همه میدانیم که فورد GT خودرویی سریع است. این خودرو همچنین بسیار انحصاری بوده و فورد تعداد بسیار محدودی از این خودرو را خواهد ساخت. در واقع سال پیش شاهد تولید ۱۳۸ دستگاه از GT جدید بودیم. در نهایت ۱۰۰۰ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد.
البته که میدانیم پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری بای توربوی این خودرو قدرت ۶۴۷ اسب بخاری دارد اما آیا در واقعیت هم این موضوع صحت دارد؟ درگ تایمز فورد GT را به یک تست داینو دعوت کرده و خب اعداد به دست آمده کمتر از پیشبینیها بوده است.
اسب بخار اعلام شده توسط فورد در میللنگ اندازهگیری شده بنابراین با رسیدن اسبها به چرخها شاهد کمی اتلاف قدرت خواهیم بود. در یک سوپر کار مدرن پیشرانه وسط و دیفرانسیل عقب اتلاف قدرت یاد شده بین ۱۰ تا ۱۵ درصد تخمین زده میشود و بنابراین GT در چرخهای عقب خود قدرتی بین ۵۵۰ تا ۵۸۲ اسب بخار خواهد داشت.
اگرچه شما را به تماشای کامل این ویدئو دعوت میکنیم اما باید گفت بهترین عددی که این خودرو به دست میآورد تنها ۵۲۵ اسب بخار در چرخ است. با توجه به تولید و تحویل بسیار محدود فورد GT، مقایسه نتایج به دست آمده از تست داینو با دیگران کاری سخت بوده ولی عدد به دست آمده در مقایسه با قدرت ۶۲۰ اسب بخاری اعلام شده کاملاً کمتر است. پیش از آنکه شایعاتی درباره قدرت مشاهده شده به وجود آید باید گفت چندین دلیل برای تفاوت بین قدرت تست داینو و عدد اعلام شده توسط فورد وجود دارد.
در آغاز باید گفت اعداد به دست آمده از تست داینو میتواند بسته به تجهیزات استفاده شده کاملاً متفاوت باشد. این ویدئو نشان میدهد که تجهیزات بکار رفته کلاً اعداد کمتری را نشان میدهند و زمانی که سیستم برای هماهنگی با سیستمهای داینوجت (یک پلتفرم محبوب برای اندازهگیری قدرت) تصحیح شود عدد به دست آمده بهطور قابلتوجهی بالاتر خواهد رفت. همچنین این داینو دارای رولری در عقب است که به رولر جلو متصل شده بنابراین همهی چرخها میتوانند بچرخند؛ بهعبارتدیگر خود داینو میتواند باعث اتلاف قدرت شود. همچنین باید شرایط جوی، دمای پیشرانه و فاکتورهای متنوع دیگری را در نظر گرفت.
با همهی این تفاسیر، کمکم فورد GT به دست مشتریان میرسد و مشاهده تستهای داینوی دیگر این خودرو جالب خواهد بود.
NAVID۰۰۹۸
۱۴ مرداد ۱۳۹۷اسب بخار ، مصرف سوخت ، حداکثر سرعت و میزان تولید گازهای آلاینده در خودروها چیزیه که بیشتر خودروسازان از هر کشوری تقلب میکنند و نتایج تستی را اعلام میکنند که شاید حتی ۱۰۰٪ مصرف کننده گان با اون مواجه نمیشوند ، مانند تست مصرف سوخت اعلامی کارخونه که به سختی در بیشتر خودروها حتی نمیشه بهش نزدیک شد .
جریان این فورد هم همینه و در خود متن هم نکتشو ذکر کرده که چرا تفاوت داره با قدرت اعلامی شرکت .
s.h
۱۴ مرداد ۱۳۹۷https://www.youtube.com/results?search_query=3500hp+gtr+dino
تست دینو رو ببینید و رکورد 400 متر رو مو به تنتون نمیمونه !!!!! حتما ببینید
:::فرشاد:::
۱۴ مرداد ۱۳۹۷این اعداد اصلا توجیه پذیر نیستن، اگر قرار باشه سازنده قدرت خروجی موتور رو به جای قدرت رسیده به چرخها اعلام کنه، امثال شیرون و آگرا میتونن رو رقمهای بیش از دو هزار اسب بخار مانور بدن. قبلا گفتم باز هم میگم، فورد GT جدید که خودمم از طرفدارانش هستم، بیشتر از اونکه ارزش فنی داشته باشه، ارزش معنوی داره واسه خریدارانش، وگرنه کسی که صرفا قصدش لذت بردن از یه سوپر ماشینه، به راحتی چشمش رو روی ۴۸۸ پیستا، ۹۱۱ GT2 RS، اونتادور، ۸۱۲ سوپرفست، هوراکان پرفورمانته، 720s و. . . که همگی از نظر فنی سرتر هستن، نمیبنده.
mahdy
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ببخشید این ارزش معنوی رو یه ذره باز میکنین
دوستان قصدم تیکه یا مسخره نبود دوسه تا گزینه به ذهنم رسید خواستم ببینم کدومه
Amirferrari
۱۴ مرداد ۱۳۹۷این دلایلی که شما ذکر کردین چطور باقی خودروها رو شامل نمیشه و اکثرا قدرت بیشتری دارن نسبت به اسب بخار اعلام شده توسط کمپانی! نمونش مکلارن ۷۲۰s که تو تست داینوی ۸۱۰ اسب بخار ثبت کرده! قطعا فورد قدرت رو بالاتر از قدرت واقعی اعلام کرده،اگه سیستم اشتباه کنه نهایتن ۱۰ تا ۲۰ اسب بخار بالا پایین میشه نه ۱۰۰ اسب بخار!!! از موتور ۳.۵ لیتری اکوبوست فورد نباید توققع ۶۴۷اسب داشت،همون ۵۲۵ هم خوبه از دل این موتور اقتصادی…با پونصد هزار دلار میشه بهترین ها رو خرید نمونش فراری ۸۱۲ و مکلارن ۷۲۰sبا قیمت ۳۵۰ هزار دلاری ارزش بسیار بالاتر از فورد دارن،وقتی همه خودروهای آمریکایی رو به خاطر قیمت بسیار پایین رقابتیشون میشناسند من موندم فورد چه فکری کرده که همچین قیمتی گذاشته واسه Gt!!! تازه اجازه فروشم نداده به خریدارا!!!☹️?
LAMBORGHINI
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ارزش فورد جی تی به تست داینو و چند ده اسب بخار کتر و بیشتر نیست
این ماشین یک اسطوره ی زندست
واسه من که فرقی میکنه 1500 اسب قدرت داشته باشه یا 500 اسب … اصل کار چیز دیگه ایه
mg
۱۴ مرداد ۱۳۹۷اون از رکورد گیری هنسی اینم از تست این ولی تسلا قدرتو زا چرخ میگیره چون مجبوره و کونیک زگ هم 1500 و 1400 اسب رو تو چرخ داره اونم از چرخ میگیره
بهزاد
۱۴ مرداد ۱۳۹۷چند نکته در این مورد و موارد مشابه وجود داره.
برای مثال فراری 488 در تست های دینو از 561 تا 643 اسب بخار در چرخ های عقب اندازه گیری شده که به غیر ادوات و شرایط تست نوع بنزین و اکتان اون بسیار بسیار در نتیجه تاثیر گذاره!
بدون شک اعداد اعلامی سازنده برای ماشین های اسپرت با بنزین اکتان بالای 93 یا 95 هست.
در صورتی که این اکتان در پمپ بنزین های زیادی وجود نداره و معولا اکتان 91 یا پایین تر هست.
اگر نرخ کاهش 10 درصدی برای اکتان و 10 درصدی برای تلفات در نظر بگیریم، این قدرت بدست آمده کاملا عادی هست و دوستان طرفدار فورد GT نباید از این موضوع ناراحت باشند.
مهدی
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ظاهرا نویسنده خیلی تجربه نداره چون نتیجه داینو این ماشین کاملا طبیعیه فقط کافیه یه نگاه به تست داینو انواع و اقسام سوپراسپرت بندازید که ببینید اختلاف بین دوتا خودروی مشابه که تو یک ساعت از درب یک کارخونه هم میزنن بیرون گاهی به چند ده اسب بخار میرسه
emad1990
۱۵ مرداد ۱۳۹۷چرا طبیعیه؟علتشو میدونید؟
مهدی
۱۵ مرداد ۱۳۹۷طبیعیه چون دوتا موتور مشابه رو نمیتونی پیدا کنی که قدرت یکسان بدن. شما فرض کن دوتا سوپراسپرت x از درب کارخونه بزنن بیرون موتور این ماشینها قدرت یکسانی نخواهند داشت یکی از دها دلیلش میتونه این باشه که رینگ پیستون ها تو دهنه سیلندر ممکنه به صورت کامل اب بندی نشه و میکرومتری اختلاف با دهنه های دیگه داشته باشه مثلا فلان سیلندر کمپرس ۲۰۰ نشون بده سسلندر دیگه ۱۹۰ سیلندر بعدی ۱۹۵ و…. حالا حساب یه موتور گیربکس و دف صدها قطعه دارن که این اختلاف ها رو میتونه با نمونه مشابه که همون لحظه از کارخونه بزنه بیرون داشته باشن. جدا از این وقتی هم خودروها کمی کار کردن و کیلومتر انداختن دیگه بحث این میاد وسط که نحوه نگهداری و سرویسها چطور بوده و هنچنان این اختلاف قدرت وجود داره. شما مطمئن باش دوتا فورد gt نمیتونی پیدا کنی که رو داینو قدرت یکسان بدن به همین دلایل که گفتم
بهزاد
۱۵ مرداد ۱۳۹۷مهدی جان به این سادگی که شما مطرح کردی نیست!
موتور این گونه خودروها قبل از اینکه وارد خط مونتاژ بشه ساعت ها روشنه و کار میکنه و تمام داده ها به دقت اندازه گیری میشن و اگر مشکل کوچکی وجود داشته باشه براحتی قابل شناسایی هست و امکان نداره موتورهای مثلا فراری ، لامبورگینی ، مکلارن و فورد GT و… بدون تست اولیه وارد چرخه تولید بشه.
تمام سایز و اندازه و وزن قطعات با دقت میکرون بوسیله ی دستگاههای دقیق سنجیده شده و سپس وارد مرحله مونتاژ میشوند.