بخش اروپایی فورد اخیراً دوباره از نام پوما که در دهه ۹۰ میلادی روی یک خودروی اسپورت دو درب و ارزانقیمت بکار رفته بود استفاده کرده است. این خودروساز در آمریکا هم نام خاطرهانگیز دیگر یعنی برانکو را دوباره زنده کرده و البته اگر فاکتورهای گوناگون اجازه دهند، این خودروساز از احیای دیگر نام های خاطرهانگیز و قدیمی استقبال خواهد نمود.
اتوکار بریتانیا اخیراً گفتوگویی با مدیر استودیوی طراحی فورد اروپا داشته و او اذعان داشته تیمش آرزوی احیای نام کاپری را دارند. به عنوان یک یادآوری سریع باید گفت کاپری اساساً نسخهی اروپایی موستانگ برای اروپا بوده و بین سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۶ روی خط تولید رفته است. این خودرو در بازه زمانی یاد شده فروش ۱.۹ میلیون دستگاهی را ثبت نمود. آیا این مدل دوباره میتواند به قاره همیشهسبز بازگردد؟
همه خواهان بازگشت نام کاپری هستند. ما آن را دوست داشتیم؛ اما باید توجیه اقتصادی هم وجود داشته باشد و تنها وجود خودرویی زیر دست طراح برای احیای یک نام قدیمی کافی نیست. ما تحت تأثیر نام های زیادی که احساسات را برانگیخته و بازخوردی مثبت دارند قرار گرفتهایم.
اما درست همانند هر خودروی جدید موجود در بازار، کاپری احیا شده هم باید پیش از تولید توجیه اقتصادی داشته باشد. مدیر فورد یک مثال زده و میگوید اگر خودرویی که قرار باشد جایگزین معنوی کاپری شود در بازار موفقیت بالایی از نظر فروش به دست نیاورد چگونه خواهد شد؟ آیا این موضوع تقصیر طراح است؟
طراحی جنبشی حرکتی درست در زمانی درست بود؛ اما هماکنون باید روش جدیدی را اتخاذ کرد. ما خودروهای بسیار متفاوتی در سبد محصولات خود داریم که از یک زبان طراحی تکوتنها یا فلسفهای همیشگی پیروی نمیکنند.
ایمان
۲۱ آبان ۱۳۹۸فورد ماشین های تاریخی خودشو روی دست میبره بالا
برعکس شورولت و میتسوبیشی که احترامی برای نام های افسانه ای قائل نیستن و به راحتی زیر پا میزارنشون
Alireza
۲۱ آبان ۱۳۹۸آره مخصوصا با اون ماستنگ شاسی بلندش????
P.K.H
۲۱ آبان ۱۳۹۸واقعا زیبا بوده.
AMANTE
۲۱ آبان ۱۳۹۸اون طور یادم میاد فورد کاپری برای اروپا مثل موستانگ بود. فروش و طرفداران زیادی داشت.
اگه فورد میخواد کاپری رو برگردونه امیدوارم یه ماشین سدان و کوپه اسپرت تو کلاسی که بی ام و سری 3 و بنز سی کلاس و آئودی آ 5 و… هستن معرفی کنه و یه رقابت داغ با تک نماینده آمریکایی در برابر اروپایی ها و…. داشته باشیم.
رضا
۲۱ آبان ۱۳۹۸طراحی جنبشی حرکتی درست در زمانی درست بود؛ اما هماکنون باید روش جدیدی را اتخاذ کرد. ما خودروهای بسیار متفاوتی در سبد محصولات خود داریم که از یک زبان طراحی تکوتنها یا فلسفهای همیشگی پیروی نمیکنند.
کسی میتونه این پاراگرافو به درستی ترجمه کنه؟