هنگامی که در اوایل سال جاری فورد با معرفی مدل جدید F-150 خود اعلام کرد که بخش عمدهای از ساختار آن را از آلومینیوم میسازد، بلافاصله گمانهزنیها برای تخمین افزایش هزینههای ساخت و قیمت فروش این خودرو آغاز شد. در حالی که بررسیها نشان میدهد تغییر ساختار از فولاد به آلومینیوم در هر دستگاه ۷۵۰ دلار هزینه بالاتری داشته باشد، فورد راههایی برای صرفه جویی و بهره وری بیشتر یافته است.
استفاده از آلومینیوم بازیافتی یک راه خلاقانه است که ۱۲۴ دلار صرفهجویی را به دنبال دارد. همچنین تجهیزات پنوماتیکی بازیافت قراضهها که در تأسیسات دیربورن، میشیگان، کانزاس سیتی و میسوری نصب میگردد، به طرز قابل ملاحظهای هزینههای اضافی را با بهینهسازی فرآیندهای بازیافت جبران میکند. هر دستگاه از فورد F-150 از ۱۴۱ کیلوگرم آلومینیوم بازیافتی در چهار گرید و ضخامت ساخته میشود. این قطعات در قسمتهای دربها، کاپوت و گلگیرها و سایر نقاط خودرو استفاده میشوند.
پیشبینی فورد صرفهجویی ۳۷۲ دلاری برای هر دستگاه خودرو است. یعنی بیش از ۸۰ میلیون دلار در سال که بیش از ۶۰ میلیون دلاری است که فورد برای خرید و نصب تجهیزات بازیافت خود خرج کرده است.
برای تقاضای بالای ایجاد شده توسط فورد، شرکت Alcoa به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان آلومینیوم مجبور به سرمایهگذاری ۵۷۵ میلیون دلاری در آیوا و تنسی شده است. این شرکت گرچه در سال ۲۰۱۳ بیش از ۲.۳ میلیارد دلار زیان کرده بود اما با همکاری جدید با فورد احیا شده و اکنون قیمت سهام آن نیز ۵۰ درصد رشد کرده است. بخشی از این موفقیتها ناشی از خوشبینی به استقبال از فورد F-150 به عنوان پرفروشترین خودروی آمریکاست.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ فروردین ۱۳۹۳درود . عاشق وانت های امریکا هستم .
وانت فقط امریکا .
شاهین
۲۱ فروردین ۱۳۹۳میلاد جان اینو بخون.
جنرال موتورز روزهای شلوغ و پرسروصدایی را میگذراند. ماجرای تاخیر در فراخوان و تعمیر خودروهایی که دارای نقص فنی در سوئیچ احتراق بودند، به دردسری جدی برای بزرگترین خودروساز آمریکا و ضربهای کاری به اعتبار ماری بارا، اولین مدیرعامل زن تاریخ جنرال موتورز تبدیل شده که چند ماهی بیشتر از شروع فعالیتش در رأس این خودروسازی نمیگذرد.
آژانس ملی امنیت حملونقل آمریکا که مهمترین نهاد کنترل کیفیت خودرو در این کشور محسوب میشود، جنرال موتورز را بهدلیل ناتوانی در پاسخگویی شفاف در مورد این فراخوان رسما سرزنش کرده است. این آژانس خودروساز آمریکایی را 28 هزار دلار جریمه کرده و هشدار داده در صورت تداوم این وضع مجازاتهایی سختتر در دادگاههای فدرال در انتظارش خواهد بود. آژانس ملی امنیت حملونقل 107 پرسش را در این مورد مطرح کرده که چرا فراخواندن 2 میلیون و 600 هزار خودرویی که واجد این نقص بودهاند، نزدیک به یک دهه طول کشیده است.
بر اساس اعلام این آژانس جنرال موتورز تا زمان ارائه پاسخهایی شفاف و درست به این پرسشها باید روزانه 7 هزار دلار جریمه بپردازد. این آژانس همچنین از جنرال موتورز خواسته اسامی افرادی را که درگیر تصمیمگیری در مورد این فراخوان بودهاند، فاش کند.
دردسرهای ماری بارا در واشنگتن به همینجا ختم نشده و طی هفته گذشته او دو بار ناچار از حضور در کنگره آمریکا و پاسخ به پرسشهای مشابه از سوی نمایندگان بوده، جلساتی که در آن –بر اساس گزارشی در روزنامه وال استریت ژورنال- خانم بارا اگرچه بابت این تاخیر از نمایندگان و افکار عمومی آمریکا عذرخواهی و جزئیاتی را در مورد دلایل و عوامل دخیل در آن ارائه کرده، از ارائه پاسخ صریح و قانعکننده به اغلب نمایندگان طفره رفته و به این نکته اکتفا کرده که جنرال موتورز از مدتها پیش بررسی را آغاز کرده و قضاوت نهایی باید به زمانی موکول شود که نتایج این بررسی کامل منتشر شود؛ اگرچه برخی ناظران معتقدند نمایندگان برای شنیدن توضیحات ماری بارا به قدر کافی صبور نبودهاند، این جلسات نهایتا در برنامه تلویزیونی معروف Saturday Night Live به هجو کشیده شد.
خانم بارا در این جلسات متحمل حملاتی شدید از سوی نمایندگان شد، چنانکه یکی از لزوم مجازاتی سخت سخن گفت؛ چراکه بزرگترین خودروساز آمریکا «مجرم» است و دیگری گفت که خانم بارا باید در «فرهنگ لاپوشانی»اش تجدید نظر کند. مخالفان خشمگین خانم بارا را متهم کردند که اسنادی کلیدی را از پرونده این ماجرا حذف کرده و نیز مدعی شدند یکی از مهندسان جنرال موتورز در این مورد شهادت دروغ داده است. ریچارد بلومنتال، نماینده کنگره به او گفت که مجموعه تحت مدیریتش باید به صاحبان شورولت کوبالت و دیگر خودروهای دارای این نقص خبر میداد که تا زمان رفع آن از خودرویشان استفاده نکنند، اما چنین نکرده و حالا باید تبعات قانونی و اخلاقی مسوولیتی را که بر عهده داشته بپذیرد.
منتقدان جنرال موتورز میگویند تصویر فعلی جنرال موتورز با «جنرال موتورز» جدیدی که خانم بارا وعده داده بود فاصلهای بعید دارد و قرار بود بزرگترین خودروساز آمریکایی از سایه ورشکستگی بیرون بیاید و بر مشتریمداری متمرکز شود، نه آن خودروسازی باقی بماند که محتاج مراقبتهای دولتی است و شورولت کوبالت تولید میکند (تولید این خودرو از سال 2010 متوقف و شورولت کروز جایگزین آن شد). باربارا باکسر، نمایندهای از کالیفرنیا و از موافقان این انتقاد بود که در این جلسه خطاب به خانم بارا گفت: «اگر جنرال موتورز جدید این است، مدیریت به وضوح ناکارآمد است.»
گرگ مارتین، سخنگوی خودروساز آمریکایی پیش از این خبر داده بود که عملیات تعمیر قطعا بهزودی آغاز میشود. به گفته او صاحبان این خودروها نامهای دریافت میکنند که به آنها از رسیدن قطعات تازه به نمایندگیها و همچنین نوبت مراجعهشان خبر میدهد. بر این اساس تمامی این خودروها ظرف 6 ماه آینده در نمایندگیها حاضر میشوند و تعمیر و جایگزینی قطعات تازه هر خودرو بین 30 تا 45 دقیقه زمان میبرد. از آنجا که برخی از این خودروها بیش از 10 سال عمر دارند و احتمالا حالا در دست مالک دوم هستند، بسیاری این فراخوان را فرصتی برای جنرال موتورز میدانند تا با مشتریانی تازه روبهرو شود و اعتماد آنها را بازیابد.
خودروهای شورولت کوبالت (مدل سالهای 2005 تا 2010) و HHR (مدل 2006 تا 2011)؛ و پونتیاک G5 (مدل 2005 تا 2010) و سالستیس Solstice (مدل 2006 تا 2010) از جمله خودروهای واجد این نقص و مشمول فراخوان هستند. جنرال موتورز میگوید خودروهایی که از سال 2007 به بعد تولید شدهاند به سوئیچی مجهزند که از نو طراحی شده، اما احتمالا هنگام تعمیر قطعاتی از سوئیچ قدیمی در آنها نصب شده که دارای مشکل هستند. بنا به اعلام خودروساز آمریکایی این سوئیچها ممکن است ناگهان از کار بیفتند و موجب خاموش شدن موتور خودرو شوند و در نتیجه فرمان، ترمزها و ایربگها را از کار بیندازد.
زیگما
۲۱ فروردین ۱۳۹۳رسما پدر جی ام رو در آوردن
سابقه نداشته اینقدر یه خودروساز رو سرزنش کنن
به مجلس هم کشوندنش!
خاوری مزراتی
۲۱ فروردین ۱۳۹۳چرا دو سال پیشم سر قضیه موکتهای مشکل دار شرکت تویوتا خیلی کار بیخ پیدا کرد و تویوتا جریمه سنگین شد و از مردم عذرخواهی کرد
البت پاش به مجلس باز نشد
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ فروردین ۱۳۹۳درود . زیگما این یعنی چی ؟؟؟
((( هر دستگاه از فورد F-150 از 141 کیلوگرم آلومینیوم بازیافتی در چهار گرید و ضخامت ساخته میشود.)))
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ فروردین ۱۳۹۳درود .
زیگما من این خبری که شاهین گذاشته است رو نخونده بودم که ، ولی دیدی
که زودتر از این خبر ، اعلام نظر کردم .
دادگاه که سهله ، باید به سلابه بکشنش .
زیگما مساله را خیلی شل گرفتی ، صحبت 10 ساله . این یعنی کلاه
گذاشتن سر مردم . واقعا کار این بدتره یا فولکس ؟؟؟
هرچند که من جوابت رو در مورد فولکس دادم ثبت نشد . ولی فردا
پدال درستش میکنه .
دوستان میبینید که جنرال موتورز برای بزرگترین خودروساز جهان
شدن ، دست به چه کارهایی میزنه ؟؟؟ به چه قیمتی ؟؟؟
واقعا باید دست تویوتا رو بوسید .
واقعا باید دست فولکس واگن و بوسید .
فولکس برای بزرگترین خودروساز جهان شدن واقعا تلاش میکنه .
شرکت ها ضعیف رو میخره و به سوداوری میرسونه . این خیلی
عالیه تا این که بیاد فذاخواناشو قایم کنه . اعلام نکنه .
جنرال موتورز حتی از میتسوبیشی هم کمتره . واقعا که . خاک
عالم بر سرش . فقط ادعا . فقط ادعا .
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳درسته که فراخوان دادن باعث لطمه به اعتبار خودروساز میشه ولی نیمه ی پر لیوان اینه که مشتری ها در کل اعتمادشون به کمپانی بیشتر میشه چون مطمئن میشن که اون کمپانی مسئولیت پذیر هستش و به مشتری هاش احترام میذاره.
کاری که جنرال موتور ازش سر باز زد و نتیجه اش رو الان داره میبینه.
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳دیدم آقا زیگما اینو جواب نداده میگم میلاد جان.فکر کنم این الومینیوم بازیافتی تبدیل به 4 قسمت مجزا مثل در،کاپوت،گلگیر و… میشه که هر کدوم ضخامت و مقاومت پیچشی و خواص متفاوتی دارن.ارادت.
زیگما
۲۲ فروردین ۱۳۹۳عزیز این موضوع فراخوان ندادن در دوره قبل از ورشکستگی جی ام بوده که امروز اشکار شده.
اون دوره هم که پر از مشکلات بوده جی ام و من بحثی در مورد سال های 2000 تا 2008 با شما ندارم
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۱ فروردین ۱۳۹۳وانت فقط آمریکا ، ماشین لوکس فقط آلمان و انگلیس ، سوپر اسپرت فقط ایتالیا ، ماشین کم مصرف و اقتصادی فقط ژاپن
TIGER
۲۱ فروردین ۱۳۹۳ببخشید یعنی به نظر تو مکلارن قابل مقایسه با ایتالیایی ها نیست که میگی سوپر اسپرت ((فقط)) ایتالیا?!!؟ واقعا عجیبه!
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۱ فروردین ۱۳۹۳من همچین حرفی نزدم که قابل مقایسه نیست ، به صورت جامع و کلی گفتم
TIGER
۲۱ فروردین ۱۳۹۳آقا محمد وقتی میگی ((فقط)) دیگه کلی نمیشه! تو داری میگی فقط یعنی به غیر از اونا به درد نمی خوره! اصلا معنای فقط رو تو جملت درک می کنی؟؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ فروردین ۱۳۹۳درود . تاگر منظورش این بوده که ایتالیا مهد خودروهای
سوپر اسپورته . کلی گفته .
TIGER
۲۲ فروردین ۱۳۹۳سلام و درود بر آقا میلاد. ممنون که افتخار دادی بامن حرف زدی آخه من شما رو خیلی دوست دارم! راستش من خودم منظورش رو فهمیدم ولی به نظرم این مدل حرف زدن خیلی بده! و به نظرم موجب سو تفاهم و چند معنی بودن جمله میشه. در کل اگه طور دیگه می گفتن بهتر بود.
رضا
۲۱ فروردین ۱۳۹۳محمد یادت رفت بگی
ماشین آشغال لگن فقط ایران
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ فروردین ۱۳۹۳درود .
خواهش میکنم تایگر جان .
منم وقتی مینویسم وانت فقط امریکا ، منظورم اینه که اولویت اول
با امریکاست . بعد ژاپن و ….
همینطور موتورسیکلت .
موفق باشی .
TIGER
۲۲ فروردین ۱۳۹۳نه آخه این فرق داره! وانت های آمریکا جدا رقیب خاصی ندارن و کارایی و قدرت و ابهت و زیبایی شون از همه بهتره! اما مکلارن یکی از بهترین ها در سوپر اسپرت سازیه و همیشه با لامبورگینی و فراری رقابت داره! برا همین وقتی میگه فقط ایتالیا دوست داران مکلارن ناراحت میشن و بهشون برمیخوره!
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۲ فروردین ۱۳۹۳راستی آلمانیا چرا وانت درست و حسابی ندارن؟؟؟
TIGER
۲۲ فروردین ۱۳۹۳سلام آقا محمد عزیز. ایناها دیگه ماشین تو آواتارم خودش از بهترین وانت های ساخت بشره!!! :D جدا از شوخی خودمم نمی دونم چرا ندارن!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ فروردین ۱۳۹۳درود .
محمد سوال ها میپرسیا .
کدام برند لوکس وانت میسازه که المان بسازه . تو
برندهای المانی ، فقط فولکس واگنه که ماشین در حد
متوسط میسازه . فولکس هم یک مدل وانت داره که اسمش :
اماروک هست . خیلی هم ماشینه خوبیه و در کلاس هایلوکس
قرار میگیره.
المانی ها کار اصلیشون ساختن ماشینه لوکسه . نه وانت .
محمد حسین
۲۱ فروردین ۱۳۹۳فقط میشه گفت : دمت گرم
Zonda R
۲۲ فروردین ۱۳۹۳@.F
تراک فقط امریکا
عارف
۲۲ فروردین ۱۳۹۳البته بعد از وانت باردو ی خودمون!
شاهین
۲۱ فروردین ۱۳۹۳اصلا این F150 یه چیز دیگه س.ابهتش ادمو مسخ میکنه!
مک میسل فقط المان فقط فولکس
۲۱ فروردین ۱۳۹۳خودرو سازهای فرانسوی در برابر جنزال موتور خیلی کوچیک شدن……….راستی میلاد من چطوری میتونم عکس بذارم برای صفحه ام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ فروردین ۱۳۹۳درود .
توضیحش خیلی طولانیه . ولی با فیلتر شکن وارد سایت گراوتار بشو ، بقیش
مشخصه . هرجا گیر کردی ، بهم بگو .
armin
۲۱ فروردین ۱۳۹۳بخاطر همینه که انقدر طرفدار داره!!!!!
قدرت بالایی که داره بخاطر وزن کمشه!!!!!
کافر مقدس
۲۱ فروردین ۱۳۹۳وما همچنان در پیچ و خم یک کوچه(نیسان آبی ) ـیم
احسان(احسان سابق)
۲۱ فروردین ۱۳۹۳فقط به اعداد و ارقام دقت کنید تا مدیریت هزینه توسط این شرکت عظیم رو باور کنید.این ماشین فوق العاده بدون رقیب(فروش 760000 تایی این ماشین در برابر اون یکی دیترویتی معظم یعنی سیلورادو که 660000 تا فروخت مشخصه دیگه وانت ها باید با F150 مقایسه بشن.اگر زمانی واردات ماشین ازاد بشه اولین ماشینی که میگیرم F150 هیولایی هست
امید
۲۱ فروردین ۱۳۹۳فورد کلا کارش حرف نداره بزرگ و پرقدرت
TIGER
۲۱ فروردین ۱۳۹۳پدال نظراتم رو تایید کن
خودم
۲۱ فروردین ۱۳۹۳وانت نیست که کامیون هستش.به نظرم لذت بخش ترین خودرو فقط سبک وانت هستش.هم خوش تیپه هم باکلاس.مخصوصا اگه تو جاده بارانی آهسته تو جاده رانندگی کنی آهنگ ملایم هم با وانت گوش کنی.آخ آخ آخ
چاپلو
۲۲ فروردین ۱۳۹۳احسنت بر این قوه ی تخیل. فقط تو ایران یکم بی کلاسه عوض با کلاس
اقا تا حالا شما عقب وانت پیکان روی در محفظه ی بار نشستین تو جاده خاکی و منظره طبیعت ته کفشتونو بکشید رو زمین ؟!! این دیگه واقعا اخ اخ داره.
امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
۲۱ فروردین ۱۳۹۳اقا میلاد ی سوال mercedes benz 6*6 amg وانت به حساب میاد یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه اون وانت باشه که امریکا باید بره اینو بزاره در کوزه ابشو بخوره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ فروردین ۱۳۹۳درود . امیرجان وانت به حساب نمیاد ، این مدل یکجور قدرت نمایی مرسدس بنز
بود . البته باید بگم که هیتلر از یک مدل بنز که شش چرخ بود ، همیشه
استفاده میکرد . بنز اینطوری خواسته ، نام و یاد اون بنز و زنده کنه .
اما کاربرد اصلیه این بنز ، برای ارتش کشورهاست . اولین مشتری این بنز
برای ارتش کشورش استرلیا بود .
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳میلاد جان اون کلیپ رو دیدی که جانی لیبرمن دوتا جی کلاس(یکی معمولی و اون یکیش 6در6) رو ازمایش میکرد؟ آدم شاخ درمیاره! از جاهایی عبور میکرد که با پای پیاده نمیشه رد شد!!! سواریش توی جاده جوری بود که انگار سوار E کلاس شدی! یه امکاناتی داشت که قابل وصف نیست.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ فروردین ۱۳۹۳درود .
بله شاهین جان دیدم .
مخصوصا اونجا که در یک مسیر خیس ماشینو هارو تست
میکنند .
feri
۲۲ فروردین ۱۳۹۳فلسفه این وانت ها چیه ؟ نه جای بار دارن نه صندلی عقب راحت همه هم تعریف می کنند ! اگه وانته جای بارش کو ؟ نیسان گاوی دو برابر این جای بار داره اگر هم 4 نفره است جای پای سرنشین عقب کو؟ آلومینیوم باشه کاربردش چیه
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۳دوست عزیز واسه ی این ماشین سر و دست میشکنن اونوقت میگی فلسفه اش چیه؟! قدرت کشش چندین تن بار رو داره در عین حال امکانات خوب و سواری خوبی داره.در واقع یک تیر و چندین هدف.
کاربرد الومینیوم اینه که باعث کاهش وزن خودرو میشه در عین حال مقاومتش توی تصادفات بیشتر میشه و از همه مهمتر کاهش وزن باعث کاهش مصرف سوخت میشه.ببخش که طولانی نوشتم ولی امیدوارم کمی ابهامات تورو نسبت به این ماشین ها کم کرده باشم.
ESI
۲۲ فروردین ۱۳۹۳عجب سهامی نمیشه این رو وارد بورس خودمون کرد
محمد علی
۲۳ فروردین ۱۳۹۳یکی از این ماشین را مرز عراق دیدم مرزچزابه واقعا ابهتی داشت اتدازه دوتا وانت نیسان بود