فورد

بررسی فورد اکسپدیشن 2018

با وجود آن که بدنه این خودرو از آلومینیوم ساخته شده اما شرکت سازنده لقب پلاتینیوم را برایش انتخاب نموده است؛ ماکس صدایش می‌زنند چرا که دیگر بزرگتر از این نمی‌تواند باشد. در واقع اینجا با یک شاسی بلند فول سایز ۲۷۴۳ کیلوگرمی طرف هستیم که بیشتر به یک پدیده روانشناختی نادر شباهت دارد.

فورد اکسپدیشن 2018
در مقایسه با فورد اکسپدیشن استاندارد، مدل ماکس با برخورداری از فاصله محوری ۳.۳۴۳ متری و طول کلی۵.۸۲ متر،با افزایش حدودا ۲۳سانتی در فاصله محوری و ۳۰ سانتی‌متر در طول کلی روبرو شده است.

فورد اکسپدیشن 2018
البته این زیادت طول، فضای جادار و راحت صندلی ها را تغییر نداده اما درازای درب عقب به منظور دستیابی راحت‌ به ردیف سوم صندلی‌ها افزایش یافته و در حدود ۴۲۵ لیتر به حجم فضای محفظه بار اضافه شده است. در مقام مقایسه، شورولت suburban دارای فاصله بین محوری ۳.۳متر و طول کلی ۵.۷ متر است.

فورد اکسپدیشن 2018
بسیاری از اجزای بدنه اکسپدیشن با برادر ناتنی‌اش یعنی لینکلن نویگیتور مشترک است. همچنین طراحی سیستم تعلیق و فریم نردبانی فولادی شاسی، تنها اندکی نسبت به مدل سال ۲۰۰۳ این خودرو که از یک تعلیق عقب مستقل استفاده می‌نمود، تغییر کرده است.

فورد اکسپدیشن 2018
تنها پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودرو یک نمونه تویین توربو شارژ V-6 به حجم ۳.۵ لیتر بوده که قادر به تولید نیرویی معادل ۳۷۵ اسب بخار در تریم‌های معمولی و ۴۰۰ اسب بخار در نسخه پلاتینیوم است.

فورد اکسپدیشن 2018
گیربکس ده سرعته اتوماتیک جدید که در بسیاری از محصولات فورد و جنرال موتورز مانند F-150 به کار گرفته شده، کاملاً دقیق و هوشمند عمل می‌نماید و در هر زمان که لازم بداند یک دنده خاص را انتخاب کرده و تا حد لزوم در آن باقی خواهد ماند؛ در تغییر وضعیت به دنده‌های دیگر نیز به هیچ وجه آشفته و پریشان احوال نخواهد بود.

فورد اکسپدیشن 2018
رفتار جعبه‌دنده به ویژه در هنگام یدک‌کشی کاملاً شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد به طوری که در مواقع مورد نیاز، دنده معکوس‌هایش سریع و به موقع بوده و هرگز موجب تکان شدید در تریلر نخواهد شد.

فورد اکسپدیشن 2018
اگر فکر میکنید به دلیل ابعاد بزرگ اکسپدیشن با یک خودروی کند و تنبل مواجه هستید، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت این خودرو تنها برابر ۵.۹ ثانیه بوده و نتایج آن در تست یک چهارم مایل، معادل ۱۴.۶ ثانیه با سرعت ۱۵۱.۳ کیلومتربرساعت است.

فورد اکسپدیشن 2018
حداکثر گشتاور حاصل از پیشرانه پلاتینیوم مساوی با ۶۵۱ نیوتن‌متر است که در دور موتور 3250rpm در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. میزان مصرف سوخت رسمی این خودرو معادل ۱۳.۱ لیتربرصد کیلومتر است که در صورت اعمال فشار بر پیشرانه، این میزان تا ۱۶.۸ واحد افزایش خواهد یافت.

سامانه چهار چرخ محرک از طریق فشردن یک دکمه فشاری فعال خواهد شد. در صورت سفارش پکیج سنگین یدک‌کشی، قابلیت یدک‌کشی خودرو تا ۴۰۸۲ کیلوگرم افزایش خواهد یافت که بیش از نیاز معمول شما خواهد بود.

فورد اکسپدیشن 2018
در داخل کابین با یک شیفتر تعویض دنده چرخان مواجه هستیم که بر روی کنسول میانی بزرگ و حجیم تعبیه شده است. در مقایسه با نویگیتور، طراحی فضای داخلی این خودرو به دلیل بهره‌گیری از کنترلرهای معمولی و یک صفحه نمایشگر کوچکتر، کاملاً محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد. در ضمن برخی قطعات پلاستیکی موجود در کابین اکسپدیشن برازنده چنین خودرویی نیستند و چرم صندلی‌ها نیز از کیفیت مناسب برخوردار نشده است.
در واقع می‌شود اینطور بیان نمود، در حالی که طراحی فضای داخلی اکسپدیشن قدیمی و مربوط به اواخر قرن گذشته احساس می‌شود، لینکلن نویگیتور کابین خودش را به طراحی مدرن قرن ۲۱ مزین نموده است.

فورد اکسپدیشن 2018
همچنین نکته قابل ذکری در رابطه با شاخصه‌های دینامیکی این خودرو وجود ندارد. کیفیت سواری ماکس تقریباً همانند محصولات مشابه‌اش در جنرال موتورز بوده و فرمان‌پذیری خودرو نیز تا حدودی ابهام دارد. همچنین اکسپدیشن در عبور از پیچ‌ها آنچنان که انتظار می‌رود تند و چابک عمل نمی‌کند.
بهای فورد اکسپدیشن پلاتینیوم ماکس معادل ۸۴ هزار دلار است که در حدود ۱۳,۵۰۰ دلار بیشتر از مرسدس بنز GLS450 آب می‌خورد.

از منظر شاخصه‌های زیبایی‌شناختی و جلوه‌های بصری، اکسپدیشن ماکس به طور ویژه یک خودروی آمریکایی است. او در میان خیل عظیم کراس‌اوورهای جذاب، حکم یک تِراک ارجاعی از گذشته را دارد. البته لازم به ذکر است که اگر به توانایی‌های این خودرو احتیاج دارید، مطمئن باشید که او به خوبی از عهده احتیاجات شما بر خواهد آمد.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    دوستش دارم لامذهب مدل مکسش انقدر گندست که میشه یه ردیف صندلی دیگه بهش اضاف کرد ۱۱ نفری بری شمال با یه عالمه کباب و یع سری چیزا ?
    ۱۱نفری با رفقا یا خانواده باهم بزنی به دل کوه و جنگل و آفرود و همه جا

    1. فقط آمریکا فقط ماسل

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (218 ديدگاه)

      مگه مینی بوسه

  2. F۲۲RAPTOR

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    بی نهایت زیبا و لاکچری
    میشه گفت از سابربن هم زیبا تره

    1. maximus

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (325 ديدگاه)

      ببخشید رپتورجان در مورد عکس پروفایلتون کنجکاو شدم میشه بگین ایشون کی هستن؟ من به جا نیاوردمشون با شما نسبتی دارن؟

      1. F۲۲RAPTOR

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        سرلشکر موسوی ،فرمانده ارتش

        1. maximus

          ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (325 ديدگاه)

          ممنون

  3. امیر

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    نسبت به مدل قبلش یعنی عجیب زیباترومدرن تر وجذاب تر شده مدل قبلیش واقعا بد قواره بود وظاهرش ازرده خارج

  4. محمد

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    یه غول بیابونی واقعی♥️

  5. hamid

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (309 ديدگاه)

    چقد شتابش خوبه با این وزنش.
    فک نکنم لندکروز با موتور هشت سیلندرشم حریف این بشه.

    1. datsun

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      پاترول شتاب مشابهی داره

      1. MAHDI CHEVROLET

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        داتسون جان
        پاترول عشقه عشق
        من که با هیچی مقایسش نمیکنم

  6. ایمان

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    در واقع اینجا با یک شاسی بلند فول سایز 2743 کیلوگرمی طرف هستیم که بیشتر به یک ( پدیده روانشناختی نادر ) شباهت دارد ؛ مگه میشه فورد باشه اکسپدیشن باشه همه رو میخکوب خودش نکنه ؟؟؟؟ غول که میگن یعنی همین
    عشق است فورد ????

  7. me84

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    بدرد خانواده میخوره. از نوع پرجمعیت. وگرنه با وجود اینکه خیلی با ابهته، اما این بزرگ بودنش خیلی محدودیتها هم داره. ماشینی به این بزرگی همونطور که تو متن هم گفته، هندلینگ مناسبی نداره و فکر نکنم خیلی لذت بالایی داشته باشه. بنظرم اکسپلورر بهتر باشه.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. maximus

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    حرفی باقی نمیمونه واقعا ??

  9. m.m

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (54 ديدگاه)

    ماشین سه ردیفه تو ایران چی هست؟

    1. حسن

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2089 ديدگاه)

      سانتافه- سورنتو -لندکروز -لکسوس570- ولوو XC90-بلیزر- پاجرو-اوتلندر-موهاوی- وووووووونِ سایپا

      رو هیوندای وراکروز هم میتونی حساب کنی.

      1. CNA

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (235 ديدگاه)

        پرادو و تیگوان و رکستونم هست

  10. آرش آمریکایی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (639 ديدگاه)

    ابهت از سر و روش می‌باره

  11. حسن

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    خیلی با شمال موافقم مخصوصا با 11 نفر و یه سری چیزا ایولا .
    خدایی الان باید تو ایران سایت تولیدی داشته باشه جلوی درب ویلا ی شمالت یکی پارک باشه یه قایق پشتش بسته باشی و خدمت کنه به ملت اما حیف .

    یه تانک پر قدرت باشتاب6 ثانیه چی میشه گفت.

    1. datsun

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      دوست عزیز ماشین سه ردیف صندلی داره هفت سرنشین

      1. حسن

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2089 ديدگاه)

        بالا کامنت اول Sina را بخون با ایشون موافقم .
        حالا شمام یه کم اوانس به ما بده با این غول 11 نفری بریم شمال.
        پاینده باشی و امیدوار.

        1. Muty

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          برو بریم حسن خان

  12. Hamid.Hellcat

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    ابهت خالص
    اگه به لندکروزر بگیم حضرت به این باید گفت :
    ««« اعلی حضرت »»»

  13. Mohamad

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    قیمتش تقریبا با لندکروزر یکیه
    فقط یه کوچولو لندکروزر گرونتره
    اما خب در هرحال ارزششو داره و بسیار خوش قیافست. داخلشم زیباست در کل خوشمان آمد

  14. A.B

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    عجب گنده لات با کلاسیه از اونایی هست که اگه بشه خرید (تو ایران) شک نباید کنی هر روز تو پارکینگ ببینیش بهت انرژی مثبت میده پیر نمیشی

  15. EAGLE SHAHIN

    ۲۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    وقتی سوار آمریکایی میشی یعنی سوار بر عرش خدایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا