فورد

ساخت یک موستانگ شلبی GT500CR مدل 1967 برای یک شیخ سعودی

واقعیت غم‌انگیز بازار این روزهای خودرو این است که تعدادی کمی از ما واقعاً می‌توانیم با یک موستانگ با پیشرانهٔ ۴۲۷ اینچ مکعبی (۷ لیتری) رانندگی کنیم چراکه به دلیل قوانین سفت‌وسخت آلایندگی خودروها حتی کوپه‌ای عضلانی مثل موستانگ نیز مجبور به استفاده از موتور چهار سیلندر اکوبوست شده است.

اما حتی در همین دوران نیز برخی می‌توانند خودروهایی با پیشرانه‌های حجیم V8 را خریداری کنند مانند یک شیخ سعودی که سفارش ساخت یک موستانگ شلبی GT500CR مدل ۱۹۶۷ را به شرکت Classic Recreations داده است. این شرکت که در اکلاهما واقع است، متخصص ساخت دوبارهٔ ماسل کارهای کلاسیک است مانند همین موستانگ ۱۹۶۷ که توسط یک شیخ ثروتمند عربستان سعودی انتخاب شده است.

وی یک نسخهٔ شلبی کامل از این موستانگ را سفارش داده و رنگ بنفش متالیک زیبایی را هم برای آن انتخاب کرده است. در زیر کاپوت این موستانگ کلاسیک جدید، یک پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 سوپرشارژ نصب شده که بر اساس موتورهای بخش عملکردی فورد ساخته شده و برای تولید ۷۷۰ اسب بخار قدرت تنظیم شده است.

این نیروی عظیم تماماً به چرخ‌های ۱۸ اینچی عقب با لاستیک‌های چسبنده انتقال پیدا می‌کند. برای توقف این هیولا نیز دیسک‌های ترمز بزرگی تعبیه شده درحالی‌که خروجی‌های اگزوز نیز به زیبایی در طرفین خودرو کار شده است. این موستانگ شلبی دقیقاً مشابه نمونهٔ اصلی ساخته شده است.

اما چنین خودروی فوق‌العاده‌ای هرگز ارزان به دست نمی‌آید به‌گونه‌ای که قیمت موستانگ شلبی GT500 ساخت Classic Recreations از ۲۴۹ هزار دلار آغاز می‌شود اما مدل GT350CR قیمت پایهٔ کمتری معادل ۱۴۹ هزار دلار دارد. این شرکت همچنین شورلت کامارو کلاسیک را نیز با همین قیمت تولید می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    بادی این ماشین فقط کلاسیک هست .
    موستانگ قدیمی به خاطر اون خر خر زیبای موتور کاربراتیش ارزش داره .
    ولی در کل موستانگ شلبی کلاسیک از نظر طراحی و نوستالژی هیچ ایرادی بهش نمیشه گرفت

    1. (ali(chevy nova

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      دوستان در مورد موستانگ ىه مطلب بگم
      بخاطر محبوبىت زىاد موستانگ این ماشىن ساپورت قطعات وحشتناکى مىشه و همه ى نسلهاى موستانگ همىن الان لوازمش تحت لىسانس شرکت فورد تولىد مىشه
      حتى خوبه بدونىد بدنه ى کامل موستانگ 67 بصورت کامل تولىد مىشه و قىمتش هم23/000 دلار هست که مىتونىد بخرىد
      البته این موضوع براى بقىه ماشىنهاى کلاسىک امریکایی هم صادقه
      ماشىنهاى امریکایی کلاسىک که تولىد جى ام. فورد و کرایسلر هستن بشدت پشتىبانى قطعات مىشن و شما هر مدلى از مدلهاى کلاسىک این 3 شرکت رو بخرید مىتونىد اون رو راحت بازسازى کنىد و معطل کمبود قطعات نمىشىد به هىچ وجه

      1. charger

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (396 ديدگاه)

        علی عزیز با این مطلبت یاد یه خاطره افتادم
        سال 90 یه روا سال صفر از کارخونه گرفتم سال 92 قطعاتش تو بازار پیدا نمیشد

    2. peyman

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2096 ديدگاه)

      از نگاه کردن بهش سیر نمیشم

  2. DEADPOOL

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    ازبچگی عاشق موستانگ بودم نمیدونم چرا ولی حس میکنم از بچگی این عشق درمن بود? ولی من boss302 رو بیشترازاین دوست دارم آخرشه آخرش??

    1. (ali(chevy nova

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      DEADPOOL داداش
      Boss 302 رده ى پاىىن ترى داره نسبت به gt500
      Boss 302 بالاتر از مدل gtو Mach1 قرار مىگرفته اما مدل gt500 تىونىنگ شلبى بوده و بسىار نادر و خاص هستش
      اما بنظرم هىچى gt500kr مدل 1968 نمىشه. این مدل موتور 428 کبرا جت فورد داشت و بسىار قدرتمند هست و امروزه بسىار گرون قىمته
      از سرى boss هم مدلهاى که موتور 429 و 428 داشتن بسىار قوى و گرون هستن

      1. DEADPOOL

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (164 ديدگاه)

        بله علی آقا دمه شما گرم
        والا مابه همون 302 اینچ مکعب هم راضی هستیم همیشه کم توقع بودم?
        نمیدونم باور میکنین یانه اما من اولین باری که با موستانگ آشنا شدم تویه فیلمی بود نیکلاس کیج بازی میکرد آخر فیلم بایدونه موستانگ ازدست پلیسا فرار میکرد فکنم همین bossبود اون موقع میشه گفت 8 ساله بودم??ازاون به بعد دیگه رفتم توفاز ماشین ازماشینا نقاشی میکشیدم?یادش بخیر بااینکه نقاشی هام مزخرف بود ولی تقریبا بیشتر مدرسه فهمیده بودن من عشق ماشینم زنگ تفریح برای بقیه نقاشی میکشیدم امضاء میزدم پایینش خداشاهده?چه دورانی بود پسر

  3. (ali(chevy nova

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    جوووووووووووونننننننمممممم
    عشقست موستانگ اونم چى؟؟؟ gt500 مدل 1967 با موتور 427 فورد
    این ماشىن در وصف نمىگنجه از بس معرکس
    جناب قاسمى از امریکایی بازهاى قهار اىران از این مدل یکى داره با موتور 428 کبرا جت
    خىلى عالى هم جمعش کرده

  4. (ali(chevy nova

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    به مناسبت این خبر دوستان امروز مىخوام براتون از گىربکس منوال شورولت نوا صحبت کنم که تو اىران هست
    رفقا شورولت نوا در اىران با3 نوع گىربکس تولىد شد
    Th350 که 3 دنده اتومات بود و 2 نوع گىربکس دستى بنام((saginaw)) که هر 3 نوع ساخت جى ام بود
    مدلهاى دستى 3 و 4 دنده بودن
    به مدل اتومات کارى ندارم اما مدل منوال که ماشىن خودم هم مجهز بهش هست و از نوع 3 دنده هست نکات جالب داره
    مدلهاى 4 دنده که رو انواع کامارو. نوا. اسکاى لارک و…….. نصب مىشد گىربکسهاى خوبى بودن اما یه مشکل داشتن
    افرادى که سالها تجربه امریکایی سوارى دارن مىدونن که مشکل گىربکسهاى 4 دنده نوا شفت اصلىش هست که براى دنده 1 و دنده ى عقب مشترک هستش و تو این سالها بسىار دنده برنجىهاى این گىربکسها فرسوده شده و به همىن جهت این گىربکسها در دنده 1 و عقب به زوزه مىوفته و لوازمش هم نو اون در اىران پىدا نمىشه مگر اونکه از امریکا سفارش داده بشه که مقرون به صرفه برا خىلى ها نىست
    اما…..
    اما موضوع براى نمونه 3 دنده فرق داره

  5. PaRHaM

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    منم میخوااام???

    1. MAHDI . TUNING

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      منم میخوام
      اما ما محکوم به فراغین ایرانی هستیم
      شانس بیاریم چینی سوار شیم
      بله متأسفانه واقعیت تلخه

      1. PaRHaM

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

      2. SQ12

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (32 ديدگاه)

        سلام آقا مهدی.جنابعالی کلمه فرغون رو جمع عربی بستی؟***

      3. SQ12

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (32 ديدگاه)

        ببخشید که بی ربط هست.اما من نمیفهمم که چرا دم از حفظ زبان مادریمون می زنیم بعد خودمون تاراجش می کنیم و کلمه های مضحک و جعلی و خنده دار می سازیم.نمونش همین فراغین،فرامین و …..واقعا باید تا کی این مسخره بازی هارو در بیاریم.کی میخوایم آدم بشیم.ولی حالا این بحث به کنار.آقا مهدی من فقط میخوام بدونم که به چه دلیلی فرغون رو جمع عربی بستی.نکنه میخواستی ادبیاتت به ادبیات دلواپسان صنعت نزدیک باشه.(خخخخخخخ)

        1. MAHDI . TUNING

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1478 ديدگاه)

          فقط برای توجه بیشتر سایر کاربران

        2. MAHDI . TUNING

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1478 ديدگاه)

          میتونستم بگم فرغون های ایرانی یا لگن های های ایرانی ولی نگفتم
          خب حالا میشه بگی چی از تو کم شده که اینقدر تند برخورد کردی؟
          خودت که ادعای ادب و این چیزا داری چرا با توهین داری میگیش
          شما هم تو بیان و ادبت کار کن راه دوری نمیره

        3. ونوم اف ۵

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          Sq جان فراغین هم برای توصیف ماشین های ما زیاده باید جمع سالم لگن بکار برد که میشه لگنات

          موافقم 1
          مخالفم 1
      4. SQ12

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (32 ديدگاه)

        خب آقا مهدی اتفاقا من داشتم شوخی می کردم.هیچ منظور بدی نداشتم.این چیزایی که گفتم شوخیه وگرنه میدونم که شما هم فرهنگ و هنر ایرانی رو دوست دارین.من فقط خواستم مثلا به شوخی درباره عملکرد مردممون درباره زبان فارسی حرف بزنم.وگرنه هیچ منظور بدی نداشتم.اگه داشتم کلا از سایت پدال بیرون میرفتم و دیگه مطالبشو دنبال نمی کردم و کامنت هاشم نمی خوندم.من همیشه دوستدار تمام پدالی های عزیز هستم.همشون پیش من احترام دارن.منتهی من میخوام جو سایت رو یکم طنزش کنم تا از این حالت خشکی دربیاد.راستی علی جان لطفاً تعداد مطالب علمیت رو تو کامنت هات بیشتر کن.آقا مهدی شما همیشه توی چشم من جا دارید.امیدوارم همیشه سرافراز و پیروز باشین.دلتون شاد و کیفتون کوک.
        با تشکر از پدال
        SQ12

  6. (ali(chevy nova

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    در ادامه
    گىربکسهاى 3 دنده saginaw برخلاف نمونه 4 دنده خىلى خىلى سخت به زوزه مىوفته و مىشه گفت خراب نمىشه
    مدلهاى 3 دنده نسبت به 4 دنده ها خىلى بهتره اما یه نقطه ضعف هم داره
    تو مدل 4 دنده بخاطر اونکه تعداد دنده ها بىشتره سرعت نهاى ماشىن بالاتره و تاپ اسپىد بىشترى ماشىن با این گىربکس داره اما نمونه هاى 3 دنده تاپ اسپىدشون کمتره یه کم نسبت به 4 دنده ها
    اما خوبى گىربکس 3 دنده منوال Saginaw اونکه شتاب اولىه خىلى خوبى داره و این شتاب خوب رو گىربکس 4 دنده نمىده
    البته مسائل دیگه هم دخىل تو این موضوع که از جمله مهم ترىنش ضرىب دفرنسىال هستش
    تا اونجاى که من دیدم ضرىب دفرنسىال شورولت نوا 13/41 هست و مىشه با تغىىر کرانوىل پىنىون شتاب رو بىشتر و تاپ اسپىد رو کم تر و یا شتاب رو کم تر و تاپ اسپىد رو بىشتر کرد
    این موضوع بستگى به این داره شما براتون شتاب مهم تره یا تاپ اسپىد

  7. ماتئوس

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یاد فیلمای قدیمی افتادم

  8. ونوم اف ۵

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    دم این شیخ گرم چه سلیقه ای

  9. امید

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    چه کارها که با این پول لعنتی نمیشه کرد!! خیلی باحال بود.اگر من به جای این جناب شیخ بودم شاید دوج چلنجر مدل هفتادو یک قرمز رنگ یا پونتیاک ترانس ام مدل هفتادو هشت مشکی رو سفارش میدادم

  10. Behrouz anzali

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    واقعا زیباست همیشه ولی حیف که میره دست ملخ خورها نابود میشه. من خودم موستانگ جی تی 2015 دارم که با هیچی عوضش نمیکنم .

  11. Mahdi

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا در حال حاظر میشه این موستانگ gta1967 رو تو ایران اورد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا