ایرباس H160 نخستین هلیکوپتر شهری تمام کامپوزیتی جهان است که با وزن سبک خود، ویژگیهایی چون پرواز راحت و آرام و سرعت کروز بالا را ارائه میکند.
این نخستین هلیکوپتر ایرباس پس از معرفی یوروکوپتر در سال ۲۰۱۴ است که با اهداف ارائه عملکرد مطلوب، ایمنی و آسایش معرفی شده است. H160 یک پرنده متوسط است که مابین مدلهای H145 و H175 قرار میگیرد. پرههای این هلیکوپتر دارای شکل عجیبی همچون چوب هاکی میباشند. این فرم برای کاهش میزان صدا ناشی از ایجاد جریانهای گردابی انتخاب شده است. وزن این هلیکوپتر ۵ تا ۶ تن بوده و ۱۲ نفر ظرفیت سرنشینان آن است. سرعت کروز آن به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند تا ۱۲۰ مایل دریایی پرواز کرده و تا ارتفاع ۵ هزار پایی اوج بگیرد.۱۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Lamborghini REVENTON
۱۸ اسفند ۱۳۹۳واقعاً زیباست یک اثر هنری است ولی در مورد قدرت چیزی نمی تونم بگم.
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۹ اسفند ۱۳۹۳زیبا و باحال و آمیزه ای از هنر و تکنولوژی
منم بلدم کاغذیشو درست کنم.
حسین
۱۸ اسفند ۱۳۹۳با عرض خسته نباشید، از دستاورد های داخلی هم مطلب بگذارید!! مثل بالگرد جدید شرکت “پنها” .
ali
۲۹ مرداد ۱۳۹۴بذار اول پرایدو ارزون کنن بعد
h112
۱۸ اسفند ۱۳۹۳من اگه رییس جمهور بودم حتما یکی میخریدم…..ایرباس هم که هست…
saleh.cars.motorcycles
۱۸ اسفند ۱۳۹۳تمام قابلیت هاش یک طرف شکل پروانه ها یک طرف
تابحال چنین پروانه هایی ندیده بودم
نه در هواپیماها ونه هلیکوپترها حتی تو پروانه های پاراموتور ویا کایت های موتوری وحتی هواپیما وهلیکوپترهای مدل وبدون سرنشین و…
خوب بود حداقل به صورت نسبی ویادرصدیومقایسه ی میگفتن میزان صداش بااین طرح وشکل چقدرکاهش پیداکرده
مرسی پدال
saleh.cars.motorcycles
۱۸ اسفند ۱۳۹۳دوستان علاقمندبه هلیکوپتر میتونین تو پیج زیر تصاویری زیبا از هلیکوپتر mercedesbenz را ببینین
http://www.emercedesbenz.com/autos/mercedes-benz/corporate-news/mercedes-benz-style-ec145-eurocopter-premieres-in-geneva/
سعید
۱۹ اسفند ۱۳۹۳اینم قایق مرسدس:
http://www.emercedesbenz.com/autos/mercedes-benz/concept-vehicles/mercedes-amg-50-vision-gt-concept-boat-revealed/
http://www.emercedesbenz.com/autos/mercedes-benz/sls-amg/cigarette-racing-50-marauder-gt-s-concept/
ستاره سه پر مرسدس بنز یعنی:تسلط بر زمین و هوا و دریا
محمد
۱۸ اسفند ۱۳۹۳اونا دارن به چه چىزاىى دست مىابند
اما مافقط ارزومون اىنه که پروازامون تاخىر نداشته باشه.
ممنون از پدال.
احسان(احسان سابق)
۱۸ اسفند ۱۳۹۳داخلش شبیه f-35ه.اگر نظر مدیران ایران رو بپرسی میگن امریکایی ها از روی صاعقه برای هواپیما سازی الهام میگیرن
امیر محمد
۱۹ اسفند ۱۳۹۳کلا از هلیکوپتر ها خیلی بیشتر از هواپیماها خوشم میاد خیلی کار بردی ترن
P.G
۱۹ اسفند ۱۳۹۳این موضوع که خیلى ها میگن هلیکوپتر کاربردى تر از هواپیماست خیلى صحت نداره و بیشتر تصورات این افراد هست
اگر از نظر اینکه هلیکوپتر نیاز به باند خاصى نداره و میتونه اکثر مناطق فرود بیاد صحبت کنیم،بله درسته،هلیکوپتر کاربردى تره!
اما در مواردى مانند میزان بار و مسافر قابل حمل،سرعت،ارتفاع پروازى و خیلى موارد دیگرقطعاً هیچ هلیکوپترى در مقایسه با هواپیما کاربردى نیست!
آیا ما هلیکوپترى میتونیم داشته باشیم که بشه باهاش صدها مسافر یا ده ها تن بار رو با سرعت ۰/۸۵ماخ ظرف پانزده ساعت درمسافت ۱۴۰۰۰کیلومتر حمل کرد؟!قطعاً نه!
اما به طور کل نباید با هم مقایسه بشن،چون مورد استفاده و منطق و هدف ساخت این دو وسیله کاملاً متفاوته و نمیشه با در نظر گرفتن یک جنبه ى خاص،یکى رو ضعیف تر از دیگرى دونست
افشین
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ایرباسو عشقه
من اطلاعات درستی ندارم اما فکر کنم 1300 اسب بخار برای هلیکوپتر زیاد باشه ! نه ؟
سعید
۱۹ اسفند ۱۳۹۳اولش که دیدم فکر کردم حداکثر 4 یا 5 نفر جا داره؛ولی ظرفیت 12 نفر سرنشین داره،خیلی خوبه
نوید
۱۹ اسفند ۱۳۹۳یکم به عکس آخری بیشتر دقت کنید
یادتان به چیزی نمیفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بله درسته ما تا چند سال پیش چنین چیز هایی رو در فلیم های علمی تخیلی
البته با درجه ی تخیل بسیار بالا
میدیدیم
مهدی
۱۵ تیر ۱۳۹۴به نظر من هم هلیکوپتر و هواپیما خوب هستند و مزیت های رقابتی خود را دارند ولی مولتی روتور ها هم در آینده نزدیک یک رقیب برای هلیکوپتر و هواپیما ها به حساب می آید