علیرغم ۶ گزینهی انتخابی برای پیشرانه، دو نوع گیربکس و قیمت نزدیک ۴۰ هزار دلاری (با همهی امکانات)، فورد فیوژن ۲۰۱۷ خودروی اعداد نیست. نقطهی قوت این سدان میدسایز طراحی آن است. این خودرو یکی از جذابترین سدان های ۴ درب زیر ۵۰ هزار دلار است. با فیوژن به روز شده، فورد برنامهای را برای خبرنگاران ترتیب داد تا این خودروی ارتقا یافته را تجربه کنند.
شگفتآور است که پیشرانهی تنفس طبیعی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری این خودرو پرفروشترین است، البته انتظار میرود که نسخهی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژردار نیز سهم ۲۵ تا ۳۰ درصدی از فروش را به خود اختصاص دهد. پیشرانهی ۲.۵ لیتری توانایی تولید ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۸ نیوتون متر گشتاور را دارد درحالیکه این اعداد برای نسخهی ۱.۵ لیتری به ترتیب عبارتاند از ۱۸۱ اسب بخار و ۲۵۱ نیوتون متر گشتاور. نمونهی ۲.۵ لیتری در مراسم ترتیب یافته توسط فورد حاضر نبود اما نسخهی ۱.۵ لیتری در شهر چالاک و سریع نشان میداد. بااینحال، در هنگام عبور از یک کامیون یا ورود به بزرگراه باید کمی صبور بود. فیوژن سنگینتر از تویوتا کمری و هوندا آکورد است و ما حدس میزنیم که رکورد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو کمتر از دو رقیب یاد شده باشد.
خریداران فیوژن ارتباط بهتری با مدل اسپورت جدید برقرار خواهند کرد، مدلی که با پیشرانهی ۳۲۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۱۵ نیوتون متری ارائه میشود. این قدرت از دل پیشرانهی ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری توربو بیرون خواهد آمد و چند هفته پس از سایر مدلها عرضه خواهد شد. متأسفانه، فیوژن های غیرهیبریدی مصرف سوخت بالایی دارند و تقریباً در ته جدول کلاس قرار میگیرند. مصرف سوخت شهری/بزرگراهی پیشرانهی ۲.۵ لیتری برابر است با ۱۱.۲/۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر. پیشرانهی ۱.۵ لیتری عملکرد بهتری داشته و ۱۰.۲/۶.۹ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر میسوزاند. آکورد با پیشرانهی ۴ سیلندر و گیربکس اتوماتیک مصرف ۸.۷/۶.۳ لیتری و کمری هم با پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری مصرف ۹.۴/۶.۷ لیتری دارد که بهتر از فیوژن است. حتی شورلت مالیبوی جدید هم که از پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو استفاده میکند رکورد بهتری را در مصرف سوخت بر جای میگذارد.
فیوژن ۲۰۱۷ از دستهدندهی جدید چرخشی استفاده میکند که در هر دو دستهی عملکردی و “اوه اونو ببین” قافیه را میبازد. در زمان تست ما مشکلی را در عملکرد آن مشاهده نکردیم. در مدلهای غیرهیبریدی حالت اسپورت با انتخاب آسان وجود دارد که پدال شیفترهای استاندارد را در مدلهای اکوبوست ارائه میدهد. ترمز پارک الکتریکی نیز یک بهروزرسانی مفید است اما آرزو داشتیم تا دکمهی ترمز اتوماتیک در کنسول مرکزی قرار میگرفت. گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک فیوژن تعویضهای نرمی را در مدلهای ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری اکوبوست ارائه میدهد. از طرف دیگر سیستم استارت/استاپ پیشرانهی ۱.۵ لیتری یکی از بهترینهایی است که تجربه کردهایم.
آرامش فیوژن ۲۰۱۷ بسیار احساسبرانگیز است. ما از سکوت کابین و فضای بار زیاد مدل قبل از فیس لیفت لذت بردهایم، در مدل جدید نیز از صفحهی کیلومتر شمار زیبا با دو صفحهی رنگی تقدیر میکنیم. فورد با معرفی سیستم اطلاعات سرگرمی Sync 3 امیدوار است تا مسائل و مشکلات گذشته را از یادها ببرد. گرافیک سیستم خوب است اما برای کسانی که از اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده میکنند، این سیستم نامربوط به نظر میرسد.
سیستم تعلیق فیوژن هایی که راندیم اکثر دست اندازهای جاده را جذب میکردند. خودرو روی جاده سخت و محکم احساس میشود اما به اندازهی مزدا ۶ اسپورت نیست. پشت فرمان نسخهی پلاتینیوم فیوژن ۲۰۱۷، دید کافی وجود دارد (قیمت این نسخه ۳۷۴۹۵ دلار و بیشتر است، بسته به نوع پیشرانه). داشبورد دو رنگ و چرم موجود لذتبخش هستند. صندلیهای حمایتکننده و پانل درها شستهورفته هستند و LED های روز روشن ظاهر جذاب فیوژن را تکمیل میکنند. ستون فرمان برقی خودرو نیز مفید است و از سوی دیگر کروز کنترل تطبیق شوندهی فیوژن هم در بزرگراهها به خوبی کار میکند و میتواند حتی خودرو را متوقف کند. ما تلاش کردیم تا سیستم کمک پارک فعال فورد را بکار بگیریم اما متوجه شدیم که به اندازهی کافی سریع نیست و نسبت به مالیبو و آکورد در مرتبهی پایینتری قرار میگیرد.
فیوژن پلاتینیوم بهصورت استاندارد از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو استفاده میکند که توان ۲۴۵ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۲ نیوتون متری دارد. شاید وزن اضافی تجهیزات این مدل فول آپشن باعث شده که انتظار ما از این پیشرانه برآورده نشود. در تریم های پایینتر، شاید پیشرانهی ۲ لیتری حس بیشتری ایجاد کند. میتوان درک کرد که این نسخه برای خریدارانی است که چیزی بیش از مدل ۱.۵ لیتری میخواهند اما توان دستیابی به نسخهی ۳۲۵ اسب بخاری فیوژن اسپورت با قیمت ۳۴۳۵۰ دلاری را ندارند. تریم اسپورت بهصورت استاندارد با سیستم چهارچرخ محرک عرضه میشود.
سرنشینان صندلی عقب شکایت زیادی دربارهی فیوژن ۲۰۱۷ نخواهند داشت. هرچند که سرنشینان عقب احساس جاداری زیادی نخواهند داشت اما هنوز هم برای دو سرنشین جادار است.
منبع: motortrend
احسان
۱۷ خرداد ۱۳۹۵از طراحی ساده داخلش واقعا خوشم اومد خودروی با لیاقتی هست
داج توماهاک
۱۸ خرداد ۱۳۹۵دقیقا
احمد باقری
۱۷ خرداد ۱۳۹۵طراحی خوبی داره، ولی مصرف سوختش در مقایسه با رقبا خوب نیست.
امیر
۱۷ خرداد ۱۳۹۵فورد همیشه ماشینهای قابل اتکایی تولید کرده
افشین
۱۷ خرداد ۱۳۹۵معنای عبارت falls in…categories قافیه را باختن نیست. بلکه برعکس منظور نویسنده آن است که دسته دنده عملکرد خوبی دارد و راننده را ذوق زده میکند٬!!
GT_R
۱۷ خرداد ۱۳۹۵عقبش اصلا شبیه تسلا نیس.
اگه پمپ بنزین برید باعث تعجب خیلیا میشید.
ali
۱۷ خرداد ۱۳۹۵فورد هر چی بسازه خوبه هرچی
ASTON
۱۷ خرداد ۱۳۹۵آقا این چرا از جلو شبیه الانترا 2017 هست البته جلو پنجره الانترا رو انگار بر عکس گذاشتن
hrezzati
۱۷ خرداد ۱۳۹۵فورد گندشو در آورده از بس از آستون مارتین کپی کرده جلوی ماشینای جدیدشو.
Armin
۱۷ خرداد ۱۳۹۵به همون دلیل که سانتافه شبیه فورد ادجه،،،
TSHDN
۲۴ تیر ۱۳۹۶بر عکس گفتی فورد ادج شبیه سانتافس…
yashar
۱۷ خرداد ۱۳۹۵سلام دوستان من از هر کی میپرسم جواب نمیده ایا E کلاس جدید بنز توی بازار امریکا هست؟ و اینکه تو ایران وارد شده یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جواب بدید ممنون میشم
Nima
۱۸ خرداد ۱۳۹۵E اول میره بازار آمریکا
ایرانم نیومده.
ارمان
۱۸ خرداد ۱۳۹۵عالیه حرف نداره اما نمیدونم چرا اکورد تو این کلاس ملکه ذهنم شده
سروش شیرازی
۱۸ خرداد ۱۳۹۵چراغ عقبش منو یاده یه ماشینی انداخت (جک جی 5) البته چراغ جلوشم یه جورایی شبیهه 820 نیست،من به شخصه اگر بخوام امریکایی بخرم مالیبو رو به این ترجیه میدم
علیرضا4225
۱۸ خرداد ۱۳۹۵فقط مزدا6
محمد
۱۸ مهر ۱۳۹۵عقبشو میبینم یاده جک j5 می افتم :-\
جلو خیلی خوشگله.
رخ باحالی داره
ولی پشت رو به نظر من جالب کار نکردن
احسان
۱۶ اسفند ۱۳۹۵قععا و بی شک ماشین خیلی خوبیه و از اون جایی که فورد هستشو امریکایی، بادوام و بی سروصدا نیز هست و یقینا از ماشین های کره ایی و نسبتا از ماشین های ژاپنی هم بهتره. ولیییی.. قضیه واسه ما ایرانیا به کل با همه ی دنیا فرق میکنه، ماشینی خوبه که خدمات و قطعاتش هم باشه و برای سرویس و تعمیر دردسرساز نشه، چون بهرحال ماشینه و امکان تصادف هستش و یا ممکنه از لحاظ فنی مشکلی واسش پیش بیاد. مثلا من خودم ساکن اهواز هستم و از اونجایی که خوزستان منطقه آزاد هستش ماشین خارجی فراوانه در شهرمون و نمایندگی های ماشین های ژاپنی و کره ایی زیاد هست و خدمات و قطعاتشون به ماننده پژو و پراید راحت گیر میاد، ولی ماشین های آمریکایی و یا بسیاری از اروپایی ها نمایندگی ندارن و خدمات و قطعاتشون نیست و خدایی نکرده اگر واسه ماشین مشکلی پیش بیلد یا تصادف کنی واقعاااا به دردسر افتادی و ماشینت میخوابه مدتی. پس برای ما ایرانی ها و مخصوصا خوزستانی ها در این کلاس تویوتا کمری خیلی ماشین بهتریه، چون از لحاظ یه ماشین خوب بودن زیاد از فورد چیزی کم نداره و خدماتو قطعاتش هم مثل ماشین ایرانی ها گیر میادش.
rashed
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶از ماشین کره ای اره بهتره ولی قابل مقایسه با ژاپنی نیست
محمد
۶ مرداد ۱۳۹۶دنده این ماشین ها چطور کار می کنه