فورد

بررسی فورد اسکیپ 2016

فورد از سال ۲۰۱۳ تغییرات بسیاری در این مدل خود اعمال نموده است. فورد برخلاف مدل قبلی اسکیپ با مزدا هیچ فعالیت مشترکی برای تولید این محصول نداشته و مدل جدید را از پلتفرم فورد فوکوس توسعه داده است. همچنین فورد موتور V6 نسل قدیمی این خودرو را کنار گذاشته و به‌جای آن یک موتور ۲.۰ لیتری توبوشارژر چهار سیلندر از سری اکوبوست را استفاده کرده است. در تستی که توسط سایت caranddriver بر روی سه خودروی کراس آور انجام شده فورد اسکیپ رتبه سوم را بعد از مزدا CX-5 و هوندا CR-V به‌دست آورده است. در این تست مشخص شد که رانندگی با مزدا لذت‌بخش تر بوده و هوندا کارایی بیشتری دارد. هوندا CR-V بیشترین سهم فروش در بازار را در این سگمنت در اختیار دارد و با ارائه مدل ۲۰۱۵ جای پای خود را محکم‌تر نیز نموده است. فورد در حال حاضر رتبه سوم در فروش را از آن خود کرده درحالی‌که نزدیک‌ترین رقیب شانه‌به‌شانه این خودرو تویوتا RAV4 است.

2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
۲۰۱۶ Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
ما در مورد تغییرات موجود در مدل ۲۰۱۷ مطالب زیادی شنیده‌ایم ولی در حال حاضر امکان دسترسی به آن و راندن آن وجود ندارد. مدل ۳ لیتری این خودرو با اضافه شدن ۵ اسب بخار توان و ۶.۸ نیوتن متر گشتاور، اضافه شدن یکپارچگی بهتر سیستم خودرو با گوشی‌های هوشمند، سیستم روشن/خاموش شدن موتور به‌منظور ارتقاء مصرف سوخت و کروز کنترل تطبیقی به همراه هشدار تصادف از جلو، واجد ویژگی‌های برجسته‌تری نسبت به نسخه فعلی فورد اسکیپ خواهد شد.
2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
۲۰۱۶ Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
۲۰۱۶ Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
در مدل ۲۰۱۶ این خودرو از صفحه‌نمایش ۸ اینچی با نرم‌افزار Sync3 استفاده شده است. برای سیستم ناوبری و سیستم صوتی ۹ بانده مستلزم پرداخت ۷۹۵ دلار خواهید بود. البته امکان اضافه شدن پکیج کروم در مدل SE وجود دارد که ۱۴۴۵ دلار هزینه بر می‌دارد. این پکیج شامل تزئینات کرومی و درخشان شدن جلوپنجره، دستگیره درها، درب صندوق عقب، قاب آینه‌های جانبی و رینگ ۱۹ اینچی می‌باشد. برای سفارش چرمی شدن کامل فضای داخلی خودرو می‌بایست ۱۵۹۵ دلار دیگر پرداخت نمود که البته شامل پاور ویندوز، گرمکن صندلی و آینه‌های خارجی نیز می‌شود.. تمام این بسته‌ها را در صورت سفارش می‌بایست به قیمت پایه این خودرو که ۳۰۹۹۵ دلار است اضافه کرد.
2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
۲۰۱۶ Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
با وجود موتور ۲۴۰ اسب بخاری و ۳۶۶ نیوتن متری زیر کاپوت، شتابگیری صفر تا صد این کراس آور ۱۶۳۰ کیلوگرمی در ۷.۲ ثانیه انجام خواهد شد که در مدل‌های چهار چرخ محرک که از موتور ۱.۶ لیتری بهره می‌برد این عدد به ۹.۱ ثانیه خواهد رسید. بیشتر خریداران این کلاس از خودروی فورد ترجیح می‌دهند تا نسخه ۲ لیتری توربو تهیه نمایند تا عملکرد بهتری را شاهد باشند.
2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
۲۰۱۶ Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
استفاده از شاسی فوکوس بر روی اسکیپ که بر اساس رانندگی اسپرتی است خودرو را به هندلینگ بهتر وادار می‌کند. عملکرد این خودرو بر سر پیچ‌های تندوتیز به‌طور خیره کننده‌ای عالی است و پاسخ مناسبی از خودرو را شاهد خواهیم بود. این خودرو توانایی تحمل شتاب‌های جانبی ۰.85g بر روی پیچ‌ها را دارد. تحمل این شتاب جانبی بزرگ در خودرو را باید مدیون سیستم کنترل الکترونیکی سر پیچ و سیستم پایداری رول بدانیم. اسکیپ عملکرد فوق‌العاده‌ای در جاده از خود نشان نمی‌دهد به‌طوری‌که تأخیر آشکاری در هنگام فشردن پدال ترمز به نسبت ترمزگیری واقعی وجود دارد. این خودرو ۵۴ متر مسافت نیاز دارد تا از سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت به طور کامل متوقف شود.
2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
۲۰۱۶ Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
در این سگمنت مزدا CX-5 همچنان گزینه مورد علاقه ما و خریداران است. تنها مزیتی که فورد نسبت به رقیب ژاپنی خود دارد وجود گیربکس شش سرعت اتوماتیک است که به نسبت گیربکس CVT دارای رجحان است.
2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
۲۰۱۶ Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
ازنظر کیفیت سواری فورد در جایگاه خوبی قرار دارد و این مزیت باعث می‌شود تا دسترسی به صفحه نمایش لمسی امکان‌پذیرتر و کاربرد بیشتری داشته باشد. در مدل ۲۰۱۳ عملکرد لمس دقت کمتری داشت و از مولتی تاچ پشتیبانی نمی‌کرد در صورتی که در مدل ۲۰۱۶ سیستم Sync3 عملکرد رضایت‌بخش‌تری از خود نشان می‌دهد.
2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
۲۰۱۶ Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
۲۰۱۶ Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
حتی در مدل جدید هم از سیستم‌های ایمنی جدید همچون هشدار برخورد، هشدار تعویض لاین، هشدار حفظ لاین و هشدار نقاط کور خبری نیست. کسانی که منتظر این سیستم‌های ایمنی جدید هستند، می‌بایست تا مدل ۲۰۱۷ منتظر بمانند. EPA مصرف سوخت این خودرو را ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر گزارش کرده است هرچند در طول آزمایش این مصرف تا ۱۲.۳۸ لیتر نیز رسید. فورد مدل کراس آور خود را به‌سرعت به‌روزرسانی کرده است تا بتواند جایگاه خود را در بازار حفظ کند. فورد اسکیپ ۲۰۱۶ را می‌توان مانند آیفون ۶ یا تلویزیون LCD 55 اینچی دانست که از فناوری سه بعدی استفاده نمی‌کنند ولی کار خود را به خوبی انجام می‌دهند و کارایی خوبی دارند.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی طهوری

علی طهوری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو، گرایش طراحی سیستم‌های دینامیکی خودرو دانشگاه علم و صنعت

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (243 ديدگاه)

    ما مردم بیچاره فقط باید تو خواب این ماشین ها رو ببینیم

  2. حمید

    ۱۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ما لایق بهترین ها هستیم

    1. رضا

      ۱۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      ایرانی لایق بهترین هاست…
      ازین جمله متنفرم.
      مگه ما چکار کردیم که لایق بهترینها باشیم.بجز دروغ و دزدی و تنبلی و حرف زدن و…

  3. (*مهرداد*)

    ۱۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    مهمترین نکته همون جمله آخری هست .::کار خود را به خوبی انجام میدهد و کارایی خوبی دارد …این یعنی یک عمر ماشین هست برات و عذابت نمیده …

  4. روح الله

    ۱۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (135 ديدگاه)

    چانگان دقیقا مشابه همینه…احتمالا از رو این گپی برداری کردن

  5. moein

    ۱۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    به جای این کره ایی های آشغال باید اینا بیان ایران البته بشینیم تا بیاد ایشالا میاد.

    1. shayan

      ۱۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      تکنولوژی آشغال کره ای؟؟؟؟؟؟
      پس در جریان نیستی که تکنولوژی کره همون تکنولوژی آمریکایی هستش!

      1. moein

        ۱۳ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (856 ديدگاه)

        پس اسمشونو بزاریم آمریکایی دیگه نه

  6. arash

    ۱۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به همین ماشین تو کشور های اروپایی میگن کوگا (kuga) ؟؟؟؟؟

  7. امیرحسین

    ۱۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    تکنولوژی کره ای که برتر از آمریکاست. سر پیچ با هیوندای توسان به ائمه اطهار متوسل میشیم که این خود برتری کره ای ها رو نسبت آمریکایی ها نشون میده چون ما رو به معنویت گره میزنه!!!!!
    این شتاب جانبی در این کلاس عالیست،آنهایی که بطور جدی ماشین رو دنبال میکنن میدونند تحمل شتاب جانبی 0.85 چه رقم قابل توجهی هست.البته برای محصولات کره ای گرمکن صندلی و نمایشگر سوپرویژن و امثالهم اهمیت داره و نه شتاب جانبی

  8. sina

    ۱۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    طراحی داخلش فوق العادس

  9. احمد باقری

    ۱۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فورد، چشم امید زیادی برای این ماشین داره و تلاش زیادی رو در موردش انجام داده و انصافا چیز خیلی خوبی در اومده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا