فورد

شتاب‌گیری جذاب فورد موستانگ GT در اتوبان

رسیدن به حداکثر سرعت یک کوپه‌ی اسپورت دیفرانسیل عقب و ۸ سیلندر همچون فورد موستانگ می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده برای ماشین بازها باشد.


این دقیقاً همان چیزی است که در ویدئوی منتشر شده خواهیم دید. موستانگ GT در این ویدئو به سرعت فراتر از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. البته این کار در بخشی از اتوبان‌های آلمان انجام شده که رسیدن به چنین سرعتی قانونی قلمداد می‌شود.

اگرچه گوش دادن به صدای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر موستانگ ناخودآگاه انجام می‌شود اما بهتر است چشمان خود را به کیلومتر شمار این خودرو بدوزید. اینجاست می‌توانید روشن بودن چراغ کنترل کشش را ببینید.


فورد موستانگ GT نیروی خود را پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری مجهز به منیفولد جذب مخصوص دریافت می‌کند. این منیفولد باعث بهبود تنفس پیشرانه در سرعت‌های پایین می‌شود تا به این ترتیب مصرف سوخت موستانگ بهینه گردد. این خودرو همچنین دارای سیستم اگزوز پرفورمنس با سوپاپ فعال است که به راننده اجازه می‌دهد با فشار یک دکمه صدای اگزوز را تنظیم کند.

قدرت ۴۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۲۹ نیوتون متری به همراه یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک باعث می‌شود شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیه‌ای ایجاد شود. البته در صورت استفاده از گیربکس ۶ سرعته دستی شتاب خودرو سه‌دهم ثانیه کندتر می‌شود. درهرحال ما درباره‌ی پرفورمنس بالایی صحبت می‌کنیم و نگاه کردن به این ویدئو هم کاملاً سخن ما را تأیید می‌کند.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. TESLA

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    این مطلب توصیه شده به اون دوستی که میگفتن
    صدای 8 سیلندر فقط صدای زوزه یه سوپر شارز سادس
    خوب گوش کن
    بعضی وقت ها حرف های بی معنی زیاد میشنویم در سایت
    که دیگه تشخیص نمیدیم
    چی باعث میشه همچین حرف هایی بزنن

    1. TESLA

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      2 تا نقطه هست
      1 این کلیپ رو یه المانی تو اتوبان المان گرفته
      2 چقدر راحت 250 تارو پر میکنه
      3 صدای داخل کابین خیلی کم تر از حد انتظار بود
      با اینکه شیشه پایین بود ( وضع اسفالت اتوبانشون خوب بود )

    2. کوروش

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      البته شما خیلی نباید ناراحت بشی چون به همان میزان این حرفهای بی معنی و… را از شما و برخی فیک های مثلاً آمریکایی و کره ای و آلمانی دوست زیاد شنیدیم

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. آرش آمریکایی

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (639 ديدگاه)

        دقیقا کوروش
        فیک زیاد داریم
        مثلا یکیش میگفت پیکاپ سازی دست گرمیه
        و شرکتی که تاحالا پیکاپ نساخته اگه بسازه یکی از بزرگترین پیکاپ سازهایی جهان تستر هم نمیتونه بسازه

        ما ناراحت نمیشیم اتفاقا به این جوک ها میخندیم

    3. یانکی

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      دمه آمریکاییها گرم که همچین عظمتی رو با قیمتی مفت در مقابل پرفورمنس و عظمت ماشین میفروشن.اگر طرف بخواد از محصولات اروپایی برا لمس 450 اسب وهمچین لذت نابی استفاده کنه چقدر باید خرج کنه.

    4. Sajjad

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1868 ديدگاه)

      اون دوستمون صدای چهارتا نسخه پایه کامارو و موستانگ رو تو منطقه شنیده فکر کرده ماشینای امریکایی همه اینطورین
      جالب اینجاست همون نسخه های پایه و ضعیف ماشین های امریکایی منطقه بهترین صداهای منطقه رو دارن و باقی خودروهای اونجا با هزار جور کیت صداشون پیش همون وی هشت های نسخه پایه شنیده نمیشه. توی پست فراخوان پورشه هم گفتم که دلیل این حرفا فقط رفع کمبود توجه هست

  2. Mad.z.Max

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    به بالا پریدنه سرعت از صفر تا 140-50 تا تو لحظه های تعویض دنده دقت کنین، یهو هر دنده ای که میده، انگار ماشینو پرت میکنه جلو..
    لذتش تکراری نمیشه

  3. کوروش

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    صدای اگزوز و بادی حجیم دو ویژگی و دلیل اصلی خریداران موستانگ بودند شتاب گیری مناسبی هم به نسبت خودش داره

  4. Danial

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    چ خوب بود من از پشت مانیتور حال کردم چه برسه خودم سوار بودم

  5. ایمان

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    مثل آب خوردن ۲۶۰ تا رو پُر کرد
    عاشقتم فورد ؛ عاشقتم موستانگ ??

  6. شاهین

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    به به
    چه گیربکس خوبی
    چه گازخوره خوبی
    واقعیت انتظار همیچین گیربکسی رو از موستانگ نداشتم چون هرچی کلیپ ازش دیدم دنده دستی بوده
    انگار سرعتشو محدود کردن میتونست بیشتر هم بره

  7. بهزاد

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    لطفا عین همین تستو که در اتوبانهای آلمان با کامارو 2016 هم انجام دادن بزارین که به سرعت 280 کیلومتر رسید

  8. ali a

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (776 ديدگاه)

    توقع صدایی جذابتری رو داشتم…

    1. Mad.z.Max

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      خب صدا معمولا بیرون از کابین خوب شنیده میشه، نعره ی موتور و صدای اگزوز خیلی محدود میشه توی کابین.. البته تو مطلب هم نوشته صدای اگزوزش قابل کم و زیاد کردنه، شاید کم کرده

  9. Omid

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (186 ديدگاه)

    دمت گرم موستانگ ، چه راحت ۲۶۰تاروپرکرد ، محشره واقعا عالی بود ، این که اینجور آمپرش بالا میره ، آدرنالین راننده هم همینجور بالا میره ،ما هم که هیچی ،بقول شاعر : ما هیچ ، ما نگاه!!!

  10. حمیدرضا

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    شتاب گیری ماشین وحشتناک بود خصوصا که باید در نظر داشته باشیم این موتور تنفس طبیعی هست و با توربو شارژر و این چیزا تقویت نشده که شتاب گیری رو بهتر انجام بده
    امریکایی ها همیشه تو ساخت سیستم انتقال قدرت کم کاری می کردن ماشین هاشون موتورهای بسیار قدرتمند تری داشته و داره ولی این قدرت رو درست منتقل نمی کردن ولی این گیربکس نظر من رو کاملا عوض کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا