دلیل استفاده از سیستم تعلیق مستقل در فورد برانکو چیست؟
اکسل جلوی سولید یکی از مهمترین نقاط قوت و فروش جیپ رانگلر بوده و این موضوع حتی در جزوه فروش مدیران این شرکت نیز مورد اشاره واقع شده است. شکی وجود ندارد که این طراحی سیستم تعلیق برای آفرود خوب بوده اما مهندسان فورد تصمیم گرفتهاند خلاف رانگلر عمل کرده و از اکسل جلوی مستقل برای برانکوی جدید استفاده کنند. در ادامه دلیل این تصمیم را بررسی خواهیم کرد.
مهندسان تیم تحقیق و توسعه برانکو اخیراً در مصاحبه با MuscleCarsAndTrucks جزئیات بیشتری از سیستم تعلیق جلوی برانکو جدید را منتشر کردهاند. بهطور خلاصه باید گفت تصمیم فورد برای استفاده از این نوع طراحی با رفتار خودرو در جادههای آسفالت ارتباط داشته است.
اریک لافلر مهندس ارشد برانکو گفته است:
ما برای سیستم تعلیق مستقل در جلو رفتار بهتر در جاده آسفالت را مدنظر قرار دادیم؛ بنابراین ما بهترینهای آفرود و جاده را داریم. در برانکو توانستیم به توازنی بین پرفورمنس مخصوصاً در سرعتهای بالا برسیم جایی که رقبا نمیتوانند چنین کاری را انجام دهند. برانکو در روی جاده نیز سواری هیجانانگیزی دارد.
احتمالاً برخی طرفداران آفرود با این اظهارات موافق نبوده و خواهند گفت برانکوی جدید برای گذراندن بخش اعظم وقت خود در گلولای طراحی نشده است. به این زودیها جنگ طراحی اکسل سولید و سیستم تعلیق مستقل به پایان نخواهد رسید اما شاید فورد پاسخهایی به این انتقادات داشته باشد.
مدیر برنامه جهانی فورد میگوید:
اگر شما بخواهید یک آفرودر پرسرعت در صحرا داشته باشید قطعاً خواهان سیستم تعلیق مستقل در جلو خواهید بود. ویژگیای در تکنولوژی سیستم تعلیق وجود دارد که ما بهدرستی برای اهداف خود انتخابش کردهایم.
اما شاید بپرسید منظور از آفرودر پرسرعت در صحرا چیست؟ خب ما هم دقیقاً نمیدانیم اما ظاهراً مهندسان این برند به دنبال مطمئن شدن از عدم وجود پدیده تکان های مرگبار بودهاند، چیزی که باعث میشود فرمان خودرو پس از عبور پرسرعت از دستاندازها به شدت بلرزد.