مرحلهٔ مقدماتی، گروه نوزدهم، شاسیبلندهای آفرودی، دوئل چهارم
نتایج دوئل قبلی بین لندروور دیفندر و مرسدس بنز G کلاس
مجموع آراء: ۱۳۶۸
آراء مرسدس بنز: ۸۶۱
آراء لندروور: ۵۰۷
پیروز دوئل: مرسدس بنز G کلاس با کسب ۶۳ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
جیپ رانگلر | سوزوکی جیمنی |
جیپ رانگلر | |
میتسوبیشی پاجرو اسپرت | تویوتا لندکروزر پرادو |
تویوتا لندکروزر پرادو | |
مرسدس بنز G کلاس | لندروور دیفندر |
مرسدس بنز G کلاس | |
فورد برانکو | تویوتا فورانر |
؟ |
فورد برانکو
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۲۰
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: بهطور شگفتانگیزی روی جاده راحت است، بسیار توانمند در آفرود، کاربردیتر از جیپ رانگلر، طراحی مدرنی که هنوز هم بهعنوان یک برانکو قابلتشخیص است، تیپهای فراوان برای هر خریداری، سیستم تعلیق عالی، پانلهای بدنه بهراحتی جدا میشوند
نقاط منفی: صدای اگزوز میتوانست بهتر و متمایزتر باشد، کابین در تیپهای بالایی فاقد جذابیت کافی است، ورود صدای باد به کابین در سرعتهای بالا، دید عقب و طرفین میتوانست بهتر باشد، جیپ قطعات افترمارکتی بیشتری دارد
چکیده: فورد برانکو بازگشت چشمگیری داشته است و به نظر میرسد بتواند جایگاه رانگلر بهعنوان پرفروشترین آفرودر بازار را غصب کند
تویوتا فورانر
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۰۹
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۰ از ۱۰
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تواناییهای آفرود فوقالعاده، برخورداری از تکنولوژیهای ایمنی و کمکرانندهٔ فعال بهصورت استاندارد، فضای بسیار زیاد برای بار و سرنشینان در داخل کابین
نقاط منفی: مصرف سوخت نهچندان مناسب، متریال داخلی خیلی معمولی و ساده، گیربکس قدیمی و خشن و ناشی، سواری و هندلینگ خشک و ناراحت
چکیده: فورانر بهعنوان یک خودروی آفرودی برای پیمودن مسیرهای کوتاه عالی است اما رفتار جادهای و راحتی کلی آن در مسیرهای روزانه کاملاً ناخوشایند است
مقایسهٔ مشخصات فنی
فورد برانکو | تویوتا فورانر | |
پیشرانه | ۲.۳ لیتری I4 | ۴.۰ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۲۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۴۰ نیوتن متر | ۳۷۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۵ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۰ ثانیه | ۷.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۵ ثانیه | ۱۶.۰ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۶۶.۱ متر | ۵۹.۲ متر |
شتاب جانبی | ۰.۷۱ جی | ۰.۷۶ جی |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۹ لیتر | ۸۷ لیتر |
وزن | ۲۰۴۰ کیلوگرم | ۲۱۷۵ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۱۶۰۰ کیلوگرم | ۲۲۷۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۱۰ میلیمتر | ۴,۸۵۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۴۹ میلیمتر | ۲,۷۸۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۰۸۵ لیتر | ۱۳۳۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
زاویهٔ حمله | ۴۳.۲ درجه | ۳۳.۰ درجه |
زاویهٔ فرار | ۳۷.۰ درجه | ۲۶.۰ درجه |
زاویهٔ شکست | ۲۶.۳ درجه | ۱۹.۸ درجه |
حرکت در آب | ۸۵۰ میلیمتر | ۷۰۰ میلیمتر |
قیمت پایه آمریکا | ۲۹,۹۹۵ دلار | ۳۷,۴۸۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۳۴,۶۹۵ دلار | ۳۹,۳۳۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
R@m!n
۱۵ مرداد ۱۴۰۰فورانر رو نمیشه یه آفرودر محض در نظر گرفت با اینکه توانایی های بالایی داره اما اصلا به خودروهای شاخص این کلاس نمیرسه.
برانکو افسانه ای هم تو این چند وقته نقل هر محفل خودرویی بوده و همه به بازگشت با شکوهش اذعان کردن. مجموعه ای لذت بخش از ترکیب سنت و مدرنینته چه در طراحی چه در عملکرد.
ای کاش دیفندر تو دور اول با جی کلاس نمیوفتاد به شخصه داره نظرمو عوض می کنه هر چند هنوز اون مشکلات بنیادی رو باهاش دارم.
AMG///
۱۵ مرداد ۱۴۰۰فقط میخام بدونم که کسی که به فورانر رای داده فازش چی بوده؟؟؟
شاعر
۱۵ مرداد ۱۴۰۰وقتی با برانکو تو سرعت 110 کیلومتر یه مانع در فاصله 60 متری جلوت سبز شد فازشون رو درک میکنی
Iman99
۱۶ مرداد ۱۴۰۰شاعر شعر نگو لطفا فرض کنیم سبز شد برانکو بهتر ردش میکنه مقاوم تره سیستم تعلیق بهتر و نرم تری داره دوام بالاتری هم داره کلا فورد برانکو از همه نظر بهتره برانکو با ۱۲۰ تا هم مانع هایی رو رد میکنه که فوررانر تو اون شرایط از هم می پاشه و نابود میشه.
مهردادکمال
۱۵ مرداد ۱۴۰۰جدا منم فکر کردم حتی 1 رای نیاره با اون
مشخصات قدیمی و قیمت بالاش
Iman99
۱۵ مرداد ۱۴۰۰فوررانر هم کاملا خودروی قابل احترامی هست تو این کلاس بعنوان نماینده تویوتا گزینه مناسبیه و خودروی بدی نیست ولی اگه مقایسه رو بگی بله درسته قابل مقایسه با برانکو نیست چون برانکو از همه نظر بهتره برانکو این نسل جدیدش عالی شده درمورد لندروور هم باهات موافقم چون منم دوست داشتم فینال با برانکو بیوفته که نشد.
R@m!n
۱۵ مرداد ۱۴۰۰برای من ماجرای دیفندر شده همون ورزشکاری که درسته استعداد ذاتی تو رشتشو ندارن اما این ضعفو با تلاش و تمرین جبران می کنه.
فقط امیدوارم تو سالاری بعد ساده تر بشه تا هم هزینه تعمیرش بیاد پایین هم قابل اعتمادتر.
Reza Waffen SS
۱۵ مرداد ۱۴۰۰فورد برانکو
ممد ژانگولر
۱۵ مرداد ۱۴۰۰فورد برانکو ماشین چقر تریه مثل بز کوهی از همه جا بالا میره. رای من فورد برانکوی افسانه ایی 💪
Audi e_tron gt
۱۵ مرداد ۱۴۰۰انتخاب من برانکو است
برانکو خیلی چیز بهتری هست واقعا من عاشقشم
اما وقتی قیمت فوررانر زیاد تر باشه مشخصه که کسی که بخواد آفرود بخره برانکو را می خره
.
۱۵ مرداد ۱۴۰۰فوررانر ۱۰ سال دیگه هم همینطوری تولید بشه باز هم محبوب خواهد بود
رمز موفقیتش سادگیش و قدیمی بودنشه همین تا دو سال پیش کیلس و چند تا از امکانات رایج امروزی رو نداشت و با سوییچ روشن میشد و اتفاقا خیلیا برا همین میخریدنش
هنوز هم شیفتر دنده کمکش مکانیکیه
صندوقش برقی نیست
و بعضی امکانات خاصی داره که ماشینای جدید ندارن مثلا شیشه در صندوق عقبش میاد برقی پایین
طراحیشم که نیازی به تعریف نداره
برانکو عالیه ولی فوررانر عشقه
همیشه دوست داشتم یکیشو داشته باشم
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۵ مرداد ۱۴۰۰خلب من نمیدونم چرا دوست دارین نقاط ضعف رو نقطه قوت جلوه بدین ، حتما خیلیا هم بخاطر گیربکس ۵ سرعتش میخرنش
.
۱۵ مرداد ۱۴۰۰از قدیمی بودن قوای محرکه اش دفاع نمیکنم و منظورم این بود که علتی که خریدار داره هنوز قابلیت اطمینان و ثابت شده بودنش هست
new RAMIN
۱۵ مرداد ۱۴۰۰چرا اینقدر گارانتی هاشون پایینه؟؟؟😐
مشکوک میزنن😑پدال درست نوشتی؟؟ بگذریم…
انتخاب من فورد برانکو اونم به هزار دلیل!! اول بریم برسی نکات منفی.
((فورد برانکو= نقاط منفی: صدای اگزوز میتوانست بهتر و متمایزتر باشد، کابین در تیپهای بالایی فاقد جذابیت کافی است، ورود صدای باد به کابین در سرعتهای بالا، دید عقب و طرفین میتوانست بهتر باشد، جیپ قطعات افترمارکیتی بیشتری دارد))
صدای اگزوز میتوانست بهتر باشد!!😑 مگه میخوام چی کار کنم؟ مشکل دوم واقعا راسته.
چه پایه و چه فول کابینش جذاب نیست. ورود صدای باد در سرعت بالا !!😑 تقریبا 90 درصد خودرو ها در سرعت بالای 90 کیلومتر صدای باد میاد داخل.قسمت دید عقب و… هم من نظری ندارم.
((تویوتا فوررانر = نقاط منفی: مصرف سوخت نهچندان مناسب، متریال داخلی خیلی معمولی و ساده، گیربکس قدیمی و خشن و ناشی، سواری و هندلینگ خشک و ناراحت))
قضاوت اینارو به پایه خودتان میسپارم.
در یک آفرود مهمترین فاکتور زاویه حمله خروج میزان حرکت در آب هست که برتری با برانکو هست. دیگر مشخصات هم مثل موتور قدرت گشتاور شتاب مصرف سوخت برتری با برانکو هست. /// البته چیزی مثل ترمز ازسرعت110 کیلومتر. ظرفیت بکسل،ظرفیت صندوق بار حجم بامک سوخت برتری با تویوتا فورانر هست ولی مجموعا 70 درصد برتری با برانکو هست. نکته هم نباید فراموش کرد قیمت برانکو ارزونتره.
البته در این جدول دوئل انتخابم دیفندر و رانگلر هست.
(هرچند دینفدر حذف شد ولی خودرو عالی هست)
new RAMIN
۱۵ مرداد ۱۴۰۰در پاسخ به کامنت خودم.
این نکته رو نباید فراموش کنیم فوررانر برای 12 سال پیشه.
ولی تو این مدت فیس لیفت شده و بهبود بخشیده و نمیشه گفت خودرو قدیمی هست
اون چند خط آخر اشتباه نوشتم.
(حجم بامک سوخت)
حجم بامک سوخت چیه؟😂🤦 حجم باک سوخت
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۵ مرداد ۱۴۰۰در این جدول بدون کوچکترین شکی جی واگن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ مرداد ۱۴۰۰برادر رنگلر رو دست کم گرفتی! با یه ماشین لوکس که بری آفرود ورشکسته میشی بنظرم پیروز رنگلر باشه…
Hamid
۱۵ مرداد ۱۴۰۰راستش از نظر من برانکو یه مقداری آفرودی تره … اگرچه واقعا هر دو عالی هستن …
رای با احترام به تویوتا و دوستدارانش اینجا برانکو هست …
ماکسیمیلیان
۱۵ مرداد ۱۴۰۰احسنت! مرحبا!
AMIR / ARMI
۱۵ مرداد ۱۴۰۰بدون شک برانکو
استراتژی ایرانخودرویی همه جا محکومه
ARAZ
۱۵ مرداد ۱۴۰۰ایرانخودروی بین المللی 😂😂
AMIR / ARMI
۱۵ مرداد ۱۴۰۰اخه گیربکس 5 سرعته
تویوتا جان میخوای گیربکس 3 سرعته رو استاندارد قرار بدی
بعد گیربکس 5 سرعته رو اپشن بکنی . یه موقع ضرر نکنی
AMG GT R
۱۵ مرداد ۱۴۰۰دقیقا تازه گرون تر هم می کنه
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۱۵ مرداد ۱۴۰۰برانکو
فوررانر خیلی قدیمی شده باید نسل جدیدش بیاد
میثم
۱۵ مرداد ۱۴۰۰عشق تویوتام
ولی اینجا به برانکو رای دادم
فوررانر بدجور نیاز به جوانسازی و بهبودهای بیشتر داره
charger
۱۵ مرداد ۱۴۰۰من همیشه برام سوال بوده پریوس زشت تره یا فوررانر ؟؟؟؟
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۵ مرداد ۱۴۰۰میرای نسل قبل 😂
بهزاد
۱۵ مرداد ۱۴۰۰دوست گرامی از چهره ی ماشینی دفاع نمیکنم چون خودم با شاسی بلندها زیاد جور نیستم ، اما یک فوررانر در شرق تهران یک مدتی بود با رنگ مشکی که از عراق اومده بود ، حقیقتا نمای خودرو با اون چیزی که در عکس ها میبینیم متفاوته و تناسبی که در عکس ها در ذهن ثبت میشه با چیزی که در واقعیت میبینی فاصله داره.
اگر آرم تویوتا روش نبود ممکن بود چندین دقیقه فکر کنیم این چه ماشینیه.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۵ مرداد ۱۴۰۰فورانر شبیه یه نیمچه suv هست و واقعا یه ماشین متمرکز رو آفرود نیست از زوایای ورود و خروجی که برانکو با اختلاف بهتره هم میشه فهمید ، در کل انتخاب من برانکوعه چون زیباتره ، قویتره ، آفرودیتره ، و بزکوهیه
GT
۱۵ مرداد ۱۴۰۰اول به برانکو رأی دادم بعد مشخصات رو خوندم
ماکسیمیلیان
۱۵ مرداد ۱۴۰۰درود!
بنده ی حقیر هیچ پاسخ مستحکمی را نمینَِگرَم که دلالت کند بر رای به تویوتا فورانر!
کاملاً از هر بُعد واضح است که فورد برانکو دست برتر را دارد!
با سپاس ، یاعلی🌷
«پارس و بریتانیا»
KASTECH
۱۵ مرداد ۱۴۰۰البته رقیب برانکو ، رنگلر و دیفندر هستن ولی فوررانر هم ماشین قابل احترامیه
امیرحسین
۱۵ مرداد ۱۴۰۰یعنی فورد برانکو رو بذارم به تویوتا رای بدم
دنیا به آخر می رسید
کیا رای دادن به تویوتا
داچی اشتباه زدیا
samurai
۱۵ مرداد ۱۴۰۰اونایی که به اعداد نگاه میکنن رای میدن ماشین باز نیست از ماشین هیچی نمیدونه ماشینای تویوتا به اعداد کار نداره دوام و کیفیتش مهمه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ مرداد ۱۴۰۰دوام و کیفیتش برای خودتون مگه هر ماشین چقدر قابل استفاده ست؟اگه شما تو عصر حجر گیر کردین ۵۰سال یه بار ماشین عوض میکنن خب بدردتون میخوره!😐😂😂
Iman99
۱۶ مرداد ۱۴۰۰برانکو تو همه چی بهتره تو دوام و کیفیت هم بهتره اینطوری بگم فورد که تا اینجا که تونسته این برانکو رو طراحی تکنولوژی عملکرد سیستم تعلیق بهتر و همه چیز برتر و بهتر بسازه تو دوام و کیفیت هم همین برتری رو داره و رو شاخشه
مگر اینکه منطورت از دوام کمترین تکنولوژی و گیربکس ۵ سرعته و موتور تنفس طبیعی و تا همین اواخر روشن شدن با سوئیچ و بالابر دستی و … یعنی از هزار جا بزنه و ۱۵ سال همون رو با کمترین تغییرات تواید کنه که یکی مثل شما بیاد بگه این خوبه خود همین رو فورد خیلی بهتر میتونه انجامش بده تو همه موارد برتری خودش رو ثابت کرده تو این مورد هم فورد برانکو خیلی بهتره.
یوسف
۱۵ مرداد ۱۴۰۰خب تویوتا چرا این دایناسور رو منقرض نمیکنه… نسل جدیدشون بسازه…. زشته با این قیافه تو سال 2021
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ مرداد ۱۴۰۰بدون شک برانکو، از هر لحاظ از تویوتای بی کیفیت بهتره،فوررانر هیچی نداره،عجیبم هست چجور ۹۰تا رای آورده!😂 توی این گروه هم بدون شک سر برانکو و جی کلاس و رنگلر رقابت سختی میافته اما انتخابم رنگلره توی این کلاس…
امیرحسین
۱۶ مرداد ۱۴۰۰سلام.
تشکر از جناب دهقان.
کاش تویوتا FJ کروزرو توقف تولید نمیکرد و این با برانکو مقایسه میشد،بنظرم بهتر بود.
تویوتا fj رو توقف تولید کرد،شورولت،لندروور و هامر که ۳ تا کراس اوور ساختند:بلیزرو دیفندورو هامر EV.
Kato
۱۶ مرداد ۱۴۰۰با احترام تویوتا
یا قابلیت اطمینان مثال زدنی و حفظ ارزش عالی
Iman99
۱۶ مرداد ۱۴۰۰پس تو هم یکی از اونایی بودی که به تویوتا رای دادی خب دیگه از روی عقل و منطق رای ندادی از رو تعصب رای دادی اشکال نداره نظر شما هم محترمه ( فاکتور میگیریم از نظرات متعصبانه خودت تو پست های دیگه ) ولی بدون که تو همه چی برانکو بهتره تکنولوژی کارایی و عملکرد آفرود بهتر آنرود بهتر سیستم تعلیق بهتر پتانسیل تیونینگ و قابلیت اضافه کردن قطعات افترمارکتی بیشتر قابلیت اطمینان دوام بیشتر کلا برانکو از همه نظر بهتره. با جی کلاس که تو فینال بیوفته دیگه مهم نیست کدوم برنده شه چون مرسدس و فورد و هامر از همه نظر بهترین هستن کلا این آلمانی و امریکایی ها تو همه چیز بهترین هستن تو این مورد هم بهترین هستن.
Roham
۳ مهر ۱۴۰۰حواست هست داری برتری ناچیز برانکو امسال رو با افتخار به رخ تکنولوژی حدودا دوازده سال پیش تویوتا میکشی! 😂😂😂
همین خودش بیانگر خیلی چیزاست
حرفی نمیمونه😯
آریا ماشین
۱۷ مرداد ۱۴۰۰فورد برانکو
Farshad
۳۰ شهریور ۱۴۰۰با اینکه شدیداً تویوتا باز هستم ولی اینجا عقل سلیم میگه: فورد برانکو بهتر و قابل تایید هست.
فوررانر ماشین خوبه ولی در مقایسه با برانکو نه…
دلیلش هم اینه که فوررانر از همون متور سبک قدیم استفاده کرده ، گیر بکس هم همینطور… یعنی به روز نیست فوررانر… با تکنولوژی ۱۲ سال پیش داره میسازه بازم…
همون طور که لندکروز اتاق ۲۰۰ رو تغییرات اساسی داد و به روز کرد (نسخه ۲۰۲۲ _ LC300) رو جایگزین کرد، که همپا بشه با خودرو سازهای دیگر دنیا، و با تکنولوژی روز دنیا خودرو بسازه…..
این فوررانر رو هم دقیقا همینطور باید تغییرات اساسی بده، یه انقلابی ایجاد کنه در ساختش….
تویوتا یه ایراد بزرگی که داره اینه که یه مدل خودرو رو تا چندین سال با همون متور و همون سیستم و فقط با تغییرات اندکی مثل فیس لیفت، عوض کردن فرم بدنه و جلو پنجره یا افزودن امکانات کم بازم میسازه و روانه بازار میکنه،
متاسفانه تغییر تحولات رو خیلی دیر به دیر انجام میده….
مثلاً همین فوررانر تو سال ۲۰۲۱ نباید همین طور با متور سبک قدیم تولید میشد….
بله اگر تویوتا هم مثلاً بیاد سال دیگه این فوررانر رو مثل اتاق ۲۰۰ تغییر تحولات اساسی بده و با سبک روز دنیا مدل جدید فوررانر رو بسازه حتما دربین خودروهای هم رده خودش بهترین خواهد بود ، یا نهایتا با بهترین خیلی اخلاف کمی خواهد داشت که اون هم شاید بخاطر آپشن و امکانات رفاهی خواهد بود.. این مسأله هم تو خودرو های تویوتا مرسوم و عادی هست .
از حق نگذریم از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی آلمان و آمریکا همیشه جلوتر از ژاپن هست…
ولی با این حال بازم عاشق ژاپنی، به خصوص تویوتا هستم و اولویت انتخابم هست👍😄
Jamshid
۱۷ دی ۱۴۰۱فورد برانکو از همه لحاظ سر تره که شکی نیست
اینکه این دایناسور تویوتا معروف به استحکام باید منقرض بشه یکی جدید بزنه هم درسته
ولی من تویوتا بازم کاری هم با دلم نمیتونم بکنم