ما طرفدار پر و پا قرص فورد رنجر هستیم. مجله اتو اکسپرس این خودرو را به عنوان برترین پیکاپ انتخاب کرده و فورد نیز به تازگی نسخهای از آن با نام تاندر را عرضه کرده است. این خودرو برای خریدارانی است که محصولی خاصتر و زیباتر میخواهند.
تاندر بر پایه تریم فول وایلدتراک شکل گرفته و بنابراین از تجهیزات زیاد و استایلی منحصربهفرد سود میبرد. از جمله این ویژگیها میتوان به رنگ بدنه خاکستری متالیک، رینگهای ۱۸ اینچی تیره و تریم مشکی براق با جزئیات قرمز اشاره کرد. این عناصر شامل جلوپنجره است که شاید نظرات دو قطبی زیادی ایجاد کند. در بخش عقب میلهای آئرودینامیکی و چراغهای LED و نوارهای قرمز را خواهید دید. همچنین نشانهای قرمز تاندر در دربها و درب پشتی نیز تکمیل کننده تغییرات بدنه هستند.
داخل کابین رنجر تاندر صندلیهای چرمی مشکی با دوخت های قرمز نصب شدهاند. همچنین همین طرح قرمز روی فرمان، بخش بالایی داشبورد و دستهدنده نیز دیده میشوند. تجهیزات استاندارد این خودرو مشابه رنجر وایلدتراک بوده و بنابراین با خودرویی مجهز روبرو هستیم. کیفیت کابین نیز با شاسی بلندهای خانوادگی فورد قابلمقایسه میباشد.
رنجر تاندر در جاده کاملاً قابل پیشبینی است. پیشرانه دیزلی ۲۱۰ اسب بخاری این خودرو قویترین پیشرانه ۴ سیلندر بکار رفته در پیکاپ ها بوده و اگرچه گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک بکار رفته در خودروی تست شده خیلی ضروری به نظر نمیرسد اما کمکحال پیشرانه است.
این گیربکس در موستانگ هم بکار رفته و بنابراین گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری رنجر آن را تحتفشار قرار نمیدهد. البته به ندرت شاهد انتخاب دنده ۹ یا ۱۰ حتی در بزرگراهها خواهید بود. گیربکس موردبحث در زمان نیاز به قدرت بیشتر معکوسهای نرمی داشته و بدون ناهنجاری دندهها را سبک میکند.
یکی از برتریهای رنجر نسبت به رقبا سواری آن است. بسیاری از پیکاپ ها سواری سفتی دارند که به خاطر سیستم تعلیق عقب آنها میباشد تا به این ترتیب بتوانند بارهای یک تنی را حمل کنند. رنجر هنوز هم چنین بارهایی را حمل میکند اما سیستم تعلیق آن در زمان خالی بودن خودرو از بار عملکرد خوبی دارد. به همین خاطر سواری رنجر از نظر پایداری شبیه شاسی بلندها میباشد. از این نظر فقط تویوتا هایلوکس میتواند با فورد رقابت کند.
سیستم تعلیق جلو نیز باعث میشود سرنشینان سواری راحتی را تجربه کنند. این بخش تمامی دستاندازها را جذب کرده و ارتفاع بیشتر از سطح زمین نیز باعث میشود سریعتر از دستاندازها رد شوید و نگرانیای از بابت ناراحتی سرنشینان نداشته باشید.
در کل رنجر تاندر پیکاپ خوبی است و ارزش خود را نیز نشان میدهد. با قیمت ۴۰۴۷۴ پوندی این مدل اتوماتیک تنها ۲۳۴ پوند گرانتر از مدل وایلدتراک بوده و تقریباً ۱۰ هزار پوند ارزانتر از رپتور میباشد. البته برخلاف آن خودرو تاندر میتواند بارهای یک تنی را حمل کند و بنابراین هنوز هم به عنوان خودرویی تجاری شناخته میشود.
به این ترتیب مالیت جادهای این خودرو کمتر از مدلهای دو دیفرانسیل با تجهیزات مشابه میباشد.
رنجر تاندر انتخابی ایده آل برای خریدارانی است که به دنبال پیکاپی منحصربهفرد هستند، پیکاپی که طراحی شیکتری نسبت به وایلدتراک داشته و البته ظرفیت حمل بار آن بیشتر از رپتور باشد. این خودرو تجربه سواری برجستهای داشته و از همان تجهیزات مدل وایلدتراک سود میبرد. درعینحال جزئیات طراحی مشکی و قرمز رنجر تاندر نیز ظاهری متمایز برای این خودرو ایجاد میکند.
مشخصات فورد رنجر ۲.۰ EcoBlue 213PS Thunder auto
- قیمت: 40474 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: 210 اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 10 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9 ثانیه
- مصرف سوخت: 7.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
R@m!n
۱۴ بهمن ۱۳۹۹با وجود F-150 دلیل تولید این ماشین چیه ؟
MR.JD
۱۴ بهمن ۱۳۹۹چیزی یک پله پایین تر از فورد f-150 برای رقابت با شورولت کلرادو یا تویوتا هایلوکس و تاکوما !!!
ali (chevy nova)
۱۴ بهمن ۱۳۹۹رنجر در کلاس وانتهای مید سایزه ولی سری اف فول سایزه
R@m!n
۱۴ بهمن ۱۳۹۹بازم با وجود F-150 دلیلی واسه خریدش نمی بینم
$ÃЪŦÏЛ$
۱۴ بهمن ۱۳۹۹یه ذره گرونه،خود F-150 فقط ۲۰هزار دلاره مدل پایه اش که من تو اروپا تا ۳۰هزار پوند هم دیدم،اما واقعاً ۴۰هزار پوند یکم زیاده با وجود چنین ماشینایی مثل برادر بزرگترش F-150….
ツSAMURAIツ
۱۴ بهمن ۱۳۹۹تو آمریکا خرید این منطقی نیست اما F150 تو خیلی از بازار ها عرضه نمیشه و این جاش رو پر میکنه
مثلا تو همین انگلیس که این ماشین تست شده
R@m!n
۱۴ بهمن ۱۳۹۹آخه انگلیس پیکاپ نمی خرن صغیر و کبیر یه گلف یا فیستا زیر پاشونه
RezaRs
۱۴ بهمن ۱۳۹۹خیلی خوب بود آقا شاهین ایکاش بیشتر فورد رنجر وارد میشد
احسان آرسنالی
۱۴ بهمن ۱۳۹۹این چرا فرمان راست ه
شاهین
۱۴ بهمن ۱۳۹۹سلام چون تو انگلیسه
جناب ایکس
۱۴ بهمن ۱۳۹۹به به آقا شاهین، پارسال دوست امسال…….. بازم دوست…
شاهین
۱۵ بهمن ۱۳۹۹سلام دوست عزیز
من همیشه هستم در خدمتتون ❤
احسان آرسنالی
۱۴ بهمن ۱۳۹۹تو اروپا که وارد کننده رسمی ندارند گارانتیش چی میشه؟
شاهین
۱۵ بهمن ۱۳۹۹چرا ندارن؟ بعضی محصولات فورد تو اروپا فروش بالایی داره.
$ÃЪŦÏЛ$
۱۴ بهمن ۱۳۹۹فورد رنجر واقعاً خوش ساخت و با کیفیته،یه نمونه نقره ای توی گمرگ آستارا هست هنوز ترخیص نشده ولی کار میکنه و اسقاطی نیست،مال سال ۲۰۱۸هم هست اما هنوزم بعد ۳سال خاک خوردن هنوز عین روز اولش میمونه…
احسان
۱۴ بهمن ۱۳۹۹سلام دوستان بین مزدا3 و هیوندای اکسنت مونتاز کدوم بهتره؟با توجه به قیمت شون ممنون میشم مراهنمایی کنید
$ÃЪŦÏЛ$
۱۴ بهمن ۱۳۹۹هردوشون خوبن،چه تو شهر چه تو جاده، البته صندوق مزدا یکم جادارتره،کلا مزدا یه مقدار بزرگتر از اکسنته اما بازم تو یه کلاس قرار میگیرن،بین این دو ماشین انتخاب بستگی به سلیقه خودت داره…
Kato
۱۴ بهمن ۱۳۹۹حتما مزدا ۳ عزیزم
کیفیت دوام سواری
ژاپن ده تا سر و گردن از کره بالاتره
Mazda3
۱۵ بهمن ۱۳۹۹اکسنت هم چیز خوبیه نداره ولی تجربه خودم رو میگم مزدا3 رو من تو چند سالی که دارمش بین هم سگمت های خودش کلا بهتره مزدا3 مونتاژ هم که نسل قبلش بوده هم مثل خودشه با اینکه داخل کابینش ساده تره ولی به نظر هندلینگ بهتری داره کلا مزدا سواری درگیر کننده ای داره که اگه یه چیزی بهتر از اون بخوای تو محصولات ب ام و پیدا میشه که سطح بالاتری داشته باشه.
Mazda3
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ببخشید متن بهم ریخته شد با کیبورد یه سیستم دیگه نوشتم وقتی تند تایپ میکنم اینجوری میشه.
Benz
۱۴ بهمن ۱۳۹۹یه وانت عادی همه کاره سر به زیر عالی
ایران
۱۴ بهمن ۱۳۹۹شکلش که خوشکله گشتاور زیادی هم داره در کل خوبه
net
۱۵ بهمن ۱۳۹۹دوخت قرمز طراحی داخلی و حروف انگلیسی قرمز تاندر بد هست و اگر حروف انگلیسی قرمز نداشت و دوخت مشکی داشت قشنگتر میشد.سمت چپ و راست جلوپنجره قرمز هست خیلیییی بد هست و نیاز به این کار نبود.اگر ال سی دی رنجر مسطح بود و فرورفتگی نداشت خیلییی قشنگتر میشد
Mazda3
۱۵ بهمن ۱۳۹۹از هر نظری بهتر تر از هایلوکسه ولی اگه خواسته باشم انتخاب کنم هایلوکس رو انتخاب میکنم چون تو ایران نمایندگی ایرتویا تو شهر های مختلف هست و این مهمه.