فورد از نسل جدید خودروی بسیار کوچک و جمع و جور فیگو در سگمنت A و بهصورت سدان ویژه بازار هندوستان پردهبرداری کرد.
این سدان کوچک با طولی کمتر از ۴ متر، طراحی نسبتاً دلپذیری هم دارد. چراغهای کشیده، جلوپنجره بزرگ با نوارهای کرومی افقی که یادآور خودروهای مدل بالای فورد و همچنین انواع آستون مارتین هستند، برجستگی دربها و خطوط روی کاپوت و صندوق عقب کوتاه با هماهنگی خوبی در کنار هم قرار گرفتهاند. متأسفانه اندازه بسیار کوچک چرخها به نمای جانبی این خودرو آسیب زده است. در هر صورت در مقایسه با رقبای داخلی نظیر سوزوکی سوئیفت باید این خودرو را یک برنده قلمداد نمود. فیگوی جدید در واقع نسخه صندوقدار فورد کا Ka محسوب میشود. فضای داخل کابین با تکنولوژیهای جدید همراه شده است. سیستم سرگرمی و ناوبری ماهواره ای و پخشکننده MP3 و شارژر تلفن همراه از ویژگیهای امکانات فیگوی جدید میباشند. طراحی داخلی نیز مدرن و نسبتاً جذاب است. فرمان سه پره اسپرت و فرم اسپرت داشبورد و کنسول و رنگبندی داخلی، فراتر از انتظاری است که از چنین خودروی کوچک و ارزان قیمتی داریم. از دیدگاه ایمنی این خودرو با ایربگ های راننده و سرنشین ارائه میشود و برای اولین بار در این کلاس، میتوان ان را با شش کیسه هوا شامل کیسه هوای جانبی و پرده ای نیز سفارش داد. گزینههای پیشرانه برای این خودرو شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربودیزل TDCi و یک موتور ۱.۲ لیتری بنزینی TiVCT میباشند. هنوز از مشخصات و عملکرد فنی این مدل، اطلاعاتی منتشر نشده است اما بیش از عملکرد دینامیکی، باید انتظار ویژگیهای مقرون به صرفه و اقتصادی را از آن داشته باشیم. فورد برای تولید خودروهای جدید در تأسیسات هندوستان بیش از یک میلیارد دلار سرمایهگذاری کرده است. بدین ترتیب، تولید سالانه فورد هندوستان به دو برابر افزایش یافته و شامل ۶۱۰ هزار پیشرانه و ۴۴۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه میشود. در این میان ۲۵۰۰ کارمند بهصورت مستقیم و بیش از ۷۵۰۰ نفر نیز در زنجیره تأمین قطعات به خدمت گرفته میشوند. فورد قرار است مدل فیگوی سدان را همانند مدل کا در بازارهای جهانی نیز عرضه نماید.۱۴ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
محمد
۹ فروردین ۱۳۹۴گزینه ی بدی برای قشر متوسط به حساب نمیاد، طراحی عقبش دوست داشتنیه
سعید
۹ فروردین ۱۳۹۴تقریبا هم اندازه پرایده،
داخلش خیلی قشنگه
احمدرضا
۱۰ فروردین ۱۳۹۴داشبوردش واقعا خفنه نسبت به خودش
جی تی ار
۹ فروردین ۱۳۹۴وقتی دیدمش یاد گریت وال C30 افتادم ولی این کجا و آن کجا…
سجاد
۹ فروردین ۱۳۹۴همرده پراید خودمونه!
اما با طراحی بروز و امکانات استانداردی که حتی در آپشن های پراید هم نیست ، و قطعاً موتوری کم مصرف تر ، پرقدرت تر و پاک تر!!!!
یه پسر
۹ فروردین ۱۳۹۴سجاد جان با توجه به توصیفاتی که داشتین به جزو سایز دیگه کجاش شبیه پرایده :)
SAEED
۹ فروردین ۱۳۹۴نمی خواستم پای صحبت از محصولات داخلی مون رو دوباره باز کنم ولی آدم افسوس میخوره میبینه که حتی این مدل فورد هم که دیگه تو پایین ترین رده از محصولات فورد هست از محصولاتی که ایران خودرو بهش افتخار میکنه , بهتره !!
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۰ فروردین ۱۳۹۴اه اه اه حالم به هم خورد.
این دیگه چیه!
از فورد انتظار میره سوپر ماسل کار تولید کنه
ور میداره یه چیزی تولید میکنه که…
تیبا خودمون از این بهتره!
میدونم بهم دیسلایک میدین.
ولی واقعیت اینه
saji
۹ فروردین ۱۳۹۴ماشین خوبی به نظر میرسه ولی تایراش خیلی کوچیکن از زیبایی بدنه کم کردن
یه پسر
۹ فروردین ۱۳۹۴اگه قیمتش در حد اکسنت هم باشه نهایتا 15000 هزار دلار بیشتر نیست که با توجه به اینکه قراره تو هند عرضه بشه قیمت کمتر از این حرفاس
بیچاره قشر زحمت کش و تحصیل کرده این مملکت که باید با قسط قرض ماشینای چینی یا پژو های عتیقه ای که نمی خوام حتی نامشون رو ببرم رو سوار می شن
مهدی
۱۰ فروردین ۱۳۹۴امیدوارم ظرف یکی دوسال آینده با رفع تحریم ها بیاد ایران و سایپا که در اندیشه ای متفاوته مونتاژش کنه!!!!
چی میشه؟!؟!؟!!!!!
به همین خیال باشید. خخخ
میلاد
۱۰ فروردین ۱۳۹۴فقط سایز چرخاش خیلی ضد حاله.
امیدبرتر
۱۰ فروردین ۱۳۹۴طراحی پشتش شبیه اینه که با پراید دنده عقب بری تو دیوار!!
Mehdi
۱۱ فروردین ۱۳۹۴بیشتر شبه پراید هاچ بک صندوق داره خخخخ چن وقت دیگ ک تحریما برداشته بشه سایپا اینو به همین عنوان میده دست مردم