مرحلهٔ مقدماتی، گروه هشتم، کوپههای میان سایز، دوئل اول
دوئلهای این گروه | |
فورد شلبی GT500 | جگوار F Type R |
؟ | |
دوج چلنجر هلکت | بامو M8 |
؟ | |
لکسس LC500 | پولستار وان |
؟ | |
شورلت کامارو ZL1 | نیسان GT-R |
؟ |
فورد موستانگ شلبی GT500
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹
پلتفرم: S550 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۹ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۷,۴۹۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۶۱,۰۹۰ دستگاه
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۴۴.۶
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 مسحورکننده، خودرویی لذتبخش برای رانندگی در هرروز، توانایی مغلوب کردن بسیاری از خودروها در پیست
نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، قیمت بسیار گران پکیج پیست
چکیده: شلبی GT500 یک خودروی عضلانی باشکوه و یک خودروی اسپرت چشمگیرتر است
جگوار F تایپ R
تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۹
پلتفرم: D6a جگوار-لندروور
امتیاز از کارانددرایور: ۷ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۲,۷۱۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱,۲۰۰ دستگاه
گارانتی: پنج سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۵۹.۵
نقاط مثبت: صدای مهیج پیشرانهٔ V8، کابین راننده محور، استایل جذاب
نقاط منفی: فضای نهچندان زیاد صندوق بار، کابین تنگ و دلگیر، همواره زیر سایهٔ پورشه ۹۱۱ قرار دارد
چکیده: جگوار F تایپ خودرویی است که صدایی عالی دارد و سرها را به سمت خود میچرخاند اما پرفورمنس آن ممکن است راننده را ناامید کند
مقایسهٔ مشخصات فنی
شلبی GT500 | جگوار F تایپ R | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V8 | ۵.۰ لیتری V8 |
تنفس | سوپرشارژ | سوپرشارژ |
قدرت | ۷۶۰ اسب بخار | ۵۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۴ ثانیه | ۳.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۳ ثانیه | ۱۱.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۰ کیلومتر/ساعت | ۳۰۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۵.۷ متر | ۴۷.۲ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۹ جی | ۱.۰۰ جی |
مصرف سوخت | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۶۰ لیتر | ۷۰ لیتر |
وزن | ۱۸۹۲ کیلوگرم | ۱۸۶۲ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۱۳ میلیمتر | ۴,۴۷۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۲۰ میلیمتر | ۲,۶۲۱ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۹۶ لیتر | ۳۹۶ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۷۴,۰۹۵ دلار | ۱۰۴,۳۵۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۷۴,۰۹۵ دلار | ۱۰۴,۳۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Amir
۶ فروردین ۱۴۰۰بدون شک موستانگ
قوی تر ، ارزون تر ، بی اعصاب تر ، آمریکایی تر
ali (chevy nova)
۶ فروردین ۱۴۰۰و همینطور باید گفت اصیل تر
فورد صد در صد امریکاییه و مثل جگوار صاحب هندی نداره
Amir
۶ فروردین ۱۴۰۰بله اصالت اسم هفتاد ساله موستانگ هم یه برتری هست
سهند
۶ فروردین ۱۴۰۰انتخاب من هم موستانگ است چون بهتره
ولی از بین موستانگ و m8 به بی ام و رای خواهم داد.
pouyan
۶ فروردین ۱۴۰۰لطفا گرند تورر ها رو از این لیست خارج کنید
?A.H MOTORS?
۶ فروردین ۱۴۰۰بی شک موستانگ??
Amir
۶ فروردین ۱۴۰۰دقیقا
ماسل کار و gt رو نمیشه به خوبی مقایسه کرد
پدال چرا قیمه هارو ریختی تو ماستا ؟
pouyan
۶ فروردین ۱۴۰۰پس پورشه 911 کجاست؟
R@m!n
۶ فروردین ۱۴۰۰فکر می کنم رقابت اصلی این گروه بین بی ام و و فورد باشه
T.C.B.K
۶ فروردین ۱۴۰۰????????
پدال این مسخره ترین دوئلی بود که به عمرم دیدم…..
پرفروش ترین ، قوی ترین ، بهترین کوپه ، ارزونترین ، عضلانی ترین خودرو جهانو انداختی با جگوار بدبخت….
تازه جالب ابنجاس موستانگ 4 نفرس…. ولی جگوار 2 نفره….
من اصلا مطلبو نخوندم…. فقط قیمتو خوندم با قدرت و چندتا چیز کوچیک. چشم بسته به موستانگ رای دادم….
.
ولی شلبی شانس آورد که پونیتاک ورشکست شد…. وگرنه به نظر من بهترین عضلانی تاریخ ترانس ام است….. عشق بود ….. البته هنوزم هست….
خب موضوع عوض شد. الان دعوا میشه…
برگردیم سر موستانگ.
موستانگ = بهترین در کلاس و نوع خود…
محمد رستمی نژاد
۶ فروردین ۱۴۰۰نه
چلنجر بهترین در کلاس ماسل کار ها است
صدای چلنجر از همه بهتر هست
طراحی چلنجر از همه رترو تر هست
لاستیک های غول پیکر
ماسل کار عقبش بلید مثل پروانه بازی کنه
چلنجر ۵۷ درصد وزنش در جلو هست
پس عملا عقبش کاملا راحت بازی میکنه که این یکی از بهترین خصوصیات چلنجر است
دیگه از بقیه خوبی های چلنجر نگم که همه رو حفظ هستم
GT
۶ فروردین ۱۴۰۰اگه ام هشت و پولستار وان هستند، پس کانتیننتال جی تی هم باید باشه!!!
یا این دو تا را حذف کنید یا بنتلی را هم اضافه کنید
R@m!n
۶ فروردین ۱۴۰۰تو لیست اولیه هم مک لارن بود هم بنتلی البته بنظرم اگر اینطوری باشه پس باید ماسل کارها کنار گذاشت یا دو تا لیست جدا درست کرد
سهند
۶ فروردین ۱۴۰۰بنتلی در سطح بسیار بالاتری قرار دارد و قابل مقایسه با اینا نیست.
Porsche
۶ فروردین ۱۴۰۰خدایی شلبی عالیه
ولی بین این رقابت M8 بهتر از همه ی این ها هست
محمد رستمی نژاد
۶ فروردین ۱۴۰۰ای جان ای جان
آدم میمیره سوار این شلبی بشه
به جگوار F type ترجیحش میدم ولی به رقیبش سوپر استاک یا رد آی اصلا
اول چلنجر بعد بعد شلبی بعد zl1
هیچی به صدای آمریکایی مست کننده نمیشه
❤❤❤
R@m!n
۶ فروردین ۱۴۰۰هر جور حساب می کنم کل دوئل های این گروه اشتباه هست. لکسس و بی ام و و پولستار باید تو گروه گرندتوورر باشن به همراه استون مارتین و مک لارن و بنتلی و بقیه گردن توررها
Benz SLR
۶ فروردین ۱۴۰۰فورد از جگوار بهتر بود و قیمت کمتری هم داشت بنظرم حریف جگوار واقعا گردن کلفته
رضا
۶ فروردین ۱۴۰۰اختلاف زمان پیست .برنده رو تعیین کرده
حسین
۶ فروردین ۱۴۰۰جگوارو خیلی دوست داشتم ولی فورد را انتخاب کردم.
Mohammad
۶ فروردین ۱۴۰۰با اینکه هردوشون فوق العادن ولی من هیچ وقت حاضرنیستم همچین پولی بدم برا اینا وانتخابم تو این رنج قیمت lc500 هستش که یه ماشین فوق العاده لوکس و همه کارست
Ho3in
۶ فروردین ۱۴۰۰من هم به شخصه عاشق ال سی هستم اما چند تا مشکل داره ای کاش لکسس رفعشون میکرد
1) موتورش ای کاش با موتور ده سیلندر ال اف ای یکی بود
2) گیربکسش
3) دف عقب بودنش اگه چهار چرخ محرک بود عالی بود
Ho3in
۶ فروردین ۱۴۰۰به نظرم موستانگ بهتره تو این دوئله و خیلی هم سره ?ابهت و پرستیژ خاص خودشو داره
اما اگه قرار باشه یکی از این ماشین های رو بخرم یه f چهار سیلندر میخرم خیلی دوست داشتنیه و قیمتشم مناسبه
M.A.S
۶ فروردین ۱۴۰۰تو این گروه دوج چلنجر هلکت(واید بادی) با یک چهارم مایل 10.6 و صدای خارق العاده انتخاب چشم بسته منه
چرا سوپر استاک رو نذاشتید وارد بازار شده تازه
این دوئل هم من جگوار اف تایپ رو بیشتر دوس دارم
MOHAMMAD.DEMON
۶ فروردین ۱۴۰۰یه سوپرکار با لباس ماسل کار
این gt500 قشنگ تو پیست سر به سر سوپرکار ها میزاره
عشقه عشق
مهدی
۶ فروردین ۱۴۰۰بدون تردید موستانگ
ارش
۶ فروردین ۱۴۰۰جاگوار تو این کلاس نیست که چرا آوردینش تو آیت گروه ؟
مسعود
۶ فروردین ۱۴۰۰رقابتی که از پیش برندش مشخصه
PHILIPP
۶ فروردین ۱۴۰۰اتاق جگوار مثل مرسدس بنزهای سال 2007 هستش ???
Benz SLR
۶ فروردین ۱۴۰۰مگه بنز های سال ۲۰۰۷ چشونه؟
Mad.z.Max
۷ فروردین ۱۴۰۰قدیمی شدن از نظر طراحی، وگرنه بینظیرن
Sina10
۶ فروردین ۱۴۰۰تا حدودی این رقابت درست نبود
شلبی از هر لحاظ و با فاصله پرفورمنس بهتری داره
و جگوار خیلی کوچیک تر و لوکس تره
جگوار بیشتر رقیب ۹۱۱ هستش تا موستانگ
اینجا که مشخصا موستانگ بهتره و رقیبش رو راحت شکست میده
یه عیبی که دوباره توی گروه بندی هاتون دیدم اینه که اومدین لکسوس LC500 که یه گرندتورر هستش اومدین با کامارو ZL1 و دوج چلنجر هلکت توی یه کلاس قرار دادین !!
لکسوس یه گرندتورر لوکسه ، دوج یه هیولای اسپرته
این دوتا جز ابعاد هیچ شباهتی ندارن با هم دیگه
مثل اینه که تویوتا کمری و بامو M5 و بنز E63 رو با هم مقایسه کنیم چون ابعادشون مثل هم هست!!
تازه جالب ترش اینه که حتی از لحاظ ابعاد هم لیست مشکل داره
جگوار خیلی کوچیک تر از موستانگه و بیشتر رقیب ۹۱۱ محسوب میشه!!
بهتر بود یه گروه به نام گرندتورر میزاشتین که جگوار و لکسوس و پولستار یا حتی M8 اونجا باشن
موستانگ ۷۶۰ اسب بخاری مخصوص پیست کجا ، لکسوس لوکس کجا
حیف که تعداد ماسل کار های بازار کمه و وگرنه باید یه گروه جدا برای دوج و موستانگ قرار داد
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۰نظر منم مثل نظر اکثر بچه ها روی موستانگ شلبی هستش
Amirreza
۶ فروردین ۱۴۰۰من آمریکایی باز نیستم و رو موستانگم کوچکترین تعصبی ندارم ولی واقعا از همه نظر سره ، اصلا اصالت و ابهت موستانگ کجا و جگوار کجا
نه اینکه جگوار بد باشه ولی انتخاب من بدون شک موستانگه
Aryan kia
۶ فروردین ۱۴۰۰لکسس اول میشه به نظر من
ولی واقعا منصفانه نیست از یه طرف نمیشه از زیبایی فوق العاده کابین و طراحی بیرونی لکسس گذشت و از طرفی هم نمیشه از ظاهر قلچماق و خشن چلنجر گذشت
mm.y@rlou
۳۱ فروردین ۱۴۰۰شلبی یه خودرو با پرفورمنس باور نکردنی
Ahmad
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰از هر لحاظ موستانگ بهتره فقط بخواطر قیافه غیر قابل تحملش به جگوار رای دادم