۴۰۰درسته بی ربطه ولی چرا فراری و لامبور جدیدا چیزی تولید نمی کنن؟
AMG GT R
۳ آذر ۱۴۰۰خب داداش کار راحتی که نیست
طراحی کردن بدنه
طراحی موتور
سیستم تعلیق
و…..
همه در ساختن سوپر اسپرت خیلی مهم هستن
یه جورایی میشه گفت مثل ساخت هواپیما هست و فقط طراحی و تولید یک عدد فراری خودش کلی نیروی کار و زمان میخواد
لامبورگینی هم تازه تولید آخرین نسخه اونتادور رو معرفی کرد و بنظرم باید بیشتر از 2 سال صبر کنیم تا جانیشنش بیاد
arshiasvj
۳ آذر ۱۴۰۰چون دارن سود میکنن چیز جدید نمیخوان.
هر چند لامبورگینی داره رو جانشین اونتادور کار میکنه.
فراری هم رو پورسانگ.
RKH7787
۳ آذر ۱۴۰۰دایتونا اس پی 3 شلغم بود؟😑
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ آذر ۱۴۰۰پس این فراری جدید چیه؟
M.Kazem.K
۳ آذر ۱۴۰۰فراری که تو همین هفته دیتونا SP3 و اون یکی مدل 6 سیلندر نوئین توربو رو معرفی کرد ( اسمش رو یادم رفت چی بود ؟ )
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ آذر ۱۴۰۰Gt296
علی آقا
۳ آذر ۱۴۰۰فکر نکنم این دو شرکت ارتباط مستقیمی با هم داشته باشند. مثل ولوو تراک و ولوو که ارتباط خاصی با هم ندارند.
محمد
۳ آذر ۱۴۰۰چاره صنعت هوایی برقی فقط در ابررسانای دمای بالاست. (HTSC)
چندین مقاله معتبر خصوصا از ناسا در این باره هست.
ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!
۳ آذر ۱۴۰۰رولزرویس شخصیت عجیبی داره
تو ماشیناش به هیچ وجه دنبال سرعت و رکورد نیست و تمرکزش بر روی لوکس،راحت و خاص بودنه
در حالی که در جاهای دیگه مثل صنایع هوایی یا بلاد هاوند که میخواست سریع ترین اتوموبیل دنیا باشه به شدت دنبال رکورد های سرعته
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ آذر ۱۴۰۰ولی خب تجربه بسیار خوبی توی صنایع هوایی هم داره! موتور مرلین رولزرویس که از مشهورترین و بهترین موتورای هواپیماست، حالا این مثلا یکیشه هواپیماهای جنگی زیادی هم ساختن اشتباه نکنم اسپیتفایر هم دست رولزرویس ساخته شده…
Taha Malek
۳ آذر ۱۴۰۰ی سوال داشتم قسمت هواپیمایی رولز رویس هم برای بی ام دبلیو یا نه؟
محمدرضا مرشدلو
۸ آذر ۱۴۰۰نه مستقله بخش هواپیمایی
محمد امین
۳ آذر ۱۴۰۰واقعا خیلی هواپیما زیبایی هست … آدم باید یاد هواپیما های زمان جنگ جهانی دوم میندازه…
با اینکه باطری های با تراکم انرژی بالا داره … بازهم پنجاه بار از تراکم سوخت جت کمتره ….که عدد بسیاز بزرگی هست و نشون میده که هواپیما های الکتریکی برای مسافت های خیلی کم و درون شهری مناسب هستن البته اونم هواپیما های سبک …
ناشناس
۳ آذر ۱۴۰۰یعنی اینم صدا نداره؟ :(((
Erfan
۳ آذر ۱۴۰۰صدای موتور رو نداره ولی چون پروانه در هوا میچرخه هنوز هم صدای اصلی هواپیما که همون صدای حرکت هوا با شدت بالاست هنوز هم هست.