فورد

بهبود امتیاز فورد موستانگ در آزمون‌های تصادف یورو انکپ

در ماه ژانویه امسال سازمان یورو انکپ اعلام کرد که فورد موستانگ مدل ۲۰۱۷ در آزمون‌های تصادف این سازمان از حداکثر امتیاز پنج ستاره موفق به کسب تنها دو ستاره شده است؛ اما حالا یورو انکپ به‌تازگی نسخه فیس‌لیفت شده موستانگ مدل ۲۰۱۸ را موردبررسی قرار داده که به لطف تجهیز به تکنولوژی‌های ایمنی بیشتر، امتیاز ایمنی آن به سه ستاره افزایش پیدا کرده است.

موستانگ ۲۰۱۸ در اروپا به‌صورت استاندارد مجهز به سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابر پیاده، هشدار برخورد جلو و کمک به حفظ حرکت میان خطوط شده است که این سیستم‌ها در ایالات‌متحده سفارشی هستند. فورد همچنین ایربگ‌های جلوی موستانگ را هم دوباره طراحی کرده که از پایین رفتن آن‌ها هنگام باز شدن جلوگیری می‌کند. طبق گفته یورو انکپ، در حال حاضر سیستم غیرفعال کردن ایربگ‌های موستانگ نیز با استانداردهای این سازمان مطابقت دارد.

با وجود ارائه دماغه جدید در موستانگ فیس‌لیفت، آژانس ایمنی اروپا اعلام کرده است که موستانگ ۲۰۱۸ از لحاظ ساختاری با مدل پیش از فیس‌لیفت یکسان است و بنابراین یورو انکپ آزمون‌های جدیدی روی این ماسل کار آمریکایی انجام نداده و بجای آن از نتایج آزمون مدل ۲۰۱۷ استفاده کرده است که تصاویر آن‌را هم مشاهده می‌کنید. دبیر کل یورو انکپ آقای «Michiel van Ratingen» در هنگام اعلام رتبهٔ جدید فورد موستانگ گفته است:

«هرچند رتبهٔ سه ستاره هم چندان قابل‌قبول نیست اما به‌روزرسانی جدیدی از موستانگ که توسط فورد معرفی شده نه‌تنها ایمنی این خودرو را در زمینه‌های کلیدی بهتر ساخته بلکه نشان می‌دهد که این شرکت به خریداران محصولاتش و همین‌طور شهرت و اعتبار ایمنی خود اهمیت می‌دهد».

فقدان تکنولوژی‌های ایمنی عامل اصلی کسب چنین رتبهٔ پایینی توسط موستانگ در آزمون‌های تصادف یورو انکپ بود. به‌عنوان‌مثال، موستانگ به کمربندهای ایمنی پیش کِشنده مجهز نبود، ایربگ‌های آن به‌اندازهٔ کافی باد نمی‌شدند و آدمک آزمایشی صندلی عقب هم در زیر کمربندهای ایمنی جابجا می‌شد. بااین‌حال در ایالات‌متحده، موستانگ ۲۰۱۷ در آزمون‌های سازمان NHTSA امتیاز کلی پنج ستاره را کسب نمود که بالاترین امتیاز ممکن است؛ اما این خودرو در آزمون‌های ایمنی موسسهٔ IIHS ایالات‌متحده به دلیل کسب امتیاز قابل‌قبول در آزمون برخورد با مانع کم‌عرض از جلو، نتوانست بالاترین رتبه یعنی Top Safety Pick را کسب کند زیرا خودروها برای دستیابی به این رتبه باید در تمامی آزمون‌های تصادف IIHS امتیاز خوب را کسب کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. مجتبی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    آورین ??

    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      افرین موستانگ هر چند براى من و امثال من موستانگ بدون ایمنى هم باشه بازم عشقه چون یه چىزهاى داره که براى امثال من عشقه

      1. مجتبی

        ۱۶ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (151 ديدگاه)

        دقیقا.
        mustang هرچی باشه عشقه.
        عضله دوست داشتنی.

  2. جواد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    در واقع طبق قوانینی که از سال 2012 در اروپا اعمال میشه برای حفظ اخرین ستاره یک خودرو سیستمهای ایمنی اون باید حداقل 54 امتیاز بیارن که موستانگ این مورد نداشت حالا با اضافه کردن تجهیزات جدید اون ستاره پس گرفت ولی مشکل ایمنی با 3 ستاره سر جا هستش

  3. MAHDI . TUNING

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    نشان می‌دهد که این شرکت به خریداران محصولاتش و همین‌طور شهرت و اعتبار ایمنی خود اهمیت می‌دهد».
    این جمله رو باید با طلا نوشت

    بدنه و اتاقش محکمه فقط….
    فقدان تکنولوژی‌های ایمنی عامل اصلی کسب چنین رتبهٔ پایینی توسط موستانگ در آزمون‌های تصادف یورو انکپ بود. به‌عنوان‌مثال، موستانگ به کمربندهای ایمنی پیش کِشنده مجهز نبود، ایربگ‌های آن به‌اندازهٔ کافی باد نمی‌شدند و آدمک آزمایشی صندلی عقب هم در زیر کمربندهای ایمنی جابجا می‌شد.»»

    1. aston martin

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      ولی بنظر من اینطوریام نیست که اهمیت بدن
      اگر اهمیت میدادن چرا تا قبل از علنی شدن این ضعف های ایمنی برطرفشون نکردن؟
      چون واقا شرکت براش مهم نیست و نمیاد برا خودش هزینه اضافی بتراشه
      همش بخاطر رسانه های آزاد و همینطور الزام های قانونیه که خودروسازهاشون ایمنی رو لحاظ میکنن
      وگرنه بیایید قبول کنیم دوستان همون بنز و بی ام وش هم اگر الزامات قانونی و نگاه های سنگین مردمی نبود ایمنی رو رعایت نمیکردن مگر به عنوان یک آپشن گرون قیمت برای تبلیغ و بالا بردن فروش

  4. علی آلمانی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (58 ديدگاه)

    دید که من دروغ نمیگفتم .تو آمریکا پنج ستاره است

  5. فرشاد سجادیان

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    قبلا عاشق ماستنگ بودم اما مدتیه که چلنجر شدیدا چشممو گرفته.

    1. aston martin

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      فقط شِوی کمرو

  6. رامکال

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    در متن آمده که از 2 ستاره به 3 ستاره ارتقا یافته است.
    یعنی نصب سامانه های جدید ایمنی فقط باعث افزایش یک ستاره ایش شدند!!!!
    جالبه که متن یک چیز میگه ملت ذوق زده یک چیز دیگر !

    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      شما جناب رامکال که اصلا ذوق زده نمىشىد بهتره که فکر تقلب فولوکس واغن باشىد که علاوه بر دىزل گىت رسواىى دروغگویى امار فروش رو هم به بار اورده
      البته با این همه سوتى که المانىا با صناىع خودروسازىشون دادن طبىعى هست بعضى طرفداراشون مثل شما دیگه دلىلى برا ذوق زدگى نداشته باشن

      1. فرشاد سجادیان

        ۱۶ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        البته علی جان همه آلمانی‌ها هم سوتی نمیدن، نمونش مرسدس و ب ام و که به یاد ندارم تخلف رسواکننده‌ای ازشون گزارش شده باشه.

        1. MAHDI . TUNING

          ۱۶ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1478 ديدگاه)

          یادت نره که موستانگ با 2 ستاره پر فروش ترین و محبوب ترین شد
          حالا که حرف و حدیث ها برای موستانگ کمتر شده فروشش میره بالاتر

  7. حمیدرضا

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    دوست دارم بدونم نسخه امریکایی چه تفاوتی با اروپایی داره که انقدر امتیازشون فرق داره یعنی چهارتا اپشن ایمنی انقدر تو امتیازات یه ماشین تاثیر داره اگر اینجور باشه ماشینی مثل شورلت اس اس که از این نظر خیلی لخته احتمالا یه ستاره میگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا