جدیدترین فورد موستانگ بولیت خودرویی است که طرفداران فیلم بولیت را هیجانزده میکند یا حداقل ما تصور میکنیم که باید چنین باشد. یکی از مهمترین ویژگیهای این مدل رنگ سبز هایلند آن است که به موستانگ فستبک مدل ۱۹۶۸ حاضر در فیلم ادای احترام میکند؛ اما علاوه بر این رنگ خاص، بولیت با قرض گرفتن منیفولد هوا، دریچه گاز و جعبه هواکش از شلبی GT350، چند اسب بخار قدرت بیشتری هم نسبت به موستانگ GT معمولی دارد. این افزایش نیرو دقیقاً ۲۰ اسب بخار است که شاید خیلی زیاد نباشد اما برای کسانی که قدرت بیشتری میخواهند شلبی GT500 در بازار هست.
شاید خیلی از شماها نمیدانستید که موستانگ بولیت از لحاظ پیشرانه، قدرت و گشتاور کاملاً با یک کوپهٔ ژاپنی مطابقت دارد. ما در مورد لکسس LC500 حرف میزنیم که حالا کارواو یک نمونهٔ سبزرنگ آنرا در برابر بولیت قرار داده است. هردو خودرو از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده میکنند که در هردو ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن در هردو به چرخهای عقب منتقل میشود؛ بنابراین تنها تفاوتهای عمده میان این دو خودرو در قیمت، وزن و گیربکس است.
موستانگ بولیت صرفاً با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی عرضه میشود اما LC500 بهعنوان یک کوپهٔ لوکس که قیمت بسیار گرانتری دارد، فقط با گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قابل خریداری است. از لحاظ وزن اما برتری با موستانگ است زیرا کوپهٔ لوکس ژاپنی حداقل ۱۰۰ کیلوگرم از ماسل کار آمریکایی سنگینتر است. با توجه به شباهتها و تفاوتهای میان این دو خودرو و این نکته که مسابقه در هنگام بارش شدید باران برگزار شده، فکر میکنید کدامیک پیروز شود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
فورد موستانگ بولیت | لکسس LC500 | |
پیشرانه | ۵ لیتری V8 | ۵ لیتری V8 |
قدرت | ۴۶۰ اسب بخار | ۴۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۰ نیوتن متر | ۵۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۸۵۰ کیلوگرم | ۱۹۶۵ کیلوگرم |
قیمت | ۶۰ هزار پوند | ۹۰ هزار پوند |
زیزیگولو
۲۲ دی ۱۳۹۹هر دوشون خیلی خوشکلن، انتخاب بینشون واسَم سخته
فورد
۲۲ دی ۱۳۹۹چقدر ناشیانه دنده میده موستانگو
یانکی
۲۲ دی ۱۳۹۹دقیقا درست میگید.دیروز هم تو کلیپ جیپ جی کلاس و دیفندر گفتم مت واتسون تو برنامهاش از آمریکایی استفاده نمیکنه وقتی هم بیاره هدفش تخریبه آمریکایی هست.فقط کافیه به تعویض دندهاش دقت کنید.مردک جوری دنده کشی میکنه انگار پشت ماک r600 نشسته.پدال باز هم تاکیید میکنم سایت شما دژمن ماشین آمریکایی هستش.فقط یک بار یه مقایسه بین درگهای به طور مثال کن بلاک با کار واو بزارید ببنید دنبال کنندهای سایت کدوم رو انتخاب میکنن.
امیر دهقان
۲۲ دی ۱۳۹۹دوست عزیز
ما در پدال با هیچ شرکت و کشور خودروسازی دشمنی نداریم و سعی میکنیم همۀ خبرهای دنیای ماشین رو بی کم و کاست پوشش بدیم
منابع اصلی ما در ترجمۀ مطالب سایتهای Motor1 و CarScoops هستن و هر درگ یا مطلب تو این سایتها گذاشته بشه ما هم همون رو ترجمه میکنم
خوب یا بد، این سایتها هم اکثر درگهایی که میذارن از کارواو، تراتل هاوس، 888MF و لاو کارز هستن و ما هم طبیعاتاً همین درگها رو تو پدال منتشر میکنیم
لطفاً دست از این توهم توطئه و دشمنی بردارید
میثم
۲۲ دی ۱۳۹۹“توهم دشمنی و توطعه”??????
واقعا واسه پدال چه سودی داره این کار؟؟؟؟
مگه نمایندگی فروش داره که بخواد فلان کشور یا برند رو تخریب کنه؟؟؟
OMID
۲۲ دی ۱۳۹۹کاری با دنده عوض کردن واقعا کند مت واتسون تو اینجا ندارم
ولی درگ های کن بلاک با هونیکورن هم واقعا طنزه ماشین دیفرانسیل عقب ششصد هفتصد اسبی سنگین تر رو در مقابل ماشین ۱۴۰۰ اسبی دو دیفرانسیل با وزن سبک تر و لاستیک چسبنده با گیربکس سکونشیال با ضرایب کوتاه قرار میدن
خب معلومه یه ماشینی مثل فراری f8 در مقابل هونیکورن شانسی نداره
حداقل یه gtr alpha 12 باید بیارن که واقعا رقابتی وجود داشته باشه
MOHAMMAD.n.r
۲۲ دی ۱۳۹۹????????
معین
۲۳ دی ۱۳۹۹دوست عزیز بهترین سایت پارسی زبان دنیا همین پدال هست آخه چقد میتومی حسود باشی به امید موفقعیت سایت پدال لایک
مهدی
۲۴ دی ۱۳۹۹دقیقا مجله پدال بهترین سایتی هست که تا حالا من دیدم
Hadi
۲۲ دی ۱۳۹۹واقعاً درگ جذاب و قشنگی بود ?
مشخصاتشون دقیقاً شبیه همه فقط لکسس LC یه خورده سنگین تره و اگه موستانگ اتوماتیک بود نتیجه یه چیز دیگه میشد…
هر چند قبول دارم مت خوب دنده نمیداد ولی اختلافش با لکسس قدری نبود اگه بهتر دنده میداد برنده بشه…
انتخابم بین این دوتا عشق با احترام به آقای موستانگ لکسس LC هستش…
میثم
۲۲ دی ۱۳۹۹انتخاب من لکسوس
با اینکه 50 % گرونتره ولی در عوض کروزره و میتونی مسافرتهای دو نفره خیلی خوبی باهاش داشته باشی و کلی خاطره بسازی
ولی موستانگ بیشتر بدرد کل انداختن میخوره و با دوست دخترت یا نامزدت بری یه دوری بزنی
ツSAMURAIツ
۲۲ دی ۱۳۹۹مشخصات ماشینا خیلی نزدیک به همه
دیروز ویدیو رو تو یوتویوب دیدم حدس زدم موستانگ بخاطر وزن کمتر و داشتن لانچ کنترل ببره
اما گیربکس بهتر لکسوس وزن سنگینش رو جبران کرد
MAHDI
۲۲ دی ۱۳۹۹چه مشخصات جالبی دارن، هردو یجور هستن. البته جز وزن که لکسوس 115 کیلو سنگین تره?
R@m!n
۲۲ دی ۱۳۹۹مت واتسون انگار تو عمرش تاحالا دنده دستی ندیده بود همش با شیفتر پشت فرمون قاطی می کرد. اینا به کار صدای بولیت شما توجه کن مگه میشه شرحه شرحه نشی واسش
??Amin_sto??
۲۲ دی ۱۳۹۹اصلا فکر نمی کردم اینقدر عملکرد لکسوس عالی باشه ، با وجود وزن بیشتر هم ترمز هاش بهتر بودند و هم شتاب و سرعتش
❤Toyota⛩Lexus❤
میثم
۲۲ دی ۱۳۹۹جالبه دقت کنین میزان صدایی که از بیرون به داخل هر ماشین میاد رو با هم مقایسه کنین
لکسوس ارزش پولش بیشتر رو داره واقعا
Ahmedreza2002
۲۲ دی ۱۳۹۹از یه گرند تور لوکس چیز دیگه انتظار نمیره
شیک و با وقار
mahdi-abdi
۲۲ دی ۱۳۹۹هردو واقغا خاصن اما انتخواب من لکسس هست با وزن بیشتر پا به پای موستانگ رفت
Benz
۲۲ دی ۱۳۹۹لکسوس LC500 انتخاب منه ولی موستانگ هم خوبه
SS
۲۲ دی ۱۳۹۹LC500 فوق العادس!!
البته با توجه به ماهیت و جی تی بودنش انتظار نداشتم در همه زمینه ها موستانگ رو شکست بده
Aryan kia
۲۲ دی ۱۳۹۹آخه چرا اینقدر این لکسوس خوشگله کابینشم فوق العاده زیباست ولی ای کاش یه موتور قوی ترم براشبزارن
پدال جان میشه این فیلم های درگ رو اولشو ببری این مت واتسون خیلی حرف میزنه حوصله آدمو سر میبره
Ahmedreza2002
۲۲ دی ۱۳۹۹قراره یه نسخه بالای ۶۰۰ اسب داشته باشه تحت عنوان lcf
SS
۲۲ دی ۱۳۹۹فکر میکنم LCF به علت نبود تقاضا (ارزیابی بازار) کنسل شد
Ramin
۲۲ دی ۱۳۹۹اووووف
90 هزار پوند به لکسوس ؟؟؟
انتخاب من موستانگ
. از خودرو های عضلانی نوین بدم میاد انگار زیاد هیبت نداره ولی…
ولی انتخاب من موستانگ هست. ( 1، چون آمریکایی هست. 2 ، چون ارزونتره )
پدال جان بزار کامنتم منتشر بشه… با سپاس…
ツSAMURAIツ
۲۲ دی ۱۳۹۹کلا از نظر شما هر چی ماشین ارزون تر باشه بهتره
مثلا هونگچی از رولزرویس بهتره چون ارزون تره ?
Aryan kia
۲۲ دی ۱۳۹۹احتمالا از نظر شما پرایدم از لکسوس بهتره چون ارزونتره
مهدی
۲۵ دی ۱۳۹۹دقیقا رولزرویس و هونگچی خخخخ گل گفتیییی
AMANTE
۲۲ دی ۱۳۹۹توانایی ضعیف مت واتسون در رانندگی با ماشینی که گیربگس دستی داره توی ویدیو کاملا مشخصه.
شاید اگه راننده ایی که تجربه بیشتری با گیربگس های دستی داره پشت موستانگ بود اختلاف درگ بیشتر هم میشد.
akrh78
۲۲ دی ۱۳۹۹قشنگ 2-1 ماستنگ رو کرد 3-0 لکسس با دنده عوض کردنش
امیررضا
۲۲ دی ۱۳۹۹طرفدار پروپاقرص برند لکسوس هستم و این خودرو محشره. تنها نقطه ضعفی که داره سیستم اطلاعات و سرگرمیشه که با اندروید اوتو حل میشه. انتخاب من السی۵۰۰. فوقالعادست
ارشیا
۲۲ دی ۱۳۹۹من بین کوپه ها بدون نگاه به رقیب lc500 رو ور میدارم ولی بولیت فرق داره.
درگ هم کاملا ناشیانه بود.از کار واو انتظار نداشتم.
M.J.ZAHEDI
۲۲ دی ۱۳۹۹بابا این واتسون جوری مشتی دنده میده انگار پشت ماک نشسته
بجنب بابا
OMID
۲۲ دی ۱۳۹۹یاد تعویض دنده جرمی کلارکسون افتادم توی گرند تور
داخل gt350 rtr ( دستی )یه جوری دنده میداد که از دو کلاچه سریعتر حس میشد
??Amin_sto??
۲۲ دی ۱۳۹۹منظور شما کدوم قسمت گرند تور هست ؟
MOHAMMAD.n.r
۲۲ دی ۱۳۹۹اگر اشتباه نکنم قسمت اول فصل ۳
قشنگ بود??
?Ali Hossein?
۲۲ دی ۱۳۹۹من خودم به شخصه عاشق موستانگ هستم
ولی نمیدونم چرا با اینکه همه ی مشخصاتشون عین همه و موستانگ سبک تره چرا LC500 برد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولی هرچی باشه موستانگ بازم عشقه??❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
?Ali Hossein?
۲۲ دی ۱۳۹۹ولی واقعا تا خود ماشین(موستانگ) نعره نمی زد که دنده عوض کن عوض نمیکرد.??????????
Mf1
۲۲ دی ۱۳۹۹بدون هیچ فکری لکسوس اگه کمی بیشتر فکر کنم بدون شک فورد یه خودرو کاملی هست هم صدا خوبی داره هم طراحی وحشیانه داره وهم قیمتش مفته
اگه ورود خودروهای خارجی آزاد بشه وهمه مردم توانای خرید داشته باشن بدون شک ۸۰ درصد ایرانیها محصولات امریکای انتخاب میکنن چون هم قیمت مناسب داره هم ظاهر وطراحی کلاسیکی داره چون تو ایران طراحی کلاسیک بیشتر میپسندن