در ویدئویی که فورد منتشر کرده برخی بخشهای خودرو همچون نشان ST روی جلوپنجره، چراغهای جلوی LED، رینگهای بزرگ و صندلیهای اسپورت ریکارو با نشان ST را میتوانیم ببینیم. همچنین برای اولین بار میتوانیم به صدای پیشرانه این خودرو گوش کنیم.
اما از نظر طراحی بدنه ما قبلاً پوما ST را دیدهایم به گونهای که فورد این خودرو را بدون نشانهای ST روانه خیابانها کرده بود تا فکر کنیم که با نسخه استاندارد پوما روبرو هستیم اما رسانهها به سرعت این خودرو را تشخیص دادند. در بدنه این خودرو سپر گیراتر با لبهی کوچک، اسپویلر سقف بزرگتر و دو خروجی اگزوز نصب شدهاند.
کابین هم قبلاً رؤیت شده و صندلیها با بالشتکهای زیاد و نشان ST روی دستهدنده و فرمان دیده میشوند. این خودرو از دوخت متضاد و احتمالاً تریم متمایز نسبت به نسخههای استاندارد پوما سود میبرد.
پومای جدید از همان پلتفرم هفتمین نسل فیستا ST استفاده کرده است. این خودرو دارای پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری توربو با قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتون متر است بنابراین جای تعجبی نیست که پوما ST نیز همین نیروگاه آهنین را حفظ کرده و یک گیربکس 6 سرعته دستی را نیز به آن کوپل خواهد کرد.
با توجه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 6.5 ثانیهای و حداکثر سرعت 232 کیلومتر در ساعتی فیستا ST، احتمالاً پوما ST کمی کندتر خواهد بود.