صنایع هوایی

همه چیز درباره اسپیت فایر؛ مهم‌ترین هواپیمای جنگ جهانی دوم

اسپیت فایر یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین هواپیماهای جنگی در جنگ جهانی دوم بود. این هواپیما توسط شرکت Supermarine در انگلستان طراحی و ساخته شد و در جنگ جهانی دوم توسط نیروی هوایی انگلستان برای مقابله با نیروهای هوایی آلمان مورد استفاده قرار گرفت.

هواپیمای اسپیت فایر

اسپیت فایر یک هواپیمای جنگی سریع، بادوام و قابل اعتماد بود. این هواپیما دارای سلاح‌های مختلفی بود که به دلیل دقت و قدرت آنها، به‌عنوان یکی از بهترین هواپیماهای جنگی در جنگ جهانی دوم شناخته می‌شد. در طول جنگ جهانی دوم، اسپیت فایر در بسیاری از نبردهای هوایی شرکت کرد و موفق به شکست دادن بسیاری از هواپیماهای آلمانی شد.

اسپیت فایر

از جمله فناوری‌های مهم اسپیت فایر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. موتور Rolls-Royce Merlin: این موتور باعث شد که اسپیت فایر بتواند سرعت بالایی را برای مدت زمان طولانی حفظ کند.
  2. بال‌های تک بالشتک: بال‌های تک‌بالشتک باعث شدند که اسپیت فایر بتواند در سرعت‌های بالا و بالاتر از سایر هواپیماهای جنگی به‌خوبی کنترل شود.
  3. سلاح‌های مختلف: اسپیت فایر با سلاح‌های مختلفی مانند توپ، موشک و مسلسل مسلح شده بود که برای مبارزه با هر نوع هواپیما و تجهیزات دشمن مناسب بود.
  4. پوشش‌های خاص: اسپیت فایر دارای پوشش‌های خاصی بود که به دلیل مقاومت بالا در برابر آتش، آن را در نبردهای مختلف برتری می‌داد.

به‌عنوان یکی از بهترین هواپیماهای جنگی در جنگ جهانی دوم، اسپیت فایر دارای چند ویژگی مهم بود که آن را از سایر هواپیماهای جنگی متمایز می‌کرد:

  1. سرعت بالا: با سرعت بالایی که اسپیت فایر داشت، این هواپیما قادر بود در مقابل هر نوع هواپیما و تجهیزات دشمن مقاومت کند.
  2. آسانی کنترل: بال‌های تک‌بالشتک اسپیت فایر به هواپیما کمک می‌کردند تا به‌خوبی در سرعت‌های بالا کنترل شود.
  3. دقت بالا: با سلاح‌های مختلفی که به دلیل دقت و قدرت آنها به هواپیما اضافه شده بود، اسپیت فایر به‌عنوان یکی از بهترین هواپیماهای جنگی در جنگ جهانی دوم شناخته می‌شد.
  4. بادوامی: اسپیت فایر بسیار بادوام بود و قادر به پرواز بلندمدت بود که این ویژگی آن را به یکی از بهترین هواپیماهای جنگی در جنگ جهانی دوم تبدیل کرد.
  5. هنگامی که اسپیت فایر در دوره جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار می‌گرفت، دو مدل اصلی از این هواپیما وجود داشتند: اسپیت فایر MK V و اسپیت فایر MK IX.
  6. بعد از جنگ جهانی دوم، توسعه هواپیماهای جدیدی آغاز شد که به‌تدریج جایگزین اسپیت فایر شدند. در بین این هواپیماها، می‌توان به هواپیماهای جنگندهF-86 سابر، اف-۱۵ ایگل، و اف-۱۶ فایتینگ فالکون اشاره کرد. همچنین، هواپیماهای جنگنده دیگری مانند هواپیمای جنگنده میگ-۱۵ شوروی و هواپیمای جنگنده هنگامی چین نیز رقبای اسپیت فایر به شمار می‌روند.

هواپیمای اسپیت فایر

اسپیت فایر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین هواپیماهای جنگی در جنگ جهانی دوم، بعد از جنگ همچنان در خدمت نیروهای هوایی بسیاری از کشورها قرار گرفت و هنوز به‌عنوان یکی از هواپیماهای جنگی قدیمی ولی همچنان مفید در حال استفاده نمایشی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (4149 ديدگاه)

    داداشا این هواپیما باعث پیروزی متفقین بر متحدین شدین
    این هواپیما که خداست ولی جنگنده های لوفت وی آلمان هم بی نظیر بود

    کلا ژست و تیپیک بودن تو ارتش آلمان سطح بالاتری داشت الخصوص یونیفورماشون

    موافقم 41
    مخالفم 22
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      دیروز یه مستند میدیدم که فرمانده‌ی نیروی دریایی آمریکا میگفت جنگ باید باشه و اگر نباشه تکاملی هم وجود نداره !
      این خیلی حرفه‌ها !!!!!
      این وسط کشورهایی که ارتش قوی ندارند باید بلعیده شوند تا بلکه تکاملی در کار باشه و این آخرِ ناعدالتیه !
      امیدوارم هیچگاه دیگر جنگی به مانند جنگ دوم جهانی شکل نگیره که مطمئناً اگر شکل بگیره تعداد کشته‌ها میلیاردی میشه با انبوهی از جنایت در سطح جهانی !

      موافقم 22
      مخالفم 28
    2. A50

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خاک تو سرت
      به این آهن قراضه گفتی خدا؟!!
      همانند کافران بت پرست دوران جاهلیت

      موافقم 1
      مخالفم 5
    3. رامین بزرگ زاده

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعاً متأسفم
      جهالت دوران جدیده دیگه
      این آهن قراضه های انگلیسی بت های جدیدتونه دیگه

      موافقم 1
      مخالفم 4
  2. Pooriya

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ای کاش در مورد هواپیماهای آلمانی مثل me262
    یا هورتون هم بنویسید
    اونا پیشرفته ترین هواپیماهای جنگ و دوران خودشون بودن

    موافقم 49
    مخالفم 10
    1. گلاب

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (186 ديدگاه)

      دقیقا هواپیمایی مثل bf_109 آلمانی رقیب خیلی خوبی برای این هواپیما بود و بیشترین پیروزی هوایی جنگ جهانی دوم و پر تیراژ ترین جنگنده دنیاست

      موافقم 28
      مخالفم 11
  3. mercedes

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (425 ديدگاه)

    آدم تو فکر فرو میره اون زمان چجوری جنگنده ساختن یا زیردریایی و نکته جالبش اینجاس که هنوز خیلی از کشور ها قادر به ساختن این جنگنده های قدیمی نیستن

    موافقم 36
    مخالفم 7
  4. محمد

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    جنگنده های آمریکا ، انگلیس ، شوروی چند پله از جنگنده های آلمانی مسراشمیت و میتسوبیشی های ژاپن عقب تر بودن اما از اونجایی که همیشه تاریخ رو فاتحان مینویسند ، موستانگ و اسپیت فایر تبدیل شدن به جنگنده های افسانه ای جنگ جهانی در صورتی که واقعیت این نبود و غرب به خصوص آمریکا بعد از جنگ جهانی و استفاده از میراث نازی ها جهش عظیمی تو صنعت هوافضا داشتن

    موافقم 57
    مخالفم 36
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      بله برای همینم بود جنگ هوایی بریتانیا رو آلمان باخت به خاطر عقب بودن جنگنده های انگلیسی بود!!!
      جنگنده های انگلیسی و موتورای افسانه اییشون همیشه بهترین بودن.

      موافقم 39
      مخالفم 45
      1. Pooriya

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        انگلیسی ها نسل اول رادار هارو داشتن
        تا آلمان خواست هواپیمای رادار گریز بسازه
        پایان جنگ بود
        که بعد از پیروزی جنگ ، متفقین طرح ها و تکنولوژی رو دزدیدن

        موافقم 31
        مخالفم 11
      2. پویا

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (487 ديدگاه)

        البته قطعا جنگنده های انگلیسی عالی بودن اما باخت نبرد هوایی فقط بخاطر جنگنده های انگلیسی نبود!

        موافقم 15
        مخالفم 6
      3. محمد

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        آقا شما حافط منافع انگلیس در ایرانی؟ هرجا بحث ماشین انگلیسی و انگلیس میشه میاد وسط غیرتی میشه ، درحالی که آلمان تنها می‌جنگید چند به یک مثل کفتار از شرق و غرب بهش حمله کردن و قافیه رو باخت غیر از اون انگلیس کلی مستعمره از هند بگیر تا استرالیا و کانادا و آفریقا داشت که از منابع و مردمشون تو جنگ استفاده میکرد موقع سقوط فرانسه ارتش انگلیس و باقی مانده نیرو های فرانسوی درحال فرار از شمال انگلیس بودن خیلی ها میگن اگه هیلتر اونجا به انگلیس رحم نمی‌کرد دیگه نیرویی براشون باقی نمی موند امار پیروزی های هوایی و زمینی هواپیما ها و تانک های آلمان هم موجوده حتی خود متفقین هم که آخرت پدر سوخته بازی بودن و هستن به برتری آلمان اعتقاد داشتن ، غیر از اون نمی‌دونم چطور یک ایرانی میتونه با روس و عنگلیس حال کنه اونم کشوری که نصف جمعیت کشور رو قتل عام کرد و نصف ایران رو ازش جدا کرد

        موافقم 41
        مخالفم 35
        1. مازیار

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          هیتلر رحم کرد؟!!!!!
          این میتونه کاندید عجیب ترین جمله جهان باشه
          ضمنا آلمان خودش جنگ رو شروع کرد پس خودش انتخاب کرد که تنها بجنگه هرچند به اون شکل هم تنها نبود
          این فرق داره با وقتی که چند کشور باهم جنگی رو علیه یک کشور شروع کنن

          موافقم 27
          مخالفم 22
        2. حسن

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2083 ديدگاه)

          در جنگ جهانی دوم فرانسه سقوط نکرد تسلیم شد و اصلا نیرویی به عنوان مدافع یا مهاجم نداشت که فرار کنه مارشال پتن فرانسه را بدون قید و شرط تسلیم المان کرد و در اخر جنگ به اعدام محکوم شد که فک کنم نکشتنش.
          المان شروع کننده ی جنگ بود و تنها هم نبود ایتالیا و ژاپن هم متحد المان بودن و کنار المان و متفقین هم که انگلیس و امریکا و شوروی بودن
          جنگ 1939 شروع شد 1940 فرانسه تسلیم شد هر چند قبلش هم هیچ غلطی نمیکرد و انگلیس با المان و ایتالیا و ژاپن تا1941به تنهایی میجنگید و سه تا کشور عشق شما هیچ غلطی نکردن و فقط بمباران هوایی میکردن۱۴۰۱ با حمله ی المان و دوستان به شوروی – شوروی وارد جنگ شد بعد ژاپن ذوق زده شد 1941 به پرل هاربر حمله کرد 1941 هم امریکا وارد جنگ شد کدوم المان تنها کدوم کشک
          جنگ تبعات داره المان شروع کننده ی جنگ و مقصر تمام بلایای جنگه شما برعکس رو خر نشستی . عثمانی تو همین جنگ منهدم شد ایران کشته داد چون جنگ بود درسته روس و انگلیس مقصر کشته های ما هستند شرمنده اما ادم باید خیلی نادان باشه مسببین این بلایا المان و هیتلر را تطهیر کنه
          مساله ی بعدی اینه طبق اظهارات خود المانیها از سال ۱۹۱۹ به فکر جنگ افتادن و شروع به ساخت تجهیزات برای جنگ کردن چون فکر میکردن در جنگ جهانی اول به انها ظلم شده و حقشون نیست غرامت بدن و زمینهاشون گرفته بشه پس داشتن تجهیزات و نفرات بیشتر برای کشوری که طی ۲۰ سال خودش را اماده ی جنگ میکنه طبیعیه اما بازم تو تمام زمینه ها شکست خوردن

          موافقم 17
          مخالفم 31
        3. محمد

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1485 ديدگاه)

          بله هیتلر بهشون رحم کرد فرمانده نیروی زرهی آلمان وقتی به دانکرنک رسید از هیتلر دستور خواست ، هیتلر مایل بود که انگلیس مثل فرانسه تسلیم بشه و اگه تلفات بیشتری بهشون بزنه بعد از اشغال انگلیس به مشکلات بیشتری بخوره که یکی از اشتباهاتش شد و اما حسن که میگه آلمان جنگ رو شروع کرد ، بله آلمان جنگ رو شروع کرد برای پس گرفتن سرزمین های آلمانی نشین و حمله به روسیه هم حمله پیش دستانه بود ، اگر متفقین ایران را اشغال نمی‌کردن تا از طریق ایران جبهه شوروی رو تقویت کنند کار شووری تموم بود آلمان به کمتر از ۶۰ کیلومتری مسکو رسیده بود ، مشکل اینه که شما دارید تاریخ رو از سمت کشور های متفق نگاه میکنید

          موافقم 20
          مخالفم 17
        4. حسن

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2083 ديدگاه)

          خدایی میدونی چیه انگلیسیها قابل تقدیره چرا باید بهشون احترام گذاشت.
          کل اروپا طی 6 ماه سقوط کرد فرانسویها انقد بیغیرت و کثیف بودن که مملکت خودشون را دو دستی به کثیف ترین و وحشی ترین و نژاد پرست ترین انسانها تقدیم کردن و کل اروپا 5 سال تو مشت المان بود و فاصله ی المانیها در فرانسه با انگلیس فقط چند ده متر کانال مانش بود و دائم زیر اتش بودن اما حتی یک لحظه و فقط یک لحظه از مقاومت دست برنداشتن و المان هم نتونست تصرفش کنه وطن پرستی و دفاع از ملک را تعریف کردن در زمانی که ما صد سال قبل از جنگ جهانی دوم به شرق و غرب باج میدادیم خاکمون را میفروختیم و هیچ پخی نبودیم

          موافقم 21
          مخالفم 17
        5. مازیار

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          حسن
          تو دو تا کامنت حرف حق رو زدی اما متاسفانه افق دید بسیار محدود باعث شد که مخالفت بیشتر از موافقت باشه

          محمد
          گیرم که قبول و ما تاریخ رو از سمت کشورهای متفق نگاه می کنیم
          سوال اینجاست ‌که شما چرا از سمت جنایتکاران و متجاوزین نگاه می کتید؟!!

          موافقم 15
          مخالفم 15
        6. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2353 ديدگاه)

          رفیق آلمان به نقطه ای از خود بزرگ بینی رسیده بود که فکر کرد راحت همه جا رو میگیره و تنهایی جنگ رو شروع کرد ولی تنها نبود بزرگترین رفیقش که ایتالیایه فاشیست بود در ضمن کلی لشگر و هنگ از ملیتهای مختلف داشت.به هر حال فقط اوجاش که آلمان اومد تهران ناگهان 100000 نفر سلام نازی دادن.حیف ایران ما که گرفتار شده ما به تمام دنیا متفاوت هستیم

          موافقم 6
          مخالفم 12
  5. R/T

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    عاشق ظاهرش هستم

    موافقم 9
    مخالفم 5
  6. R/T

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    عاشق ظاهرشم

    موافقم 5
    مخالفم 6
  7. مهدی

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    من عاشق تاریخ جنگ جهانی هستم و میشه گفت بیشتر کتاب های خاطرات فرماندهان معروف اون زمان رو خوندیم اما جنگ جهانی دوم دوتا تصمیم عجیب از سمت هیتلر داشت که هیچوقت دلیل موجهی براش پیدا نشد. یکیش حمله به روسیه بود با اون همه وسعت سرزمینی و سرمای هوا و این در حالی بود که یک سال قبل از جنگ این دو کشور رابطه بسیار خوب باهم داشتن و از نظامی تا درمان پیمان های مشترک زیادی رو باهم برنامه ریزی کرده بودن . دوم اینکه انگلیس کاملا فتح شده بود و به قول ژنرال انگلیسی هیچ نیروی نظامی غیر از پلیس شهری تو انگلیس وجود نداشت و تمام نیرو نظامی این کشور پشت جبهه تو محاصره بودن و ناگهان به دستور هیتلر همه چیز متوقف شد ( در مورد این واقعه فیلم دانکرک هم ساخته شده) اینکه چرا این تصمیمات گرفته شد میشه گفت مشخصا لابی های انگلیسی مثل همیشه پشت داستان قرار دارن. هیتلر جنگ رو به غرور خودش و البته مشاورینی باخت که از سال ۴۱ به بعد کم کم خیانت ها و سهل انگاری های متمادی در حق هیتلر کردن و حلقه دور هیتلر به آرومی خالی شد این رو هم باید در نظر گرفت که آلمان نازی عملا متحد قویی نداشت وگرنه از بعد تکنولوژی آلمان چند سر و گردن بالاتر از کشورهای دیگه بود و در کل درصد زیادی از دانشمندان اون زمان از نژاد تویتس که اصالتا سوئیسی و اتریشی و آلمانی بودن و قبل و بعد از جنگ توسط آمریکا و مقداری هم روسیه این ذخیره انسانی به یغما رفت . واقعا نژاد عجیبی بودن ژرمن های اون زمان

    موافقم 17
    مخالفم 13
    1. حسن

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2083 ديدگاه)

      قشنگ تاریخ را نخوندی اولا دانکرک بندری در شمال فرانسه و چسبیده به بلژیک است.
      دانکرک جنگی برای تصرف فرانسه بود کتاب کدوم اوسگولی را خوندی که گفته هیشکی تو شهر لندن نموند بعد نبرد دانکرک و تسلیم فرانسه مبارزان فرانسوی به لندن فرار کردن و به رهبری ژنرال دو گل ارتش ازاد فرانسه را در لندن پایه گذاری کردن که از سربازان و فرانسویهای فراری از فرانسه تشکیل میشدن
      ۱۹۳۹المان لهستان را گرفت تا اخر سال ۱۹۳۹ هلند بلژیک ولوگزامبورگ را تصرف کرد و برای تصرف فرانسه نبرد دانکرک رخ داد.
      دانکرک ربطی به سرزمین انگلستان نداره اما یک شکست بزرگ بود چون انگلیس به تنهایی میجنگید و پتن و فرانسه در تدارک خیانت بودن و صد البته تمام نیروهای انگلیس به هیچ وجه در دانکرک نبودن.
      نبرد دانکرک در ابتدای جنگ اتفاق افتاد و متحدین برای تصرف فرانسه وارد جنگ شدن دو ارتش فرانسه و تمامی نیروهای بلژیکی و قوای اعزامی بریتانیایی بین یگان‌های متحدین و دریا به محاصره درآمدند که با تسلیم بدون قید و شرط فرانسه توسط مارشال پتن و با پیروزیه قاطع المان نبرد دانکرک به پایان رسید و متحدین به راحتی وارد فرانسه شدن .

      موافقم 11
      مخالفم 17
  8. مهدی

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    دوست عزیز بله دانکرک شمال غربی فرانسه هست و نزدیک بلژیک ولی در نزدیکی خط ساحل انگلیس در واقع اونقدر نزدیک به انگلیس بود که تمام این نیروها با کمک قایق های کوچک و ماهیگیری که واسه کمک اومده بودن از اونجا فرار کردن برگشتن انگلیس!جنگها در یک زمان که فقط یک جبهه ندارن همزمان آلمان ها جبهه های لوکزامبورگ و هلند رو هم داشتن و فرانسه هم عملا اخرای کارش بود! منابع مشخص هست بعضی منابع گفتن ۳/۴ و بعضی ۲/۳ تمام نیروهای ارتش بریتانیا (۳۰۰ هزار نفر) برای کمک به فرانسه تو ساحل دانکرک لخت و پاپتی محاصره بودن و دقیقا غیر از پلیس شهری انگلیس نیروی زیاد دیگه هم نداشت این یعنی شکست یه کشور و تمام! بعضی ها گفتن دلیل قتل عام نکردن نیروهای انگلیس ترس از عملیات آخر پاریس و اینکه جبهه اونجا تضعیف نشه بود و ادامه کار رو از نیروی زمینی به نیروی هوایی انتقال داد و بعضی ها هم میگن هیتلر شخصا این دستور رو داد که به انگلیس بفهمونه مشکلی با بریتانیا نداره و خودش رو از جنگ کنار بکشه ولی به هر حال این یه اشتباه کامل بود و نقطعه عطفی تو جنگ

    موافقم 15
    مخالفم 6
    1. حسن

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2083 ديدگاه)

      جای این بحث اینجا نیست اما یک جمله میتونه از وحشی ترین انسانهای تاریخ قدیس بسازه.
      کل نفراتی که از دانکرک خارج شدن 250 هزار نفر بود که کل نیروهای ارتش بلژیک و صد هزار نفر از نیروهای ژنرال دوگل بودن قطعا خیلی از داوطلبان جنگ هم از هلند و و لوگزامبورگ هم در بین انها بوده پس 300 هزار نفر از انگلیس نبودن.
      به هیچ وجه امکان جنگ برای المانها وجود نداشت درسته همیشه بعد از مرگ وحشیهایی مثل چنگیز و هیتلر طرفداراشون برای انها حماسه سازی میکنن اما قاتل و تروریست همیشه قتل و تروریسته
      اگر منظور اینه چرا بعد از تسلیم فرانسه و ناامیدی از جنگ و محاصره ی نیروهای دوگل المان همه ی انها را نکشت هر چند هرگز امکانش وجود نداشت اماکارشناسان دلایل متعددی براش در نظر گرفتن.
      مهمترینش اینه هیتلر نمیخواست نمادین ترین پیروزیه او تحت تاثیر کشتن و تعقیب مبارزان شکست خورده و ناامید قرار بگیره و قصد داشت با ارتش فاتح و به صورت نمادین وارد فرانسه بشه که اینکار را هم کرد
      مساله ی بعدی اینه که خط ساحلیه دانکرک بالای صد کیلومتر بود که قابل گسترش بود و به هیچ وجه امکان پوشش کامل نداشت
      مساله ی سوم اینه که برتری متحدین در دانکرک به خاطر ادوات جنگی بود و امکان استفاده از ادوات سنگین جنگی در خط ساحلی نبود خط ساحلی پوشیده از گیاه بود اب هم مانع تردد میشد زمین سست بود و ارتش متحدین باید با ادوات قابل حمل توسط افراد وارد جنگ میشد که جنگ نفر به نفر قطعا تلفات بسیار زیادی برای هیتلر داشت و عملا یک شکست محسوب میشد علی الخصوص که اشناییه افراد محلی با منطقه بسیار بیشتر از مهاجمین بود
      فرانسه و دانکرک کل 5 سال جنگ دست المان بود و از زمان تصرف فرانسه تا حضور شوروی و امریکا 16 ماه انگلیس تنها مدافع جنگ بود فاصله ی دانکرک هم هیچ تغییری نکرد و کانال مانش هم پهنتر نشد اگه هیتلر میتونست انگلیس را به زانو دربیاره قطعا اینکار را میکرد و انگلیس را تصرف میکرد
      اما جمله ی معروف و تاریخی هیتلر میخواست نشون بده با انگلیس خصومت و جنگ نداره با توجه به کمک انگلیس به لهستان حضور فوری در جنگ علیه هیتلر بعد شروع جنگ و کوبنده ترین حملات هواییه هیتلر به انگلیس بیشتر شبیه طنزه تا تطهیر بزرگترین قاتل انسانیت تمام اعصار

      موافقم 6
      مخالفم 9
      1. مهدی

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1739 ديدگاه)

        چیزی که تاریخ ثبت کرده اینه که حدود ۴۰۰ هزار سرباز متفقین تو دانکرک بودن که ۳۳۰ هزارتاش سرباز انگلیسی بودن که از این تعداد حدود ۷۰ هزار سرباز انگلیسی کشته و زخمی شدن. کل ارتش بریتانیا اون زمان چیزی در حدود ۵۰۰ هزار سرباز بود. بعد از فتح پاریس جبهه های جنگ پراکنده شد و جبهه های اصلی سمت شمال آفریقا و شرق اروپا بود و غیر از عملیات بلیتس که هوایی بود عملیات بزرگ دیگه ای علیه انگلیس انجام نشد و از طرفی هیتلر برای عملیات بزرگ بارباروسا که شروع جنگ با شوروی بود تجدید قوا میکرد پس اینکه انگلیس فتح نشد یا نخواست فتح بشه رو به پای قدرت انگلیس نزارید مطمئن باشید اگر جبهه های جنگ آلمان رو انگلیس متمرکز میشد کار انگلیس بعد از فرانسه به هفته هم نمی‌کشید! همه بار تلفات جنگ مقابل آلمان رو نیروهای شوروی متحمل شدن در واقع انگلیس و فرانسه و آمریکا لاشخورهایی بودن که بعد از پایان جنگ فقط از موهبت های پیروزی ارتزاق کردن! جالبه بدونید جمع کل کشته های فرانسه و انگلیس و آمریکا ۱.۵ میلیون نفر بود در حالی که شوروی به تنهایی تلفات ۲۵ میلیونی متحمل شد! فتح آلمان و شکست هیتلر عملا توسط شوروی و نیروهای سرخ انجام شد ولی عموم مردم پیروز جنگ رو آمریکا و انگلیس می‌دونن چون غیر از فیلم های هالیوودی اطلاعات دیگه ای بهشون نرسیده

        موافقم 11
        مخالفم 6
        1. حسن

          ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2083 ديدگاه)

          هیچی دیگه انگلیس کلا نبود
          شما 21 ماه جنگ را نادیده میگیری طی این 21 ماه تا ورود شوروی به جنگ تمام امید اروپا انگلیس بود تنها مدافع اروپا انگلیس بود تنها کشوری که سرپا بود و با متحدین میجنگید انگلیس بود لندن محل شکل گیریه ارتشهای ازاد سراسر اروپا بود انکار شما تاریخ را عوض نمیکنه
          نبرد دانکرک 26 مه( برج 5) سال1940 شروع و در 4 ژوئن برج 6 سال 1940 به پایان رسید.
          متحدین طرح تصرف بریتانیا را بلافاصله بعد از تحقیر فرانسه و امضائ قرارداد با پتن از هیتلر دریافت کردند هدف پیاده کردن نیروها در سرزمین اصلی بود که بنابر توصیه و ترس از قدرت نیروی دریاییه بریتانیا هیتلر با تعدیل هدف را نابودیه تمام زیر ساختها و فلج کردن کشور و تصرف ان اعلام نمود
          در 10 ژوئیه یعنی برج 7 سال 1940 دقیقا یک ماه بعد از نبرد دانکرک و تسلیم فرانسه متحدین و هیتلر به انگلیس حمله کردند و تا اکتبر همان سال به مدت 5 ماه انگلیس را نفله نمودن اما بازم هیچ غلطی نکردن
          عملیات عقاب—نبرد بریتانیا –نبرد کانال –بمباران هوایی طی 4 ماه با 400 بمب افکن— همه علیه انگلیس و بعد نبرد دانکرک به قصد تصرف انگلیس بود – فقط در 4 ماه طی بمباران‌های شهری ۲۴۰۰۰ انگلیسی کشته و بیش از ۳۲۰۰۰ نفر دیگر مجروح شدند
          چه ما خوشمون بیا یا نیاد انگلیس نماد مقاومت 25 ماهه در برابر متحدین در جنگ جهانیه دومه تا زمانی که هیتلر با شوروی وارد جنگ شد شوروی اصلا هیچ کاری به جنگ نداشت و خودش داشت کشورهای اطراف را ضمیمه ی خاک خودش میکرد بعد که هیتلر بهش حمله کرد مجبور شد وارد جنگ با متحدین بشه

          موافقم 7
          مخالفم 8
        2. حسن

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2083 ديدگاه)

          من به هیچ وجه امریکا و انگلیس را پیروز جنگ نمیدونم
          بحث بر سر جمله ی تاریخیه طرفداران هیتلره که میگن هیتلر با انگلیس جنگ نداشت من میگم داشت نتونست
          چون تو کمتر از 6 ماه اروپا را تسخیر کرد و طی 5 سال نتونست بریتانیا را تسخیر کنه باعث شرمساریه خودش و طرفدارانش شده و با طرح این نکته سعی در ماست مالیه قضیه دارن و هیچ وقت حاضر به اذعان این نکته نیستن که انگلیسیها مرد بودن نذاشتن کشورشون تصرف بشه الان 70 ساله این بحث وجود داره و تمام نشده هرگز هم تمام نمیشه

          موافقم 4
          مخالفم 8
        3. مهدی

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1739 ديدگاه)

          این تاریخ ها رو از کجا در میارید ؟؟ ۱۰ مه ۱۹۴۰ فرانسه تصرف شد و ژوئن ۱۹۴۱ آلمان به روسیه حمله کرد عملا دیگه بار اصلی جنگ رو دوش روسیه بود. از کدوم ۲۱ ماه و ۲۵ ماه حرف میزنید ؟ تمام تاریخ دانان و کارشناسان نظامی گذشتن از جون ارتش انگلیس تو دانکرک رو یکی از دلایل اصلی شکست آلمان در آینده می‌دونن حتی خود سربازهای انگلیسی هم باورشون نمیشد زنده برگشتن شما از کدوم ناتوانی اون زمان آلمان حرف میزنید ؟! آمار کشته های نظامی و غیر نظامی به تفکیک کشورها هنوز موجوده شما خیلی راحت میتونید اختلاف معنادار رو بین تلفات شوروی و انگلیس ببینید جایی که آلمان اراده و تمرکز واسه تصرفش داشت و توی ۳ سال ۲۵ میلیون کشته رو دست روسیه گذاشت بعد به قول شما انگلیس وزنه اصلی متفقین ۴۵۰ هزار کشته توی تمام طول زمان جنگ! اعداد با آدم حرف میزنن شما چی رو منکر میشی

          موافقم 8
          مخالفم 5
        4. حسن

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2083 ديدگاه)

          چرا روسیه را میاری اصلا هیچ حرفی در مورد پیروز جنگ یا روسیه ندارم مساله از اغاز جنگ تا حمله به روسیه است که 21 ماه طول کشید و 5 ماه ان صرف حمله به انگلیس شد چرا مقاومت میکنی
          قرارداد تسلیم فرانسه با ورود ادولف هیتلر به فرانسه در 22 ژوئن1940 اتفاق افتاد
          جنگ دانکرک در 4 ژوئن 1940 تمام شد اما قرار داد تسلیم فرانسه با ورود هیتلر به عنوان فاتح 22 ژوئن1940 در نزدیکی کومپین، امضا شد
          هیتلر بعد از دانکرک وارد فرانسه شد چون قبلش برساحل مانش سمت فرانسه تسلط نداشت و کل ساحل مانش در فرانسه دست انگلیس و نیروهای ژنرال گل و بلژیکیها بود دانکرک پاکسازی برای ورود هیتلر به فرانسه بود
          بعد از امضای قرارداد تسلیم فرانسه هیتلر دستور حمله به انگلیس را صادر کرد و 5 ماه طول کشید و وقتی نتونست و دید نمیشه و نمیتونه جبهه را عوض کرد از ژوئیه1940 تا اکتبر 1940 با تمام قوا انگلیس را کوبید و5 ماه زمان برا هیتلر خیلی زیاد بود چون کل اروپا را مثل اب خوردن گرفتن و توجیه نداشت و نمیتونستن وقت بیشتری صرف انگلیس کنن
          المان 22 ژوئن 1941 به شوروی حمله کرد یعنی 8 ماه بعد از حمله ی ناموفق به انگلیس و 21 ماه بعد از شروع جنگ چیه اینا عجیبه که نمیپذیری
          متاسفانه بحث بدون نتیجه داره طولانی میشه و ادامه دادن بیهوده است خوشحال و پیروز باشید

          موافقم 5
          مخالفم 3
  9. مهدی

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    در مورد این مقاله هم باید بگم همون پروپاگاندایی که از فرار تحقیر امیز انگلیس تو دانکرک پیروزی ساخت و با افتخار فیلم هم در موردش ساختن همون سیستم تبلیغاتی تجهیزات انگلیسی به طور خاص همین جنگنده اسپلیت فایر رو شکست ناپذیر جلوه دادن در حالی که به واقع از نظر تکنولوژی آلمان سال ها جلوتر از بقیه کشورها بود و حتی اواخر جنگ آلمان ها کم کم از جنگنده های موتور جت و موشک های بالستیک هم داشتن رونمایی میکردن

    موافقم 13
    مخالفم 11
  10. فرشید

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (266 ديدگاه)

    چقدر مطلب کم عمق و سطحی بود

    موافقم 6
    مخالفم 7
  11. داوود

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    در کل اگر آلمان پیروز میشد دنیا الان جای بهتری برای زندگی بود.فرانسه هم به واسطه صلح کشورش رو از ویرانی نجات داد و کار اشتباهی نکرد

    موافقم 8
    مخالفم 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا