مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور سوم، قسمت سیزدهم، سومین دوئل از گروه کراساوورهای متوسط. در این قسمت فورد اِج که خودرویی آشنا در مناطق آزاد است به مصاف رنو کولئوسی میرود که یکی از پرفروشترین خودروهای وارداتی به کشورمان در سالهای اخیر بوده است.
نتایج دوئل قبلی بین پژو ۵۰۰۸ و اشکودا کودیاک
مجموع آراء: ۱۰۱۷
آراء پژو ۵۰۰۸: ۵۳۱
آراء اشکودا کودیاک: ۴۸۶
پیروز دوئل: پژو ۵۰۰۸ با کسب ۵۲ درصد از کل آراء
جیپ گرند چروکی | تویوتا هایلندر |
جیپ گرند چروکی | |
اشکودا کودیاک | پژو ۵۰۰۸ |
پژو ۵۰۰۸ | |
فورد اج | رنو کولئوس |
؟ |
فورد اِج
تاریخ معرفی: نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۴
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: CD4 فورد
امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۶,۰۰۰ دستگاه
فروش هشتماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۸,۴۹۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۱۰۸,۵۲۵ دستگاه
فروش هشتماههٔ نخست ۲۰۱۸ در چین: ۴۵,۳۵۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۶ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۹ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
رنو کولئوس
تاریخ معرفی: نمایشگاه پکن ۲۰۱۶
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: CMF رنو-نیسان
امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۳,۲۳۲ دستگاه
فروش هشتماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۴,۳۲۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۴۷,۳۲۱ دستگاه
فروش هشتماههٔ نخست ۲۰۱۸ در چین: ۲۷,۸۸۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۰ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
فورد اج | رنو کولئوس | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | توربودیزل | توربودیزل |
قدرت | ۱۸۰ اسب بخار | ۱۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۳۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۹.۹ ثانیه | ۱۰.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۸ لیتر (ترکیبی) | ۵.۳ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۵۰ گرم/کیلومتر | ۱۴۵ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۹ لیتر | ۶۰ لیتر |
وزن | ۱۸۳۸ کیلوگرم | ۱۷۳۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۱ متر | ۴.۶۷ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۵ متر | ۲.۷۰ متر |
حجم صندوق بار | ۶۰۰ لیتر | ۵۳۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت بریتانیا | ۳۵,۵۱۰ پوند | ۲۶,۹۴۶ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10148651]
(Ali (Chevy nova
۵ آبان ۱۳۹۷مشخصات و فروش فورد همه چىز رو مشخص کرده
(Ali (Chevy nova
۵ آبان ۱۳۹۷محاسن فورد
فروش بسىار بالاتر در بازار بشدت رقابتى چىن به مىزان 45/000 تا در نىمه نخست 2018 و فروش کلى 108/000 دستگاه در سال 2017
قدرت بالاتر
گشتاور بالاتر
حجم صندوق بىشتر هست
على
۵ آبان ۱۳۹۷اهان
شتاب و ظرفىت باک و طول بىشتر فورد هم از محاسنش هست
آآآآرماااانننن
۵ آبان ۱۳۹۷خود مدیرعامل فورد اگه بود اینقدر کامنت نمیزاشت در تعریف از فورد! باشه باو فورد ادج بهتره حالا خودتو اذیت نکن اینقدر شما!
حالا اگه فروش فورد تو اروپا بیشتر بود ولی تو چین کمتر،میگفت همینکه فروش فورد تو بازار به شدت رقابتی اروپا بیشتره گویای همه چیز هست :)))
mahdy
۶ آبان ۱۳۹۷امتیازی که از مجلات معتبر گرفتن چی ؟
رنو به طرز معنا داری بالاتره
(Ali (Chevy nova
۵ آبان ۱۳۹۷جالبه فورد با اونکه گرون تره فروشش بالاتر هم بوده
براى مشترى هر 1 دلار اضافى که مىپردازه مهم هست و با توجه به همىن موضوع بازم فورد پرفروش تره
R
۵ آبان ۱۳۹۷آقا علی اگه فروش رنو یا هر ماشین دیگه ای بیشتر باشه ملاک نیست ولی چون این فورده فروشش ملاکه آدم میمونه چی بگه
virtual
۵ آبان ۱۳۹۷پای خرید برسه، کدومش؟
راو4 ?
سورنتو ?
میدونم تو یه سگمنت نیستن
F22RAPTOR
۵ آبان ۱۳۹۷معلومه تویوتا
آآآآرماااانننن
۵ آبان ۱۳۹۷قطعا سورنتو بنا به ده ها دلیل
محمد
۵ آبان ۱۳۹۷انتخاب من نه راو ۴ هست نه سورنتو
ولی آرمان عزیز دلایلتون چیه؟
خوشحال میشم بگید
سورنتو بخر
۵ آبان ۱۳۹۷من باشم سورنتو
یادتون باشه کشورای خارجی اییران نیستن بویی از رقابت و کیفیت و غیره نبرده باشن
کیا و هیوندایی از همه نظر به ژاپن رسیدن
تو تاریخ خودروسازی حتی تویوتا یه زمانی کیفیتش افتضاح بود. به نظر خودم پنج سال قبل بودش کیا و هیوندایی چون کلا یه شرکت هستن دیگه اون کیا و هیوندایی سابق نیستن
هنوزم بین دوستام وقتی میگم هیوندایی خوبه سریع میان مثال یه سانتافه میزنن که بعد سه سال اتاقش به صدا میوفتاد. خب وقتی بهش میگی اون سال ۲۰۰۸ بود قبول نمیکنه میگه هیوندایی همون هیونداییه
مثل اینه بگیم تویوتا سالای ۱۹۸۰ کیفیت بدی داشت پس الانم بده
سورنتوی سال بخر خوش باش
الان یکی میاد میگه سورنتو بده چون یکی داشتیم خراب شد.
Omid
۶ آبان ۱۳۹۷دلیل خاصی برای خرید سورنتو وجود نداره .
راو 4 هم کیفیتش بالاتره هم قابلیت اطمینانش هم ابهتش هم استحلاکش هم قابلیت افرود هم داره و شاسی بلنده واقعی هست
Reza
۵ آبان ۱۳۹۷انتخاب من رنو کولئوس
مصرف سوخت کمتر ، آلایندگی کمتر ، قیمت کمتر ، وزن کمتر و در نهایت طراحی بهتر
علی
۵ آبان ۱۳۹۷من به فورد اج رأی میدم . دلیلشو درست نمیدونم . شایدم چون طراحی جلوش شبیهه (((سانتافه )))میمونه و شایدم بخاطر اینکه جدیدتره و شایدم بخاطر برند قدیمی و معروفترشه و شایدم بخاطر اینکه قیمت بالاتری داره و حس بالاتر بودن داره . هر چی که هست دلیلش مهم نیست مهم اینه که فورد اج همیشه امتحانشو خوب پس داده .
با تچکر
محمد
۵ آبان ۱۳۹۷بین این ۲ انتخاب من رنو هست
ارزانتره
اما امتیاز کلی بالاتری گرفته
که مشخص کننده کیفیتش هست
ضمن اینکه قیافه فورد بد نیست
قیافه رنو هم فوق العاده نیست
اما از نظر ظاهری هم نماینده رنو رو بیشتر ترجیح میدم در این دوئل
و اینکه در هر دوئلی خودروهای نسل قبل رنو رو اصلا ترجیح نمیدادم که قابل دفاع نبودن اما پیشرفت خوبی کردن که قابل تحسینه
علی
۶ آبان ۱۳۹۷فورد بنجل نیست که ارزونتر باشه حتما دلیلی داره که گرونتره
ایمان
۵ آبان ۱۳۹۷مشخصات فنی و ابهت میگه فورد ولی ظرافت و زیبایی میگه رنو ولی کلاً فورد یه چیز دیگه هست
riofarina
۵ آبان ۱۳۹۷8564 پوند کم پولی نیست،تفاوت قیمت خودش قیمت یه ماشینه،رنو خوشگلترم هست،رای من رنو ?
:::فرشاد:::
۵ آبان ۱۳۹۷کولئوس شاید به خاطر اروپایی بودنش، مقداری با کیفیتتر باشه، اما اصلا زیبایی و لذت رانندگی اج رو نداره.
Elmiraj
۵ آبان ۱۳۹۷این اختلاف قیمت ۹۰۰۰ پوندی چیزی غیر از کیفیت بالاتر فورد نیست …!
شاهين
۵ آبان ۱۳۹۷من به فورد رای دادم، ولی موضوع اینجاست که با توجه به اختلاف قیمتشون هم اگر واقعا پای خرید میرسید بازم فورد رو برمیداشتم یا نه؟! سخته تصمیمش
Amir
۵ آبان ۱۳۹۷مشخصات اج بهتره ولی این فاصله قیمت رو نمیتونه توجیح کنه و اینکه کولئوس هم ماشین خوب و با کیفیتی
باتوجه به قیمت و فاصله کمی که بینشون هست انتخاب من کولئوس
حمىد
۵ آبان ۱۳۹۷ادج خوب حتما بهتره که فروشش نسبت به رنو بىشتره ولى هر دو ماشىن خوبن و انتخابشون سخت
sina
۵ آبان ۱۳۹۷فورد ماشین بهتری هست ولی نه به اندازه 9 هزار پوند ، لذا رنو کولیوس
SEAT - AHVAZ
۵ آبان ۱۳۹۷یه سوال داشتم ، این دوئل ها رو فقط پدال انجام میده یا بصورت بین المللی هم انجام میشن ؟ منظورم اینه که عکس اول که دوتا ماشین رو در کنار هم نشون میده واقعی هست یا خود پدال مونتاژ میکنه و کنار هم میزاره ؟
(Saeed(peugeot
۵ آبان ۱۳۹۷کولئوس و بیشتر میپسندم…
رای من کولیوس به خاطر ظاهر شیک تری داره
amin
۵ آبان ۱۳۹۷فینال این سگمنت باید آمریکایی باشه!!!
ارش
۵ آبان ۱۳۹۷فورد و رای نهایی من تو این گروه جیپ چروکی .
Efk
۵ آبان ۱۳۹۷فورد اج قواره ای در حد لندکروز داره من طراحیشو میپنسدم
اما کلئوس همون نیسان اکیس تریله چیز خاصی نداره برای همین فورد رو انتخاب می کنم، ماشین جذاب تریه
مهدی
۵ آبان ۱۳۹۷انتخاب من رنوچون هم کیفیت کابین بهتری داره.هم قیمت خیلی کمترو هم طراحی جذاب تر.فورد ازکاربایر ۳/۸ گرفته ورنو ۴/۳ که البته اینا اعدادم هیچ ارزشی نداره ولی اختلاف قیمت خیلی زیادی دارن واین خیلی مهمه
Amir
۵ آبان ۱۳۹۷جای تاسفه که کودیاک حذف شده به نظرم در این گروه بهترین بود.اینجا هم رنو در رانندگی به پای فورد نمیرسه اما خیلی زیباتره.فورد ادج یه پای فینال میتونه باشه…
ahmadreza
۵ آبان ۱۳۹۷نه فورد نه پژو نه رنو فقط جیپ (البته تو این سگمنت)
احمدرضا
۵ آبان ۱۳۹۷دوستان ببخشید یه سوال الان پرفروش ترین گروههای خودرو سازی دنیا کدوما هستن؟میشه یه آمار بهم بدین ممنون
Mopar or No Car
۶ آبان ۱۳۹۷فروش سال 2017 (میلیون دستگاه):
Volkswagen Group 10.41
Toyota 10.16
Renault-Nissan 10.12
Hyundai-Kia 7.28
General Motors 6.88
Ford 6.25
Honda 5.36
Fiat-Chrysler 4.86
PSA 4.16
Suzuki 3.15
Mopar or No Car
۵ آبان ۱۳۹۷فورد اعظم
Landscape
۵ آبان ۱۳۹۷من نمیدونم منبع پدال برای درج اعداد کدوم سایت بوده اما
نو سایت motor1 مشخصات این موتور با ارقام پدال فرق میکنه
شتاب 0 تا 100 9.3 اعلام شده وزن ماشین هم 1643 کیلو درج شده
تو قسمت ایمنی هم پدال اعدادش با اعداد یورو انکپ فرق میکنه
رای من رنو کلئوس
شاهین
۵ آبان ۱۳۹۷ماهایی که فورد و امثال فورد رو ندیدیم طبیعیه حذف بشه. اینم که فورد تا الان انقدر رای اورده بخاطر شناخت برندی هست نه دیدن و تجربه و …
درکل دستمون به گوشت نمیرسه پس مرگ بر امریکا
محمدرضا فنا
۵ آبان ۱۳۹۷فورد
حالا چون یه سریا شورشو در آوردن دلیل نمیشه هرکی میگه فورد یه سری ….. بهش دیس بدن .
امیر
۵ آبان ۱۳۹۷فنی ک کاملا اج برتری داره نسبت به رنو
میمونه قیمت ک 10هزار دلار اختلاف کمی نیس واقعا!!! و طراحی ک سلیقس
به شخصه فورد معقول تر میدونم بخاطر برندش ولی کاش ارزونتر بود
کیوان
۶ آبان ۱۳۹۷فورد چون امریکاییه رنو مدیون نیسانه واگرنه به حساب نمیومد نمیدونم چرا نیسان با رنو یکی شد این شراکت به نفع رنو شد
آرش
۶ آبان ۱۳۹۷اتفاقا رنو در سال 1999 در بحران مالی آسیا ، نیسان رو از ورشکستگی نجات داد
حسین
۱۱ آبان ۱۳۹۷کلئوس تو سال ۲۰۱۸ نسبت به ۲۰۱۷ فاصله فروشش رو با فورد خیلی کم کرده